mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

26 feb 2012, 22:17

Helena, ik zit hier nu ook heel weemoedig....
Bij mij komen nu herinneringen boven aan mijn ouders.....telkens als mijn vader naar het werk vertrok of thuiskwam gaven ze elkaar ook een kus....

Helena....voor jou zijn die herinneringen nu weer eventjes heel moeilijk hé, maar ik ben blij dat je die herinneringen hebt....Hugo blijft zo levend...je ziet hem nu aan het werk....
ik ben blij dat je nu zomaar je tranen kan laten rollen.....
Van hieruit een erg warme troostknuffel....

Liefs, Reline
Laatst gewijzigd door reline op 26 feb 2012, 23:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

reline

26 feb 2012, 22:28

Hugie.....jij had het weer helemaal anders....

Ikke nog helemaal anders....op den buiten, 25 km van een stad...geen openbaar vervoer....opgevoed als oudste en enig meisje met vier broers....als halve jongen dus.
Onze ouders vertrouwden ons en ik heb dat ook nooit beschaamd...zou niet in me opgekomen hebben....

Oma-C....binnenkort drijven we onze aantal kilometers ook op, maar we gaan niet zo ver als jij...wel naar de 30 km of ietske meer, maar is altijd in verband met een zoektocht...doen we héééél graag!
Maar onderweg babbelen doen we maar heel weinig....we houden van genieten van de omgeving!

Gerarda....gelukkig duurt het niet lang meer dat we volop gaan kunnen genieten van de zon....nog heel efkes wachten....

Liefs, Reline

falcon1

27 feb 2012, 00:03

Goeie avond iedereen,

iedereen een beetje aan het mijmeren over de jeugdjaren...
Ik heb wel een mooi jeugd gehad en zeer lieve ouders. Ik heb altijd een grote bewondering gehad voor mijn vader... Was oorlogsinvalide, mijnwerker en moest voor 6 kinderen zorgen. Ik heb hem dan ook uit dankbaarheid veel uit handen genomen. Ik heb zeker niet in luxe geleefd, integendeel, maar ben wel heel dankbaar voor wat ze allemaal voor mij gedaan hebben!

We gaan seffens ons bedje in... de vergadering vandaag heeft 4 uur geduurd en het ging er keihard tegenaan... ben nu wel een beetje moe...

Dikke knuff iedereen...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

27 feb 2012, 09:08

falcon1 schreef: Goeie avond iedereen,

iedereen een beetje aan het mijmeren over de jeugdjaren...
Ik heb wel een mooi jeugd gehad en zeer lieve ouders. Ik heb altijd een grote bewondering gehad voor mijn vader... Was oorlogsinvalide, mijnwerker en moest voor 6 kinderen zorgen. Ik heb hem dan ook uit dankbaarheid veel uit handen genomen. Ik heb zeker niet in luxe geleefd, integendeel, maar ben wel heel dankbaar voor wat ze allemaal voor mij gedaan hebben!

We gaan seffens ons bedje in... de vergadering vandaag heeft 4 uur geduurd en het ging er keihard tegenaan... ben nu wel een beetje moe...

Dikke knuff iedereen...
Liefs,

Veertje & Rudy
:lol:

Ik lees dat graag dat ge een mooie jeugd gehad hebt Rudy; Ik vind dat plezant en zeker nu de herinneringen aan uw ouders dat moet heerlijk zijn.
Ik vind dat nu ook belangrijk dat mijn kleinkinderen zoveel bij mij komen en me laten verstaan dat ze van mij houden.Als ik er niet meer zal zijn zullen ze later wel van ons praten tegen hun eigen kinderen. Ik heb maar één grootmoeder gekend tot mijn 10 jaar en ik ben toch blij sdat ik haar gekend heb.
Mijn verhaal klopt wel hoor maar ik moet er wel bijzeggen dat ik verder een hele lieve moeder had. Soms was ze meer een zuster dan een moeder. Als we uitgingen en we kwamen thuis vroeg ze in het midden van de nacht hebt ge u geamuseerd? en dan zaten we aan haar bed te vertellen , mijn vader hoorde dat niet als hij sliep.En moeder leerde ons dansen.
En zij kon goed Engels en als de liedjes op de radio speelden verstond zij de woorden beter en herhaalde ze dan voor ons want we moesten die woorden hebben om te kunnen meezingen hé.
Als we weggingen naar de stad vroegen we haar altijd mee zelfs en dan zei ze alle ga maar alleen de mensen zullen denken dat jullie niet alleen weg mogen .

Ik ga mijnvervelende dag verder zetten , want met mijn voet zal ik nog niet ver kunnen lopen.

groetjes gerarda

reline

27 feb 2012, 09:59

Ik had ook zo'n lieve ouders...zou zoveel kunnen vertellen. En voor Frans was het of het waren zijn eigen ouders....als ik daar aan denk....samen met mijn vader in de tuin werken, samen een boom opzetten.....raad die van twee kanten kwam....

Gerarda...zo te horen speelt jou voet je wel wat parten....je zal nog wat geduld moeten hebben....komt wel in orde!!
Je goed verzorgen hé!

falcon1

27 feb 2012, 23:01

Lieve Gerarda en ander forumvrienden,

heb een verschrikkelijk drukke dag achter de rug en tot overmaat van ramp liet mijn PC het afweten...
Maar ben blij dat ik jullie toch nog een fijne avond en rustige nacht kan komen wensen.
Hopelijk je niet te veel verveeld Gerarda. Verzorg je voet maar goed zodat je binnekort weer een wandelingetje gaat kunnen doen...

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

28 feb 2012, 01:08

Gerarda en de anderen,
Uw voet niet goed?Heeft de dokter er zoveel afgesneden? Verzorg hem maar goed want je moet uw heel lichaam ermee gragen he!
Mag ik een goede raad geven?Ga om de zes weken naar de pedikuur of laat ze komen.Doe ik al jaren en de heelt groeit altijd terug aan hoor!En als kapster moet je ook de hele dag staan .Dat is mijn luxe als het gedaan is(nu donderdagnamiddag weer)dan zijn mijn schoenen te klein :lol:
Ga niet te lang zagen want morgen weer vroeg opstaan,9,15u bij de kine en ik moet chambreren :lol: dus de wekker op 7 uur
Een knuffel voor iedereen van
Hugie & Duck! die ligt er al in........maar moet nog plassen
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

reline

28 feb 2012, 02:26

Ik ben terug beneden verzeild geraakt
...slaap laat het voorlopig afweten...

Maar ik lees dat iedereen de dag goed geëindigd heeft en nu geniet van een zalige rust...
Morgen zien we wel verder..
Gerarda...ik hoop dat het met jou voet ook een beetje beter gaat....verzorg je goed hé.....je moet over enkele dagen naar buiten kunnen....het zou warmer worden.....daar kijk je zo naar uit!!
Hugie....het is een hele goeie raad die je geeft...een pedicure...hier is het wel niet nodig, maar ik hoor het van veel mensen hoe fijn en nodig het wel kan zijn!

Een nachtknuffel voor alle forumvrienden en veel liefs, reline

Oma-C

28 feb 2012, 09:26

Aan alle forumvrienden hier :)
Een fijne dinsdag; hier is het nat.
Voorlopig regent het niet meer maar het is vochtig,
en dat doet geen goed aan de gewrichten,
maar ja,'t is altijd wel iets hé :oops:

Ik wou Gerarda beterschap wensen met de voet,
verzorg het maar goed, want eens je begint te sukkelen :?
En die pedicure is echt aan te raden, ik heb het ook nog niet nodig
maar ik zou niet twijfelen als het nodig mocht blijken.
Je kan op de mutualiteit eens navragen: er zijn voetverzorgsters(ers)
waar je een gedeelte van terug krijgt een paar keer per jaar.
Mijn vrienden gaan daar ook naartoe ik weet niet juist
hoe het ineen zit, maar een vraag kost niks hé :roll:

Hugie en reline ik wens jullie een fijne dinsdag :)
Falcon PC weer niet in orde, :oops:
vervelend en lastig en altijd net als je 't nodig hebt
Groetjes ook aan Veertje :wink:

Tot de volgende...
Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

28 feb 2012, 10:04

Bedankt allemaal voor de goede raad. Ik heb vooral pijn aan die teen omdat dit nu een wodje is hé en dat drukt tegen mijn grote teen . In mijn pantoffels thuis gaat dat nog maar op straat moet ik schoenen aan doen en dat doet nogal veel pijn. de dokter heeft gezegd dat het zal terugkomen omdat het elt was. maar ik verzorg mijn voeten gemakkelijk zelf
ik heb alleen op mijn kleine tenen eksterogen en ik doe dit zelf weg omdat ik vind als ik pijn heb en ik moet dan de pedicure bellen loop ik nog enkele dagen langer met die pijn. En een afspraak maken voor elke maand of zoiets is niet mogelijk want soms moet ik maar om de drie maand laten werken aan die eksterogen en soms nà een maand. Hangt een beetje af of ik veel tevoet geweest ben en met welke schoenen

Ik zal mijn lot maar nog en beetje dragen en binnen blijven , vandaag regent het hier weer dus is het toch niet plezant.

Ik heb Berlijnse bollen gemaakt gisteren . ze waren wel gelukt maar ik had vergeten er de suiker in te doen ik dacht met de bakkersroom er tussen zal dat wel opgelost zijn voor de smaak. maar ik heb nog een probleempje waar ik feitelijk niets kon aan doen. Die bollen zijn heel bleek van kleur. maar op het filmpje van Piet waren die ook zo.Maar normaal is dit bij de bakker en ook van mij vroeger eerder bruin van kleur. Nu denk ik dat het komt doordat ik olijfolie gebruik. Ik ben een beetje Cherlock Holmes en wil eens uitzoeken of dat de reden is. Ik ga eens gewone frituurolie kopen en zien of ze dan het goede kleur hebben en ik zak er dan ook suiker bij doen.

groetjes voor iedereen gerarda

falcon1

29 feb 2012, 00:07

Goeie nacht Gerarda en forumvrienden,

ben nog niet lang thuis van mijn werk...

Gerarda, veel succes met je oliebollen... laat iets weten hoe ze gelukt zijn... :wink:

We wensen iedereen nog een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

29 feb 2012, 01:00

Hallookes Gerarda en de vrieden;
Kom ook nog eens langs;stik kapot maar gelukkig op mijn eigen;Heb bij de kine mijn beste beentje boven gehaalt .........kreeg een complimentje (en dat doet deugt!) dus donderdag weer eens proberen he ,al is het maar voor het complimentje :lol:

Falcon jij bent nog maar 2 x20 zeker?Zo een bezige bij! Doe ook veel , met de nodige rust er tussen he.
Vandaag Yunna haar kast uitgemest;ze zal verschieten ,alles zo mooi op z'n plaats ;de vraag is voor hoelang?

Gerarda;je moet niet wachten tot je voet pijn doet om de pedikuur te laten komen;want dan is het telaat hoor.

Ge ziet Oma C en renilde doen dat ook,dat is een echte luxe ;ze zitte, wel in se schoenen maar ze vragen ook verzorging,juist zoals je gezicht en de rest.
Heb het zelf gestudeert (ook massage) maar dat is niet hetzelfde als een ander dat doet!
Opperhoofd zegt dikwijls,je ben kapster en je haren;moet hem gelijk geven (voor één keer :lol: :lol: :lol: ) 's morgens gekamt en dat moet dienen tot 's avonds.Heb vroeger te lang voor de spiegel gestaan en ben hem een beetje aan het haten zeker??????

Ga de deur weer dicht trekken,als er nog late klanten komen;de sleutel ligt onder de mat!!!!!
Slaap wel en een dikke knuffel!
Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

falcon1

29 feb 2012, 02:43

Falcon jij bent nog maar 2 x20 zeker?
Hahaha... Hugie... ben wel bijna 3x20... maar ne mens is maar zo jong als hij zich voelt hé.
Ben tot nu bezig geweest met verwerking van mails voor een project waar ik mee bezig ben en, alhoewel het niet over mijn geld gaat, ik toch wel probeer duidelijkheid te brengen over héél véél geld in een vakantiedomein waar ik in het bestuur zit. Een niet te onderschatten verantwoordelijkheid!
Ne mens moet zich toch op een of andere manier nuttig maken hé :wink:

Hugie, weet je wat me nu enorm veel deugd zou doen? Een goei massage, maar zal niet meer voor vandaag zijn....
En wat die voetverzorging betreft... ik ben ook ne klant... donderdag komt men weer langs om met mijn voeten te spelen!
Gerarda, sinds kort heb ik ook een hardnekkige eeltlaag aan kleine teen... ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen...
En nu ga ik het jullie wensen... moet morgenmiddag weer gaan werken, maar heb vandaag weer een superdag gehad met "mijn" jongens... een natuurwandeling met alles er op en er aan...

