mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

19 feb 2012, 11:20

Rudy spijtig dat ik niet vroeger wist dat ge graag eens die stoet zou zien, inderdaad ik vind dat iedereen dat eens moet zien.
Maar anders had ge kunnen van s'morgens komen bij mij zodat ge toch wat kon rusten om dan na de middag naar de stoet te gaan die hiet maar twzz straten verder bij mij al te zien is. hier eten is geen probleem hé.
Als we nog gezond blijven kan het misschien volgend jaar. Ge weet eten is geen probleem hé. Ofwel maken we een hutsepot daags voordien of een spaghetti bolognaise. :P
Rudy ge zou daar eens moeten horen over vertellen ,wat daar allemaal voor gedaan word en hoeveel geld mensen daar insteken ook voor de verkiezing is het bijna zoals de verkiezing van een president in Amerika , ook de rivaliteit en wat men doet voor stemmen te ronselen.
Doordat het werk van mijn man een sportclub sponserde die ook aan de carnaval deel waren wij daar zeer dicht bij betrokken. En maakte ik veel dingen mee zonder er zelf de zorgen moeten van te dragen alleen het plezier.
Ook in onze dansclub werd er ook plezier gemaakt en verkleden wij ons ook. Maar niet op de straat hoor.

Groetjes Gerarda

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gerarda op 19 feb 2012, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

falcon1

19 feb 2012, 11:45

Lieve Gerarda,

toen we gisteren Aalst passeerden op de snelweg hebben we nog aan jou gedacht. Maar we hebben steeds 4 katten bij en dan is het niet zo evident om even binnen te springen hé :wink:

Maar ik moest wel even lachen toen ik dit hier las wat je schreef :lol:
De gastvrijheid droop er van af! Je had al een ganse dag gepland met eten en al... echt heel lief van je hoor!
Maar wie weet dat we ooit eens een koffieke komen drinken... ge moet voor ons echt geen moeite doen hoor!

En wat de carnaval in Aalst betreft... nu heb ik toch wel enkele dingen kunnen lezen uit eerste hand... want jij hebt het allemaal van heel dichtbij meegemaakt. En ik denk dat je wel vele spannende en rare verhalen kan vertellen over de capriolen die er gebeuren rond carnaval...

Hopelijk kan je er morgen toch even van genieten...

Nog een fijne zondag...

Knuff,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

20 feb 2012, 08:20

Goeie morgen, forumvrienden :)
Ik was vroeg op en heb de tijd eens genomen om
een heel stuk terug te gaan lezen :wink:
Fijne babbel hebben jullie hier al gehad, Gerarda en Hugie :)
Aangenaam als er eens goed gelachen kan worden hé...

Ja Gerarda, Aalst Carnaval, het is even geleden maar toen de
kinderen jonger waren gingen we daar toch om de zoveel
jaar eens naartoe, dat was altijd genieten, prachtige stoet
en volk, je kon over de koppen lopen :lol:
Wij zijn er toch zeker wel een keer of 10 geweest, we haden
er vrienden en dat was gemakkelijk. Mooie tijd was dat...
Nu met ouder worden komt het er niet meer van en hier
in het Noorden is ook overal carnaval met stoet en al...
Al kan je dat niet vergelijken natuurlijk
Oljst is Oljst; en blijft koploper, jaja de Ajoinen kennen er wat van!!!
Geniet ervan vandaag :lol: :)

Hugie, "intern verhuisd" :lol: ik deed dat vroeger
ook regelmatig. Jij bent ook een bezige bij.
En voor een keer een komplimentje van "Big Chief" :lol:
Dat moet je opschrijven hoor,alhoewel sommigen
krijgen het niet makkelijk over de lippen al weten ze het wel :)
Geniet ervan, en beterschap voor je hond(je)

falkon, profiteer in je vakantie om even op de plooi te komen
en samen met Veertje van de goeie Limburgse lucht te genieten.

