Mijmeringen 3
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
bo'ke en rap, Assa, Alter en Rankje, Nele, Yna, elisa, Neske,
met heel veel dank mocht ik jullie aanwezigheid hier aanschouwen in lieve wensen, mooie werkjes, kunstwerken,... heel blij ben ik met jullie aanwezigheid!
Verjaren
Een nieuw levensjaar is aangebroken
een kaarsje meer op de taart aangestoken
een grotere bagage in de levenskoffer
maar ook een onverwachte opdoffer
een pak nieuwe ervaringen rijker
ontmoetingen werden nog talrijker
genieten van kleine vreugden in het leven
daar zal ik voortaan nog meer naar streven!
gustilpe
aan alle bezoekers en lezers nog een heel fijne avond!
met heel veel dank mocht ik jullie aanwezigheid hier aanschouwen in lieve wensen, mooie werkjes, kunstwerken,... heel blij ben ik met jullie aanwezigheid!
Verjaren
Een nieuw levensjaar is aangebroken
een kaarsje meer op de taart aangestoken
een grotere bagage in de levenskoffer
maar ook een onverwachte opdoffer
een pak nieuwe ervaringen rijker
ontmoetingen werden nog talrijker
genieten van kleine vreugden in het leven
daar zal ik voortaan nog meer naar streven!
gustilpe
aan alle bezoekers en lezers nog een heel fijne avond!
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
ferry - Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:59

lieve Roos ( ik vind jouw naam zoo mooi )
Ik weet niet hoe jong jij bent , wel dat jij geweldig jong van hart bent !
Mag ik je hartelijk proficiat wensen met dit nieuwe levensjaar
dat het naast genegenheid en vriendschap
veel vreugde en voldoening mag brengen
in een goede gezondheid zodat je je nog kan inzetten
voor die projecten
die jou zo na aan het hart liggen
in de mate die je wenst
en dat wij hier nog veel mogen genieten van jouw
getalenteerde schrijven en prachtige gedichten
en de zeer mooie ppts die jij maakt
van alles dat je met ons deelt !!
Dankjewel en Proficiat !
Liefs Fernanda
Een glimlach keert steeds naar u terug
-
Fernanda,
heel blij met jouw bezoekje en zeer bedankt voor de lieve wensen.Niet meer van de jongsten ik ben 69 jaar maar zoals je schrijft jong van hart, vaak twijfel ik aan mijn leeftijd.
Verleden zomer in Roemenië had ik op een ochtend, we lagen nog in ons bed, discussie met mijn echtgenoot, hij zei iets van 68 en ik maar allez je moet er geen jaar bij doen, ik vind het al erg genoeg, 'k heb nog zoveel te doen, tot hij mij deed inzien dat hij en niet ik gelijk had
toen schoten we beiden in een lach
Norman,
bedankt voor de mooie plaatjes!
Alter,
Lichtmis, toen de kinderen nog thuis waren bakte ook ik pannenkoeken, net zoals in mijn jonge tijd voor mijn jongere broertjes waarvoor ik de plaats van ons tevroeg gestorven mama moest innemen!
Bedankt dat je er was!
Assa'ke,
een fijn werkje met een fijn bloemetje, heel mooi!
Bedankt!
Ria,
sneeuw bij jullie, hier kregen we enkel wat poedersneeuw.
Volgens het weerbericht zullen we er heel gauw gaan krijgen,
ik haal mijn kleinzoontje van school, hopelijk kunnen we nog wat
in de sneeuw gaan spelen!
Een mooie foto in jouw tuin, bedankt!
Van zodra ik tijd heb kom ik in jullie topic op bezoek!
Een heel fijne dag verder,
gustilpe
heel blij met jouw bezoekje en zeer bedankt voor de lieve wensen.Niet meer van de jongsten ik ben 69 jaar maar zoals je schrijft jong van hart, vaak twijfel ik aan mijn leeftijd.
Verleden zomer in Roemenië had ik op een ochtend, we lagen nog in ons bed, discussie met mijn echtgenoot, hij zei iets van 68 en ik maar allez je moet er geen jaar bij doen, ik vind het al erg genoeg, 'k heb nog zoveel te doen, tot hij mij deed inzien dat hij en niet ik gelijk had
toen schoten we beiden in een lach
Norman,
bedankt voor de mooie plaatjes!
Alter,
Lichtmis, toen de kinderen nog thuis waren bakte ook ik pannenkoeken, net zoals in mijn jonge tijd voor mijn jongere broertjes waarvoor ik de plaats van ons tevroeg gestorven mama moest innemen!
Bedankt dat je er was!
Assa'ke,
een fijn werkje met een fijn bloemetje, heel mooi!
Bedankt!
Ria,
sneeuw bij jullie, hier kregen we enkel wat poedersneeuw.
Volgens het weerbericht zullen we er heel gauw gaan krijgen,
ik haal mijn kleinzoontje van school, hopelijk kunnen we nog wat
in de sneeuw gaan spelen!
Een mooie foto in jouw tuin, bedankt!
Van zodra ik tijd heb kom ik in jullie topic op bezoek!
Een heel fijne dag verder,
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 03 feb 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Assa en Yna,
leuke plaatjes, jullie blijven aldoor maar creatief wat ik zeer bewonder!
Ook hier ligt er nu heel wat sneeuw, toch zeker een viertal cm.
Het zal gevaarlijk worden op de weg en morgen is er hier MidWinter Lombeek voor het goede doel met optredens in een tent, eetkraampjes buiten enz.
Een lieve dankjewel en een heel fijn weekend!
gustilpe
leuke plaatjes, jullie blijven aldoor maar creatief wat ik zeer bewonder!
Ook hier ligt er nu heel wat sneeuw, toch zeker een viertal cm.
Het zal gevaarlijk worden op de weg en morgen is er hier MidWinter Lombeek voor het goede doel met optredens in een tent, eetkraampjes buiten enz.
Een lieve dankjewel en een heel fijn weekend!
gustilpe
-
bo'ke,
bedankt dat je er was!
MidWinter is goed verlopen niettegenstaande de grote vrieskoude!
lieve groeten!

Soep voor het goede doel
Gisteren had de derde editie plaats van MidWinter Lombeek
Al brachten de weergoden ijzige kou, MidWinter bracht veel volk op de been.
Met het koor maakten we een 70 liter soep, ieder die meespeelde maakte de soep in eigen keuken klaar, preisoep, tomatensoep, broccolisoep, groentesoep, paprikasoep….
Rond 13u werd de soep door enkele bereidwillige mannen bij de koorleden opgehaald en naar het standje gebracht. Omstreeks 14:30 waren we paraat voor de verkoop al hadden we eerst nog wat problemen met de gasvuren. In equipes per twee verkochten we warme soep per beker met stokbrood zoveel men wou, we verkochten koude soep per liter om mee te nemen.
De ijzige kou liet zich voelen, we konden onze handen verwarmen aan de warme kookpotten.
De voeten waren een groter probleem, het karton onder de voeten bood geen soelaas onder het plastieken tentje. Af en toe konden we even meezingen en zwingen op de tonen van Laura om ons te verwarmen
De soepen op hun beurt wachtend achter het tentje bevroren zienderogen, grote ijsklompen dreven boven.
Gelukkig kregen we veel volk aan ons standje, bij zo’n temperaturen deed de hete soep de koude eventjes vergeten.
Er waren allerlei andere eetstandjes, een standje met crocques, met toast champignons, met bakworst, drankstandjes enz Allerlei plaatselijke verenigingen namen er aan deel.
De opbrengst gaat integraal naar het onderzoek naar de zeldzame spierziekte van Duchenne.
Heel bemoedigend is dat het onderzoek dat dokter Nathalie Goeman verricht aan de KUL Gasthuisberg naar de ziekte van Duchenne, intussen rasse schreden voorwaarts maakt.
Een intussen dertienjarige jongen uit onze gemeente lijdt aan deze vreselijke ziekte.
'De experimentele medicatie werkt bij die jongen. Hij groeit nu vrijwel normaal, al zal hij zijn groeiachterstand wellicht nooit helemaal inhalen. Maar zonder dit medicijn was hij niet ver meer van een rolstoel. Het geld van MidWinter is essentieel voor het onderzoek.
De festiviteiten startten met een speelstraat om 13uur, vanaf 15uur gevolgd door een meezingfestival voor de allerkleinsten met Eurosong-talenten Ymke, Pjotr, Anke, Margot en Jill en Femke en 'My Name Is'-finaliste Finlay. Tegelijk komt Laura Omloop haar nieuwe cd voorstellen. Afsluiter van de kidsnamiddag wordt een concertje van Vlaanderens jongste rockband Bandits. Voor het oudere publiek is er intussen straattheater, muziek van Dr. Jazz Band en een optreden van Just4U in De Ploter.
Daarna waren er optredens voor de groteren, rond 3u30 in de ochtend werd de stekker uitgetrokken.
Onvergetelijk dat zoveel mensen de grote winterkoude trotseerden om hun steentje te komen bijdragen, Lombeek liet zijn hart spreken!
gustilpe
bedankt dat je er was!
MidWinter is goed verlopen niettegenstaande de grote vrieskoude!
lieve groeten!

Soep voor het goede doel
Gisteren had de derde editie plaats van MidWinter Lombeek
Al brachten de weergoden ijzige kou, MidWinter bracht veel volk op de been.
Met het koor maakten we een 70 liter soep, ieder die meespeelde maakte de soep in eigen keuken klaar, preisoep, tomatensoep, broccolisoep, groentesoep, paprikasoep….
Rond 13u werd de soep door enkele bereidwillige mannen bij de koorleden opgehaald en naar het standje gebracht. Omstreeks 14:30 waren we paraat voor de verkoop al hadden we eerst nog wat problemen met de gasvuren. In equipes per twee verkochten we warme soep per beker met stokbrood zoveel men wou, we verkochten koude soep per liter om mee te nemen.
De ijzige kou liet zich voelen, we konden onze handen verwarmen aan de warme kookpotten.
De voeten waren een groter probleem, het karton onder de voeten bood geen soelaas onder het plastieken tentje. Af en toe konden we even meezingen en zwingen op de tonen van Laura om ons te verwarmen
De soepen op hun beurt wachtend achter het tentje bevroren zienderogen, grote ijsklompen dreven boven.
Gelukkig kregen we veel volk aan ons standje, bij zo’n temperaturen deed de hete soep de koude eventjes vergeten.
Er waren allerlei andere eetstandjes, een standje met crocques, met toast champignons, met bakworst, drankstandjes enz Allerlei plaatselijke verenigingen namen er aan deel.
De opbrengst gaat integraal naar het onderzoek naar de zeldzame spierziekte van Duchenne.
Heel bemoedigend is dat het onderzoek dat dokter Nathalie Goeman verricht aan de KUL Gasthuisberg naar de ziekte van Duchenne, intussen rasse schreden voorwaarts maakt.
Een intussen dertienjarige jongen uit onze gemeente lijdt aan deze vreselijke ziekte.
'De experimentele medicatie werkt bij die jongen. Hij groeit nu vrijwel normaal, al zal hij zijn groeiachterstand wellicht nooit helemaal inhalen. Maar zonder dit medicijn was hij niet ver meer van een rolstoel. Het geld van MidWinter is essentieel voor het onderzoek.
De festiviteiten startten met een speelstraat om 13uur, vanaf 15uur gevolgd door een meezingfestival voor de allerkleinsten met Eurosong-talenten Ymke, Pjotr, Anke, Margot en Jill en Femke en 'My Name Is'-finaliste Finlay. Tegelijk komt Laura Omloop haar nieuwe cd voorstellen. Afsluiter van de kidsnamiddag wordt een concertje van Vlaanderens jongste rockband Bandits. Voor het oudere publiek is er intussen straattheater, muziek van Dr. Jazz Band en een optreden van Just4U in De Ploter.
Daarna waren er optredens voor de groteren, rond 3u30 in de ochtend werd de stekker uitgetrokken.
Onvergetelijk dat zoveel mensen de grote winterkoude trotseerden om hun steentje te komen bijdragen, Lombeek liet zijn hart spreken!
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 06 feb 2012, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Lieve Gustilpe
ik ben blij dat Midwinter zo goed is verlopen,tof en dat met zo een koud weer,het is het eerste dat ik hoor van de ziekte Duchene.
mersikes voor jou wintergroeten brrr het is wel degelijk winter.

Groetjes assa
mijn pc gaat met de minuut beter,dank zij een goede vriend,tof hé
ik ben blij dat Midwinter zo goed is verlopen,tof en dat met zo een koud weer,het is het eerste dat ik hoor van de ziekte Duchene.
mersikes voor jou wintergroeten brrr het is wel degelijk winter.

Groetjes assa
mijn pc gaat met de minuut beter,dank zij een goede vriend,tof hé
Groetjes van assa