Nieuw hoekje voor Angel4

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

dolfijntjevr54

23 jan 2012, 11:38

Afbeelding

Sterkte Angelique, ik kruis men vingers voor je vandaag.

Liefs xxx

ghyra

23 jan 2012, 12:26

Afbeelding

hallo Angel......denk aan je.......laat het allemaal
goed zijn
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

Angel4

23 jan 2012, 12:56

Hallo lieve allemaal,

Het was zover, we zaten in de grote hal vol spanning af te wachten tot onze naam genoemd werd, ik had een dubbel gevoel, er zat (misschien) iets niet helemaal goed dacht ik steeds om dat gevoel dan ook weer direkt van me af te schudden.
Daar hoorde we onze naam omgeroepen worden, ik zei "o jee" en we gingen naar twee lachende mensen, de chirurg en zijn rechterhand.
U moet de achterste kamer hebben en we namen plaats.
De chirurg keek op een staat die voor hem lag en begon zijn relaas.
"De operatie is geslaagd, geen uitzaaingen gevonden, u heeft geen borstkanker meer en geen uitzaaingen" en hij keek me aan met een gemengde blik en ik zat op de rest te wachten.
Gek he, ik wist het, er zat een addertje onder het gras.
Daar kwam dan ook de aap uit de mouw, het kankergezwel was groter dan ze verwacht hadden, is wel helemaal verwijderd maar toch willen ze nu naast de bestralingen ook chemotherapie gaan geven, woensdag a.s. moet ik al bij de oncoloog zijn.
Ik had het geloof ik al tegen jullie verteld ..... mijn droom, de chemo met de Cold Cap.
Blijdschap dat ik geen kanker meer heb .... het dringt nog niet tot me door maar volgens mij ben ik enorm blij en zelf vind ik het heel jammer dat het er nu niet uit komt ..... dat het "ergens???" blijft hangen maar ik ben echt heel blij.
De chemo is een ander verhaal, het haalde me naar beneden, ik kreeg een klap en werd daar erg verdrietig door maar wederom zal ik er aan moeten geloven en beter dat dan straks alsnog kanker want de kans dat er nog een verdwaald deeltje of zelfs meerdere zijn blijven zitten die zo niet te vinden zijn is aanwezig.

Ik heb heel erge hoofdpijn en ik denk dat dit van de stress is, ga dan ook zo even proberen uit te rusten van alle emoties en alles proberen te relativeren.

Kom straks zeker nog terug en zou jullie willen vragen te proosten op dit toch goede nieuws ...... geen kanker meer!

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

falcon1

23 jan 2012, 13:25

Lieve Angel en Ed,

eindelijk toch eens goed nieuws! Wat fijn dat er geen uitzaaïngen zijn!
Het dringt hier ook moeilijk door dat alles zo goed verlopen is... we waren echt bang dat er misschien toch slecht nieuws zou zijn en dat zou voor jullie toch wel verschrikkelijk geweest zijn!

Wat die chemo betreft, is wel spijtig maar het is maar preventief moet je denken. Je mag wel blij zijn dat je van die kanker verlost bent!
Ik weet niet wat die bestraling en chemo precies inhoud want blijkbaar is er toch een groot verschil in.

We hopen dat je nu wat minder ongerust bent en dat je deze zomer terug volop van het leven kan genieten...
Nu maar wat rusten en bekomen van je emoties...

Een dikke knuff van ons...

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

23 jan 2012, 13:38

lieve angelique
wat een goed nieuws lieverd
toppie hoor
en ja de chemo en bestraling is ook beter
anders zou je toch weer bang zijn dat het terug komt
en er zijn zoveel verschillende chemoos
laat het gewoon op je afkomen
wees blij dat er geen uitzaaiingen zijn
oh wat ben ik erg blij voor jou
goed dat je zo alert was
knuffel riekske
sterkte
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Angel4

23 jan 2012, 13:55

Lieve lieve vrienden,

Nee, wij hadden zelf niet het idee dat er iets ergs zou volgen en hadden natuurlijk de hoop op de 5 weken bestraling en dan klaar (zoals was voorspeld).
De chemo is gewoon echt een tegenvaller en des te meer omdat ik kaal ga worden en dat terwijl ik altijd zo trots op mijn lange haren ben, mijn haar is me heilig (bij wijze van spreken) en nu gaat dat weg en zal ik met een hoofddoekje moeten gaan lopen of met een pruik (pruik zie ik helemaal niet zitten).
Dit is voor mij echt moeilijk en zal ik echt met mezelf over in gesprek moeten gaan :-)
Natuurlijk is het goed dat ze het gaan doen want het dood niet alleen je haargroei (en meer goede cellen) maar het elimineerd (als het goed is) de kanker .... als die er nog stiekem achter gebleven is.
En zo niet dan beter zo dan helemaal niet en gepieker of erger naderhand.

Wat er gebeuren gaat is ten eerste de radiotherapie en dat vindt hier plaats: http://www.flevoziekenhuis.nl/radiotherapie
en mijn behandelend arts (heb ik al ontmoet en zie ik donderdag weer) is Radiotherapeut-oncoloog dr.N. Bijker (de vrouw, tweede foto bovenin).
Je kunt overigens ook een rondje in de behandel ruimte maken, kijk maar: http://www.flevoziekenhuis.nl/images/st ... huis8.html

De Chemo kan ik alleen nog hierin delen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemotherapie

Misschien na woensdag meer.

Tot zover even.
Fijn dat jullie zo opgelucht zijn, ik moet het allemaal nog even verteren.

.
Groetjes,
Angel4

ghyra

23 jan 2012, 14:05

hallo Angel......meid wat fijn dat er geen uitzaaiingen
zijn........nu het zekere voor het onzekere,
bestraling en chemo........
ja je haren.....maar die groeien wel weer,moet je maar denken
als je lichaam maar schoon is van K.......
rust maar ff fijn uit,en laat het ff doordringen.....
neem straks er een klein neutje op :wink:
op een toch goede afloop.......
dikke knufffffffffffffffffff :wink:
groetjes GHYRA

dolfijntjevr54

23 jan 2012, 14:16

Afbeelding

Hallo Angel, ben zo blij voor je dat die kanker weg is meisje.
Dat ze bestralingen en hemo gaan geven, is voor de zekerheid dat er geen kanker cellen achter blijven die je na een paar jaar terug zouden aanvallen.

Lieverd, laat alles goed bezinken, en ga er met volle moed tegenaan meisje.
We duimen met je mee, dat je gespaard blijft van alle ongemaken die hemo met zich mee brengen.
Maar er is al hemo waar je bijna of geen last van hebt, we hopen op het laatste lieverd.

Heel dikke knuffel Angelique xxx

Angel4

23 jan 2012, 19:37

Ja, ik ben echt blij dat er geen uitzaaingen zijn en daar het risico er nu eenmaal is zal ik natuurlijk ook de bestralingen en chemo ondergaan want anders kies je niet voor het leven en ik wil nog zo graag een poosje blijven leven.

Ed is echt zo blij als een kind en dat steekt hij niet onder stoelen of banken.
Aangezien we de afgelopen anderhalve maand vaak weg moesten naar ziekenhuizen moest hij dit wel aan zijn klanten uitleggen en na overleg hebben we uiteindelijk voor de waarheid gekozen en deze werd door de mensen van de bedrijven zo warm ontvangen ...... we kregen zelfs kaarten van ze, sterkte, beterschap enz. .... echt heel erg lief.

We moeten nu nog afwachten hoeveel kuren ik moet ondergaan (chemo) en de sterkte ervan ????
Ik heb er geen verstand van verder maar nog steeds kontakt met de twee vrouwen die ik eerder noemde, ex borstkanker patienten.
Ze vertellen me dat ik nog een zware, vermoeiende en emotionele weg te gaan heb maar wel op weg naar de genezing, net als zij hebben ondergaan maar ook zij weten niet welke chemokuur er voor mij klaar ligt, dat wordt woensdag duidelijker.

Nog steeds ben ik me niet helemaal bewust van alles maar ik denk dat daar een nacht overheen moet gaan, zoals altijd bij mij het geval is bij emotionele zaken.
Morgen hoop ik een ronde dansje te doen :-)

Jullie warmte, toewijding en kaarsen hebben geholpen ........ thx.thx.thx ........

Wens iedereen een hele fijne avond toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

RIEKSKE

23 jan 2012, 19:57

Afbeelding
sterkte angelique
ik ben zooooooooooooo erg blij voor jou en ed
nu nog een weg tegeen met bestraling en chemo
maar nu moet je er echt voorgaan lieverd
zodat je straks weer lekker vooruit kan
dikke knuffel voor jou mateke
hou vol he
liefs riekske
en hele dikke traan

falcon1

23 jan 2012, 22:04

Lieve Angel en Ed,

ik kan wel begrijpen dat de nabehandeling een beetje een domper zet goede gevoel dat je zou moeten hebben. Maar bedenk wel dat het ook een stap is naar de voleldige genezing. Er zal nog even een moeilijke periode komen... maar daarna ook een hele mooie, daar ben ik wel zeker van! Je zal dubbel van het leven gaan genieten! Nu nog even door een zure appel bijten...

We wensen jullie in elk geval héél veel sterkte!

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

ghyra

23 jan 2012, 22:33

hallo Angel.....wens je veel sterkte....
ik ben mss nu niet zo vaak op het forum,
want met mijn vriendin gaat het niet goed,
ze heeft al longemphyzeem....en heeft haast geen lucht....
ziet er niet goed uit....
een goede nacht,,,,,
groetjes GHYRA

RIEKSKE

24 jan 2012, 05:57

Lieve Angelique
Kom je goede dag wensen
Heb je wat geslapen die nacht lieverd
Zodat je niet moest piekeren
Wens je heel erg veel sterkte en vooral veel kracht
Liefs riekske

Lieve ghyra sterkte voor jou vriendin
Dat erg weer he knuffel riekskexx
en hele dikke traan

dolfijntjevr54

24 jan 2012, 09:52

Afbeelding

Dag Angelique, hopelijk heb je kunnen slapen.
Morgen weet je dan hoe de hemo zal zijn.
Ga ervoor lieverd.
Is allemaal niet zo evident , je zal best nog zware emotionele dagen hebben.
Maar weet dat we er voor je zijn.
In goede en minder goede tijden.
We laten de kaarsjes branden lieverd.
Wens je ondanks alles toch een fijne dag toe.

Knuffels xxx

ghyra

24 jan 2012, 10:01

goede morgen Angel.......
hopelijk gaat het met jou goed.......
ga zo weer naar vriendin.....gaat steeds slechter....
veel sterkte voor jou.....en ga ervoor :wink:
groetjes GHYRA