Gezond weer op seffens....

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

29 feb 2012, 07:12

Een goeie vroege morgen aan de forumvrienden, :)
Ik kwam alleen maar even piepen hoe het hier gaat,
weinig geslapen dus ja...

Gerarda, verzorg "die onderdanen" maar goed :)
je hebt ze nog lang nodig en ze dragen je naar waar je wil he :roll:
Hopelijk geneest het rap want het kan pijnlijk zijn. :?

Hugie, fijn dat je 'af en toe' eens een complimentje krijgt, :)
het kan deugd doen hé :lol: geniet er maar van!

falcon als altijd even druk-druk...
maar zo'n mensen kunnen niet gemist worden.
Ze zullen het wel ondervinden later... :roll:
Groetjes ook aan Veertje :)

Allemaal een fijne woensdag, eender wat je doet :wink:
hier is het nat maar 't regent niet momenteel :)
Lieve groetjs en tot later...
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

29 feb 2012, 07:34

falcon1 schreef:
Falcon jij bent nog maar 2 x20 zeker?
Hahaha... Hugie... ben wel bijna 3x20... maar ne mens is maar zo jong als hij zich voelt hé.
Ben tot nu bezig geweest met verwerking van mails voor een project waar ik mee bezig ben en, alhoewel het niet over mijn geld gaat, ik toch wel probeer duidelijkheid te brengen over héél véél geld in een vakantiedomein waar ik in het bestuur zit. Een niet te onderschatten verantwoordelijkheid!
Ne mens moet zich toch op een of andere manier nuttig maken hé :wink:

Hugie, weet je wat me nu enorm veel deugd zou doen? Een goei massage, maar zal niet meer voor vandaag zijn....
En wat die voetverzorging betreft... ik ben ook ne klant... donderdag komt men weer langs om met mijn voeten te spelen!
Gerarda, sinds kort heb ik ook een hardnekkige eeltlaag aan kleine teen... ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen...
En nu ga ik het jullie wensen... moet morgenmiddag weer gaan werken, maar heb vandaag weer een superdag gehad met "mijn" jongens... een natuurwandeling met alles er op en er aan...

Gezond weer op seffens....

Liefs,

Veertje & Rudy
Rudy ge hebt mij al eens gezegd dat ik het gerust mag vragen als ik iets wil weten. We weten al lang dat gij iemand bent die druk bezig is. Dat ge veel naar de Limburg gaat , maar ik lees hier over uw werk. ,met de opvoeding van die jongens veronderstel ik.

Maar zijn dat maar perioden of gaat gij zo dikwijls naar de limburg dat ik moet denken dat De Panne feitelijk uw buiten verblijf is?

Ik wil ook nog eens terug komen op uw verhaaltje dat ge zoveel genoten hebt van uw vader. Ik denk dat dit waarschijnlijk zo is dat een zoon meer met de vader overweg kan en de meisjes met hun moeder. want wij kunnen meer over onze moeder zeggen en onze vader ja daar hadden we niet zo een band mee.maar het is in beide gevallen wel een mooie souvenir als ge daar aan terudenkt hé.
Feitelijk ben ik daarom ook blij dat de kleinkinderen zoveel bij mij komen dat ze nog herinneringen zullen hebben als ik er niet meer ben. Ik heb het altijd spijtig gevonden dat mijn grootouders overleden waren als ik nog klein was.

Voor de eelt aan uw teen Rudy denk ik dat ze zullen doen zoals bij mij. met een electrische vijl waar terzelver tijd water uit spuit( omdat dat warm word ) word die eelt weggefreest. Bij mij werd het verdoofd maar ik weet niet of een pedicure mag een spuitje geven ?
maar ja het zal misschien minder diep zijn dan bij mij?
Ik hoopin elk geval dat ge niet tevel pijn hebt. Maar van mij is het de ten naast mijn grote teen en die drukt dan tegen die teen en bij u staat uw kleine teen meer alleen hé.
Ik ga nu vandaag naar de dermatologe en eens horen wat de reden kan zijn van de jeuk op mijn hoofd.
Ik ga nog eens gratis met de bus want in de krant stond het dat het binnenkort weer zal betalen zijn voor de senioren . Vind ik goed hoor iedereen moet bijdragen.

groetjes voor u en Veertje Gerarda