Jezus heeft nooit bestaan

hier is plaats voor alle wereldreligies
Gast

15 feb 2012, 18:03

Mysterie Man schreef:
talisman schreef:We zijn Toontje weer kwijt voor een tijd. Had ik het niet gedacht ?
:wink: Hey Talisman, nog steeds op de ongelovigen inhakkend als een volleerd kruisvaarder :wink:

'k Denk wel dat je dit keer gelijk had: er staat in de Dode Zeerollen volgens mij niks over Jezus. Het zijn dan ook voorchristelijke geschriften.
Ach, dat weet ondertussen toch iedereen. Er is wel sprake van een ' Rechtvaardige ' of zo iets. Sommigen vermoeden dat dit Jakobus geweest kon zijn, de broer van Jezus, gezien hij ook deze bijnaam had en verbonden was aan het Sanhedrin. Naar aanleiding van zijn dood in 64 zouden de onlusten opnieuw opgelaaid zijn met het bekende gevolg. Is zeker een te volgen piste.
En voor alle duidelijkheid, het zijn de gelovigen die het hier te verduren krijgen. :-)

dhr.antoon

16 feb 2012, 15:16

Moeilijk te begrijpen he, lezen is voor bepaalde personen blijkbaar nog een probleem, Ik heb gezegd wat ik bedoelde.

Jesaja wordt door critici veranderd van schrijver of tijdsperiode vanwege de overduidelijke profetie over oa ook Jezus

Door de dode zeerollen weten we dat exact hetzelfde boek Jesaja met de Jezus profetie in ieder geval geschreven is ongeveer of meer dan 100 jaar voor zijn geboorte.
het zijn de gelovigen die het hier te verduren krijgen
Geloof jij dat zelf
In zeker zin heb je nog gelijk, door je koppigheid om iets te begrijpen of toe te geven geven christenen het op, niets aan de hand wij onderzoeken wel verder.

Napoleon heeft heeft zeker ook niet bestaan, onee ik vergis mij volgens Talisman was het natuurlijk helemaal iemand anders.
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
Gast

16 feb 2012, 15:43

dhr.antoon schreef: Jesaja wordt door critici veranderd van schrijver of tijdsperiode vanwege de overduidelijke profetie over oa ook Jezus

Door de dode zeerollen weten we dat exact hetzelfde boek Jesaja met de Jezus profetie in ieder geval geschreven is ongeveer of meer dan 100 jaar voor zijn geboorte.
Voor enige duidelijkheid heb ik reeds de meeste onzin uit je posting geschrapt. Zitten we nog met de rest van je gewauwel: Ik zal dan nog maar eens de vraag herhalen:

WAAR IN GODSNAAM STAAT ER IN HET BOEK JESAJA IETS OVER JEZUS ? WAAR ?

EN ALS HET BOEK JESAJA IN DE QUMRAN- COLLECTIE DEZELFDE IS ALS IN DE TENACH, WAAROM KOM JE DAN AF MET DE ONZIN DAT ER IN DE DODE-ZEEROLLEN SPRAKE IS VAN JEZUS ??

Blijkbaar je kop niet op tijd teruggetrokken als je de deur kreeg ?

dhr.antoon

16 feb 2012, 16:12

1 complete rol van Jesaja in de dode zeerollen geschreven 100/150 jaar voor de geboorte van Jezus
IN DIE ZIN WORDT ER OVER JEZUS GESPROKEN
In die rollen staan tientallen en als je de details neemt honderden profetieën over Jezus die uitgekomen zijn, het oude testament loopt gestroomlijnd over in het nieuwe testament, een bewijs des temeer dat hier de goddelijke hand in is er er een Bijbelse Jezus bestaan heeft, NIEMAND KAN ZOIETS VERZINNEN
Natuurlijk zijn er meer bewijzen en je moet de profetieën in de juiste betekenis zien, of jij dat ook kan? Daarvoor zal je nuchter en logisch al het materiaal moeten beschouwen
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
Gast

16 feb 2012, 16:43

dhr.antoon schreef:1 complete rol van Jesaja in de dode zeerollen geschreven 100/150 jaar voor de geboorte van Jezus
IN DIE ZIN WORDT ER OVER JEZUS GESPROKEN
In die rollen staan tientallen en als je de details neemt honderden profetieën over Jezus die uitgekomen zijn, het oude testament loopt gestroomlijnd over in het nieuwe testament, een bewijs des temeer dat hier de goddelijke hand in is er er een Bijbelse Jezus bestaan heeft, NIEMAND KAN ZOIETS VERZINNEN
Natuurlijk zijn er meer bewijzen en je moet de profetieën in de juiste betekenis zien, of jij dat ook kan? Daarvoor zal je nuchter en logisch al het materiaal moeten beschouwen
Zeg, ben je met mijn voeten aan 't spelen ??? Geef me één citaat... ééntje maar, waar sprake is van Jezus, of het nu om de Qumran-versie gaat of de Tenach- versie. En als je zelfs dát niet kan, lazer dan verdomd op. Jij verstokte leugenaar die je bent !!!!!

