Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Helena,
alé, het rad van fortuin op jou gevallen... maar heeft blijkbaar niet veel opgeleverd.... En dat mensen het moeilijk hebben met zichzelf moet je jezelf niet aantrekken hoor... zorg nu goed voor jezelf!
En dan op stap geweest met je twee cavaliers! Ook niet niks! En als ik dat menuke zie... kan best geloven dat je alles hebt opgegeten! Zou anders zonde zijn hé..
Maar je krijgt opeens wel veel aandacht hé
Je hebt groot gelijk hoor dat je op alles in gaat!
En ik ga je nu eens wat zeggen hé... ten eerste Hugo zou niet anders gewild hebben en misschien heeft hij dit alles zo geregeld! En ten tweede, geen schuldgevoelens hebben tegenover iemand! Je moet er voor zorgen dat je leven op een of andere manier door gaat, zonder daarbij het verleden te vergeten!
En je zal zien dat uiteindelijk iedereen er zo over denkt maar dat het soms voor jou nog moeilijk is....
Helena, ik kan alleen nog maar zeggen... zorg goed voor jezelf...
Nog een dikke nachtknuff,
Liefs,
veertje & Rudy
alé, het rad van fortuin op jou gevallen... maar heeft blijkbaar niet veel opgeleverd.... En dat mensen het moeilijk hebben met zichzelf moet je jezelf niet aantrekken hoor... zorg nu goed voor jezelf!
En dan op stap geweest met je twee cavaliers! Ook niet niks! En als ik dat menuke zie... kan best geloven dat je alles hebt opgegeten! Zou anders zonde zijn hé..
Maar je krijgt opeens wel veel aandacht hé
Je hebt groot gelijk hoor dat je op alles in gaat!
En ik ga je nu eens wat zeggen hé... ten eerste Hugo zou niet anders gewild hebben en misschien heeft hij dit alles zo geregeld! En ten tweede, geen schuldgevoelens hebben tegenover iemand! Je moet er voor zorgen dat je leven op een of andere manier door gaat, zonder daarbij het verleden te vergeten!
En je zal zien dat uiteindelijk iedereen er zo over denkt maar dat het soms voor jou nog moeilijk is....
Helena, ik kan alleen nog maar zeggen... zorg goed voor jezelf...
Nog een dikke nachtknuff,
Liefs,
veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Naar de luisterdokter geweest.
Jahaa Falcon, zij legde dadelijk de vinger op de wonde plek, in verband met dat ongelukkige rad van dubbel fortuin....
Dan maar weer mijn muurtje opmetselen net hoog genoeg en niet te hoog. Hopelijk vind ik de juiste mortel en het juiste soort stenen. Ik moet misschien eens een andere methode uitproberen, meer à la Dudok of misschien gelijk tegenwoordig zonder voeg, maar gelijmd...
Het heeft in elk geval goed geholpen het gesprek.
Jahaa Falcon, zij legde dadelijk de vinger op de wonde plek, in verband met dat ongelukkige rad van dubbel fortuin....
Dan maar weer mijn muurtje opmetselen net hoog genoeg en niet te hoog. Hopelijk vind ik de juiste mortel en het juiste soort stenen. Ik moet misschien eens een andere methode uitproberen, meer à la Dudok of misschien gelijk tegenwoordig zonder voeg, maar gelijmd...
Het heeft in elk geval goed geholpen het gesprek.
-
Lieve Helena,
fijn dat de praatdokter jou heeft geholpen en een luisterend oor was voor jou.
Dat rad van fortuin die jou aanwees heeft me nu al geruime tijd bezig gehouden... Ik weet eigenlijk niet waar het op slaat, maar blijkbaar toch iets wat je heeft aangegrepen!
Maar je moet weten dat het leven soms heel ingewikkeld in elkaar kan zitten. Dat heb ik zelf al ondervonden....
Ik las dat je jezelf tegen iets wil beschermen door een heel solide muur om je heen te bouwen. En ik denk dat iedereen dat moet doen om zichzelf tegen onheil te beschermen... dat is al zo oud als de geschiedenis. Maar ergens moet je toch een ophaalbrug voorzien om mensen die het goed menen in je leven binnen te laten en je te helpen als het echt nodig is!
