mijn man verloren
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Gerarda,
Er is het laatste uur zoveel door mijn gedachten gegaan.....ook naar jou en Marc gingen die gedachten naar toe....naar je kinderen en kleinkinderen.....naar hoe het koken wel zou gegaan zijn en ik heb jou meteen nog een extra steuntje toegezonden
Ik wens je een fijn 2012 toe met veel leuke babbeltjes!!!
Een dikke knuffel, Reline en franske
Er is het laatste uur zoveel door mijn gedachten gegaan.....ook naar jou en Marc gingen die gedachten naar toe....naar je kinderen en kleinkinderen.....naar hoe het koken wel zou gegaan zijn en ik heb jou meteen nog een extra steuntje toegezonden
Ik wens je een fijn 2012 toe met veel leuke babbeltjes!!!
Een dikke knuffel, Reline en franske
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Hallo Vrienden, hopelijk heeft iedereen een gezellig nieuwjaarsfeest gehad.
Ik ben hier zoals beloofd met de uitslag van mijn kookkunst.
Alles is prima gelukt.Ik wil mezelf niet ophemelen maar ik ben toch blij dat het gelukt is.
Ik had een beetje het gevoel dat Marc nu een brede glimlach op zijn gezicht zou hebben.Hij zou zeggen , ge hebt dat goed gedaan meisje.
Ik heb nu wel een perdolantje moeten nemen want de migraine begon toch zijn kop op te steken als ik opstond deze morgen maar dat zal wel snel overgaan.
Vandaag heb ik het bezoek van de hond van de kinderen omdat zij nu naar ander familie op bezoek gaan . Dat zal dan hopelijk een wandeling worden als het niet regent zodat een beetje van mijn calorieen wegsmelten.
Ik moet jullie bedanken voor de aanmoediging en het medeleven met mijn kookkunst. Ik weet zeker dat het bij jullie ook goed zal geweest zijn, en dat we allemaal weer vertrokken zijn voor een gezellige vriendschap in 2012.
Rudy bedankt voor uw gedichtje het is heel mooi .
Groetjes voor iedereen en een hartelijke knuffel van mij.
Gerarda

Ik ben hier zoals beloofd met de uitslag van mijn kookkunst.
Alles is prima gelukt.Ik wil mezelf niet ophemelen maar ik ben toch blij dat het gelukt is.
Ik had een beetje het gevoel dat Marc nu een brede glimlach op zijn gezicht zou hebben.Hij zou zeggen , ge hebt dat goed gedaan meisje.
Ik heb nu wel een perdolantje moeten nemen want de migraine begon toch zijn kop op te steken als ik opstond deze morgen maar dat zal wel snel overgaan.
Vandaag heb ik het bezoek van de hond van de kinderen omdat zij nu naar ander familie op bezoek gaan . Dat zal dan hopelijk een wandeling worden als het niet regent zodat een beetje van mijn calorieen wegsmelten.
Ik moet jullie bedanken voor de aanmoediging en het medeleven met mijn kookkunst. Ik weet zeker dat het bij jullie ook goed zal geweest zijn, en dat we allemaal weer vertrokken zijn voor een gezellige vriendschap in 2012.
Rudy bedankt voor uw gedichtje het is heel mooi .
Groetjes voor iedereen en een hartelijke knuffel van mij.
Gerarda

-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Gerarda,
oef... eindelijk de uitslag!
Fijn voor jou dat het allemaal geslaagd is, alhoewel we daar niet echt aan twijfelden hoor
Inderdaad, hier boven is er eentje die nu héél fier is op zijn vrouwtje!!!
Maar jij mag ook fier zijn op jezelf! Dit is weer een berg die je overwonnen hebt en een stap in de goede richting!
Vandaag dan toch een rustig dagje... samen met de hond van de kinderen. Zo iemand kan kan ook wel voor de nodige rust zorgen en heb je toch niet het gevoel alleen te zijn. Hopelijk zit er toch een wandelingetje in...