En nogmaals, heb ik ooit beweerd dat Jezus nooit bestaan heeft ?

dhr.antoon

16 feb 2012, 17:00

Ieder mens ook jij weet dat Jesaja bulkt van profetie over Jezus, en het boek Jesaja was bij dew genoemde dodezeerollen,om daar naar te vragen komt wel ietsje vreemd over

een greep
http://www.ontdekjezus.nl/profetieenmessias.html
en zie hoeveel naar Jesaja linken, en dat zijn ze lang niet allemaal, maar je moet het wel willen zien

roel

16 feb 2012, 17:11

Wie heeft de dodezeerollen geschreven?
Zijn die misschien geschreven door mensen die een beetje reklame wilden maken voor eigen winkel?
Gast

16 feb 2012, 17:15

dhr.antoon schreef:Ieder mens ook jij weet dat Jesaja bulkt van profetie over Jezus,
Nee, toch niet. Dat is iets wat jij beweerd, ik niet.
en het boek Jesaja was bij de genoemde dodezeerollen,om daar naar te vragen komt wel ietsje vreemd over
Nog vreemder is dat jij daar de Dode Zeerollen voor nodig hebt om het boek Jesaja aan te kaarten. Dat is niet meer vreemd, maar bedrieglijk opzet.
een greep
http://www.ontdekjezus.nl/profetieenmessias.html
en zie hoeveel naar Jesaja linken, en dat zijn ze lang niet allemaal, maar je moet het wel willen zien
Ge denk toch zeker niet dat ik wat ga scharrelen in deze religie-site ? Ik wil dat je één citaat uit het boek Jesaja hier neerzet waar er sprake is van Jezus. Eéntje maar, en hier !!!
Pik er maar eentje uit.
Gast

16 feb 2012, 17:21

roel schreef:Wie heeft de dodezeerollen geschreven?
Zijn die misschien geschreven door mensen die een beetje reklame wilden maken voor eigen winkel?
Zie de Dode Zeerollen als een religieuze bibliotheek, afkomstig uit Jeruzalem. Ze bevatten zowat alle mogelijke strekkingen en boekrollen die toen gangbaar waren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen
Niks daarvan is ooit in Qumran zelf geschreven, wat de Vaux ons eerst trachtte wijs te maken.

dhr.antoon

16 feb 2012, 17:46

Zie de Dode Zeerollen als een religieuze bibliotheek, afkomstig uit Jeruzalem. Ze bevatten zowat alle mogelijke strekkingen en boekrollen die toen gangbaar waren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen
Niks daarvan is ooit in Qumran zelf geschreven, wat de Vaux ons eerst trachtte wijs te maken.
Maar dat ontken ik ook niet een bibliotheek met allerhande geschriften waaronder rollen zoals Jesaja ea die we nu in de bijbel treffen.
Die rol Jesaja hoeft ook niet perse door hun geschreven te zijn, maar het is wel de jesaja zoals wij hem nu ook kennen uit de bijbel.

Ik ga voorlopig althans geen profetie opdreunen, ik neem aan dat je een bijbel in bezit hebt, je kan het rustig zelf nagaan.
Gast

16 feb 2012, 19:10

dhr.antoon schreef:
Ik ga voorlopig althans geen profetie opdreunen, ik neem aan dat je een bijbel in bezit hebt, je kan het rustig zelf nagaan.
Rot toch op man !! Er is nergens sprake van een Jezus. Jou leugens komen me de strot uit.

katana

19 feb 2012, 10:19

talisman schreef:
dhr.antoon schreef:
Rot toch op man !! Er is nergens sprake van een Jezus. Jou leugens komen me de strot uit.
Oef , straffe taal ..... :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

19 feb 2012, 10:25

katana schreef:
Verder niks te melden ? Hoepel dan ook maar op.

katana

19 feb 2012, 10:43

talisman schreef:
katana schreef:
Verder niks te melden ? Hoepel dan ook maar op.

Denk er niet aan , als de overige Senetters het daar mee eens , zal katana het eens overwegen ' misschien " :lol:
Jezus help mij .....
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

amjjf

19 feb 2012, 11:20

Sorry, maar ik vind dat het er hier soms hard aan toegaat.
Er is niemand, maar dan ook niemand die kan zeggen in volledige waarheid, het zit zo in mekaar, en dit in geen enkel geloof.
Wie is er al teruggekeerd om te vertellen hoe het "hierna" in werkelijk is ?
Er zijn al miljoenen mensen vermoord voor het geloof, dikke boeken over geschreven, en toch...
Toen mijn schoonmoeder overleden is, dan vroeg één van haar kleinkinderen aan de priester " waar is Mémé nu " zijn antwoord was " wij weten het niet ".
Stop er mee om elkaar in de "haren" te vliegen en discussieer op een volwassen manier op religieuze onderwerpen.