mijn man verloren
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Helaba dames en heer, hier ben ik dan weer!
nogal veel op pad geweest de laatste tijd
ook een beetje stukje voor stukje echt aan het sorteren van de oma buit
het is wel grappig overal waar je binnenkomt zie je stukjs huisraad van ons moeder in gebruik, bij de zoon een stokoude radio die nog werkt op lampen, maar een heel mooie klank heeft, bij mijn nichtje tijdens de kerst haar "plastieke" kerstboom op de juiste voet, maar met ander versiering, bij mij veel, bij mijn zus ook veel....
ik was aan het wachten op warm water, nu ga ik verder doen, voor ik vergeet dat ik eigenlijk aan het poetsen was.

het is wel grappig overal waar je binnenkomt zie je stukjs huisraad van ons moeder in gebruik, bij de zoon een stokoude radio die nog werkt op lampen, maar een heel mooie klank heeft, bij mijn nichtje tijdens de kerst haar "plastieke" kerstboom op de juiste voet, maar met ander versiering, bij mij veel, bij mijn zus ook veel....
ik was aan het wachten op warm water, nu ga ik verder doen, voor ik vergeet dat ik eigenlijk aan het poetsen was.
-
Hugie12 - Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Hallo Gerada, puzzelen ?Begin er niet aan
veel te veel zenuwen daar voor! Buurvrouw heeft ook altijd eentje liggen.Heb over laatst een balpuzzel gekocht ,een MINI puzelke,wou het eens proberen.Een hel avond heb ik eraan gewerkt eer hij af was
wel 20 keer opnieuw gedaan.Hij vloog al bijna in de hoek
Maar ik doe nogtans zenuwwerk hoor,doe aan kantklossen en dat gaat ook niet zo vlug he Mijn kaarten voor kerst en nieuwjaar maak ik ook ;maar dat is op tafel
Ben nog steeds op zoek voor mijn foto's op de externe harde schijf te zetten en weet nog niet hoe het moet!!!!Zou ik dan toch blond zijn?????
Vandaag de hele namiddag in de keuken gezeten........eten klaar maken om dan in de vriezer te doen!Opperhoofd heeft onder tussen de boven gestofzuigt.Ben je onder tussen al naar de dokter geweest voor uwe jeuk?
Alle ga sluiten,de deur dicht want iedereen slaapt al,krik krak en tot morgen!
Dikke kus aan allen
Ben nog steeds op zoek voor mijn foto's op de externe harde schijf te zetten en weet nog niet hoe het moet!!!!Zou ik dan toch blond zijn?????
Vandaag de hele namiddag in de keuken gezeten........eten klaar maken om dan in de vriezer te doen!Opperhoofd heeft onder tussen de boven gestofzuigt.Ben je onder tussen al naar de dokter geweest voor uwe jeuk?
Dikke kus aan allen
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Hugie12 schreef:Hallo Gerada, puzzelen ?Begin er niet aanveel te veel zenuwen daar voor! Buurvrouw heeft ook altijd eentje liggen.Heb over laatst een balpuzzel gekocht ,een MINI puzelke,wou het eens proberen.Een hel avond heb ik eraan gewerkt eer hij af was
![]()
wel 20 keer opnieuw gedaan.Hij vloog al bijna in de hoek
![]()
Maar ik doe nogtans zenuwwerk hoor,doe aan kantklossen en dat gaat ook niet zo vlug he Mijn kaarten voor kerst en nieuwjaar maak ik ook ;maar dat is op tafel
Dikke kus aan allen
Hugie waarom vraagt ge het niet eens op het forum bij hardware daar zitten wel mensen die u raad kunnen geven voor uw harde schijf.
Hugie als ge kunt kantklossen moogt ge toch ook geen zenuwen hebben hoor. Ik zie het graag doen. Vroeger zaten de mensen buiten in Brugge en kon men daar bij staan kijken , vond ik verschrikkelijk moeilijk. Maar een puzzel leg ik ergens waar hij niet in de weg ligt en als ik het niet meer vind stop ik ermee en nu en dan kom ik er bij terug en dan zie ik weer een paar stukjes en zo heb ik daat lang plezier van.