Allé, weer ne hele preek... ik was precies beter pastoor geworden als ik me zo bezig hoor
Nu, ik kan alleen maar zeggen... als je over iets wil praten wat je dwars zit... je weet wat je moet doen hé
Nog even zeggen dat ik weer met 1001 dingen bezig ben... als je het moest weten verklaar je me gek... zal dus maar niks meer vertellen
We wensen je een fijne avond en een rustige nacht,
Liefs,
Veertje & Rudy
fijn dat de praatdokter jou heeft geholpen en een luisterend oor was voor jou.
Dat rad van fortuin die jou aanwees heeft me nu al geruime tijd bezig gehouden... Ik weet eigenlijk niet waar het op slaat, maar blijkbaar toch iets wat je heeft aangegrepen!
Maar je moet weten dat het leven soms heel ingewikkeld in elkaar kan zitten. Dat heb ik zelf al ondervonden....
Ik las dat je jezelf tegen iets wil beschermen door een heel solide muur om je heen te bouwen. En ik denk dat iedereen dat moet doen om zichzelf tegen onheil te beschermen... dat is al zo oud als de geschiedenis. Maar ergens moet je toch een ophaalbrug voorzien om mensen die het goed menen in je leven binnen te laten en je te helpen als het echt nodig is!
Allé, weer ne hele preek... ik was precies beter pastoor geworden als ik me zo bezig hoor
Nu, ik kan alleen maar zeggen... als je over iets wil praten wat je dwars zit... je weet wat je moet doen hé
Nog even zeggen dat ik weer met 1001 dingen bezig ben... als je het moest weten verklaar je me gek... zal dus maar niks meer vertellen
We wensen je een fijne avond en een rustige nacht,
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Lieve Helena,
hopelijk vandaag toch een fijne dag gehad.
Het weer wordt alvast wat beter en waarschijnlijk kan je dan toch eens naar buiten...
We wensen je nog een rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
hopelijk vandaag toch een fijne dag gehad.
Het weer wordt alvast wat beter en waarschijnlijk kan je dan toch eens naar buiten...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Even binnen waaien om al de forumvrienden een goede avond
te wensen, alles zover in orde denk ik
best zo, en geniet van de eerste zonnestralen als je kan
Lieve groetjes van Oma-C.
te wensen, alles zover in orde denk ik
best zo, en geniet van de eerste zonnestralen als je kan
Lieve groetjes van Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Ik heb me "geamuseerd" met mijn eigen paperassen bij te werken, ben blij geweest dat het goed weer was, want mijn zus had een dagje aan zee cadeau gekregen voor haar verjaardag van man en kinderen, ik heb met mijn dochter gebeld, dat is toch een krak ja!
Ik was gelijk nog beter gezind na haar babbeltje:
Ze was gisteren met haar kinderen in haar eentje naar de Botrange gereden om te gaan langlaufen!
Daar kwam ze mijn nichtje tegen, de wereld is klein.
Vandaag is ze met de gasten gaan schaatsen, samen met een andere moeder en deze namiddag is heel het kindergeweld bij haar blijven eten en spelen.
Waar haalt ze de energie vandaan? Papa moest werken, maar dat is dan spijtig hé, dat belet haar niet van op stap te gaan. Toch tof hé.
Hier en daar steken er tulpen hun hoofdje voorzichtig boven en de paasbloemen, die zijn wat driester, een paar blauwe druifjes hebben hun overmoed met de vriesdood moeten bekopen. De krokusjes zijn een beetje voorzichtiger, die blijven net boven het zand uit gewoon efkes wachten tot het beter weer wordt.
Ik ga nog wat verder sorteren en klasseren.
Ik was gelijk nog beter gezind na haar babbeltje:
Ze was gisteren met haar kinderen in haar eentje naar de Botrange gereden om te gaan langlaufen!
Daar kwam ze mijn nichtje tegen, de wereld is klein.
Vandaag is ze met de gasten gaan schaatsen, samen met een andere moeder en deze namiddag is heel het kindergeweld bij haar blijven eten en spelen.