Groetjes aan allen en een fijne nieuwe week
Knuffeltje van Oma-C :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 22 feb 2012, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

20 feb 2012, 09:33

Dag Oma-C
ja het doet zeker goed als men hier een babbeltje kan slaan.Het moet niet altijd over ons verlies gaan hoewel men er toch tussendoor ook eens kan over praten.Maar lachen dat is al gans mijn leven iets waar ik belang aan hecht .
Ik ben blij voor u dat ge die carnavalstoet in Aalst hebt meegemaakt. Natuurlijk als ge dat niet kent en enkel maar eens op de T.V. ziet in het nieuws kunt ge dat niet voorstellen hé. Maar ik heb het van dicht meegemaakt en door hier te wonen verstond ik het dialect ,het is zeker iets uniek.
Morgen komt mijn jongste kleinzoon en ga ik met hem dan eens de foor doen. Ik hoop dat hij zich wat gaat amuzeren.
Het schijnt dat het in de namiddag wat warmer zal zijn . Het word hoog tijd dat het warmer blijft want ik krijg de kriebels om eens wat grote kuis te doen ,met al de vensters open . Want nu is het de kamers wat verluchten en dan snel weer dicht voor de warmte.

Groetjes Gerarda Afbeelding

falcon1

20 feb 2012, 22:27

Lieve Gerada,

ik moet zeggen dat uwe burgemeester toch wel een cadéke is zenne... ik zag vandaag de foto's... Maar ja, als je wat mispeutert kan je er beter om lachen dat maakt alles wat minder erg...
Geniet morgen met je kleinzoon op de foor... en misschien toch smoutebollen...

Oma C jij kent Aalst carnaval precies ook al! Ik denk dat het toch een serieus gat in mijne cultuur is dat ik dat nog niet heb meegemaakt...

Hugie, ben eens beniewd wat je vandaag weer hebt meegemaakt... En nu Oma C het zegt... Duck was een paar dagen geleden niet in zijn beste doen doen... alles ok nu?

Ik kan het dus niet hé... daar ben ik nu wel zeker van... niks doen...
Heb me weer een paar dagen goed gegeven voor mijn project en als ik het zo druk heb voel ik me goed...
Maar we zijn er vandaag toch wel even op uitgetrokken... Richting Aarschot... het Hageland... vind ik zo'n prachtige streek...

We wensen jullie allemaal nog een fijne avond en rustige nacht,

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

21 feb 2012, 00:57

Hallookes;Gerarda
Ben er weer eens bij!Maar nog steeds doodmoe,ga eens aan de dokter laten bloed prikken en laten onderzoeken!
Zondag zijn de kinderen geweest en heb smoutebollen gemaakt :lol: ze wren weer lekker;maar durfde er nu geen bier in te doen.Onze Duck is weer op zijne kilo,en zeker op zijn vet!Hij staat op dieet of heb ik dat al verteld?Vandaag hebben we zijn pikuur gaan halen en dat was helemaal niks erg,vond hij hahaha opperhoofd is er bang van de zo'n klein beestje verroed hem niet.

Falcon Maar we zijn er vandaag toch wel even op uitgetrokken... Richting Aarschot... het Hageland... vind ik zo'n prachtige streek...
Had een beetje doorgereden kon je mee smoutebollen eten :lol: heb nu de rest in de buurt uitgedeeld!

Gerarda en Omac weten hoe carnaval in Aalst is;zou het ook eens graag meemaken,mijn broer woont in Denderleeuw en die gaan elk jaar.
Ben benieuwt of opperhoofd met mij naar leuven carnaval gaat......

Hij heeft vandaag zijn uitslag van de dokter gekregen,zijn colestrol staat te hoog! Zoals die snoept......als ik een bolleke eet,zegt hij ,ge kunt u bijna rollen,maar ik word dik van een glas water en medikatie!
Hij was straks naar de colryut geweest en had 3 kg wijnappelsienen mee.....voor mij alleen,want hij lust dat niet! :twisted: In colryut zijn ze in een netje,maar in een andere winkel verkopen ze dat toch ook he!
Infin zal er dan twee of drie per dag eten voor ze rotten!