Kruiswoordraadsels invullen doe ik ook graag.
Maar ja we hebben allemaal een beetje voorkeuren hé. Vroeger las ik heel graag en nu moet ik er niet aan beginnen of ik val in slaap, ofwel terwijl ik lees zit ik met mijn gedachten ergens anders.ja oud worden is niet alles hé.
Wat mijn jeuk betrefd is mijn afspraak maar op het einde van februari.
Ik ga nog een maandje krabben.
Groetjes en een knuffel Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 01 feb 2012, 05:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helena ik denk dat het wel goed is voor u dat ge overal iets ziet wat uw ma toebehoorde. Ikzelf voel het toch goed aan dat ik hier enkele dingen van mijn man in huis heb zodat ik het gevoel heb dat hij er nog is.Ik zie dit een beetje als de mensen die een grafsteen hebben op de begraafplaats waar ze dan naartoe gaan. Maar vermits wij voor crematie gekozen hebben gaat dat dus niet . Vroeger dachten we een urne in de muur te laten plaatsen als er iets met ons zou gebeuren , maar toen Marc over 5 jaar een maagperforatie had en de dokters zeiden dat hij er niet zou doorkomen, stond ik feitelijk voor de beslissing van een begrafenis en dan voelde ik mij niet goed met het idee dat hij daar in een vaasje in de muur zou zitten . Nadat hij gans zijn leven een persoon was die zoveel mogelijk buiten leefde en dat wij allebei enorm van vrijheid houden en als hij gelukkig toch genas van die operatie, hebben we alles nog eens besproken en beslist dat we uitgestrooid wilden worden en op die manier gaat ge dan niet meer naar de begraafplaats hé. Ik ben nog één maal daar naar toegeweest en voor mij was het genoeg. Ik voel hier thuis zijn aanwezigheid.Helena van Troje schreef:Helaba dames en heer, hier ben ik dan weer!
ik was aan het wachten op warm water, nu ga ik verder doen, voor ik vergeet dat ik eigenlijk aan het poetsen was.![]()
![]()
![]()
Ik heb het al enkele dagen heel lastig. Ik ween enorm veel , maar ik denk dat het komt omdat hij volgende maand één jaar overleden is.
Ja Helena we hebben nog een lange weg te gaan hé.
Groetjes en een knuffel Gerarda
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Goeiemorgen allemaal,
Gerarda en Hugie,
Kantklossen 'lijkt' niet te zijn voor mensen die nerveus zijn....zeker als je kantklosters bezig ziet, maar het tegendeel is waar...kantklossen brengt rust....een nerveus iemand kan zelfs heel vlug kantklossen!!!
Maar puzzelen is wat anders. Het moet in je zitten...kan je niet forceren!
Momenteel zijn we wel met een hele moeilijke bezig.....nu regelmatig effe laten liggen en dan plots weer enkele stukjes die op zijn plaats vallen!
Gerarda.....voor mij is het net als voor jou......kleine dingen die ik heb van mijn ouders hebben voor mij heel veel waarde ....ze zijn verbonden aan een heel verhaal, een heel leven.....ook foto's van vroeger zijn zo belangrijk voor mij!
Helena.....dat zal voor jou ook wel zo zijn.....voor mij is het al zo lang geleden, maar voor jullie is het allemaal nog zo vers......maar al die kleine dingen zijn heel waardevol!
Gerarda.....Marc bijna een jaar geleden....ik wens je heel veel sterkte toe!! Fijn dat je hier bent!
Liefs, Reline
Gerarda en Hugie,
Kantklossen 'lijkt' niet te zijn voor mensen die nerveus zijn....zeker als je kantklosters bezig ziet, maar het tegendeel is waar...kantklossen brengt rust....een nerveus iemand kan zelfs heel vlug kantklossen!!!
Momenteel zijn we wel met een hele moeilijke bezig.....nu regelmatig effe laten liggen en dan plots weer enkele stukjes die op zijn plaats vallen!
Gerarda.....voor mij is het net als voor jou......kleine dingen die ik heb van mijn ouders hebben voor mij heel veel waarde ....ze zijn verbonden aan een heel verhaal, een heel leven.....ook foto's van vroeger zijn zo belangrijk voor mij!
Helena.....dat zal voor jou ook wel zo zijn.....voor mij is het al zo lang geleden, maar voor jullie is het allemaal nog zo vers......maar al die kleine dingen zijn heel waardevol!
Gerarda.....Marc bijna een jaar geleden....ik wens je heel veel sterkte toe!! Fijn dat je hier bent!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Bedankt relinereline schreef:Goeiemorgen allemaal,
Gerarda en Hugie,
Liefs, Reline
Groetjes gerarda
-
Ja gerarda ieder op zijn beurt heeft het weer eens moeilijk. Zoals je zo teleurgesteld was dat de hond niet kwam, heb ik het er ook moeilijk mee dat ik mijn jongste kleinkindje zo weinig zie. Mij hebben ze gezegd niets verwachten, dan kan je niet teleurgesteld zijn...
We zijn er nog niet, maar we zullen er wel komen stukje bij beetje.
-
Reline, mijn moeder kloste ook. Ze heeft geprobeerd om het te laten doen, maar ik zag dat toch niet zitten hoor met vier kinderen en deeltijds gaan werken..De kinderen hebben het wel geleerd. Oudste zoon en oudste dochter kunnen het en hebben al het kantgerief meegenomen om uit te zoeken wat ze nog kunnen gebruiken. Overal, overal vonden we klosjes en patronen, foto's tussen de kant en patronen tussen de foto's....
Ik ga nog wat werken
Ik ga nog wat werken
-
Helena....het is een hele fijne hobby!
Onze oudste dochter leerde het kennen in de lagere school tijdens muzische vorming....degenen die kantklossen kozen mochten het ganse jaar elke week een namiddag kantklossen...haar leerkracht was een gevorderde kantklosster...zo heb ik het ook van onze dochter geleerd....ik ben beginner gebleven hoor....ook geen tijd wegens ons gezin.
Ik heb hier al het gerief nog liggen.....ik had wel geen kussen, maar we gebruikten toen een isomo-plaat met daarop een grote keukenhanddoek gespannen.
Ik heb toen wel enkel mooie lapjes gemaakt en heb nog de hele beginnerscursus....
Onze dochter was een zenuwachtige maar kantklossen was voor haar relaxen....
Dit alles geeft weer de nodige kriebels!!!
Jou moeder moet toch ook wel heel wat mooie werkjes gemaakt hebben....
Het is iets dat "echt" is....
Onze oudste dochter leerde het kennen in de lagere school tijdens muzische vorming....degenen die kantklossen kozen mochten het ganse jaar elke week een namiddag kantklossen...haar leerkracht was een gevorderde kantklosster...zo heb ik het ook van onze dochter geleerd....ik ben beginner gebleven hoor....ook geen tijd wegens ons gezin.
Ik heb hier al het gerief nog liggen.....ik had wel geen kussen, maar we gebruikten toen een isomo-plaat met daarop een grote keukenhanddoek gespannen.
Ik heb toen wel enkel mooie lapjes gemaakt en heb nog de hele beginnerscursus....
Onze dochter was een zenuwachtige maar kantklossen was voor haar relaxen....
Dit alles geeft weer de nodige kriebels!!!
Jou moeder moet toch ook wel heel wat mooie werkjes gemaakt hebben....
Het is iets dat "echt" is....