Waar haalt ze de energie vandaan? Papa moest werken, maar dat is dan spijtig hé, dat belet haar niet van op stap te gaan. Toch tof hé.
Hier en daar steken er tulpen hun hoofdje voorzichtig boven en de paasbloemen, die zijn wat driester, een paar blauwe druifjes hebben hun overmoed met de vriesdood moeten bekopen. De krokusjes zijn een beetje voorzichtiger, die blijven net boven het zand uit gewoon efkes wachten tot het beter weer wordt.
Ik ga nog wat verder sorteren en klasseren.
-
Lieve Helena, fijn dat je nog even langs kwam en fijn te horen dat je je geamuseerd hebt!
Je dochter is echt wel een krak zenne.. zo vol energie! Toch fantastisch als je zo'n dochter hebt. Maar anderzijds ook wel begrijpelijk dat ze dan ook zo'n druk leven heeft!
Je zus naar het zeetje... ik hoop dat het daar nu ook wat beter weer is want in de winter kan de wind venijnig koud zijn... goed om eens uit te waaien.
En jij, rustig op je gemakske vanalles klasseren, wat tot rust komen... kan soms ook wel eens fijn zijn...
Hier draait de terin ook nog op volle snelheid... maar ik vind dat ook fijn.
We zijn daarstraks nog eens gaan snuffelen in tweedehandswinkel... Niet om iets te kopen, maar voor mij is dat een soort museum met allemaal herkenbare dingen uit mijn jeugd. En daar kan dan weer van genieten!
Liefs,
Veertje & Rudy
Je dochter is echt wel een krak zenne.. zo vol energie! Toch fantastisch als je zo'n dochter hebt. Maar anderzijds ook wel begrijpelijk dat ze dan ook zo'n druk leven heeft!
Je zus naar het zeetje... ik hoop dat het daar nu ook wat beter weer is want in de winter kan de wind venijnig koud zijn... goed om eens uit te waaien.
En jij, rustig op je gemakske vanalles klasseren, wat tot rust komen... kan soms ook wel eens fijn zijn...
Hier draait de terin ook nog op volle snelheid... maar ik vind dat ook fijn.
We zijn daarstraks nog eens gaan snuffelen in tweedehandswinkel... Niet om iets te kopen, maar voor mij is dat een soort museum met allemaal herkenbare dingen uit mijn jeugd. En daar kan dan weer van genieten!
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Ik kom ook nog eens binnen, goeienavond allemaal
Helena jou kwam ik al tegen onderweg,
het gaat je redelijk goed de laatste dagen,
regelmatig bezoek, en een uitstapje, zo gaan de dagen
goed vooruit
Geniet ervan, pluk de mooie dagen
't is rap veranderd
Maar dat kennen we...
Dag falcon en Veertje, de eerste week van de vakantie
zit er bijna op
de tijd vliegt hé,
nog een aangename 2e vakantieweek, profiteer ervan
gerarda als je ook nog langskomt voor jou ook een
gezellige avond, en weer bijna weekend, en de temperatuur
gaat naar boven, als de zon er dan nog even wil bijkomen,
kunnen we naar buiten in 't weekend.
Allen nog een knufke en een lieve groet van Oma-C.
Helena jou kwam ik al tegen onderweg,
het gaat je redelijk goed de laatste dagen,
regelmatig bezoek, en een uitstapje, zo gaan de dagen
goed vooruit
't is rap veranderd
Dag falcon en Veertje, de eerste week van de vakantie
zit er bijna op
nog een aangename 2e vakantieweek, profiteer ervan
gerarda als je ook nog langskomt voor jou ook een
gezellige avond, en weer bijna weekend, en de temperatuur
gaat naar boven, als de zon er dan nog even wil bijkomen,
kunnen we naar buiten in 't weekend.
Allen nog een knufke en een lieve groet van Oma-C.
-
Jawel het gaat redelijk goed op een dissonantje na, maar ja, dat zal wel altijd zo blijven. Ik zal moeten leren ermee om te gaan, dat is alles en niet iedere keer zo uit mijn lood geslagen zijn erdoor.
