mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

22 jan 2012, 10:21

Lieve Gerarda,

fijn te horen dat het gisteren allemaal zo is meegevallen!
En kleinzoon zal wel heel blij geweest zijn met zijn cadeautje, net als de rest van de kinderen...
En je eens te goed doen an al dat lekkers kan geen kwaad hoor... het leven zou anders maar saai zijn hé :wink:

Dat verhaal van die stof dat je teruggaf is wel uitzonderlijk denk ik... toch zeker in deze tijd!

Probeer er vandaag maar een rustige dag van te maken...

Radio Leuven niet gehoord deze nacht? Of zou het opperhoofd daar voor iets tussen zitten :roll:

Ja Gerarda, dat zijn echt wel reizende katjes hoor. Maar ze zijn dat gewoon en kijken er ook naar uit om hier te zijn. Andere lucht hé en dat ruiken ze wel. Bovendien zien en horen ze hier de vogeltjes en dt vinden ze plezant...

Afbeelding

We wensen je nog een fijne zondag.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

22 jan 2012, 20:56

Oef, ik ben er nog eens geraakt, goeie avond allemaal, :wink:
Ja Hugie; Hoe je dat doet "gezond blijven?" :oops:

Wel ik doe m'n best, ik eet gezond, veel groeten en fruit
zowel rauw als klaargemaakt, heel weing vlees en toespijs(beleg)
zeer dikwijls vis in alle maten en bereidingen :wink: ik snoep niet
Wat niet wil zeggen dat ik slank ben hoor :?
Ben veel in de buitenlucht, weer of geen weer ik ben alle dagen
minstens een half uur buiten, meestal met mijn cabrio
op 2 wielen(fiets) fietsen is mijn lang leven!

Ik woon ver van de winkels en heb geen auto en ik doe altijd
al m'n boodschappen met de fiets. :)
Als ik niet weg kan dan doen de kinderen of de buren het wel.
(Ik was vorige zomer 2x geopereerd en kon niet fietsen
dan was er die hulp natuurlijk,) maar ik doe het liever zelf
zolang ik het kan. Ik weet ook dat ik ouder word
(ik ben nu 70)en dan zien we wel weer....
Dat is mijn remedie om "gezond te blijven.
Ik mankeeer ook vanalles hoor:? maar er valt mee te leven :lol:
Er zijn ergere dingen in het leven, maar hoop doet leven
en als je lacht en optimistisch bent leef je gemakkelijker hé :)

Allen nog een lieve groet en tot later, hou je goed....
Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Hugie12

23 jan 2012, 01:18

Jodeladidi ,hallo Gerarda ben er weer!!!
Lees dat je plezier gehad hebt,zie je wel ,als je ergens geen goesting naar hebt valt alles wel mee he
Mijn smoutebollen zijn in het water gevallen;mijne schat was ziek!!!!!
Ze heeft juist de morgen en de middag gegeten :twisted: dan weer mijn bed in en slapen.Ze sliep nog als de mama en papa hier al waren,ben dan aan het eten begonnen ,amai die Isa kan nogal eten si,moest ik zo eten dan woog ik 200 kg inplaats van mijn 100 nu :oops: Oma c eet gezond en snoept niet,geloof me ik ook niet!
's morgens één waldkorn snee (zelf gemaakt) 's middags twee met hesp of kippenwit,daar doe ik goed mosterd op om iets te smaken,durf ook mosterd alleen op mijn brood strijken :lol: haring gaat ook en als ik zondig is het sausis met look!
's avonds één patatje en veel groenten en klein stukje vlees.Tussendoor is het fruit;alle soorten
Snoepen doe ik eigenlijk niet of het is het deeg aflikken van mijn bakprodukten hahahaha en heel eens een klein ik zeg klein he
Moet toch proeven van mijn kunst!
Morgen is het radijsjesdag;laat elke week 2 bussels meebrengen en nu had ik er nog :oops: :oops: opperhoofd is dat voor te rotten?
Nee morgen zijn ze weg;als groenten en als soep;heb je dat al klaar gemaakt?Lekker hoorVlug gereed en werkt mee om af te vallen oma c :lol: :lol: :lol: spijtig dat ik bijna niet buiten kan;is hier weer stormweer;heb wel geen schrik om weg te vliegen ;maar wel voor mijn adem!Deze namiddag ben ik ook gaan fietsen :oops: home trainer :lol:
gemakkelijk he kan onderweg eens afstappen en eens binnen gaan drinken :lol: :lol:
Falcon veel plezier in de Limburg he en voor nu snaveltjes toe en slaap zacht.En dat ik ujulie niet meer hoor he!!!!!!!
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

23 jan 2012, 09:15

Hallo Hugie,
Och arme dat kind zo ziekjes geweest.Haar eten zal wat teveel geweest zijn?
Gelukkig dat er daar toch goede pilletjes of siroopjes voor bestaan.

Uw sausis met look daar blijf ik af hoor of ik zou ook in mijn bed kunnen terecht komen. Radijsjes heb ik veel gegeten als ik jong was en voor mijn man kocht ik dat soms ook eens dat at ik graag met zout.
Maar ja die migraine heeft mij veel doen selecteren in mijn eten.
En Marc wist hoe hij het moest klaar maken , maar ikzelf doe soms teveel boter of room en moet nu soms weer eens een perdolantje nemen. En sneukelen doe ik ook uit verveling. Iets wat ik vroeger nooit deed. En daar moet ik nu zeker mee stoppen. Ik heb al veel nieuwe kleren moeten maken en kopen sedert we hier wonen en ik minder beweging heb. Nu beginnen die kleren ook al te spannen dat is dus de freins toezetten hé. Ik woog 58 kilo toen we hier kwamen nu weeg ik er 60 en sedert zaterdag met die taarten is het al 61,50. Ik verklaar mezelf de oorlog. Water en brood. :twisted: :twisted:

Ik ga nu een beetje naaien want ik heb zaterdag een rokje gekocht en wil de zijkanten wat schuin naar binnen laten gaan omdat dit wat afslankt.En een beetje inkorten doe ik ook. Niet zoals op de T?V hoor. Dat ge hun broek ziet als ze hun arm in de lucht steken.Neen deftig juist onder de knie.

Groetjes Gerarda

Oma-C

23 jan 2012, 16:15

Goeie maandag dames, :wink:

Dag gerarda en Hugie,
op water en brood, daar val je niet van af hoor,
gewoon groenten en 3stukken fruit per dag dus gezond eten
maar iets minder mssn :) van alles een beetje,
en voor het eten een groot glas water, dat vult de mag al wat :roll:
gewoon de spijsvertering in gang houden is het beste.
De diëtiste waar ik door de dokter naartoe gestuurd werd,
gaf mij de raad 5x per dag een heel klein beetje te eten
inplaats van 3x een grotere portie.(ik moest alles afwegen)
geen banaan of druivenen kleine vruchten kiezen inplaats van grote :roll:
En veel extra bewegen.

Ach elke mens is anders van gestel, en de ene komt bij van water
en de ander snoept alles wat hij tegen komt en wordt niet dik.
Het zal ook wel wat in de genen zitten zeker :oops:

Nog groetjes en een aangename maandag, tot later :wink:
Oma-C

gerarda

23 jan 2012, 20:43

Oma-C schreef: Goeie maandag dames, :wink:

Dag gerarda en Hugie,
op water en brood, daar val je niet van af hoor,
gewoon groenten en 3stukken fruit per dag dus gezond eten
maar iets minder mssn :) van alles een beetje,
en voor het eten een groot glas water, dat vult de mag al wat :roll:
gewoon de spijsvertering in gang houden is het beste.
De diëtiste waar ik door de dokter naartoe gestuurd werd,
gaf mij de raad 5x per dag een heel klein beetje te eten
inplaats van 3x een grotere portie.(ik moest alles afwegen)
geen banaan of druivenen kleine vruchten kiezen inplaats van grote :roll:
En veel extra bewegen.

Ach elke mens is anders van gestel, en de ene komt bij van water
en de ander snoept alles wat hij tegen komt en wordt niet dik.
Het zal ook wel wat in de genen zitten zeker :oops:

Nog groetjes en een aangename maandag, tot later :wink:
Oma-C
Oma-C ik zal maar zeggen goede nacht. uw raad zal ik zeker gebruiken . Dat van dat water en brood was een grapje hoor, dat wist ge wel zeker.
Ik heb altijd mogen mijn goesting eten ik verdikte nooit. maar het is feitelijk de laatste jaren door feitelijk stil te vallen hé. ik ging vroeger elke dag en^kele km wandelen met mijn honden . Ik zou dat nu nog kunnen met de hond van de kinderen , maar ja door mijn ouderdom zie ik dat niet altijd zitten hé. En dan dat sneukelen. maar ik ga er nu zeker werk van maken . het is nog niet teveel maar hoe langer ik wacht vooraleer ik er iets aan doe hoe meer kilos ik er moet afkrijgen.

Men kan toch niet beter zijn dan hier hé. ofwel word men geholpen voor het verdriet en ook voor de lijn. Maar ik ben zeker ook blij met die hulp. Het is niet plezant als je kleren altijd beginnen te spannen.
Ik laat wel horen als de zwaartekracht zakt hoor. :lol:

Slaapwel en bedankt Gerarda

falcon1

23 jan 2012, 21:43

Goeie avond iedereen,

tja, van kilokes gesproken... hier vliegen ze ons ook om de oren. En hoe goed we ook ons best doen... niks dat helpt...
Snoepen doen we al helemaal niet... nooit eens iets extra...
Niet dat het echt een probleem is, maar het is dan weeral zoals Gerarda zegt... die kleren worden altijd maar te klein :lol:
Misschien de raad van Oma C maar eens opvolgen?