We wensen je nog een fijne dag en we horen nog wel hoe die gelukt is zeker?
Liefs,
Vertje & Rudy
oef... eindelijk de uitslag!
Fijn voor jou dat het allemaal geslaagd is, alhoewel we daar niet echt aan twijfelden hoor
Inderdaad, hier boven is er eentje die nu héél fier is op zijn vrouwtje!!!
Maar jij mag ook fier zijn op jezelf! Dit is weer een berg die je overwonnen hebt en een stap in de goede richting!
Vandaag dan toch een rustig dagje... samen met de hond van de kinderen. Zo iemand kan kan ook wel voor de nodige rust zorgen en heb je toch niet het gevoel alleen te zijn. Hopelijk zit er toch een wandelingetje in...
We wensen je nog een fijne dag en we horen nog wel hoe die gelukt is zeker?
Liefs,
Vertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
-
Lieve Gerarda,
Ik wist het wel zeker dat het jou zou lukken!!
En nu ben je heel fier om wat je presteerde....fier dat je het kon en eigenlijk kookte je samen met Marc....
En samen met jou ook een Marc is die heel fier is op jou.
Nu een beetje aan het bekomen van je dag....hopelijk is je hoofdpijn voorbij en kon je migraine vermijden...en een wandeling zal je deugd doen, als het droog is natuurlijk.
Een rustige dag!!
Liefs, Reline
Ik wist het wel zeker dat het jou zou lukken!!
En nu ben je heel fier om wat je presteerde....fier dat je het kon en eigenlijk kookte je samen met Marc....
En samen met jou ook een Marc is die heel fier is op jou.
Nu een beetje aan het bekomen van je dag....hopelijk is je hoofdpijn voorbij en kon je migraine vermijden...en een wandeling zal je deugd doen, als het droog is natuurlijk.
Een rustige dag!!
Liefs, Reline
-
Bout1 - Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:00
Dag Gerarda!
Blij te lezen dat het koken goed gelukt is
.
En wat betreft die kreeftensoep; die heb ik ook gekocht vrijdag, soep uit blik eten wij hier wel (héél af en toe) eens graag. Ik heb de soep nog niet geproefd maar zal wel lekker zijn eh. Scampi's eten dochter en ik ook graag maar ventje niet, dus staat dat hier nog weinig op de menu, nu dochter samenwoont...
Wat is het dessert geworden??? Ik ben niet nieuwsgierig maar weet graag ...
.
Oudjaar was plezant; eerst bij vrienden gaan aperitieven (vlakbij dus te voet), daarna heeft de dochter van die vrienden ons naar het restaurant gereden, we waren wel met 3 koppels, dus 2x gereden, 't was wel vlakbij maar drinken en rijden gaat niet samen eh.
Lekker gegeten in dat restaurant en dan om half elf had vriendin een taxi gereserveerd naar het enige café dat er nog is in ons dorpje. Is alleen open in 't weekend, veel jeugd komt daar eerst samen om daarna op stap te gaan. Gisteren wel allemaal bekenden, mensen van onze leeftijd vooral, dus de muziek stond niet hard... Om 1u waren we thuis, te voet.
En vandaag naar onze pa geweest, de "zus" was er, maar ik heb ze genegeerd, ik kàn niet anders meer...
Blij te lezen dat het koken goed gelukt is
En wat betreft die kreeftensoep; die heb ik ook gekocht vrijdag, soep uit blik eten wij hier wel (héél af en toe) eens graag. Ik heb de soep nog niet geproefd maar zal wel lekker zijn eh. Scampi's eten dochter en ik ook graag maar ventje niet, dus staat dat hier nog weinig op de menu, nu dochter samenwoont...
Wat is het dessert geworden??? Ik ben niet nieuwsgierig maar weet graag ...
