Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ik wil iedereen hier op deze topic een fijne woensdag wensen.
Ik heb een halve dag op het districtshuis gezeten, zo druk
Maar ten lange leste is het gelukt, het is in orde wat ik wou
en nu wachten op het vervolg. Later wel meer erover
In de namiddag is het gaan regenen, motregen
maar daar word ik ook nat van.
Nog een verjaardagscadeautje gaan afhalen voor een
goeie vriendin in de buurt, die wordt morgen ook een jaartje ouder
Hier is alles rustig denk ik, niemand heeft nog probs neergeschreven
Ik hoop dat de rust blijft, en de zorgen stilaan verminderen.
dat de moeilijke dagen nog uitschieters zijn.
Ik wens jullie sterkte en moed om die dagen de baas te kunnen...
Allen een warme knuffel en lieve groetjes,
Oma-C
Ik heb een halve dag op het districtshuis gezeten, zo druk
Maar ten lange leste is het gelukt, het is in orde wat ik wou
en nu wachten op het vervolg. Later wel meer erover
In de namiddag is het gaan regenen, motregen
maar daar word ik ook nat van.
Nog een verjaardagscadeautje gaan afhalen voor een
goeie vriendin in de buurt, die wordt morgen ook een jaartje ouder
Hier is alles rustig denk ik, niemand heeft nog probs neergeschreven
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
dewill - Lid geworden op: 14 okt 2007, 18:28
Dag Forumvrienden ,Oma-C schreef:Ik wil iedereen hier op deze topic een fijne woensdag wensen.
Hier is alles rustig denk ik, niemand heeft nog probs neergeschreven![]()
Oma-C
Ben het helemaal eens met de wensen van Oma-C ( die lieverd kan het zo goed verwoorden hé ) .
Hier een zachte grijze januaridag , heb ervan gebruik gemaakt om mijn hofje wat op te frissen
Beste Forumvrienden , samen met een dikke knuffel wens ik jullie nog een fijne woensdagavond ,
dewill
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik ben vandaag verdronken in de papieren, maar nu denk ik dat ik morgen alles kan en mag "neerleggen" ten kantore van de registratie
Blij dat ik durf stalken, heb naar het schijnt een bijna wonder verricht vandaag, door iemand iets onmiddellijk uit te laten voeren, iets waar naar het schijnt niemand in slaagt.
Dank u wel ventje van mij... dat weet ik nu zeker se dat dat door hem komt.
Morgen gaan binnenbrengen.Kaft van Engels op orde brengen morgen en dan vliegen we erin in de nest de vrijdag, zaterdag en zondag op de bol.
Rust roest zeggen ze, maar soms doet het deugd.
salukes iedereen, zal maar niet schrijven wat ik denk dewill want dat werk wacht ook nog. De paasbloemen komen hier en dar al boven de grond.
Van de moment dat het droog en niet te koud is moet ik mijn schilderskunsten bovenhalen, de rand van het houte balkon heeft een beetje vernis nodig of beits, ja, ik zal wel zien, mijn orders staan opgeschreven.
Blij dat ik durf stalken, heb naar het schijnt een bijna wonder verricht vandaag, door iemand iets onmiddellijk uit te laten voeren, iets waar naar het schijnt niemand in slaagt.
Dank u wel ventje van mij... dat weet ik nu zeker se dat dat door hem komt.
Morgen gaan binnenbrengen.Kaft van Engels op orde brengen morgen en dan vliegen we erin in de nest de vrijdag, zaterdag en zondag op de bol.
Rust roest zeggen ze, maar soms doet het deugd.
salukes iedereen, zal maar niet schrijven wat ik denk dewill want dat werk wacht ook nog. De paasbloemen komen hier en dar al boven de grond.
Van de moment dat het droog en niet te koud is moet ik mijn schilderskunsten bovenhalen, de rand van het houte balkon heeft een beetje vernis nodig of beits, ja, ik zal wel zien, mijn orders staan opgeschreven.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Hier nog eens komen piepen
Helena, ik ben in jouw plaats content dat je 't zo goed
geflikt hebt met die paperassen, 't is 't één en 't ander hé,
Maar 'tmoet gebeuren, en nu ben je er vanaf.
Dan komt er weer iets anders op je af, en zo gaat het leven verder...
Eigenlijk al goed dat je in de lente en de zomer niet meer
met die papieren zit
Dat had ook gekund hé
Dewill merci
maar wil je me niet zo ophemelen,
je doet me blozen
Ik vind het lief van je maar ik
voel me daar niet zo goed bij
Ik ben ik, en kan niet anders.
Ik probeer gewoon een beetje te helpen om het allemaal
wat lichter te maken voor jullie, en een schouder te geven
om op uit te huilen. Ik ben blij dat het niet meer zoveel nodig is.
Dat is een teken dat het beter gaat, maar ik blijf beschikbaar
als het 'pestbeestje' weer eens boven komt,
en schrik maar niet; het kan nog altijd.
De andere vrienden, gerarda, reline, falcon en Veertje, en mssn
vergeet ik er nog; allen een lieve groet en tot.....
Oma-C

Helena, ik ben in jouw plaats content dat je 't zo goed
geflikt hebt met die paperassen, 't is 't één en 't ander hé,
Maar 'tmoet gebeuren, en nu ben je er vanaf.
Dan komt er weer iets anders op je af, en zo gaat het leven verder...
Eigenlijk al goed dat je in de lente en de zomer niet meer
met die papieren zit
Dewill merci
je doet me blozen
voel me daar niet zo goed bij
Ik probeer gewoon een beetje te helpen om het allemaal
wat lichter te maken voor jullie, en een schouder te geven
om op uit te huilen. Ik ben blij dat het niet meer zoveel nodig is.
Dat is een teken dat het beter gaat, maar ik blijf beschikbaar
als het 'pestbeestje' weer eens boven komt,
en schrik maar niet; het kan nog altijd.
De andere vrienden, gerarda, reline, falcon en Veertje, en mssn
vergeet ik er nog; allen een lieve groet en tot.....
Oma-C

Laatst gewijzigd door Oma-C op 11 jan 2012, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Heel leuk om vanavond te lezen.....
Een volop blozende Oma-C.....zo lang moeten wachten in het districtshuis....is niet min!
Fijn zoals je iedereen telkens kan opvangen, terwijl je het zelf niet altijd even makkelijk hebt!!
Helena....een grote zucht nu al, maar morgen als alles de deur uit is en "neergelegd", wat er dan door je heen gaat gaan is moeilijk te beschrijven denk ik!
En zo fijn voor jou dat je net vandaag zo duidelijk voelde dat Hugo op zulk belangrijk moment je kwam helpen!!
Dewill...al in je hofje gewerkt....was er vandaag wel het weer voor!...een echt lenteweertje.
Dat doet me eraan denken....onze tulpenbollen moeten nog altijd de grond in....
Plannen maken voor morgen!
En hier moeten ook nog alle takken en takjes van de storm opgeruimd worden.
Gerarda....je mag niet alles zomaar afschaffen hoor, maar van sommige dingen gewoon wat minder eten.....smaakt des te lekkerder!!
Geniet van de appelbeignets!
Maakte ik nog nooit!
Bij ons wordt het waarschijnlijk zaterdag ook een lekkere dag.....morgen beslissen of het doorgaat.
Als het doorgaat worden hier vier jarigen gevierd...de kinderen gaan voor alles zorgen.....
Nog een fijne avond voor alle forumvrienden!
En een dikke knuffel!
Een volop blozende Oma-C.....zo lang moeten wachten in het districtshuis....is niet min!
Fijn zoals je iedereen telkens kan opvangen, terwijl je het zelf niet altijd even makkelijk hebt!!
Helena....een grote zucht nu al, maar morgen als alles de deur uit is en "neergelegd", wat er dan door je heen gaat gaan is moeilijk te beschrijven denk ik!
En zo fijn voor jou dat je net vandaag zo duidelijk voelde dat Hugo op zulk belangrijk moment je kwam helpen!!
Ik wou al eerder vragen...wanneer ga je voor enkele dagen op vakantie...dat was je van plan hé!dan vliegen we erin in de nest de vrijdag, zaterdag en zondag op de bol.
Dewill...al in je hofje gewerkt....was er vandaag wel het weer voor!...een echt lenteweertje.
Gerarda....je mag niet alles zomaar afschaffen hoor, maar van sommige dingen gewoon wat minder eten.....smaakt des te lekkerder!!
Maakte ik nog nooit!
Bij ons wordt het waarschijnlijk zaterdag ook een lekkere dag.....morgen beslissen of het doorgaat.
Als het doorgaat worden hier vier jarigen gevierd...de kinderen gaan voor alles zorgen.....
En een dikke knuffel!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
ha reline, mijn appartement aan zee is vastgelegd voor een hele maand.
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Ja reline ik had wel begrepen wat ge bedoelde ik zal me gewoon wat intomen. Ik sneukelde vroeger nooit geen taartjes geen snoep en nu doe ik dat uit verveling.reline schreef:Heel leuk om vanavond te lezen.....
En zo fijn voor jou dat je net vandaag zo duidelijk voelde dat Hugo op zulk belangrijk moment je kwam helpen!!Ik wou al eerder vragen...wanneer ga je voor enkele dagen op vakantie...dat was je van plan hé!dan vliegen we erin in de nest de vrijdag, zaterdag en zondag op de bol.
Maakte ik nog nooit!
En een dikke knuffel!
En de sausjes moet ik ook watminder lekker maken hé.
groetjes gerarda
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Goeie avond beste forumvrienden,
in al de drukte ben ik vergeten te zeggen dat ik vanaf deze week terug ben gaan werken en daardoor terug in Limburg vertoef. Ben net terug thuis. Ook mijn project heeft me bloed zweet en net geen tranen gekost, maar het werpt zijn eerste vruchten af
Als ik dat hier zo lees heb ik weer veel bijgeleerd.
Wat ik in grote lijnen heb onthouden... na regen komt zonneschijn...
Ik denk dat voor velen onder jullie stilaan aan de lante wordt begonnen... niet alleen buiten maar ook een beetje in jullie hart mag ik hopen...
Wat heb ik nog geleerd... ieder huisje draagt zijn kruisje en het doet deugd als we dat soms even mogen helpen meedragen van elkaar, zeker op momenten dat het wat té zwaar wordt!
Helena, een beetje door je paperassenwerk geraakt! Alweer een hoofdstuk dat wordt afgesloten. Ik las ook dat ze je gaan helpen met je hand en je voeten... gelukkig maar!
En gemoedstoestand komt stilaan boven vriestemperatuur... tja, het zal stilaan lente worden...
En dat Hugo er steeds voor je is mag je zekere van zijn... Ik heb op mijn werk vandaag ook straffe verhalen gehoord over mijn vrouw....
Gerarda, tja, het moest allemaal maar zo lekker niet zijn hé... Maar je kan ook lekkere dingen klaar maken die niet zo veel vet bevatten...
Wat migraine betreft, daar kan ik ook van meespreken! Ik heb daar gans mijn leven enorm veel van afgezien... Ik denk dat het een beetje onderschat wordt want het kan je hele leven bepalen. Iets wat bij wel hielp (als het opkwam) was hele straffe koffie drinken of een hele vettige friet eten... maar in geval van nood hielp ook Perdolalan suppo's (omdat je amaag dan geen medicatie verdraagt. Maar het allereigenaardigste is dat na het overlijden van mijn vrouw (nu 5 jaar) ik nooit geen migraine meer gehad heb....
Dewill, ook de lente en aankomende zomer zal je wel een beetje verblijden denk ik... Dat je je tuintje voor je lieve vrouwtje weer in orde kan brenegen en vooral... dat je weer naar buiten kan! Dat zal trouwens voor iedereen zo wel zijn denk ik.
Oma C.... dat is ook een heel verhaal... Ik weet ook dat je een heel bescheiden iemand bent en daar wil ik dan ook rekening mee houden.
Je zegt ook dat je je ganse leven een beetje aan overgewicht leed... Awel we gaan dan van de nood een deugd maken... je bent je gewicht in goud waard!!!!! (je moet daarom nu voor mijn part niet extra gaan eten hoor
)
Reline, gelukkig begin je wat te leren leven met je bloeddruk... ik zeg wel leren... want dat is wel de boodschap denk ik...
Maar je hebt het de laatste tijd ook niet gemakkelijk gehad hé...
Net als voor al de anderen hier... misschien dat de lente en zomer wat soelaas gaat brengen en je terug de natuur in kan en je met Franske toeleggen op al die zoektochten. Trouwens nog fijne momenten gewenst met kinderen en kleinkinderen en hun verjaardagen!
Ziezo.... ik heb mijn zegje weeral kunnen doen...
Ik hoop dat alles een beetje naar jullie zin verloopt, maar dat horen we nog wel zeker...
Nu ietsje eten en seffens wat verder kijken op de forums....
Iedereen nog een gezellige avond en een rustige nacht...
Een dikke nachtknuff....
Veertje & Rudy
in al de drukte ben ik vergeten te zeggen dat ik vanaf deze week terug ben gaan werken en daardoor terug in Limburg vertoef. Ben net terug thuis. Ook mijn project heeft me bloed zweet en net geen tranen gekost, maar het werpt zijn eerste vruchten af
Ik denk dat voor velen onder jullie stilaan aan de lante wordt begonnen... niet alleen buiten maar ook een beetje in jullie hart mag ik hopen...
Wat heb ik nog geleerd... ieder huisje draagt zijn kruisje en het doet deugd als we dat soms even mogen helpen meedragen van elkaar, zeker op momenten dat het wat té zwaar wordt!
Helena, een beetje door je paperassenwerk geraakt! Alweer een hoofdstuk dat wordt afgesloten. Ik las ook dat ze je gaan helpen met je hand en je voeten... gelukkig maar!
En gemoedstoestand komt stilaan boven vriestemperatuur... tja, het zal stilaan lente worden...
En dat Hugo er steeds voor je is mag je zekere van zijn... Ik heb op mijn werk vandaag ook straffe verhalen gehoord over mijn vrouw....
Gerarda, tja, het moest allemaal maar zo lekker niet zijn hé... Maar je kan ook lekkere dingen klaar maken die niet zo veel vet bevatten...
Wat migraine betreft, daar kan ik ook van meespreken! Ik heb daar gans mijn leven enorm veel van afgezien... Ik denk dat het een beetje onderschat wordt want het kan je hele leven bepalen. Iets wat bij wel hielp (als het opkwam) was hele straffe koffie drinken of een hele vettige friet eten... maar in geval van nood hielp ook Perdolalan suppo's (omdat je amaag dan geen medicatie verdraagt. Maar het allereigenaardigste is dat na het overlijden van mijn vrouw (nu 5 jaar) ik nooit geen migraine meer gehad heb....
Dewill, ook de lente en aankomende zomer zal je wel een beetje verblijden denk ik... Dat je je tuintje voor je lieve vrouwtje weer in orde kan brenegen en vooral... dat je weer naar buiten kan! Dat zal trouwens voor iedereen zo wel zijn denk ik.
Oma C.... dat is ook een heel verhaal... Ik weet ook dat je een heel bescheiden iemand bent en daar wil ik dan ook rekening mee houden.
Je zegt ook dat je je ganse leven een beetje aan overgewicht leed... Awel we gaan dan van de nood een deugd maken... je bent je gewicht in goud waard!!!!! (je moet daarom nu voor mijn part niet extra gaan eten hoor
Reline, gelukkig begin je wat te leren leven met je bloeddruk... ik zeg wel leren... want dat is wel de boodschap denk ik...
Net als voor al de anderen hier... misschien dat de lente en zomer wat soelaas gaat brengen en je terug de natuur in kan en je met Franske toeleggen op al die zoektochten. Trouwens nog fijne momenten gewenst met kinderen en kleinkinderen en hun verjaardagen!
Ik hoop dat alles een beetje naar jullie zin verloopt, maar dat horen we nog wel zeker...
Een dikke nachtknuff....
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
dewill ik geloof dat ik iets vergeet in mijn nieuwe taken dat ik nu zelf moet doen sedert Marc er niet meer is. Ge spreekt daar van in uw hofje werken. Ik heb ook een klein hofje goed verzorgd geweest door Marc mijn man was iemand met groene vingers. Ik mocht niet helpen om zijn hof te onderhouden vroeger toen we een grote tuin hadden , want ik trok niet alleen onkruis uit ik trok de planten ook uit
. ge kunt wel denken dat ik niet meer mocht helpen , maar ik was daar niet kwaad voor hoor.
Ik heb mij dan gehouden met het gras afrijden, zo had ik wat beweging voor mijn conditie in vorm te houden
maar nu heb ik het deze zomer wel goed gedaan, want een gebuur had een plantje kapot gemaakt dat Marc met veel liefde geplant en verzorgd had en ik heb het uit de grond genomen en in een emmer met aarde gezet om weer goed te komen en ik ben fier dat ik het heb kunnen redden ( een beetje emotioneel hé); Ik heb het dus gans de zomer goed gedaan maar als het begon te regenen was het voor mij gedaan.Nu vraag ik u moet ik nu toch nog in de aarde zitten werken of mag ik wachten tot nà de winter ?
Groetjes Gerarda
maar nu heb ik het deze zomer wel goed gedaan, want een gebuur had een plantje kapot gemaakt dat Marc met veel liefde geplant en verzorgd had en ik heb het uit de grond genomen en in een emmer met aarde gezet om weer goed te komen en ik ben fier dat ik het heb kunnen redden ( een beetje emotioneel hé); Ik heb het dus gans de zomer goed gedaan maar als het begon te regenen was het voor mij gedaan.Nu vraag ik u moet ik nu toch nog in de aarde zitten werken of mag ik wachten tot nà de winter ?
Groetjes Gerarda
-
Dag Rudy, ik ben heel blij u te horen ik was wel eventjes ongerust maar dacht wel dat ge naar de limburg was (of naar zwitserland gaan skien? )falcon1 schreef: Goeie avond beste forumvrienden,
in al de drukte ben ik vergeten te zeggen dat ik vanaf deze week terug ben gaan werken en daardoor terug in Limburg vertoef. Ben net terug thuis. Ook mijn project heeft me bloed zweet en net geen tranen gekost, maar het werpt zijn eerste vruchten af![]()
Je zegt ook dat je je ganse leven een beetje aan overgewicht leed... Awel we gaan dan van de nood een deugd maken... je bent je gewicht in goud waard!!!!! (je moet daarom nu voor mijn part niet extra gaan eten hoor)
Een dikke nachtknuff....
Veertje & Rudy
Maar u bent feitelijk uw privé niet helemaal aan ons te vertellen hé ge doet al genoeg voor ons om er bovenop te geraken.
ja die migraine was vroeger ook erger zeker omde veertien dage eens een ganse dag in bed met regelmatig een bezoekje aan het toilet . Marc moest soms lachen als ik naar mijn bed ging als ik gewaar werd dat ik het mocht verwachten met een emmertje.
Toen ik van iemand de raad kreeg om perdolan te nemen was ik er dan nà enkele uren van verlost.maar op de duur was het beter omda ikbegon te weten wat ik mocht eten of niet. En marc heeft mij dus altijd goed verzorgd maar nu moet ik er zelf een beetje naar zoeken om minder vet te gebruiken, maar spanning kan dit ook veroorzaken dus ja nu word ik dus weer nu en dan eens weer slachtoffer van de migraine.
groetjes een knuffel voor u en veertje
Gerarda
-
Dag Gerarda ,gerarda schreef:dewill ik geloof dat ik iets vergeet in mijn nieuwe taken dat ik nu zelf moet doen sedert Marc er niet meer is. Ge spreekt daar van in uw hofje werken. Ik heb ook een klein hofje goed verzorgd geweest door Marc mijn man was iemand met groene vingers. Ik mocht niet helpen om zijn hof te onderhouden vroeger toen we een grote tuin hadden , want ik trok niet alleen onkruis uit ik trok de planten ook uit![]()
. ge kunt wel denken dat ik niet meer mocht helpen , maar ik was daar niet kwaad voor hoor.
Ik heb mij dan gehouden met het gras afrijden, zo had ik wat beweging voor mijn conditie in vorm te houden
![]()
Groetjes Gerarda
Wat ben jij een lieve vrouw om zo dat plantje van jou Marc met zoveel tederheid en liefde te verzorgen en te redden .
Wat de tuin betreft : ikzelf ben een piet precies zowel wat mijzelf als mijn omgeving betreft . Daarom ben ik nu al in de tuin bezig omdat ik geen hopen bladeren of dichtgeslempte grond kan zien maar geloof mij : dit is volledig verkeerd .
Het beste is om de tuin nog minstens zes weken volledig met rust te laten en de natuur zijn gang te laten gaan , hoogstens eens bekalken indien nodig en de bladeren en ander vuil van het gazon verwijderen ( zeg maar dat dewill , die dat zelf niet kan , het gezegd heeft en iedere tuinman die naam waardig zal dat beamen ) .
Met vriendelijke groet en dikke knuffel voor jou en voor alle Forumvrienden ,
dewill
-
Dag Helena ,Helena van Troje schreef:ha reline, mijn appartement aan zee is vastgelegd voor een hele maand.
Het doet mij plezier dat jij het ziet zitten om een zorgeloze tijd aan het zeetje te beleven , ik gun het jou met héél mijn hart en jij verdiend dat .
Ik veronderstel dan ook dat jij ( gelukkig maar ) iets minder nood hebt aan jou hoekje en dus lijkt het voor mij ook de gelegenheid om " mijn puist te schuren "
( vertaling : discreet verdwijnen )
Welbedankt dat ik op je hoekje mocht toeven en er troost en steun mocht vinden en met een dikke knuffel voor jou en voor alle Forumvrienden , tot ziens ,
dewill
-
ik moet nog wel een maandje of drie wachten hoor voor ik miijn schup afkuis en aan het zeetje kan gaan uitwaaien...
zal nog maar efkes mijn hoekje open houden(bijgeloof)
zal nog maar efkes mijn hoekje open houden(bijgeloof)