We wensen iedereen nog een fijne avond en morgen... gezond weer op...

Liefs,

Veertje en Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Hugie12

24 jan 2012, 02:24

hier is de nachtwacht weer :lol: zie dat iedereen zijn kilokes telt;maar ik ben de dikste :lol: :lol: oma c heb je l eens gelezen wat ik schrijf?
Zit hier nu met groooooooooote honger.Heb me ingeschreven bij danone,alle dagen sturen ze me een mail en dat moet ik volgen=zoiets als de dieetiste.We hebben deze avond witloof met een paardenbiefstuk(je) geten Gisteren radijsjessoep en radijsjes afgekookt met een witte saus.Schijnt dat dat ook vermagerings werk doet!
Maar zolang ik die apotheek moet inpakken :?: :?: :?: dus ik koop elke keer een maatje meer,allee een MAAT meer!Maar ik denk altijd ,wie me zo niet wil bezien,moet hun maar omdraaien.Heb zoo eens een mooi ppske gekregen over pesten en al wat daar in stond is waar!!!!
Weet je wat ik ook dikwijls zeg?Ze zeggenn altijd " een schoon dikke" en nooit "een schoon mager" :lol: :lol: :lol: Spijtig dat de winkels niet meedoen ; xl en dan houd het op!Of je moet in de bomma kleding gaan en ook dat vind je moeilijk.Bestel nu bij blansch port daar zijn nog grote maten,spijtig dat je soms het moet terug sturen kleur die je niet gaat of zo!
We zijn vandaag naar de zolden geweest in Leuven;opperhoofd heeft een jas gekocht en hij heeft nog geen broeken of schoenen :lol: :lol: :lol:
Had mooie kleren gezien voor Yunna maar mocht ze niet kopen :evil:
Oeps mijn fles water is leeg,dan za lik maar in mijn bed kruipen zeker.
Hoe zit het nu met jou?Kun je al wat beter slapen?Kom morgen terug hoor
SLAAP WEL IEDEREEN!!!!

Oma-C

24 jan 2012, 12:54

Goeie middag in de rapte :roll:

Hugie, jaja ik begrijp het wel ik moet al van de dokters
van m'n 14j oppassen wat ik eet en ik ben nu 70.
De medicatie werkt mee(of liever tégen) en
de hormonenwinkel is veranderd, dat is ook al
niet bevorderlijk voor een slanke lijn :oops:
Maar het belangrijkste is gezond zijn (of toch ongeveer)
want om onze leeftijd is er altijd wel iets dat niet
zo goed meer werkt :oops: We moeten leren tevreden zijn hé
Er zijn ergere dingen dan te dik zijn.

Maar natuurlijk is het een nadeel als je te zwaar bent
ik ondervind het zelf elke dag.
Ik blijf al jaren mijn (door dokter en dietiste)voorgestelde
eetgewoonte volgen en ales afwegen, maar er gaat niks af,
(er komt ook niks bij en dat is al veel waard) :lol:
En toch gaat ieder pondje door het mondje, sauskes :oops:
en hier een korsje brood en daar een ander klein
stukje kaas, koek cake, een (half)schijfje toespijs,
het komt door de kleintjes en niet vanzelf.
en zelfs magere room (bestaat zoiets??Kan room mager zijn??)

Op de weight watchers bijeenkomsten hadden ze daar
hele mooie voorbeeldjes van:lol: :D
Als je écht een alles opschrijft wat je in je mond stopt op en dag
dan schrik je, maar eerlijk alles hé :oops:
Ik spreek uit ondervinding hoor, er is geen enkel "regime"
dat ik niet geprobeerd heb.......binnnen de kortste keren vliegt
het er terug aan!
Diëet is een ander woord voor leefregel!, "anders eten"
en dat voor de rest van je leven,
niet terugvallen in oude eetgewoontes,
want dàt is de oorzaak waarom we steeds dikker worden :oops: :oops:

Enfin, een fijne dag want ik blijf hier weer plakken :oops:
Groetjes, Oma-C
Laatst gewijzigd door Oma-C op 25 jan 2012, 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.

gerarda

24 jan 2012, 21:20

Goede nacht iedereen
ik heb voor het ogenblik niets speciaal te vertellen . Mijn nieuw rokje hangt in de kast. En verder loop ik erg zenuwachtig. Morgen zal mijn auto hersteld zijn , ze komen mij halen en dan moet ik mee terug rijden om die persoon naar de garage te doen. Maar ik heb schrik dat ze dat zullen doen als de dag bijna om is en zodoende zal ik in de donker moeten rijden in de periode dat iedereen naar huis komt. File dus. En dat tracht ik altijd te vermijden.
Als ge elke dag thuis bent kunt ge u aanpassen om de boodschappen te doen als de meeste mensen op hun werk zijn en als het klaar is. Hoewel ik geen problemen heb met mijn ogen weet ik toch dat al mijn vriendinnen niet graag in de donker rijden. Hopelijk slaap ik goed en loopt dat daar goed af. Morgenavond hoort ge wel iets van mij . :twisted: :roll:
Groetjes Gerarda

reline

24 jan 2012, 23:09

Hey Gerarda,

Proberen te ontspannen en morgen..moest het avond zijn als ze je komen halen en je daarna in het donker naar huis moet...rustig aan, gewoon de wagens voor jou volgen.....lukt je hoor!!!

En moest het echt moeilijk zijn....even aan je zoon vragen om in te springen...ik weet zeker dat die je graag gaat helpen!!

Oma-C en Hugie en Gerarda...ook gewichtsproblemen.....ik schreef bij Helena wat wij ontdekten en ondervonden.....bij ons lukt het sindsdien....
Maar medicijnen kunnen het wel moeilijk maken!!

Nog een fijne avond voor allemaal!

Liefs, reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Hugie12

25 jan 2012, 00:08

Hallo Gerarda;
Ben je nu nog niet thuis ?Begin me ongerust te maken hoor! :oops:
Kom seffes nog eens kijken ;of lig je al in het bedje?

Hugie12

25 jan 2012, 03:11

Gerarda, slaap je al ,je bent vergeten te posten!
Hopelijk morgen (vandaag)

gerarda

25 jan 2012, 05:06

reline schreef:Hey Gerarda,

Proberen te ontspannen en morgen..moest het avond zijn als ze je komen halen en je daarna in het donker naar huis moet...rustig aan, gewoon de wagens voor jou volgen.....lukt je hoor!!!

En moest het echt moeilijk zijn....even aan je zoon vragen om in te springen...ik weet zeker dat die je graag gaat helpen!!

Oma-C en Hugie en Gerarda...ook gewichtsproblemen.....ik schreef bij Helena wat wij ontdekten en ondervonden.....bij ons lukt het sindsdien....
Maar medicijnen kunnen het wel moeilijk maken!!

Nog een fijne avond voor allemaal!

Liefs, reline
Hallo Reline ,

Ja hoor mijn zoon zou mij wel komen helpen, maar hij is voor het ogenblik ziek.
Ik vind het natuurlijk niet plezant tijdens de spitsuren maar het is vooral omdat ik uit het industriegebied de baan moet oversteken en dat ze dus op die baan van beide kanten komen. eens dat ik op de goede kant ben is het dan geen probleem.Ik kan alleen maar hopen dat ze mij vroeger komen halen of dat er op dat ogenblik juist geen sliert auto's zodat ik de baan niet zou over kunnen.
ja dat is wel de ouderdom die dat meebrengt hoor. Ik rij al met de wagen van in 1965 maar nu ben ik niet meer zo fel. Daarbij het is verschrikkelijk op de avondspits.Aalst noem ik altijs klein Brussel :twisted: :wink:

Groetjes Gerarda

gerarda

25 jan 2012, 05:17

Hugie12 schreef:Hallo Gerarda;
Ben je nu nog niet thuis ?Begin me ongerust te maken hoor! :oops:
Kom seffes nog eens kijken ;of lig je al in het bedje?
Hugie ik vrees dat ge mijnvorig praatje verkeerd gelezen hebt. Ik moet maar nu woensdag mijn auto halen. het plezier :roll: :twisted: moet nog beginnen.
Ik zal misschien eens bellen om te vragen of ze mij wat vroeger in de namiddag willen komen halen.
Maar feitelijk is het gelijk wat ge doet.Ik ben altijd voorzichtig maar als ge het schuldig bent doet ge er niets aan hé. Ik maak mij dikwijls ongerust voor iets en stel me van alles voor en als de situatie dan gebeurt , gaat alles goed.Maar nu moet ik het natuurlijk nog afwachtten hé.
Het is al vele jaren dat ik hiet in Aalst in de stad niet kom met mijn auto eens dat het 16 uur is en de schoopkinderen laveren tussen de auto's houd ik altijd mijn hart vast. Ja nu waren het de schoolkinderen niet die tegen mijn auto reden met de fiets , het was een man van 85 jaar.
Hopelijk kom ik deze avond met goed nieuws. Ik zal maar gerust zijnals mijn autotje in de garage staat. :D :roll:

Groetjes Gerarda