mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

05 jan 2012, 13:56

Lieve Gerarda,

babysitten kan soms wel vermoeiend zijn hé, zeker als ze nog veel aandacht vragen.
Ik werk als opvoeder in een leefgroep van 12 (vroeger 20) jongens met leer- en karaktermoeilijkheden tussen de 12 en 18 jaar. Een heel mooi en facinerend beroep. Maar in deze tijd niet meer zo simpel.
En toch is het gans anders als je enkele dagen voor je kleinkind moet zorgen. Ze eisen je meer op natuurlijk, maar is soms best wel vermoeiend.

Enfin, dit terzijde.
Ik lees toch dat je het momenteel goed stelt en dat je wat plannen begint te maken naar de toekomst, en dat is wel heel goed.

We wensen je nog een fijne dag.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

05 jan 2012, 16:07

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

babysitten kan soms wel vermoeiend zijn hé, zeker als ze nog veel aandacht vragen.
Ik werk als opvoeder in een leefgroep van 12 (vroeger 20) jongens met leer- en karaktermoeilijkheden tussen de 12 en 18 jaar. Een heel mooi en facinerend beroep. Maar in deze tijd niet meer zo simpel.
En toch is het gans anders als je enkele dagen voor je kleinkind moet zorgen. Ze eisen je meer op natuurlijk, maar is soms best wel vermoeiend.

Enfin, dit terzijde.
Ik lees toch dat je het momenteel goed stelt en dat je wat plannen begint te maken naar de toekomst, en dat is wel heel goed.

We wensen je nog een fijne dag.

Liefs,

Veertje & Rudy
Ja Rudy ik heb inderdaad bewondering voor mensen die voor kinderen zorgen . En zeker wat gij doet is zeker bewonderingswaardig tenslotte zijn die kinderen dan niet stabiel en moeten ze elk ogenblik onder toezicht zijn. ge moet dan nog veel geduld hebben ook.
Misschien dat het nog goed is dat ge aan de zee kunt komen om u te ontspannen?
En ge staat dan nog klaar om ons ook nog te helpen om ons door onze problemen en verdriet te brengen. duizend maal dank hoor Rudy.

Groetjes Gerarda

falcon1

05 jan 2012, 17:53

Lieve Gerarda,

we hebben het er hier (of bij Helena) het er nogal eens over gehad.

Voor al die mensen die hier komen is het een plezier om te helpen en geen opgave. Ik denk vooral het plezier te zien dat jullie stapje voor stapje vooruitgang maken al besef je dat zelf soms niet goed.
Ooit (nu nog niet) moet je eens de moeite doen om gans de topics eens opnieuw te lezen... dan zal je zien hoe je uiteindelijk zelf die moeilijste momenten in je leven zelf hebt doorgemaakt en zal je zelvertrouwen er alleen maar sterkr door worden.
Maar geloof me... Marc zal altijd op de eerste plaats in je hartje gebrandmerkt zijn... alleen, na verloop van tijd zal je er anders leren mee omgaan. Maar hoe vertel je dat aan iemand die zijn geliefde pas verloren is? Ik wist dat er een lange en moeilijke tijd te gaan was... Maar ik kan alleenmaar zeggen... de manier hoe je nu alles beleefd (ondanks je verdriet) is gezond en eigenlijk zoals het hoort...
Natuurlijk vinden wij het hier ook allemaal fijn dat je er dankbaar voor bent... en daar zijn wij jou ook héél dankbaar om!!!!

We wensen je nog een fijne avond en hopelijk ook een rsutige nacht..

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

05 jan 2012, 18:16

Dag Gerarda,

Ik kan alleen maar beamen wat falkon hierboven schrijft.
Als je terugkijkt later zie je pas hoe sterk een mens is,
en hoeveel men aankan.
Als je op voorhand moest weten wat je boven het hoofd hangt
zou je denken het nooit te kunnen overleven :roll:
Maar we zijn veel sterker dan we denken.
We willen het alleen forceren en dat lukt niet :oops:

Tijd nemen, en doen zoals je je voelt, één dag met de keer :?
Ik dacht toen ook dat alleen hard werken en bezig zijn het verdriet zou verzachten, en ik zo alles opzij kon zetten.
Na 3jaar ben ik letterlijk ineengezakt en heeft de dokter mij
plat gespoten, ik ben 3 weken volkomen van de wereld geweest
en nadien is het beginnen beteren, met de nodige medicatie :oops:

Daarom wil ik altijd maar zeggen neem de tijd en doe het rustig
ik wil mensen niet laten meemaken wat ik toen beleefde.
Daarom ben ik hier. Een warme knuffel
en lieve groetjes.

Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bout1

05 jan 2012, 18:19

Dag Gerarda en alle andere leden van deze topic!
Zal wel vermoeiend zijn, zo twee kleinkinderen om op te passen morgen, zeker als je dat niet gewoon bent (èn geestelijk vermoeid, wat ik maar al te goed begrijp) maar je krijgt van zo'n gasten ook wel liefde eh.
Falcon, ik heb een grote bewondering voor opvoeders, zou dat niet kunnen :oops: . Mijn schoonzus is van opleiding ook een opvoedster maar toen ze kinderen kreeg (2) is ze daar mee gestopt. Door die onregelmatige werkuren en weekends; haar 2 kleine dochters vonden het zo erg als ze tijdens het weekend moest werken, ze is dan halftijds gaan poetsen en doet dat nog altijd (dochters zijn intussen 17 en 15).
Vele groetjes aan iedereen!

falcon1

05 jan 2012, 18:47

Oma C,

inderdaad, een mens is maar zo sterk als hetgeen je aankan.
Eens "over de grens gaan" kan wel. Maar het mag zeker niet aanslepen.
Als ik zo lees heb je de rekening wel gekregen. Hopelijk kan je het nu wat rustiger aan doen...
En inderdaad... daarom ben je hier... om de mesen er voor te behoeden dat ze niet hetzelfde meemaken... heel fijn van jou!!!!

Bout,

het werk met doie kinderen is vermoeiend en zenuwslopend, maar het is vooral de dankbaarheid die je van hen terug krijgt. Ze denken de ganse wereld aan te kunnen op hun manier. Maar als het er op aan komt hebben ze toch je hulp nodig. Mijn kinderen zijn dan ook nog allemaal "speciaal" en vallen uit de boot in de maatschappij. En hun daarvoor behoeden en er leven mee omgaan is een heel dankbare taak. Helaas, en dat meen ik nu uit de grond van mijn hart, ben ik mijn laatste maanden bezig...

Idereen nog een fijne en rustige avond...

Liefs,

Veertje & Rudy

gerarda

06 jan 2012, 22:36

Hallo Vrienden allemaal
Mijn week zit erop; Ik moet zeggen dat het heel goed verlopen is met de jongens, dus ook gisteravond en vandaag ging het prima en het babbelen of spelen in bed was inderdaad niet het geval. Ze hebben zich prachtig gedragen.

Ik heb me vandaag weer eens bezig gehouden met kookkunst. ja wel simpel hoor maar de simpelste dingen maak ik toch soms nog rommel van.
Ik heb namelijk een quiche Lorraine gemaakt (ik had er al van gesproken hier op de topic , maar nu is het er van gekomen )Ik moet zeggen dat het goed gelukt is.
Ik heb er zelf twee stukken van gegeten en de rest meegegeven voor mijn zoon, die zal dat wel lusten en voor mij zou het teveel zijn.

Ik heb verleden nacht heel goed geslapen en ik denk dat ik deze avond weer deugd zal hebben van mijn bedje.

Bout ge moet u niet generen dat ge over uzelf verteld dat is zeker de bedoeling dat ge uw problemen met je vrienden bespreekt ( en dat denk ik dat we hier wel geworden zijn)zodat we u kunnen helpen of eventueel een luisterend oor hebben.

Tot hier toe doet ge het heel goed en als uw broer zich laat beinvloeden moet hijzelf weten. Ik heb ondervonden aan mijn man dat een man inderdaad gemakkelijker toegeeft als iemand hem gekwetst heeft. Op zich is dit niet slecht , ik zou ook iemand kunnen vergeven die mij eens pijn gedaan heeft maar het moet menselijk blijven .
Maar door mijn ervaring met mijn zuster en met mijn schoonma weet ik dat er maar één mogelijkheid is bij zulke mensen wegblijven.

Ik wens jullie allemaal een heerlijk week end
Gerarda

Afbeelding

falcon1

06 jan 2012, 22:48

Lieve Gerarda,

heb net bij Helena gelezen en zie hier ook dat je het goed hebt gesteld met de kinderen! Das toch prachtig!
En dan nog zo goed gekookt. Ik moest wel effe lachen toen je schreef dat het niet vanzelfsprekend is en je het beste gerecht kan doen mislukken... En daar kan je volldig bij toetreden... Allemaal niet zo simpel als het lijkt hé. Maar het is je toch gelukt, proficiat... het begin van een keukenprinses!
Je zal nog veel positieve ervaringen opdoen... en Marc zal je daarbij zeker wel helpen... die gaat ook wel genoten hebben!!!!

Ik hoop nu ook dat, zoals je schreef, je nu een rustige nacht gaat hebben!

Nog een dikke nachtknuff.

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

07 jan 2012, 02:16

Hallo Gerarda;
ben ook eens terug , zit nu ook met de kleinkinderen twee dagen vast om te knutselen en tussen de ruzietjes te komen! Sven ,de zoon van Isabel en Yunna ,de dochter van mijn zoon, schelen teveel in ouderdom.Sven is 12 en Yunna word dinsdag 5 jaar Dat gaat van de hele tijd,dat moet zo;hoe dikwijls ik al heb uitgelegt dat Yunna nog te klein is om dat te verstaan......hij vergeet het telkens weer.Yunna (kwebbertje) is de ganse dag "oma" zelfs als ik op de wc ben,komt ze vanalles vertellen!Ik zie ze graag,alle twee, maar als ze terug naar huis gaan ben ik doodop!
Vandaag had ik muffins gemaakt met in een één boon ,had een kroon gemaakt voor de koning,Yunna de hele tijd "waar zit de boon oma" wist het zelf niet meer :lol: :lol: :lol: en Sven had ze ! Heb haar beloofd,als ze zondag 8 dagen komt dat ze ook een kroon krijgt voor haar verjaardagsfeestje.Met kerst werden de pakjes uitgedeeld (met nieuwjaar kwamen ze niet)Maar oma had 5 pakjes en ze moest er twee laten staan...........deze morgen vroeg ze al of ze de pakjes mocht open maken,
oma ben er toch niet als ik verjaar!
En zo moet ik altijd schipperen ,maar doe het wel graag.En het verzet uw zinnen. :oops:
Ben nog aan het wachten tot mijn brood gedaan is en dan slapen.Hopelijk heb jij een goede nacht nu;kuuuuuuuuuuuuuuuuus
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

falcon1

07 jan 2012, 21:41

Hugie, ook heel wat geschipper met de kleinkinderen :lol:
En hoe ouder hoe slimmer ze worden hé...
Dat van die boon in een gebakje wist ik niet... Veertje kende het wel...
Ben even gaan lezen op je topic... is je katje al terug?

Gerarda... is je zaterdag ook goed verlopen? Of was het nu een rustdag?

Wens jullie allemaal een rustige nacht...

Dikke nachtknuff,

Veertje & Rudy

gerarda

08 jan 2012, 06:08

Hallo vrienden allemaal,
Mijn derde nacht van een diepe slaap zit erop. Ik ben nog altijd niet uitgerust. Toch raar hé ,die kinderen zijn feitelijk rustig want ze zitten elk op een pc.en vroeger zat er één op de pc en de andere keek naar T.V sedert marc overleden is zitten ze nu samen te spelen een op de pc ende andere op de laptop van Marc.
Ja ze maken soms wel eens ruzie voor een probleempje met hun spelletjes maar ik maak mij daar niet druk over denk ik :roll: maar ik weet dat Marc mij toch zei dat de kinderen hem vermoeiden, maar ik dacht dat het was omdat hij ziek was .
maar ja ik zal het zeker niet laten om voor hen te zorgen zolang ik kan.
Ik heb nu nog tijd genoeg om uit te rusten daarbij het is beter dat ik bezig ben.
Binnen veertien dagen is het de verjaardag van de jongsten, die word tien jaar. Nu zitten we niet meer met kinderen het zijn nu beiden tieners :D :twisted:
Dat zal weer een dagje zijn die dooreen gesmeten word want dat is telkens een etentje met nog andere mensen en kinderen , maar dat is niet bij mij hoor, ik mag gezellig zitten babbelen en mij van niets aantrekken en als ik moe word met mijn autotje naar huis.

iedereen nog een gezellige zondag en tot volgend bericht
vele groetjes Gerarda

falcon1

08 jan 2012, 21:53

Lieve Gerarda,

fijn dat je je nachtrust een beetje hebt teruggevonden!
Tja, kinderen kunnen inderdaad vermoeiend zijn... maar je zal je ook wel proberen aan te passen hé.
Maar we kunnen zeker niets vergelijken van toen wij jong waren hé. Maar of het nu beter of slechter is... wie zal het zeggen....
Thuis moest mijn moeder steeds met het weinige wat we hadden proberen de eindjes aan elkaar te knopen... was dat beter? Ik weet het niet... ik heb er eigenlijk alleen uit onthouden dat ik (zelfs nu nog) enorm veel respect had voor mijn ouders!!!!
En toch... als ik nu zie hoe ons kleinkindje (eergisteren 2 jaar geworden) zo naar ons opkijkt en zoveel liefde geeft... Misschien dat wij als grootouders toch nog enorm veel betekenen voor die kinderen...

We wensen je nog een rustige avond en hopelijk weer een goede nachtrust... we duimen :wink:

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

09 jan 2012, 01:20

Gerarda,goed geslapen? Ben je eerste klant vandaag :lol: :lol: opperhoofd is slapen en heb het rijk nu voor mij alleen!Uw kleinkinderen zijn al groot ;mijn (echte) word dinsdag vijf ,dus.........zondag moet oma weer vanalles uitvinden!Iemand van de lezers een gedacht?Mag privee hoor. Zou graag van die zwaantjes maken met kersen,maar vind begot het resept niet meer,dacht dat het met soezendeeg was??????Heb jij het niet van de kookles??????Voor de middag heb ik wat ,kleine ballekes=erxtjes ,daar is ze zot van;maar een x in haar bord moet alles gemengt worden! Zou ook mosselen kunnen ,is te zien of Sven erbij is , als die niet naar zijn papa moet....zo moet oma alles maar regelen ,en gewoonlijk is dat op het laatste moment.Had ik al vertelt van nieuwjaar?
Ze zouden naar hier komen en voor de eerste keer zeg ik;niet in de keuken en bestel alles in de colruyt ,moest dan in de oven gezet worden!
Krijg ik twee dagen voor kerst telefoon ,"we komen met kerst inplaats van met nieuwjaar;een geluk kon nog veranderen.Normaal moet je zeven dagen op voorhand bestellen!!!!!!!Maar ze vestonden het ! Anders hadden we een hele week kunnen hetzelfde eten .was besteld voor 8 man
Gerarda hoop dat je hier mee een beetje kunnen lachen heb met mijn fratsen :lol: :lol:
Falcon;neen mijne Speedy zie ik niet meer terug :evil: was zo'n lieve,hoopte dat een student haar mee had en dat ze wel zou terug komen maar nee......Alle dagen kijk ik eens of ze niet aan de voordeur zit als ik opsta,ze was gewoon als ik naar de wc gegaan was ,dat ik haar langs voor binnen liet.

gerarda

09 jan 2012, 05:46

Ja Hugie wij zijn de mannen van de nacht hé. :wink:
wat gij tegenkomt kan bij mij ook gebeuren hoor. Marc en ik konden dat niet begrijpen dat de kinderen zo slordig zijn met afspraken en dat zo maar veranderen zonder aan u te denken. Wat wij eens tegenkwamen was.Wij woonden toen meer in de streek van het meetjesland en de kinderen in Aalst en om de veertiendagen kwamen ze bij ons de zaterdag.En mijn schoondochter zegt komt ge de volgende keer bij ons(in Aalst) 70km ongeveer en inderdaad wij komen daar toe en niemand thuis. We denken ze zijn nog snel om een boodschap en zitten in het verkeer dus zetten we ons in de tuin. Nà lang wachten niemand. Wij zijn dan zelf nog eens naar stad gegaan en weer aan de deur gebeld en niemand thuis zo zijn we dan naar huis gereden maar thuis gekomen dacht ik allee misschien hebben ze wat tegengekomen en niemand weet dat buiten wij en we moeten iets doen hé. Ik bel naar haar ouders en haar ma zegt dood gewoon. Ach ja ze zijn naar leuven naar een nicht.
Toen ze thuis waren heeft zij hen verwittigd en zij dan naar ons gebeld ach ja mijn schoondochter had vergeten te zeggen dat het de zondag was dat we moesten komen.

Wat dit receptje betrefd Hugie kan ik u niet helpen maar kunt ge het op google niet vinden ?
Vijf jaar is een beetje moeilijke leeftijd om iets mee te doen hé. Ik heb wel met het paardenspel kunnen spelen met hen. Nu kaarten ze al eens graag. vroeger was het een gemakkelijk spelletje maar nu mag het al eens rammi bridge zijn.

Hugie ik ga nu mijn krant lezen die in de brievenbus zit heel lief van u om een babbeltje te komen slaan.
groetjes en een knuffel gerarda

Hugie12

09 jan 2012, 22:39

a hi a ho hier Leuven op de radio;
Yunna en ik knutselen veel in de winter,van wc rolletjes maken we popjes en dan speel ik daar poppenkast mee;want haar echte poppenkast staat hier maar te niksen :lol: Dan spelen mama en mama met de poppen,uitkleden doet ze graag en dan het bad in (lege kom,en maar wassen.Dan is't oma mama2 aan de beurt ,alles terug aan!Een kindje op school heeft ook twee mama's.Dan de poppenwagen in ,en gaan we wandelen en winkelen......plank op 2 stoelen en alle potjes erop=winkel :lol: en dan betaald zij mij met haar € niets kost boven de 10 € want ze heeft niet meer in haar sacoche ,en daar dan Duck tussen :lol: :lol: :lol: als ze hem niet moet zegt ze pas op he manneke,of ik verkoop u (opperhoofd zijn woorden) En inderdaad je wordt er moe van;

moet ook een tijd rekupereren en dan dat mottig weer erbij,zit op je gemoet.
Zal nog eens zoeken naar de zwaantjes ;om op te eten he :lol: :lol: de andere kunnen we missen!
Alle tot morgen,of zo