Ben ermee weg,zal de deur dichttrekken en de lichten uit doen!slaap wel
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

Helena van Troje

21 feb 2012, 13:06

hughie je kan er bloedappelsienen sorbet van maken heel lekker! :lol:

gerarda

21 feb 2012, 16:07

Hallo hugie, het zal wel gezellig geweest hebben met de kinderen. Wel vermoeiend maar dan slaapt ge goed hé. ge had me niet verteld dat duck een spuitje moest hebben, en dan nog zo braaf hij begint stilaan zijn leven te beteren.
Ik ben gisteren naar de maandagstoet geweest , het was plezant om dat eens te zien maar ik ben moeten vroeger naar huis komen omdat ik koude voeten kreeg en ik vrees dat er geen autobussen reden zodat ik toch weer tevoet naar huis moest geraken.Maar mijn namiddagje was toch gepasseerd. Vandaag dan met de kleinzoon naar de foor. Ik heb me goed ingeduffeld met een warme broek en sokken in mijn laarsjes en daarbij was het vandaag dan nog warmer ook.
ja mijn kleinzoon was heel blij hij mocht overal op zitten waar hij wilde ,ik had ook overal willen opzitten waar ik wilde :roll: , maar ja ik heb mijn tijd gehad. In Oostende was de grote foor en nu nog feitelijk in oktober en wij gingen daar soms met een groep volwassen mensen naartoe en
gingen dan op de paardenmolen gaan zitten.Maar al die dingen dat ze nu hebben die draaien en hoog zwieren daar ben ik jaloers van.

Nu ben ik ook erg moe en ga ook mijn zetel opzoeken.

Een goed idee hé van Helena voor uw appelsienen.
Marc was ook iemand die altijd teveel kocht en ook teveel kookte.
In het begin dat hij kookte en ik had dan ergens naartoe geweest en ik kwam thuis en de tafel werd gezet met zijn eten ,ik schrok altijd en ik zei dan tegen hem .Oei oei hebben we volk deze middag om te eten . Hij vatte het niet direct en vroeg dan nog waarom :roll:
Soms zei ik ja ge hebt weer gekookt voor gans de straat. :lol:
zo plaagde wij elkaar altijd.
Hij vond dat goed zo de rest ging in de diepvriezer.

Ik ga u laten
Oma - C Helena Rudy en Veertje en ik hoop dat het goed gaat met Reline ?
groetjes gerarda

Afbeelding

falcon1

21 feb 2012, 22:24

Lieve Gerarda,

alé, dat was ook weer het dagje wel!
En wat vroeger betreft... tja, dat was vroeger hé... wat die speeltuigen betreft hebben wel onze tijd gehad. Ik herinner me nog dat op de kermis vroeger een schommel stond in de vorm van een boot. Dat was echt spektakel! Nu zouden ze er echt wel om lachen... het kan momenteel niet gevaarlijk genoeg zijn!
Maar om eerlijk te zijn, we gaan elk jaar met de jongens op het werk naar een pretpark en ze weten me altijd te overhalen om olp de gevaarlijkste toestellen te zitten :lol: Eigenlijk ben ik blij dat ik nog die adrenaline in mijn bloed kan voelen... Dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn vliegtuigthousiasme te maken :lol:

Gerarda, je moet nu echt wel genieten van de kleine dingen des levens hoor, en echt, die kunnen ook wel héél aangenaam zijn!

Hugie, je hebt gelijk... ik zat ergens in jou omgeving denk ik... Maar ik blijf er bij, het Hageland is gewoon prachtig! Heb in het verleden ook dikwijls het kasteel van Horst bezocht, het toeristisch centrum van het Hageland. Heb er wat streekproducten gekocht o.a. de Hagelander witte wijn... gewoon zalig!

Ik zou nog wat willen vertellen over vandaag, voor mij toch een speciale dag, maar dan zou ik weer vele blz gaan schrijven en dat is de bedoeling weer niet hé :roll:

Ik wens jullie allemaal nog een rustige nacht... en morgen babbelen we weer verder....

Liefs,

Veertje & Rudy

gerarda

21 feb 2012, 22:44

Ja Rudy die boot heb ik ook nog op gezeten heerlijk.
dan had ge voor kleinere kinderen ook een schommel in de vorm van een klein bootje en dat noemden wij het Charlouitje :D :lol: :wink:
En dan die bakjes aan een caroussel die slingerden en gelijdelijk aan hoger ging.We noemden het de slingers en als we met verscheiden vriendjes samen waren slingerden wij ons naar degene voor ons en gaven die dan ook nog een zwaai dat zij nog meer slingerde jaja en we waren ook tevreden . Als ik dat nu zie moet heerlijk zijn.

Slaapwel Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 23 feb 2012, 07:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Hugie12

22 feb 2012, 02:14

Gerarda;
Vandaag dan met de kleinzoon naar de foor. Ik heb me goed ingeduffeld met een warme broek en sokken in mijn heb je van de smoutebollen ge-eten? 't was de moment nu,de kleinzoon kon de rest op!!!!!

Oei een sorbet heb ik nog nooit gemaakt,zal eens in de kookboeken kijken.......maar mijn netje word klein,Duck helpt me,hij is er verzot naar! :lol:

Falcon aan dat kasteel van horst ben ik opperhoofd tegen gekomen :twisted: was er beter weg gebleven :lol: :lol: Maar is inderdaad een mooie streek,vind ook Hoelaart zo mooi om te wandelen.

Zeg het dikwijls,veel mensen gaan naar het buitenland en bij ons is er alles ,bergen zee en heide (behalve zon)mooie muzea en kapellekes voor een pintje

Maar we hebben al twee mooie dagen gehad,loud met een zonneke.
Ideaal om de beentjes te strekken.....

Ga maar afsluiten want ik blijf maar tatteren ,
Dikke knuffel en tot morgen!
Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

22 feb 2012, 06:46

Ja Hugie ik zou beter mijn mond houden hé. Ik heb inderdaad de smoutbollen geroken , maar nu ik daar was had ik er toch wel geen goesting naar zeker :lol: :roll: . Ik had s'middags smakelijk gegeten en het was nog niet verteerd en ik denk dat de smoutbollen mij geen deugd zouden doen . Maar ik ga vandaag naar aveve en ze eens zelf maken zoals gij zegt. En waarschijnlijk zaterdag als mijn bende van 4 komen.Het zal ofwel zij ofwel de vuilbak die ze zal opeten. H
et is heel lang geleden dat ik dat nog gemaakt heb.
Ik heb gisteren echt deiugd gehad van dat mooi weer, nu een nachtje goed geslapen en vandaag wat boodschappen doen , want die drie dagen van carnaval blijft ge best overal weg. Ook veel winkels die gesloten zijn.
En ik ga mijn vloertje eens een beetje water geven. het zal dus een drukke dag zijn.

Hugie groetjes en een knuffel
Gerarda

falcon1

22 feb 2012, 19:08

Lieve Gerarda,

het zal er wel eens van komen zeker die smoutebollen :wink:
En wat die kermisatracties betreft... was een mooie tijd hé...

Poetsdag was gisteren... alles eens grondig onderhanden genomen :?
Verder hier nog de gebruikelijke drukte hé... vervelen doe ik me zeker niet!

Hugie, uwe ridder gevonden in Horst? Of is hij zijn princes komen ontvoeren op zijn wit paard? Enfin, klinkt in elk geval romantisch :lol:

Nu gaan we ook effe wat rusten en TV kijken want mijn kaarske is nu wel uit...
Morgen gans de dag bezoek... ik weet niet wanneer ik dan kan langs komen.

Nog een fijne avond en rustige nacht iedereen.

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

22 feb 2012, 19:48

Hier ook nog even binnenwaaien om een fijne avond te wensen,
't gaat redelijk goed zo te lezen, fijn zo,
Voor jullie allen een knuffelke en tot later maar weer :wink:

Lieve groetjes vanOma-C :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

22 feb 2012, 21:07

ja hé oma-C we doen ons best om laatste berichtjes te bezorgen gaat het u ook goed ? Het zal nog beter worden volgens de weerberichten zullen we eens weer kunnen buiten komen.

Rudy en Veertje ik kwam juist vragen of ge van jullie verlof profiteerd maar u zegt het al dat het goed gaat.
Geniet maar van je T.V en lekker slapen

Ik ga vroeg naar bed ,want die twee dagen maandag en dinsdag en dan vandaag mijn huis geschuurd ik begreep eerst niet hoe dat het kwam dat ik zoo moe ben, maar we gaan het eens oplossen .

Naar bed zoals de kindjes

En voor iedereen slaapwel en tot morgen

groetjes gerarda