Oudjaar was plezant; eerst bij vrienden gaan aperitieven (vlakbij dus te voet), daarna heeft de dochter van die vrienden ons naar het restaurant gereden, we waren wel met 3 koppels, dus 2x gereden, 't was wel vlakbij maar drinken en rijden gaat niet samen eh.
Lekker gegeten in dat restaurant en dan om half elf had vriendin een taxi gereserveerd naar het enige café dat er nog is in ons dorpje. Is alleen open in 't weekend, veel jeugd komt daar eerst samen om daarna op stap te gaan. Gisteren wel allemaal bekenden, mensen van onze leeftijd vooral, dus de muziek stond niet hard... Om 1u waren we thuis, te voet.
En vandaag naar onze pa geweest, de "zus" was er, maar ik heb ze genegeerd, ik kàn niet anders meer...
-
Eerst en vooral Bout ik ben fier op u dat ge uw zuster genegeert hebt.
Ik hoop dat ge u beter voelt want zo moet het zijn.
Uw nieuwjaarsfeest was ook wel gezellig zie ik.ja uitgaan met veel mensen altijd plezant.
Wat mijn dessert betrefd moet ik zeggen een triestig geval,
Ik koop graag een buche ofwel in ijs ofwel in koek met slagroom maar elk jaar moesten mijn man en ik dat alleen op eten. Mijn zoon en schoondochter namen dan wel eens een stukje om ons plezier te doen. Dus heb ik dit jaar gewoon een bresiliennetaart gekocht en goed want het is nu maar juist mijn schoondochter die een stukje gegeten heeft.
Maar ik had zelf een chocolade cake gemaakt en daar hebben de kinderen wel van gegeten. Daar zijn ze gek op.
Maar ja van een heerlijke buche zal ik maar verder dromen
Groetjes Gerarda
Ik hoop dat ge u beter voelt want zo moet het zijn.
Uw nieuwjaarsfeest was ook wel gezellig zie ik.ja uitgaan met veel mensen altijd plezant.
Wat mijn dessert betrefd moet ik zeggen een triestig geval,
Ik koop graag een buche ofwel in ijs ofwel in koek met slagroom maar elk jaar moesten mijn man en ik dat alleen op eten. Mijn zoon en schoondochter namen dan wel eens een stukje om ons plezier te doen. Dus heb ik dit jaar gewoon een bresiliennetaart gekocht en goed want het is nu maar juist mijn schoondochter die een stukje gegeten heeft.
Maar ik had zelf een chocolade cake gemaakt en daar hebben de kinderen wel van gegeten. Daar zijn ze gek op.
Maar ja van een heerlijke buche zal ik maar verder dromen
Groetjes Gerarda
-
HALLO VRIENDEN. HET ONTROERD MIJ ECHT DAT JULLIE MEELEEFDEN MET DE VOORBEREIDINGEN VAN MIJN NIEUWJAARSFEEST EN DAT JULLIE ZOVEEL VERTROUWEN HADDEN IN MIJ;iK DENK DAT DIT ER TOCH AAN GEHOLPEN HEEFT DAT IK VOELDE DAT JULLIE ACHTER MIJ STONDEWAARDOOR HET ZO GOED GELUKT IS
DANK DAARVOOR
GERARDA
PS ik heb recepten moeten meegeven naar huis leuk hé.
Ik denk een restaurantje te openen aan de kust . Hartelijk grapje hoor.
Het is niet naar mijn hoofd gestegen , maar ik ben wel bijzonder blij dat de scampi's gelukt waren want dat eet ik heel graag.
Ik moet het nu verder uitzoeken hoe Marc het deed voor bij de spaghetti.
De Bollonaise kan ik ,maar met de scampi's was het een zachtere saus.
Ik ga nu niet meer over eten spreken en eerst eens op de weegschaal gaan staan. Mijn baterijen waren op en ik weet niet wat erbij gekomen is met die dagen;
Groetjes Gerarda
DANK DAARVOOR
GERARDA
PS ik heb recepten moeten meegeven naar huis leuk hé.
Ik denk een restaurantje te openen aan de kust . Hartelijk grapje hoor.
Het is niet naar mijn hoofd gestegen , maar ik ben wel bijzonder blij dat de scampi's gelukt waren want dat eet ik heel graag.
Ik moet het nu verder uitzoeken hoe Marc het deed voor bij de spaghetti.
De Bollonaise kan ik ,maar met de scampi's was het een zachtere saus.
Ik ga nu niet meer over eten spreken en eerst eens op de weegschaal gaan staan. Mijn baterijen waren op en ik weet niet wat erbij gekomen is met die dagen;
Groetjes Gerarda
-
Goeiemorgen Gerarda,
Ik vind het zo fijn om lezen dat het koken je zo goed gelukt is!!
En dan nog wel scampi's.....moet ik ook mijn hoofd goed voor bijhouden omdat ik het zelden klaarmaak....maar elke keer lukt het!
Nu heel wat plaanen...uitzoeken hoe jou Marc die saus picobello kreeg!!
En die buche...eet ik ook zo graag, maar voor het zware ervan den de calorietjes werd die bij ons vervangen door ijsstronkjes van den Aldi..die lusten ze allemaal zo graag!
Ik wens je een fijne dag toe!!
liefs, Reline
En dan nog wel scampi's.....moet ik ook mijn hoofd goed voor bijhouden omdat ik het zelden klaarmaak....maar elke keer lukt het!
En die buche...eet ik ook zo graag, maar voor het zware ervan den de calorietjes werd die bij ons vervangen door ijsstronkjes van den Aldi..die lusten ze allemaal zo graag!
liefs, Reline
-
reline schreef:Goeiemorgen Gerarda,
liefs, Reline
Ja Reline de ijskreem van de aldi lust ik het meest van al.Ik koop in de zomer regelmatig die cornets uit de aldi . maar ja het is ook voor de calories dat ik het soms laat.
Ik heb ook een goed recept om ijskreem zelf te maken maar het moet de moeite zijn om in de machine te doen dus 1 lt room heb ik ongeveer 18potjes voor één persoon en het is zelden dat de kinderen ijs willen. En inderdaad dat is met echte room en eieren dus blijf ik daar beter af
Morgen ga ik eens quiche lorraine maken met mijn kleinzoon.Hij wil ook graag leren koken . Misschien moet ik me dan volgend nieuwjaar niet meer zenuwachtig maken
Groetjes en tot later ik ben ook blij dat iedereen het goed gesteld heeft.
Een beetje triestig voor dewill, kan me wel voorstellen maar bij mij ging het nu wel goed omdat ik doodmoe was waarschijnlijk.
Ik moet wel zeggen dat ik terwijl we aan het eten waren en iedereen zei dat het goed was , dat ik toch Marc zijn gezicht voor me zag met zijn rustige glimlach zoals hij in het echt deed als hij wilde zeggen zie wel dat het gaat.
gerarda
-
Gerarda....het doet me goed dat jullie allemaal kunnen terugkijken naar fijne momenten....het doet me wat als je vertelt wat je ervaarde tijdens het eten...
Oma-C...heel spijtig voor jou, maar gelukkig was je met kerst bij de kinderen en kon je tgt. helpen met vanalles!
Ik was deze namiddag ook met koken bezig....ik had nog champignons en heb vidévulling gemaakt.....
Jou kleinzoon komt pas vanaf morgen?
Een quiche maakte ik nog nooit, maar ik lust het wel graag......iets om ook te proberen binnenkort?
Zo kreeg ik ook het recept van hutsepot.....nog nooit gegeten en het zou zo lekker zijn...is ook voor binnenkort om uit te proberen!
Ik kook nooit iets speciaal, enkel dagelijkse kost, maar bakken gaat me wel heel goed af en ook wel desserten....en wie weet leer ik hier nog heel wat bij!
Ijs maakte ik ook ooit zelf.
Ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hadden!
groetjes, Reline
Oma-C...heel spijtig voor jou, maar gelukkig was je met kerst bij de kinderen en kon je tgt. helpen met vanalles!
Ik was deze namiddag ook met koken bezig....ik had nog champignons en heb vidévulling gemaakt.....
Jou kleinzoon komt pas vanaf morgen?
Een quiche maakte ik nog nooit, maar ik lust het wel graag......iets om ook te proberen binnenkort?
Zo kreeg ik ook het recept van hutsepot.....nog nooit gegeten en het zou zo lekker zijn...is ook voor binnenkort om uit te proberen!
Ik kook nooit iets speciaal, enkel dagelijkse kost, maar bakken gaat me wel heel goed af en ook wel desserten....en wie weet leer ik hier nog heel wat bij!
Ijs maakte ik ook ooit zelf.
Ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hadden!
groetjes, Reline
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Gerarda,
sorry ben wat laat... super druk
Gelukkig is de weegschaal hier stabiel gebleven
Maar misschien wordt lekker koken nog een leuke hobby...
Kerstavond hebben we ook zelf onze ijscréme gedraaid... eigenlijk gemakkelijk en lekker!
En een quiche is ook lekker en echt niet zo moeilijk... je kan er alle kanten mee uit! Je kan er veel dingen in doen: zalm... erwtjes of andere groentjes... en bestrooien met pijnboompitjes... heel lekker!
Ik maak het nogal eens vooraf als we 's avonds weing tijd hebben om eten klaar te maken... Je kan het opwarmen maar koud ook lekker!
Scampi's (op veel verschillende manieren klaar te maken) staan hier ook regelmatig op het menu net als vis... maar we zitten dan ook bij de bron hé.
Oeps, we gingen het niet meer over eten hebben
Ik hoop dat je kleinzoon morgen veel gaat leren van de kookkunst van oma
Liefs,
Veertje & Rudy
sorry ben wat laat... super druk
Gelukkig is de weegschaal hier stabiel gebleven
Maar misschien wordt lekker koken nog een leuke hobby...
Kerstavond hebben we ook zelf onze ijscréme gedraaid... eigenlijk gemakkelijk en lekker!
En een quiche is ook lekker en echt niet zo moeilijk... je kan er alle kanten mee uit! Je kan er veel dingen in doen: zalm... erwtjes of andere groentjes... en bestrooien met pijnboompitjes... heel lekker!
Ik maak het nogal eens vooraf als we 's avonds weing tijd hebben om eten klaar te maken... Je kan het opwarmen maar koud ook lekker!
Scampi's (op veel verschillende manieren klaar te maken) staan hier ook regelmatig op het menu net als vis... maar we zitten dan ook bij de bron hé.
Oeps, we gingen het niet meer over eten hebben
Ik hoop dat je kleinzoon morgen veel gaat leren van de kookkunst van oma
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Hugie12 - Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Hallo Gerarda,
Een nieuwe hobby ! KOKEN !
Doe dat ook zo graag;heb boeken en boeken;haal de ingridienten in huis maar vind dan het resept niet meer
ben wel bijzonder blij dat de scampi's gelukt waren want dat eet ik heel graag.
oeps had je dat niet op voorhand kunnen zeggen ,was ik ook afgekomen
die maak ik klaar met cognac
Hier met nieuwjaar was het niets......(.eenzaam met twee !)
Maar ben blij te lezen over je kookkunst
groetjes
Hugie
Een nieuwe hobby ! KOKEN !
Doe dat ook zo graag;heb boeken en boeken;haal de ingridienten in huis maar vind dan het resept niet meer
ben wel bijzonder blij dat de scampi's gelukt waren want dat eet ik heel graag.
oeps had je dat niet op voorhand kunnen zeggen ,was ik ook afgekomen
Hier met nieuwjaar was het niets......(.eenzaam met twee !)
Maar ben blij te lezen over je kookkunst
groetjes
Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen