Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve allemaal,
echt hartverwarmend wat ik hier allemaal lees!!! Het doet me enorm deugd!
Julie zullen ondertussen wel weten dat ik het altijd enorm druk heb, maar elke morgen word ik hier weer naar toe getrokken om te zien hoe het met de "meisjes" is vergaan. Sorry voor die uitdrukking maar zo zeg ik dat altijd tegen Veertje en die weet onmiddellijk wat ik bedoel.
Denk nu niet dat ik hier komen schrijven voel als een verplichting, in tegendeel. Het is eerder het gevoel van verbondenheid door heel ingrijpende dingen die we hebben meegemaakt en ons nog elke dag bezig houdt. Iedereen trekt zich hier op aan elkaar om een moeilijke periode in ons leven te kunnen verwerken. En dat doe je beter samen dan alleen!
Oma C heeft dat hier trouwens prachtig verwoord!!!
Wafels, ook welkom hier! Ben net even je topic gaan lezen. Heel erg wat je hebt meegemaakt met je broer. Ik bewonder jou voor wat je allemaal voor hem gedaan hebt. (het erinnert me aan de weken dat ik voor mijn vrouw zorgde net na haar operatie... Ik kan je begrijpen dat het verschrikkelijke momenten waren!)
Ik weet niet hoe hij het momneteel stelt, maar hopelijk is er toch wat vooruitgang...
Wens jullie allemaal nog een fijne dag,
Liefs,
Veertje & Rudy
Julie zullen ondertussen wel weten dat ik het altijd enorm druk heb, maar elke morgen word ik hier weer naar toe getrokken om te zien hoe het met de "meisjes" is vergaan. Sorry voor die uitdrukking maar zo zeg ik dat altijd tegen Veertje en die weet onmiddellijk wat ik bedoel.
Denk nu niet dat ik hier komen schrijven voel als een verplichting, in tegendeel. Het is eerder het gevoel van verbondenheid door heel ingrijpende dingen die we hebben meegemaakt en ons nog elke dag bezig houdt. Iedereen trekt zich hier op aan elkaar om een moeilijke periode in ons leven te kunnen verwerken. En dat doe je beter samen dan alleen!
Wafels, ook welkom hier! Ben net even je topic gaan lezen. Heel erg wat je hebt meegemaakt met je broer. Ik bewonder jou voor wat je allemaal voor hem gedaan hebt. (het erinnert me aan de weken dat ik voor mijn vrouw zorgde net na haar operatie... Ik kan je begrijpen dat het verschrikkelijke momenten waren!)
Ik weet niet hoe hij het momneteel stelt, maar hopelijk is er toch wat vooruitgang...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Dag lieve forumvrienden,
Ik ben er eventjes niet geweest...ik weet het,
Maar ik ben hier elke dag hoor....ik kom kijken hoe het met jullie gaat...
Ik kan jullie meestal niet helpen....ik heb niet hetzelfde doorgemaakt als jullie.....daarom voel ik me zo nutteloos...jullie kunnen alles veel beter verwoorden...
Maar als ik op een of andere manier jullie kan steunen ben ik er....
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat...ik zie jullie wel veranderen en weer positief het leven bekijken al is dat soms niet eenvoudig!
Helena.....fijn dat je weer terug aan het handwerken bent!!
Lieve groeten en veel liefs, Reline
Ik ben er eventjes niet geweest...ik weet het,
Maar ik ben hier elke dag hoor....ik kom kijken hoe het met jullie gaat...
Ik kan jullie meestal niet helpen....ik heb niet hetzelfde doorgemaakt als jullie.....daarom voel ik me zo nutteloos...jullie kunnen alles veel beter verwoorden...
Maar als ik op een of andere manier jullie kan steunen ben ik er....
Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat...ik zie jullie wel veranderen en weer positief het leven bekijken al is dat soms niet eenvoudig!
Helena.....fijn dat je weer terug aan het handwerken bent!!
Lieve groeten en veel liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
hey wie we daar hebben? dag reline.
Vandaag is het veertig jaar geleden dat ik om deze tijd van de dag meer dan overgelukkig van mijn oudste zoon aan het genieten was.
Het is net of het gisteren was: mijn ukje in zijn glazen bedje mijlen ver van me af, ik, die om gene waarom uit mijn bed mocht en ik had dat kindje toch zo graag in mijn armen gehouden. Dat was in de tijd dat ik nog een braaf, onnozel wicht was, dat gehoorzaam deed wat de zuster zegde. Het zou nu niet waar geweest zijn.
Als ik bedenk dat ze nu dadelijk na de bevalling onder de douche gaan en hun kindje zolang bij zich houden als ze willen..... Toch beter zo.
En tien dagen in het ziekenhuis blijven, waarvan de eerste drie niet uit bed!!!!!!!!!
Uiteraard kon ik niet uit de voeten als ik thuis kwam, zo stijf als een hout.
Desondanks zag ik toch nog kans om te denken in dichtvorm
Van mij,van mij,van ons
't bundeltje in 't bedje.
Haartjes als van dons,
daarop let je.
'k Ben moe, 'k ben zo moe,
doe mijn ogen toe.
doorzinderd van geluk
om jou kleine ukkepuk
Vandaag is het veertig jaar geleden dat ik om deze tijd van de dag meer dan overgelukkig van mijn oudste zoon aan het genieten was.
Het is net of het gisteren was: mijn ukje in zijn glazen bedje mijlen ver van me af, ik, die om gene waarom uit mijn bed mocht en ik had dat kindje toch zo graag in mijn armen gehouden. Dat was in de tijd dat ik nog een braaf, onnozel wicht was, dat gehoorzaam deed wat de zuster zegde. Het zou nu niet waar geweest zijn.
Als ik bedenk dat ze nu dadelijk na de bevalling onder de douche gaan en hun kindje zolang bij zich houden als ze willen..... Toch beter zo.
En tien dagen in het ziekenhuis blijven, waarvan de eerste drie niet uit bed!!!!!!!!!
Uiteraard kon ik niet uit de voeten als ik thuis kwam, zo stijf als een hout.
Desondanks zag ik toch nog kans om te denken in dichtvorm
Van mij,van mij,van ons
't bundeltje in 't bedje.
Haartjes als van dons,
daarop let je.
'k Ben moe, 'k ben zo moe,
doe mijn ogen toe.
doorzinderd van geluk
om jou kleine ukkepuk
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 24 feb 2012, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Rudy we apprecieëren zeker wat ge doet zelfs in uw verlof komt u ons nog een steuntje geven ,maar ik vind dat wel goed hoor. We zien u als een vriend en weten graag of het u goed gaat zelfs in uw verlof.En ge moogt gerust meisjes zeggen hoor. Ik spreek hier over we ,maar ik denk dat de andere dames wel akkoord zullen zijn met mij.falcon1 schreef: Lieve allemaal,
Liefs,
Veertje & Rudy
Groetjes gerarda
-
Helena....ik kwam juist eventjes piepen....
En je bent jarig!!! Niet echt natuurlijk, maar jou oudste!!
Maar ook jij gefeliciteerd voor het mama worden 40 jaar geleden.
Als je zo terug denkt...waar is de tijd en hoe dat alles veranderd is.
Zo bleef ik er ook bij stilstaan....8 donderdagen na elkaar ben ik een cursus aan het volgen.
En weet je waar die cursus doorgaat?
In een zaaltje dat gemaakt is door van 4 kamers de muren uit te breken....is in het oude moederhuis hier in de omgeving.
En een van die kamers was mijn kamer toen ik bevallen ben van onze oudste dochter...is 41 jaar geleden.....is ook een heel speciaal gevoel.
Die dingen blijven bij hé! En vandaag heb je waarschijnlijk veel aan toen gedacht!!
Je maakte een heel mooi gedichtje!!!
Geniet nog van een fijne avond!!!
Dag Gerarda...ik zie jou ook net!
Liefs, reline
En je bent jarig!!! Niet echt natuurlijk, maar jou oudste!!
Maar ook jij gefeliciteerd voor het mama worden 40 jaar geleden.
Als je zo terug denkt...waar is de tijd en hoe dat alles veranderd is.
Zo bleef ik er ook bij stilstaan....8 donderdagen na elkaar ben ik een cursus aan het volgen.
En weet je waar die cursus doorgaat?
In een zaaltje dat gemaakt is door van 4 kamers de muren uit te breken....is in het oude moederhuis hier in de omgeving.
En een van die kamers was mijn kamer toen ik bevallen ben van onze oudste dochter...is 41 jaar geleden.....is ook een heel speciaal gevoel.
Die dingen blijven bij hé! En vandaag heb je waarschijnlijk veel aan toen gedacht!!
Je maakte een heel mooi gedichtje!!!
Geniet nog van een fijne avond!!!
Dag Gerarda...ik zie jou ook net!
Liefs, reline
-
Lieve Helena,
40 jaar geleden lag je nu nog in het moederhuis... tja, de tijden zijn wel serieus veranderd hé! Maar toch proficiat met verjaardag van je zoon...
Trouwens een heel mooi gedichtje dat je schreef, zelf gemaakt? Dan heb je wel verborgen talenten hoor!
En verder, lukt het nog een beetje? Het is weer weekend hé... meestal de moeilijkste periode van de week. Maar je zal wel wat om handen hebben denk ik om je zinnen te verzetten...
Gerarda, voor jou ook veel sterkte voor de komende dagen... zorg vooral goed voor jezelf en als dat niet lukt... kom het dan even vertellen...
Reline, blijkbaar heb je het wat moeilijk met het feit dat je niet hebt meegemaakt zoals de meesten hier... Maar daar draait het hier niet om hoor... Iedereen kan mensen steunen en troosten! Het gaat er vooral om om een luisterend oor te zijn en de mensen hier wat te ondersteunen als ze het echt moeilijk hebben.... En dat doe jij zeker ook!
We wensen jullie allemaal nog een fijne zaterdag...
Liefs,
Veertje & Rudy
40 jaar geleden lag je nu nog in het moederhuis... tja, de tijden zijn wel serieus veranderd hé! Maar toch proficiat met verjaardag van je zoon...
Trouwens een heel mooi gedichtje dat je schreef, zelf gemaakt? Dan heb je wel verborgen talenten hoor!
En verder, lukt het nog een beetje? Het is weer weekend hé... meestal de moeilijkste periode van de week. Maar je zal wel wat om handen hebben denk ik om je zinnen te verzetten...
Gerarda, voor jou ook veel sterkte voor de komende dagen... zorg vooral goed voor jezelf en als dat niet lukt... kom het dan even vertellen...
Reline, blijkbaar heb je het wat moeilijk met het feit dat je niet hebt meegemaakt zoals de meesten hier... Maar daar draait het hier niet om hoor... Iedereen kan mensen steunen en troosten! Het gaat er vooral om om een luisterend oor te zijn en de mensen hier wat te ondersteunen als ze het echt moeilijk hebben.... En dat doe jij zeker ook!
We wensen jullie allemaal nog een fijne zaterdag...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag lieve forumvrienden
Zonnig, niet te koud, mooi voor een wandeling als het zo blijft
Helena, zo'n dingen blijven aangename herinnringen oproepen,
het zijn mee de gelukkigste momenten van je leven hé.
Geniet ervan, want het gaat snel
Proficiat fiere mama 
reline, gerarda,
falcon heeft het weer gezegd zoals het is,
iedereen kan helpen, op z'n eigen gewone manier,
een beetje luisteren en en simpele "hug" kan wonderen doen
voor iemand die het even heel moeilijk heeft.
Men heeft niet altijd veel woorden nodig....
Aan allen: een fijn weekend
Lieve groetjes
Oma-C.
Zonnig, niet te koud, mooi voor een wandeling als het zo blijft
Helena, zo'n dingen blijven aangename herinnringen oproepen,
het zijn mee de gelukkigste momenten van je leven hé.
Geniet ervan, want het gaat snel
reline, gerarda,
falcon heeft het weer gezegd zoals het is,
iedereen kan helpen, op z'n eigen gewone manier,
een beetje luisteren en en simpele "hug" kan wonderen doen
voor iemand die het even heel moeilijk heeft.
Men heeft niet altijd veel woorden nodig....
Aan allen: een fijn weekend
Lieve groetjes
Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Falcon....ik heb het de laatste tijd heel moeilijk gehad met het gevoel er niet bij te horen.....niet bregrepen worden....
Ik weet...ik schrijf optimistisch, maar achter dat optimisme gaat heel wat anders schuil....meer kan ik er niet van zeggen....
Wat me nu deugd doet zijn heerlijke privé-babbeltjes met Gerarda...
Maar ik wou gisteren hier toch eventjes wat zeggen....opdat jullie een beetje zouden begrijpen dat jullie me aan het hart liggen.
Helena...en plots was jij er.....gaf me zo'n warm gevoel!!!
Falcon...ook jou schrijven doet me deugd....ben er blij om...
Ik blijf hier zeker alles volgen en ik voel zelf wel wanneer ik wil schrijven...dan is er een drang in mij.....
Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe!!
Probeer te genieten van deze zonnige lentedag...ik hoop dat vandaag de krokusjes openkomen.
Dikke knuffels voor jullie allemaal!!!
Liefs, Reline
Ik weet...ik schrijf optimistisch, maar achter dat optimisme gaat heel wat anders schuil....meer kan ik er niet van zeggen....
Wat me nu deugd doet zijn heerlijke privé-babbeltjes met Gerarda...
Maar ik wou gisteren hier toch eventjes wat zeggen....opdat jullie een beetje zouden begrijpen dat jullie me aan het hart liggen.
Helena...en plots was jij er.....gaf me zo'n warm gevoel!!!
Falcon...ook jou schrijven doet me deugd....ben er blij om...
Ik blijf hier zeker alles volgen en ik voel zelf wel wanneer ik wil schrijven...dan is er een drang in mij.....
Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe!!
Probeer te genieten van deze zonnige lentedag...ik hoop dat vandaag de krokusjes openkomen.
Dikke knuffels voor jullie allemaal!!!
Liefs, Reline
Laatst gewijzigd door reline op 25 feb 2012, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jawel, zelf gemaakt falcon, maar niet mijn bestefalcon1 schreef: Trouwens een heel mooi gedichtje dat je schreef, zelf gemaakt? Dan heb je wel verborgen talenten hoor!
trouwens heb je gemerkt dat de titel van mijn hoekje een haiku is?
er is zoveel te doen dit weekend, dat ik ga beginnen met alles wat binnen de twee minuten kan gedaan worden en dan de rest.....
verder denk ik alweer teveel aan andermans zorgen en verdriet
en dat mag nog niet
-
Helena....
Ik ken haiku door Herman Van Rompuy.....haiku's maken is een hobby van hem.
Maar hoe het echt ineen zat wist ik niet meer en ik ben gaan googlen.
5 - 7 - 5
Je hebt het prachtig bedacht!!!! Uniek!
Ik he nog enkele fotootjes...
Gisteren waren we even tot bij een bos gereden.....je rook de lente, er was de zachte temperatuur.....maar het bos stond er nog troosteloos bij...helemaal geen lentesfeer....maar je hoorde wel talloze kleine vogeltjes!!
Maar vandaag gingen door de kracht van de zon de krokusjes open....is zo mooi!!!
Geniet ervan!!

Ik ken haiku door Herman Van Rompuy.....haiku's maken is een hobby van hem.
Maar hoe het echt ineen zat wist ik niet meer en ik ben gaan googlen.
5 - 7 - 5
Je hebt het prachtig bedacht!!!! Uniek!
Ik he nog enkele fotootjes...
Gisteren waren we even tot bij een bos gereden.....je rook de lente, er was de zachte temperatuur.....maar het bos stond er nog troosteloos bij...helemaal geen lentesfeer....maar je hoorde wel talloze kleine vogeltjes!!
Maar vandaag gingen door de kracht van de zon de krokusjes open....is zo mooi!!!
Geniet ervan!!
-
Lieve Helena,
dus toch verborgen talenten! Heb je dan daar ook iets mee gedaan?
Je schrijft dat dit gedichtje niet je beste was. Heb je er dan nog meer geschreven?
Maar het feit dat je ook haiku's maakt doet me veronderstellen dat je toch wel erg met het literaire bezig bent. Volgens mij heb je nog veel meer verborgen talenten... niet te bescheiden zijn om ze te vertellen hoor!
Je luistert ook veel naar Clara... dus op vlak van muziek heb je ook een bepaalde interesse volgens mij...
Pfff... ik moet nu stoppen want begin precies de Cherlock Holmes te spelen
Maar mag ik eens proberen een haiko neer te schrijven? Jij verbetert maar, gewoon om te zien of ik het juist heb:
Snap het Helena.
Ik wist niet hoe het werkte.
Maar begrijp het nu.
Is het goed of is het goed?
Is eigenlijk wel leuk
Zo leert ne mens nog eens iets...
Alles goed verlopen vandaag?
Reline, ja de lente begint zich te laten voelen hé... Maar in jou tuintje is dat wel een ware ontploffing, hoe die bloempjes daar openbloeien...
En men zegt dat het nog beter gaat worden... zal dus genieten worden!
Wens iedereen nog een fijne avond...
Liefs,
Veertje & Rudy
dus toch verborgen talenten! Heb je dan daar ook iets mee gedaan?
Je schrijft dat dit gedichtje niet je beste was. Heb je er dan nog meer geschreven?
Maar het feit dat je ook haiku's maakt doet me veronderstellen dat je toch wel erg met het literaire bezig bent. Volgens mij heb je nog veel meer verborgen talenten... niet te bescheiden zijn om ze te vertellen hoor!
Je luistert ook veel naar Clara... dus op vlak van muziek heb je ook een bepaalde interesse volgens mij...
Pfff... ik moet nu stoppen want begin precies de Cherlock Holmes te spelen
Maar mag ik eens proberen een haiko neer te schrijven? Jij verbetert maar, gewoon om te zien of ik het juist heb:
Snap het Helena.
Ik wist niet hoe het werkte.
Maar begrijp het nu.
Is het goed of is het goed?
Is eigenlijk wel leuk
Alles goed verlopen vandaag?
Reline, ja de lente begint zich te laten voelen hé... Maar in jou tuintje is dat wel een ware ontploffing, hoe die bloempjes daar openbloeien...
En men zegt dat het nog beter gaat worden... zal dus genieten worden!
Wens iedereen nog een fijne avond...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Hallo reline, vandaag zijn de hyacinten zichtbaar gegroeid in de voortuin.
Er zijn tulpen die de kop opsteken, maar ik zal pas zien welke, als ze kleur bekennen...Weet niet meer waar ik welke geplaatst heb...
De krokusjes zijn heel voorzichtig aan het bovenkomen, maar de paarse hebben wat meer tijd nodig dan de gele. Ben ook eens benieuwd wat er van de stoutmoedige paasbloemen, die al in knop stonden, vlak langs de muur, gaat geworden. Of ze de vrieskou hebben overwonnen.
Ja falcon naar het schijnt ben ik een veelzijdig iemand, maar ik ben absoluut geen Handige Henrietta wat huishoudelijke knutsels betreft als daar zijnde leerkes vervangen aan kranen, stekkers arrangeren, lampen vervangen door de juiste lamp met de juiste fitting... Ik zal eens wat meer naar de filmpkes van seniorennet moeten kijken. Heb vandaag staan aarzelen of ik nu al zou durven een lik beits geven aan het balkon, maar heb dan maar wijselijk bedacht dat ik mijn Bob de Bouwer aan zijn mouw ga trekken. Onze Jongste heeft zijn vader beloofd dat hij zich die rayon zou aantrekken. Ik ga mijn lijstje eens doormailen, want als ze nooit langs het prikbord in de keuken passeren, dan komt er ook niet veel van in huis.
Met die gedichtjes heb ik nooit iets gedaan, want als ik dan Leonard Nolens lees of Herman De Koninck of Rutger Kopland, dan kom ik zeker niet met mijn kladwerk buiten. Vroeger heb ik ook inzendingen gedaan naar een tijdschriftje van gelijkgestemden, maar daar ben ik mee gestopt bij gebrek aan inspiratie en ook er waren andere prioriteiten.
Een haiku uit het ziekenhuis:
Heel zachtjes eindigt
Het ijle zuurstofsuizen
Hij slaapt - voor altijd
Groetjes aan iedereen
PS: Net telefoon van de dochter of ik morgenmiddag kom eten en of ik vis lust, zolang het maar geen griesmeelpudding met rozijntjes is is het goed!
Er zijn tulpen die de kop opsteken, maar ik zal pas zien welke, als ze kleur bekennen...Weet niet meer waar ik welke geplaatst heb...
De krokusjes zijn heel voorzichtig aan het bovenkomen, maar de paarse hebben wat meer tijd nodig dan de gele. Ben ook eens benieuwd wat er van de stoutmoedige paasbloemen, die al in knop stonden, vlak langs de muur, gaat geworden. Of ze de vrieskou hebben overwonnen.
Ja falcon naar het schijnt ben ik een veelzijdig iemand, maar ik ben absoluut geen Handige Henrietta wat huishoudelijke knutsels betreft als daar zijnde leerkes vervangen aan kranen, stekkers arrangeren, lampen vervangen door de juiste lamp met de juiste fitting... Ik zal eens wat meer naar de filmpkes van seniorennet moeten kijken. Heb vandaag staan aarzelen of ik nu al zou durven een lik beits geven aan het balkon, maar heb dan maar wijselijk bedacht dat ik mijn Bob de Bouwer aan zijn mouw ga trekken. Onze Jongste heeft zijn vader beloofd dat hij zich die rayon zou aantrekken. Ik ga mijn lijstje eens doormailen, want als ze nooit langs het prikbord in de keuken passeren, dan komt er ook niet veel van in huis.
Met die gedichtjes heb ik nooit iets gedaan, want als ik dan Leonard Nolens lees of Herman De Koninck of Rutger Kopland, dan kom ik zeker niet met mijn kladwerk buiten. Vroeger heb ik ook inzendingen gedaan naar een tijdschriftje van gelijkgestemden, maar daar ben ik mee gestopt bij gebrek aan inspiratie en ook er waren andere prioriteiten.
Een haiku uit het ziekenhuis:
Heel zachtjes eindigt
Het ijle zuurstofsuizen
Hij slaapt - voor altijd
Groetjes aan iedereen
PS: Net telefoon van de dochter of ik morgenmiddag kom eten en of ik vis lust, zolang het maar geen griesmeelpudding met rozijntjes is is het goed!
-
Hahaha, al ben je geen Bob de Bouwer je zal zeker wel een Henriette de Hersteller... Nee, alle gekheid op een stokje... ik ben er zeker van dat je binnen x-aantal tijd nog veel van die klusjes gaat leren!
Je bent misschien nu al een veelzijdig iemand... je zal nog veelzijdiger worden
En misschien dat we jou daar gaan mee helpen, zoals Gerarda met het dopje van de pompsteen... Niet te vlug twijfelen aan jezelf!
En ik zie dat je ook nog een hulplijn hebt... je zoon... als ie tijd heeft natuurlijk... of... lang genoeg wacht tot je het toch weer zelf gaat doen
En geniet morgen van je dineetje....
Liefs,
Veertje & Rudy
P.s.: ben nu naar Troje aan het kijken en eens zien wat Helena haar rol is...
Je bent misschien nu al een veelzijdig iemand... je zal nog veelzijdiger worden
En ik zie dat je ook nog een hulplijn hebt... je zoon... als ie tijd heeft natuurlijk... of... lang genoeg wacht tot je het toch weer zelf gaat doen
En geniet morgen van je dineetje....
Liefs,
Veertje & Rudy
P.s.: ben nu naar Troje aan het kijken en eens zien wat Helena haar rol is...
-
Helena....het doet me deugd om jou te lezen...
Wist je, ja waarschijnlijk wel, dat je heel poetisch kan schrijven, daar bedoel ik mee zoals je de bloemen beschrijft die momenteel hun best doen om zich in alle glorie te tonen.
Weet je wat ik in de lente altijd doe?
Er regelmatig op uit trekken, te voet of met de fiets, met een fototoestel en zo merken hoe de lente geboren wordt en telkens evolueert.
Ooit begon ik zo met een dochter een herbarium aan te leggen met de allereerste bloemen in volgorde zoals ze komen piepen....wilde bloemen...moet je ook weer voor op tocht....ook prettig om ze te leren kennen!
Tja Falcon....ik kan enorm genieten van al het nieuwe van de lente! En deze week gaat het volop beginnen denk ik!!
Ik ga me ook eens wagen aan een haiku...ben benieuwd of het gaat lukken...
Ik wens alle forummaatjes nog een fijne avond toe en voor straks een rustige nacht!!
Helena...geniet van je benen onder de tafel bij je dochter!!
Liefs, Reline
Wist je, ja waarschijnlijk wel, dat je heel poetisch kan schrijven, daar bedoel ik mee zoals je de bloemen beschrijft die momenteel hun best doen om zich in alle glorie te tonen.
Weet je wat ik in de lente altijd doe?
Er regelmatig op uit trekken, te voet of met de fiets, met een fototoestel en zo merken hoe de lente geboren wordt en telkens evolueert.
Ooit begon ik zo met een dochter een herbarium aan te leggen met de allereerste bloemen in volgorde zoals ze komen piepen....wilde bloemen...moet je ook weer voor op tocht....ook prettig om ze te leren kennen!
Tja Falcon....ik kan enorm genieten van al het nieuwe van de lente! En deze week gaat het volop beginnen denk ik!!
Ik ga me ook eens wagen aan een haiku...ben benieuwd of het gaat lukken...
Ik wens alle forummaatjes nog een fijne avond toe en voor straks een rustige nacht!!
Helena...geniet van je benen onder de tafel bij je dochter!!
Liefs, Reline
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie middag lieve forumvrienden
Helena, ik vind die haiku's mooi, ik maak meer gewone gedichtjes
en rijmelarijen maar niet om me buiten te komen:oops)
Eigenlijk is gewoon verhalen schrijven meer mijn ding,
reisverhalen en vreslagen van bepaalde belevenissenen reizen
met foto's en kaarten. Elke reis staat hier te boek(schrift)
Mijn kinderen nemen er geregeld een paar mee om terug te
beleven wat ze zoveel jaren vroeger hadden, en al terug
vergeten zijn:wink
Ik heb een fotoboek gemaakt van het leven van mijn man
met foto's en bijpassende (gehoorde) verhaaltjes
Minder zonnig dan gisteren,maar droog dus konden we buiten,
heb al een toerke van25km gereden met mijn cabrioke op 2wielen
Het deeed deugd om ht hoofd even leegte maken.
Da's niet gelukt
maar toch deed het goed.
Deze namiddag de koers volgen op TV vanop de hometrainer.
Dat is een aangename bezigheid, en de beweging is meegenomen
Niet dat ik die mannen er ga afrijden hoor, denk dat niet
ik met mijn 22/pu
maar ik fiets nu eenmaal graag
Reline, geniet van je uitstapjes met het fototoestel, zo heeft iedereen wel iets waar hij van houdt en wat hem bezighoud.
Zolang je er plezier in hebt is het een leuke bezigheid.
En nu begint alles te ontwaken hé, hier staan k de krokussen in violle glorie en de winter-akonietjes zijn al een zee van blauwe
bloemetjes als de zon schijnt, prachtig, de lente komt zeker
al is het nog heel even wachten
Dag gerarda, als je langskomt, ik was al bij jou
Falcon en Veertje ook een fijne zondag geniet van wat je doet
llen en knuffelke en lieve groetjes,
Oma-C.
Helena, ik vind die haiku's mooi, ik maak meer gewone gedichtjes
en rijmelarijen maar niet om me buiten te komen:oops)
Eigenlijk is gewoon verhalen schrijven meer mijn ding,
reisverhalen en vreslagen van bepaalde belevenissenen reizen
met foto's en kaarten. Elke reis staat hier te boek(schrift)
Mijn kinderen nemen er geregeld een paar mee om terug te
beleven wat ze zoveel jaren vroeger hadden, en al terug
vergeten zijn:wink
Ik heb een fotoboek gemaakt van het leven van mijn man
met foto's en bijpassende (gehoorde) verhaaltjes
Minder zonnig dan gisteren,maar droog dus konden we buiten,
heb al een toerke van25km gereden met mijn cabrioke op 2wielen
Het deeed deugd om ht hoofd even leegte maken.
Da's niet gelukt
Deze namiddag de koers volgen op TV vanop de hometrainer.
Dat is een aangename bezigheid, en de beweging is meegenomen
Niet dat ik die mannen er ga afrijden hoor, denk dat niet
ik met mijn 22/pu
Reline, geniet van je uitstapjes met het fototoestel, zo heeft iedereen wel iets waar hij van houdt en wat hem bezighoud.
Zolang je er plezier in hebt is het een leuke bezigheid.
En nu begint alles te ontwaken hé, hier staan k de krokussen in violle glorie en de winter-akonietjes zijn al een zee van blauwe
bloemetjes als de zon schijnt, prachtig, de lente komt zeker
al is het nog heel even wachten
Dag gerarda, als je langskomt, ik was al bij jou
Falcon en Veertje ook een fijne zondag geniet van wat je doet
llen en knuffelke en lieve groetjes,
Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat"