mijn man verloren
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
falcon1 schreef: lieve Gerarda,
ik had een jongere broer maar heb mij rond de Sint-periode wel van den domme gehouden![]()
Ik herinner me nog heel goed dat ik de kleerkast van mijn ouders goed in het oog hield rond Sinterklaas. En als al het speelgoed daar was verstopt kon ik er stiekem mee spelen...
Probleem was natuurlijk dat het meeste speelgoed al versleten was als de Sint kwam![]()
Ik vroeg ook steevast als klein kindje aan mijn vader waarmee ik de Sint kon plezieren. Hij zei dan " leg een fris flesje bier en een dikke sigaar in je schoen en hij zal u wel wat extra geven"...
Als we dan bang in ons bedje lagen hoorden we een belletje rinkelen... we stoven naar beneden om ons speelgoed te bewonderen... En ik weet nog heel goed dat mijn vader toen in de zetel zat te genieten van zijn biertje en dikke sigaar...![]()
![]()
En toch heb ik nooit de link gelegd....
![]()
Sorry dat ik dat nu even vertelmaar ik hoop dat je toch een fijne avond hebt gehad met de kinderen...
Nog een dikke nachtknuff,
Liefs,
Veertje & Rudy
Ja hoor Rudy we hebben een gezellige avond gehad en ik heb het de kinderen nog eens duidelijk gezegd waarom ik dat niet meer doe. Ze moeten leren dat alles zijn tijd heeft. En ik heb wel gezegd dat ze met nieuwjaar dan een mooi geschenk zullen krijgen.
Vroeger kocht ik verscheidene kleinere dingen voor de kerstboom en tussen ieder gerechtje mochten ze dan iets kiezen zo bleef de avond helemaal spannend en hadden we ook geen probleem met het eten hahaha want als ze kleiner waren zouden ze al eens tegengeprutteld hebben voor sommige dingen.
We ziijn niet overdreven hoor daarin maar we zeiden dat dit dus niet beleefd zou zijn bij andere mensen en nu kunnen we gerust rekening houden met iets dat ze niet lusten. ja kinderen opvoeden is niet altijd gemakkelijk .
Veertje en Rudy nog een gezellige avond voor jullie
Gerarda
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Gerarda,
mooi idee om de kinderen rustig te houden tijdens kerst!
We zijn wel blij dat je vandaag toch een fijne dag gehad hebt...
We wensen je verder nog een fijne avond en hopelijk ook een rustige nacht... buiten het toiletbezoek
Liefs,
Veertje & Rudy
mooi idee om de kinderen rustig te houden tijdens kerst!
We zijn wel blij dat je vandaag toch een fijne dag gehad hebt...
We wensen je verder nog een fijne avond en hopelijk ook een rustige nacht... buiten het toiletbezoek
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Ja gisteren was ik blij dat ik niet buiten moest, maar vandaag zat ik weer de dieperik in en als ik dat heb ga ik gewoonlijk eens weg, maar dat weer leek me nog niet plezant. Tot ik een telefoontje kreeg van de school dat ik mijn jongste kleinzoon moest halen omdat hij hoofdpijn had en het niet beterde dus weten ze daar als er iets scheelt dat ze naar bomma mogen bellen. Hoewel dit geen opwekkend nieuws was , was het voor mij een reden om uit mijn put te komen , het gevoel dat ik hier toch nog nodig ben.
Groetjes voor iedereen gerarda
Groetjes voor iedereen gerarda
-
Lieve Gerarda,
alhoewel het natuurlijk niet zo goed leek toch een verlossend telefoontje waardoor men toch weer hun zorgzame oma nodig hebben!
Wij zijn hier trouwens ook aan het babysitten, maar gelukkig neemt onze Plush (poes) het grootste deel van het werk over... dat zijn twee héél dikke maatjes
We hopen dat je toch nog een fijne avond mag hebben.
Liefs,
Veertje & Rudy
alhoewel het natuurlijk niet zo goed leek toch een verlossend telefoontje waardoor men toch weer hun zorgzame oma nodig hebben!
Wij zijn hier trouwens ook aan het babysitten, maar gelukkig neemt onze Plush (poes) het grootste deel van het werk over... dat zijn twee héél dikke maatjes
We hopen dat je toch nog een fijne avond mag hebben.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Probleem met de kleinzoon opgelost. eens een paar uren geslapen en een bpaalt siroopje genomen en was s'avonds al weer o.k.
Oma-C morgen zal het ook guur weer zijn maar ik moet toch buiten brrrrr.
Ik zal me goed induffelen.
groetjes voor jullie Oma-c en veertje en Rudy en ook voor de poezen

Oma-C morgen zal het ook guur weer zijn maar ik moet toch buiten brrrrr.
Ik zal me goed induffelen.
groetjes voor jullie Oma-c en veertje en Rudy en ook voor de poezen

-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag gerarda, 
Goed dat je kleinzoontje beter is, kinderen zijn
dikwijs snel ziek en even snel beter, gelukkig maar
want je bent bezorgd als ze ziek zijn
Het was echt koud en killig vandaag, we hebben hier
vanalles gekregen, zon, regen, hagel, en gerommel van donder
Maar daar moeten we door; de echte winter begint pas
Een warme jas kan je best gebruiken want die eerste kou
voel je best. We zijn het nog niet gewoon hé
Nog een knuffelke en sterkte, voor als je 't nodig hebt

Goed dat je kleinzoontje beter is, kinderen zijn
dikwijs snel ziek en even snel beter, gelukkig maar
want je bent bezorgd als ze ziek zijn
Het was echt koud en killig vandaag, we hebben hier
vanalles gekregen, zon, regen, hagel, en gerommel van donder
Maar daar moeten we door; de echte winter begint pas
Een warme jas kan je best gebruiken want die eerste kou
voel je best. We zijn het nog niet gewoon hé
Nog een knuffelke en sterkte, voor als je 't nodig hebt

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Lieve Gerarda,
kom nog even binnenspringen om te vragen hoe het met je gegaan is de rest van de week.
Geen nieuws is goed nieuws wordt er wel eens gezegd en ik hoop dat het ook zo is.
Als er wat tegen zit moet je het hier maar even komen vertellen..
Alé, het moet eigenlijk niet tegenzitten, we horen ook graag dat het je wel lukt natuurlijk
Nog een rustige nacht.
Liefs,
Veertje en Rudy
kom nog even binnenspringen om te vragen hoe het met je gegaan is de rest van de week.
Geen nieuws is goed nieuws wordt er wel eens gezegd en ik hoop dat het ook zo is.
Als er wat tegen zit moet je het hier maar even komen vertellen..
Alé, het moet eigenlijk niet tegenzitten, we horen ook graag dat het je wel lukt natuurlijk
Nog een rustige nacht.
Liefs,
Veertje en Rudy
-
Dag Rudy en Veertje, het doet altijd plezier als er iemand aan je denkt en naar je mailt. Maar ik heb inderdaad weinig nieuws. Na de eerste dagen van de week de perikelen met de kinderen heb ik nadien wat dagen van verveling gehad.
Het is zo een beetje de stilte voor de storm. Te vroeg om inkopen te doen voor nieuwjaar en verder niet plezant om buiten te komen.
Nu heb ik ontdekt dat de gsm van Marc niet meer oplaad, maar ik wacht op mijn zoon om te weten of er iets kan aan gedaan worden. Ik heb hem ook altijd opgeladen om een reserve te hebben en ook omdat hij van Marc was natuurlijk deed ik hem niet weg. Maar als hij niet meer kan gemaakt worden ga ik toch een andere kopen zodat ik er altijd 2 ter beschikking heb. Ik voel me daar wat veiliger bij.Als de ene moet opgeladen worden heb ik de andere. Zelfde met zijn laptop. Marc had al veel jaren geleden last van zijn schouder en kreeg spier atrofie waardoor hij zijn schouder moeilijk kon bewegen en dit gevolgen had voor gans zijn arm. Hij kon wel zijn hand gebruiken maar moeilijk en daardoor kon hij geen weg met de muis van de pc. En op de lange duur hebben we dan ondervonden dat het met de laptop wel gaat.De kinderen zouden blij zijn als ze die laptop zouden krijgen , maar ik vind het voor mj niet alleen als herinnering aan Marc maar ook gemakkelijk als reserve.Het is toch erg hé als er iets mankeert aan die pc.Ik zou het niet meer kunnen missen. Ook het kontact met andere mensen wat men vroeger niet zo had vind ik heerlijk.
Groetjes voor jullie beiden en een gezellig weekend in de wind.
gerarda
Het is zo een beetje de stilte voor de storm. Te vroeg om inkopen te doen voor nieuwjaar en verder niet plezant om buiten te komen.
Nu heb ik ontdekt dat de gsm van Marc niet meer oplaad, maar ik wacht op mijn zoon om te weten of er iets kan aan gedaan worden. Ik heb hem ook altijd opgeladen om een reserve te hebben en ook omdat hij van Marc was natuurlijk deed ik hem niet weg. Maar als hij niet meer kan gemaakt worden ga ik toch een andere kopen zodat ik er altijd 2 ter beschikking heb. Ik voel me daar wat veiliger bij.Als de ene moet opgeladen worden heb ik de andere. Zelfde met zijn laptop. Marc had al veel jaren geleden last van zijn schouder en kreeg spier atrofie waardoor hij zijn schouder moeilijk kon bewegen en dit gevolgen had voor gans zijn arm. Hij kon wel zijn hand gebruiken maar moeilijk en daardoor kon hij geen weg met de muis van de pc. En op de lange duur hebben we dan ondervonden dat het met de laptop wel gaat.De kinderen zouden blij zijn als ze die laptop zouden krijgen , maar ik vind het voor mj niet alleen als herinnering aan Marc maar ook gemakkelijk als reserve.Het is toch erg hé als er iets mankeert aan die pc.Ik zou het niet meer kunnen missen. Ook het kontact met andere mensen wat men vroeger niet zo had vind ik heerlijk.
Groetjes voor jullie beiden en een gezellig weekend in de wind.
gerarda
-
Hallo Oma-C
We zullen best aan onze winterslaap beginnen zoals de beren. Brrr. ik kom bijna niet buiten hoor. Zo koud.
Wat ik wel graag doe in de winter is in de sneeuw wandelen maar dan is het minder koud en nu ben ik wel niet meer zo stoer want ik heb veel schrik om te vallen aan onze ouderdom moet men daar rekening mee houden hé.
Ik wens u een gezellig week-end bij de chauffage.
Groetjes Gerarda
We zullen best aan onze winterslaap beginnen zoals de beren. Brrr. ik kom bijna niet buiten hoor. Zo koud.
Wat ik wel graag doe in de winter is in de sneeuw wandelen maar dan is het minder koud en nu ben ik wel niet meer zo stoer want ik heb veel schrik om te vallen aan onze ouderdom moet men daar rekening mee houden hé.
Ik wens u een gezellig week-end bij de chauffage.
Groetjes Gerarda

-
Dag gerarda, 
Een mooi plaatje met de poes die op mail wacht.
Ik kreeg vandaag al de eerste nieuwjaarskaart in de brievenbus
Da's wel vroeg maar ja, toch plezant
Ik kom nu ook alleen buiten als het nodig is hoor,
ik wandel en fiets wel veel, maar die wind en regen was
er nu even teveel aan
Dan zit ik wel een half uur tot een uur op de hometrainer om
wat beweging te hebben, bij het nieuws bvb,
(anders duurt een half uur te lang
Vanmiddag mijn adressen op de N-J kaarten plakken en schrijven
maar ik wacht nog even met verzenden, ik moet trouwens
nog een paar kaartjes maken, want ik zag dat ik er
geen genoeg heb, er komen altijd adresjes bij en ja ...
Kaartjes maken is een mooie bezigheid, ik kan niet de hele dag
aan de pc zitten
Ik maak nl 3d kaartjes.
(Wie z'n adres via pb laat weten kan een kaartje in de bus verwachten)
En zo'n winterslaap? ja hoor, daar zou ik wel voor te vinden zijn.
Al de vervelende feestdagen wegslapen en fris
aan de lente kunnen beginnen, dat moet zalig zijn
Maar we zullen er gewoon door moeten zoals altijd
Ik hou niet van deze periode, veel teveel herinneringen.
(Alhoewel ik met de kinderen wel gezellig samen ben)
We gaan ons warm houden, ik heb geen chauffage
maar gaskachels om warm te blijven, da's even goed hoor
Hou je gezond en tot de volgende keer....
Nog een knuffelke en sterkte
Lieve groetjes,
Oma-C
Een mooi plaatje met de poes die op mail wacht.
Ik kreeg vandaag al de eerste nieuwjaarskaart in de brievenbus
Da's wel vroeg maar ja, toch plezant
Ik kom nu ook alleen buiten als het nodig is hoor,
ik wandel en fiets wel veel, maar die wind en regen was
er nu even teveel aan
Dan zit ik wel een half uur tot een uur op de hometrainer om
wat beweging te hebben, bij het nieuws bvb,
(anders duurt een half uur te lang
Vanmiddag mijn adressen op de N-J kaarten plakken en schrijven
maar ik wacht nog even met verzenden, ik moet trouwens
nog een paar kaartjes maken, want ik zag dat ik er
geen genoeg heb, er komen altijd adresjes bij en ja ...
Kaartjes maken is een mooie bezigheid, ik kan niet de hele dag
aan de pc zitten
(Wie z'n adres via pb laat weten kan een kaartje in de bus verwachten)
En zo'n winterslaap? ja hoor, daar zou ik wel voor te vinden zijn.
Al de vervelende feestdagen wegslapen en fris
aan de lente kunnen beginnen, dat moet zalig zijn
Maar we zullen er gewoon door moeten zoals altijd
Ik hou niet van deze periode, veel teveel herinneringen.
(Alhoewel ik met de kinderen wel gezellig samen ben)
We gaan ons warm houden, ik heb geen chauffage
maar gaskachels om warm te blijven, da's even goed hoor
Hou je gezond en tot de volgende keer....
Nog een knuffelke en sterkte
Lieve groetjes,
Oma-C
Laatst gewijzigd door Oma-C op 09 dec 2011, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oma-C ik bewonder de mensen die zulke kaartjes maken. Ik ben absoluut niet creatief aangelegd. ik heb altijd goed kunnen breien en in de jaren 80 was er meer breimode en stonden dan mooie modellen in de boeken en heel mooie wol in de winkels, maar nu ik meer in stad woon en niet meer ga werken heb ik die pull's niet meer nodig en heb ik ook geen geduld meer om nog te breien. Zelfs naaien doe ik ook minder.Als ge nergens meer gaat naar bals of feestjes word het ouderwets vooraleer ge het aan gedaan hebt. hahaha. Ik heb al gezegd tegen mijn kleinkinderen , nu rij ik jullie naar de verjaardagsfeestjes van de kinderen van de klas ,maar als ge gaat dansen als ge ouder bent ga ik mee binnen hoor
Die kaartjes dat ge hier op het net zet hebt ge zeker ook gemaakt?
dat zijn hele mooie als ik eentje stuur is het alleen maar van klik klik, maar als het er zijn met beste wensen zijn ze zeker ook gemeend hoor.
groetjes gerarda
Die kaartjes dat ge hier op het net zet hebt ge zeker ook gemaakt?
dat zijn hele mooie als ik eentje stuur is het alleen maar van klik klik, maar als het er zijn met beste wensen zijn ze zeker ook gemeend hoor.
groetjes gerarda
-
Dag Gerarda,
Ik geloof best dat je kaartjes goedgemeend verstuurd worden
anders doe je het niet hé.
De kaartjes die ik hier zet komen meestal van:
www.animaatjes.nl daar is keuze genoeg.
mijn kaarten kan ik niet inscannen, ik heb nl geen scanner alleen een printer
Een paar heb ik er wel, die door vriendinnen ingescand zijn,
Ik zet ze hierbij dan kan je een beetje zien wat ik maak,
maar ik maak vanalles: beterschap, kerst, verjaardag,
pasen, valentijn en zomeer

Verder nog een fijne dag vandaag en tot nog eens....
Lieve groetjes,
Oma-C
Ik geloof best dat je kaartjes goedgemeend verstuurd worden
anders doe je het niet hé.
De kaartjes die ik hier zet komen meestal van:
www.animaatjes.nl daar is keuze genoeg.
mijn kaarten kan ik niet inscannen, ik heb nl geen scanner alleen een printer
Een paar heb ik er wel, die door vriendinnen ingescand zijn,
Ik zet ze hierbij dan kan je een beetje zien wat ik maak,
maar ik maak vanalles: beterschap, kerst, verjaardag,
pasen, valentijn en zomeer

Verder nog een fijne dag vandaag en tot nog eens....
Lieve groetjes,
Oma-C
-
Lieve Gerarda,
tja, de winter is niet direct de fijnste periode van het jaar hé.
Daarstraks ben ik nog even langs het strand geweest. Het was zonnig maar berekoude wind. En toch heeft het me deugd gedaan.
Toen je schreef dat je toch nog met de kinderen mee wou gaan dansen dacht ik opeens aan iets... Bij ons in het dorp is er elk jaar een "oude knokenfuif". Zou dat misschien iets voor ons zijn?
Oma C: prachtige, die zelf gemaakte kaartjes! Ik ben ook altijd een knutselaar geweest en in een vorig leven heb ik ook zo kaartjes gemaakt. Dat geeft steeds zo'n voldoening om iets persoonlijk in je kaarten te steken. Trouwens ook met de jongens op het werk knutsel ik nog veel, ook thema gebonden...
Ik moet er weer vandoor... nog wat verder werken. Trouwens, morgen vertrekken we terug naar Limburg omdat we zondag een vergadering hebben...
Nog een fijn weekend iedereen en tracht het gezellig te maken...
Dikke knuff,
Veertje & Rudy
tja, de winter is niet direct de fijnste periode van het jaar hé.
Daarstraks ben ik nog even langs het strand geweest. Het was zonnig maar berekoude wind. En toch heeft het me deugd gedaan.
Toen je schreef dat je toch nog met de kinderen mee wou gaan dansen dacht ik opeens aan iets... Bij ons in het dorp is er elk jaar een "oude knokenfuif". Zou dat misschien iets voor ons zijn?
Oma C: prachtige, die zelf gemaakte kaartjes! Ik ben ook altijd een knutselaar geweest en in een vorig leven heb ik ook zo kaartjes gemaakt. Dat geeft steeds zo'n voldoening om iets persoonlijk in je kaarten te steken. Trouwens ook met de jongens op het werk knutsel ik nog veel, ook thema gebonden...
Ik moet er weer vandoor... nog wat verder werken. Trouwens, morgen vertrekken we terug naar Limburg omdat we zondag een vergadering hebben...
Nog een fijn weekend iedereen en tracht het gezellig te maken...
Dikke knuff,
Veertje & Rudy