Maar het moe zijn valt toch weer dik tegen. Hoelang gaat dat nog duren?
Vandaag met de auto naar de dokter, met de auto naar de carrefour, beetje orde in de garage geschapen nu de auto even buiten stond.
En daar was mijn bobijn weer af. Oh ja, ik heb weer heel lekkere soep gefabriceerd: preisoep met het gevolg dat ik niet moet doen dan naar het toilet lopen wegens prei is vochtafdrijvend...
Ik heb heimwee naar mijn melk- en groentenboer en naar de brouwer die vroeger elke week of twee keer per week langs kwamen.
Dat was toch makkelijk.
Maar het moe zijn valt toch weer dik tegen. Hoelang gaat dat nog duren?
Vandaag met de auto naar de dokter, met de auto naar de carrefour, beetje orde in de garage geschapen nu de auto even buiten stond.
En daar was mijn bobijn weer af. Oh ja, ik heb weer heel lekkere soep gefabriceerd: preisoep met het gevolg dat ik niet moet doen dan naar het toilet lopen wegens prei is vochtafdrijvend...
Ik heb heimwee naar mijn melk- en groentenboer en naar de brouwer die vroeger elke week of twee keer per week langs kwamen.
Dat was toch makkelijk.
-
Lieve Helena,
Toch weer een druk dagje achter de rug. En wat dat moe zijn betreft, veel mensen hebben er momenteel wat last van... Vitamientjes zijn opgebruikt hé, tijd dat het zonneke terug gaat schijnen en we terug kunnen genieten van de natuur!
Inderdaad Helena, logisch dat je soms nog eens uit je lood geslagen wordt. Zeker na alles wat je hebt meegemaakt ben je nu toch wel wat gevoeliger dan normaal. Veel is er soms niet nodig om de kan doen over te lopen.
Maar het is zoals je zegt... je zal het stilaan wel leren om het te verwerken.
Oma C, helaas iis dit mijn eerste en ook mijn laatste weekje verlof. Veertje heeft nog een weekske.
Bezoek net buiten, morgen dagje niks doen en dan nog twee zware dagen van vergaderingen... we houden ons wel bezig hoor...
We wensen jullie nog een fijne avond en rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
Toch weer een druk dagje achter de rug. En wat dat moe zijn betreft, veel mensen hebben er momenteel wat last van... Vitamientjes zijn opgebruikt hé, tijd dat het zonneke terug gaat schijnen en we terug kunnen genieten van de natuur!
Inderdaad Helena, logisch dat je soms nog eens uit je lood geslagen wordt. Zeker na alles wat je hebt meegemaakt ben je nu toch wel wat gevoeliger dan normaal. Veel is er soms niet nodig om de kan doen over te lopen.
Maar het is zoals je zegt... je zal het stilaan wel leren om het te verwerken.
Oma C, helaas iis dit mijn eerste en ook mijn laatste weekje verlof. Veertje heeft nog een weekske.
Bezoek net buiten, morgen dagje niks doen en dan nog twee zware dagen van vergaderingen... we houden ons wel bezig hoor...
We wensen jullie nog een fijne avond en rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
wafels - Lid geworden op: 23 jun 2011, 10:56
was weer eens aan het zoeken hoe met jullie contact te hebben en ben dan bij u terect gekomen heb geen tijd nu om alles te volgen maar kom toch op de zelvde lieve mensen zeker oma c moed hebben en een beetje steun krijgen is de beste zalf op onze wonden en toch hebben mensen grote wonden maar helen doen ze met veel moed en dat heb je gr wafels wonende aan de zee
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Ja hoor wij zijn hier nog kom maar eens af voor een babbel.wafels schreef:was weer eens aan het zoeken hoe met jullie contact te hebben en ben dan bij u terect gekomen heb geen tijd nu om alles te volgen maar kom toch op de zelvde lieve mensen zeker oma c moed hebben en een beetje steun krijgen is de beste zalf op onze wonden en toch hebben mensen grote wonden maar helen doen ze met veel moed en dat heb je gr wafels wonende aan de zee
Soms zijn we triestig en blij dat we hier vrienden hebben en soms komen we leutige dingen vertellen.
Falcon is nu in verlof en we zijn blij voor hem maar hij vergeet ons toch niet en zal nu wel aan zijn laatste verlofdagen bezig zijn van deze serie.
groetjes Gerarda
-
hallo wafels veel moed nog tijdens de revalidatie van je broer
denk op tijd aan jezelf
iedereen hier is begaan met de anderen, wij kruipen uitons putteke en vallen al eens terug, maar we trachten er allemaal het beste van e maken.
denk op tijd aan jezelf
iedereen hier is begaan met de anderen, wij kruipen uitons putteke en vallen al eens terug, maar we trachten er allemaal het beste van e maken.
-
Hallo wafels, fijn dat je ons gezelschap komt houden
Helena haar hoekje heeft al meer mensen een steuntje gegeven
Ja, mensen hebben mensen nodig en hier luistert iedereen
naar de zorgen en verdriet van een ander omdat we allemaal
in hetzelfde schuitje zaten of zitten en de een al meer
dan de ander.
We begrijpen dat je de ene dag kan lachen en de andere dag
weer in een diep dal zit, dat hoort bij ziekte en rouwverwerking.
Kom je klapke maar doen en trek je op aan de mensen die
een troostwoordje klaarhebben.
We zij er om elkaar te helpen, en de een is al vlotter dan de ander
maar trek je dat niet aan, "ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is ":?
Het voornaamste is dat je er steun uithaalt, en dat je terug
een beetje met je leven verder kan.
Want dat kan ferm overhoop gegooid worden, en dan sta je
daar alleen.
Hier mag je alles van je afschrijven en dat lucht op.
Echt helpen kunnen we niet maar soms is een
Lees-luisterend oor al heel veel
Ik stuur jou een warme knuff en veel moed in de moeilijk taak
Lieve groetjes en kom gerust je zegje doen.
Helena haar hoekje heeft al meer mensen een steuntje gegeven
Ja, mensen hebben mensen nodig en hier luistert iedereen
naar de zorgen en verdriet van een ander omdat we allemaal
in hetzelfde schuitje zaten of zitten en de een al meer
dan de ander.
We begrijpen dat je de ene dag kan lachen en de andere dag
weer in een diep dal zit, dat hoort bij ziekte en rouwverwerking.
Kom je klapke maar doen en trek je op aan de mensen die
een troostwoordje klaarhebben.
We zij er om elkaar te helpen, en de een is al vlotter dan de ander
maar trek je dat niet aan, "ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is ":?
Het voornaamste is dat je er steun uithaalt, en dat je terug
een beetje met je leven verder kan.
Want dat kan ferm overhoop gegooid worden, en dan sta je
daar alleen.
Hier mag je alles van je afschrijven en dat lucht op.
Echt helpen kunnen we niet maar soms is een
Lees-luisterend oor al heel veel
Ik stuur jou een warme knuff en veel moed in de moeilijk taak
Lieve groetjes en kom gerust je zegje doen.
-
Helena, dank dat jouw hoekje door iedereen
mag gebruikt worden, het geeft toch aan veel mensen
een goed gevoel dat er geluisterd en gereageerd wordt
ls je ziet hoeveel "lezers" er langskomen en dat er
regelmatig een "verdwaalde ziel" toch de
moed vindt om iets te komen schrijven.
Fijn dat jij nu bijna je draai hebt gevonden, houden zo
Een vrijdagse knuffel en tot onderweg op het 'wereldwijdeweb'
Alle forumvrienden een lieve groet en tot....een van de..
Oma-C.
mag gebruikt worden, het geeft toch aan veel mensen
een goed gevoel dat er geluisterd en gereageerd wordt
ls je ziet hoeveel "lezers" er langskomen en dat er
regelmatig een "verdwaalde ziel" toch de
moed vindt om iets te komen schrijven.
Fijn dat jij nu bijna je draai hebt gevonden, houden zo
Een vrijdagse knuffel en tot onderweg op het 'wereldwijdeweb'
Alle forumvrienden een lieve groet en tot....een van de..
Oma-C.