-
Het is zeker triestig dat ge uw jongste kleinkindje weinig ziet , maar zeker in de situatie dat ge nu nog bent kunt ge dit nog minder verwerken. Ge bent niet sterk op gebied van emotionele toestanden. Probeer er niet teveel aan te denken en geniet van andere dingen.Helena van Troje schreef:Ja gerarda ieder op zijn beurt heeft het weer eens moeilijk. Zoals je zo teleurgesteld was dat de hond niet kwam, heb ik het er ook moeilijk mee dat ik mijn jongste kleinkindje zo weinig zie. Mij hebben ze gezegd niets verwachten, dan kan je niet teleurgesteld zijn...
Helena ik heb nu veel plezier van mijn kleinkinderen , maar ik weet uit ervaring van andere mensen en ook door het feit dat ze een eigen leven hebben, dat ze misschien binnen 5 jaar nog heel weinig bij mij zullen komen.(Als ik er nog zal zijn natuurlijk)
Ik had vroeger een buurvrouw die heel veel voor haar kleinzoon zorgde en eens 16 17 jaar ging hij voetballen en passeerde telkens haar deur en het enigste wat hij deed was eens zwaaien . Ik vond dit toen ook triestig. het is zoals de mensen u zeggen , niet teveel verwachtte en genieten van elke dag.
Groetjes Gerarda
-
Helena,
Woont jou kleindochtertje ver van jou? Misschien er eens af en toe naar toe rijden....heel waarschijnlijk gaan de kinderen dat heel fijn vinden....waarschijnlijk hebben ze een heel druk leven.
Wij zien de kleinkinderen ook niet vaak...ze wonen te ver weg, maar af en toe gaan we naar hen toe....en sinds vorig jaar stelden ze zelf voor om één keer per maand samen te komen bij ons...wij wonen het meest centraal....en bijna elke keer waren ze er allemaal....het moet natuurlijk ook kunnen...de kinderen en kleinkinderen kunnen vanalles aan de hand hebben zoals sporten, jeugdbeweging...
Tot nu toe vinden ze het samenkomen allemaal heel prettig, zelfs de oudste kleinkinderen blijven er naar uitkijken en die zijn toch al 16 en 17.
Groetjes, Reline
Woont jou kleindochtertje ver van jou? Misschien er eens af en toe naar toe rijden....heel waarschijnlijk gaan de kinderen dat heel fijn vinden....waarschijnlijk hebben ze een heel druk leven.
Wij zien de kleinkinderen ook niet vaak...ze wonen te ver weg, maar af en toe gaan we naar hen toe....en sinds vorig jaar stelden ze zelf voor om één keer per maand samen te komen bij ons...wij wonen het meest centraal....en bijna elke keer waren ze er allemaal....het moet natuurlijk ook kunnen...de kinderen en kleinkinderen kunnen vanalles aan de hand hebben zoals sporten, jeugdbeweging...
Tot nu toe vinden ze het samenkomen allemaal heel prettig, zelfs de oudste kleinkinderen blijven er naar uitkijken en die zijn toch al 16 en 17.
Groetjes, Reline
-
Het is dat ik me niet kan indenken dat schoondochter seniorennet gebruikt, maar geloof het of niet: ze stond deze middag voor de deur met kleinzoontje, sorry reline, niet dochtertje,om te vragen of ik effe mee naar de carrefour ging als ik iets nodig had. Twee vliegen in één klap, water met een grotere hoeveelheid meegebracht en zo nog wat prullekes en met kleinzoontje even gespeeld.
Het ziet er een clever ventje uit, hij weet maar wat goed wat hij wil en hoe hij het kan uitleggen zonder woorden. Hij wou uit het boodschappenkarretje, pakt mijn vingers vast en zet zich af en begint met zijn voeten te wiebelen, maar, mama zei "niks van" en dan moet grootmoeke luisteren, dat vind ik toch.
Ze is dan nog even gebleven tot hij moe werd. Dan kon hij in zijn bedje thuis nog wat rusten.
Mijn dag is weer goed, al ben ik dan niet in Antwerpen geraakt met die spontane staking van de treinbestuurders. Maar ik begrijp die mensen en het is niet tof als je verlof zonder ruggespraak zomaar geregeld wordt.
Ik heb nog mar eens een en ander opgeruimd, volged jaar deze tijd ben ik er vast wel door

Het ziet er een clever ventje uit, hij weet maar wat goed wat hij wil en hoe hij het kan uitleggen zonder woorden. Hij wou uit het boodschappenkarretje, pakt mijn vingers vast en zet zich af en begint met zijn voeten te wiebelen, maar, mama zei "niks van" en dan moet grootmoeke luisteren, dat vind ik toch.
Ze is dan nog even gebleven tot hij moe werd. Dan kon hij in zijn bedje thuis nog wat rusten.
Mijn dag is weer goed, al ben ik dan niet in Antwerpen geraakt met die spontane staking van de treinbestuurders. Maar ik begrijp die mensen en het is niet tof als je verlof zonder ruggespraak zomaar geregeld wordt.
Ik heb nog mar eens een en ander opgeruimd, volged jaar deze tijd ben ik er vast wel door
-
Helena dat was super nieuws hé.Misschien is het inderdaad soms dat de mensen niet geneog hun gedacht zeggen hé.
Als uw schoondochter het gelezen heeft op het forum , zal dit nu misschien opgelost zij. En gij kunt misschien ook eens zelf beslissen om bij hen te gaan.
Allee ik hoop dat ge nog veel plezier zult hebben van uw kleinkind.
Ik profiteer er ook van zelfs met het idee dat het binnen enkele jaren misschien zal beperkt zijn met verjaardagen. Ik weet dat ze later wel zelf aan hun kinderen vertellen hoe plezant het was bij bomma en bompa.
En daar moet gij nu ook aan werken. oef ge hebt nog niet genoeg te doen hé meisje
Groetjes en knuffel gerarda
Ik ben echt blij voor u hoor.
Bij reline gaat het daar ook gezellig toe met die bende denk ik.
zatzerdag ga ik nog eens mosselen doen voor mijn bende. Mijn zoon vind dit heerlijk. de kinderen moeten het niet hebben maar ik eet het ook graag eens nu en dan.
dadaaaa slaapwel idereen.
Als uw schoondochter het gelezen heeft op het forum , zal dit nu misschien opgelost zij. En gij kunt misschien ook eens zelf beslissen om bij hen te gaan.
Allee ik hoop dat ge nog veel plezier zult hebben van uw kleinkind.
Ik profiteer er ook van zelfs met het idee dat het binnen enkele jaren misschien zal beperkt zijn met verjaardagen. Ik weet dat ze later wel zelf aan hun kinderen vertellen hoe plezant het was bij bomma en bompa.
En daar moet gij nu ook aan werken. oef ge hebt nog niet genoeg te doen hé meisje
Groetjes en knuffel gerarda
Ik ben echt blij voor u hoor.
Bij reline gaat het daar ook gezellig toe met die bende denk ik.
zatzerdag ga ik nog eens mosselen doen voor mijn bende. Mijn zoon vind dit heerlijk. de kinderen moeten het niet hebben maar ik eet het ook graag eens nu en dan.
dadaaaa slaapwel idereen.
-
Helena,
Ik heb jou bericht met heel veel plezier gelezen...het deed me echt deugd!!
En van dat kleinzoontje....ik heb er niet bij stilgestaan en hier is een kleindochtertje van net één jaar, vandaar dat ik het misschien zonder nadenken schreef.
Ik kan me voorstellen hoe je van hem genoten hebt....ze veranderen zo erg op korte tijd!
Gerarda, als ze samen zijn is het wel een drukke bende....ze moeten altijd zoveel bijpraten....
Maar bij jou ook een bende om te verwennen dit weekend met mosselen...
De dagen bij de grootouders vergeten ze niet hoor....ik ondervond het hier al.....verschillende kleinkinderen vertelden al aan hun mama hoe fijn ze het telkens vinden.....ook de oudste kleindochter haalt soms dingen op van toen ze nog klein waren.
Ze variëren hier in leeftijd tussen bijna 8 jaar en bijna 18 jaar en er is dan nog een kleintje van net 1 jaar...
Ik wens alle forumvrienden een rustige nacht toe!!
Liefs, Reline
Ik heb jou bericht met heel veel plezier gelezen...het deed me echt deugd!!
En van dat kleinzoontje....ik heb er niet bij stilgestaan en hier is een kleindochtertje van net één jaar, vandaar dat ik het misschien zonder nadenken schreef.
Ik kan me voorstellen hoe je van hem genoten hebt....ze veranderen zo erg op korte tijd!
Gerarda, als ze samen zijn is het wel een drukke bende....ze moeten altijd zoveel bijpraten....
Maar bij jou ook een bende om te verwennen dit weekend met mosselen...
De dagen bij de grootouders vergeten ze niet hoor....ik ondervond het hier al.....verschillende kleinkinderen vertelden al aan hun mama hoe fijn ze het telkens vinden.....ook de oudste kleindochter haalt soms dingen op van toen ze nog klein waren.
Ze variëren hier in leeftijd tussen bijna 8 jaar en bijna 18 jaar en er is dan nog een kleintje van net 1 jaar...
Ik wens alle forumvrienden een rustige nacht toe!!
Liefs, Reline
-
Hugie12 - Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Hallo iedereen,zo vergeet ik er geen! Hola moet beginnen gedichten te schrijven zie ik hahahaha
Allee die problemen zijn weer opgelost,Helena blij zeker en Regine 17 amai uwe portemonaie ùet nieuwjaar!
En bij Gerarda ga ik ook eten met het weekend ;ben vriendelijk uitgenodigt (ben aan het liegen hoor)
Wij maken hier bijna alle 14 dagen mosselen;Yunna eet zeker een 1/2 kg;maar maak het telkens als de bruine bak buiten moet op maandag,dan zijn de schelpen ineens weg!!!!!Dus volgende week zaterdag weten julie al wat wij gaan eten
Vandaag had ik voor de eerste keer kalfsblanket klaar gemaakt,en lekker ........morgen na de kine ga ik worstenbroodjes maken met kaas;die gaan dan de vriezer in tot mijne schat komt!
Zo ben ikk altijd maar bezig;ben ook aan het ruimen,veel weggooien .Een mens houd nogal wat bij,of ben ik dat alleen?
Zit hier zeker met drie bloezen dat te klein geworden zijn,ik was ze en ze gaan terug in de kast
nu steken ze in een zak te wachten tot ik iemand vind die ze kan gebruiken en aandoen.Opperhoofd zegt dan,"denkt een ander ook aan jou?" Maar zo is de deze niet ingesteld!
Allee ben weer eens langsgeweest met mijne kwebbel en nu sluit ik weer de deur he.Een dikke kus voor allen!
Allee die problemen zijn weer opgelost,Helena blij zeker en Regine 17 amai uwe portemonaie ùet nieuwjaar!
En bij Gerarda ga ik ook eten met het weekend ;ben vriendelijk uitgenodigt (ben aan het liegen hoor)
Wij maken hier bijna alle 14 dagen mosselen;Yunna eet zeker een 1/2 kg;maar maak het telkens als de bruine bak buiten moet op maandag,dan zijn de schelpen ineens weg!!!!!Dus volgende week zaterdag weten julie al wat wij gaan eten
Vandaag had ik voor de eerste keer kalfsblanket klaar gemaakt,en lekker ........morgen na de kine ga ik worstenbroodjes maken met kaas;die gaan dan de vriezer in tot mijne schat komt!
Zo ben ikk altijd maar bezig;ben ook aan het ruimen,veel weggooien .Een mens houd nogal wat bij,of ben ik dat alleen?
Zit hier zeker met drie bloezen dat te klein geworden zijn,ik was ze en ze gaan terug in de kast
Allee ben weer eens langsgeweest met mijne kwebbel en nu sluit ik weer de deur he.Een dikke kus voor allen!
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen