Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Een fijne zondag gewenst aan alle lieve forumvrienden
Hier is het nog droog en het zonnetje probeert schuchter
te komen piepen, ik hoop dat het lukt
dan kan ik straks
weer een toerke gaan rijden met mijn cabrioke
Beetje in de buitenlucht en schade inhalen na de winter
Voor iedereen en aangename dag; geniet ervan,en tot later...
Groetjes,
Oma-C
Hier is het nog droog en het zonnetje probeert schuchter
te komen piepen, ik hoop dat het lukt
weer een toerke gaan rijden met mijn cabrioke
Beetje in de buitenlucht en schade inhalen na de winter
Voor iedereen en aangename dag; geniet ervan,en tot later...
Groetjes,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Helena,
al weer even geleden dat we nog iets van je gehoord hebben.
Geen nieuws is goed nieuws zegt men altijd. Laat ons hopen dat het waar is...
@ Oma C; het zal voor jou ook een zware maand worden... veel sterkte!
En... ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het serieus aan het regenen...
Wij vertrekken nu terug naar zee.... hopelijk niet te slecht weer onderweg...
Liefs,
Veertje & Rudy
al weer even geleden dat we nog iets van je gehoord hebben.
Geen nieuws is goed nieuws zegt men altijd. Laat ons hopen dat het waar is...
@ Oma C; het zal voor jou ook een zware maand worden... veel sterkte!
En... ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het serieus aan het regenen...
Wij vertrekken nu terug naar zee.... hopelijk niet te slecht weer onderweg...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Het emotionele nieuws kan er mee door:toestand bevredigend
Ondanks het feit dat ze mooie ogen heeft en een lief kind is zie ik mijn tandarts toch niet zoooooo heeel graag
Ondanks het feit dat ze mooie ogen heeft en een lief kind is zie ik mijn tandarts toch niet zoooooo heeel graag
-
Cabrioke is op stal gebleven; oorzaak? regen!!
Geen zin in nat worden, en een verkoudheid op te lopen
falcon en Veertje hopelijk zijn jullie goed aan zee aangekomen,
ook met regen denk ik
en er komt nog meer...
bbrrr
Ik was die lente ven gisteren al direct gewoon
Helena, ik zie die tandartsen ook niet graag,
al heb ik ze niet meer nodig voor de tandjes, aleen voor
het vernieuwen na zoveel jaren van de prothesen
Geen enkele dokter trouwens, maar we zijn blij dat ze bestaan
als we ze nodig hebben...
Groetjes allemaal en tot....
Oma-C.
Geen zin in nat worden, en een verkoudheid op te lopen
falcon en Veertje hopelijk zijn jullie goed aan zee aangekomen,
ook met regen denk ik
Ik was die lente ven gisteren al direct gewoon
Helena, ik zie die tandartsen ook niet graag,
al heb ik ze niet meer nodig voor de tandjes, aleen voor
het vernieuwen na zoveel jaren van de prothesen
Geen enkele dokter trouwens, maar we zijn blij dat ze bestaan
als we ze nodig hebben...
Groetjes allemaal en tot....
Oma-C.
-
Oef, goed dat de toestand bevredigend is... zegt al veel in een paar woorden....Het emotionele nieuws kan er mee door:toestand bevredigend
En zoals Oma C zegt.. dokters , tandartsen enz... gelukkig dat ze er zijn... zolang je er niet mee te maken hebt natuurlijk....
Maar Helena, wat je schrijft van die tandartse, over haar mooie ogen, lief kind... daar kan ik ook nog een verhaal van vertellen.
Ik moest ooit een paar tanden laten trekken, ook bij een lief tandartsje, maar had zo'n schrik dat ik haar schort vast nam. Toen zijn begon met een spuit te zetten had ik blijkbaar meer vast dan haar schort en had ik serieus in haar been genepen. Dat vertelde ze me pas achteraf
Toen ze op een gegeven moment zei wat de rekening was vroeg ik wanneer ze dan eindelijk men tanden ging trekken? Toen zei ze... "meneer... die zijn er al lang uit
Ik hoop dat jullie nog een fijne avond gaan hebben, een rustige nacht en morgen... gezond weer op...
Liefs,
Veertje & Rudy
P.s.: al die toestanden rond tandartsjes doet me steeds aan het volgende liedje denken... over de lente....
http://www.youtube.com/watch?v=g0EwL8SMfdg
-
Nog even een goeie dag komen zeggen, aan alle forumvrienden
't is even geleden, maar als alles goed gaat
moet er niet veel gezegd worden hé.
Houden zo
en voor allemaal de beste groetjes
Oma-C.
't is even geleden, maar als alles goed gaat
moet er niet veel gezegd worden hé.
Houden zo
Oma-C.
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Hallo allemaal, hallo Oma-C,
Ik kwam ook eens kijken hoe het hier was....
Alles goed met jullie??
Wij trotseerden vandaag de ring van Antwerpen...(bij dochter gaan helpen)....vooral vanavond was het er heel gevaarlijk door de regen en we kregen ook te maken met file wegens een ongeval!
Ik wens jullie allemaal een fijne avond toe en ik hoop dat het weer plots een bocht van 180° of meer gaat nemen!!
Dat zou wat zijn.....alle deuren en ramen wijd open...heerlijk!!
Is toekomstmuziek!
Liefs, Reline
Ik kwam ook eens kijken hoe het hier was....
Alles goed met jullie??
Wij trotseerden vandaag de ring van Antwerpen...(bij dochter gaan helpen)....vooral vanavond was het er heel gevaarlijk door de regen en we kregen ook te maken met file wegens een ongeval!
Ik wens jullie allemaal een fijne avond toe en ik hoop dat het weer plots een bocht van 180° of meer gaat nemen!!
Dat zou wat zijn.....alle deuren en ramen wijd open...heerlijk!!
Is toekomstmuziek!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Oei Helena,
Dat ziet er minder goed uit.
Ik maak me nu wel wat zorgen....misschien kan je vertellen? Het hoeft niet hoor, maar ik hoop dat het je vlug terug beter gaat!!!
Een dikke knuffel, Reline
Dat ziet er minder goed uit.
Ik maak me nu wel wat zorgen....misschien kan je vertellen? Het hoeft niet hoor, maar ik hoop dat het je vlug terug beter gaat!!!
Een dikke knuffel, Reline
-
Gewoon Reline het lukt al een paar dagen niet meer
-
Helena toch....
Kan ik je met iets helpen?
Kan je er iets over zeggen?
Misschien is het gewoon het slechte weer dat het je nu extra moeilijk maakt...we kijken zo uit naar enkele warme dagen en die willen maar niet komen!!
Het kan er allemaal toe doen!!
Vanochtend waren we weer zo blij om de zon te zien, maar nu is die weer heel ver weg!
Maar lang kan het niet meer duren...
Maar als het niet zo goed gaat begin je te denken hé.....en eerder negatief...
Ik hoop dat het je lukt om de knop om te draaien, beetje bij beetje...naar positief....
Ik kijk naar je uit!!!
Een dikke knuffel, liefs Reline
Kan ik je met iets helpen?
Kan je er iets over zeggen?
Misschien is het gewoon het slechte weer dat het je nu extra moeilijk maakt...we kijken zo uit naar enkele warme dagen en die willen maar niet komen!!
Het kan er allemaal toe doen!!
Vanochtend waren we weer zo blij om de zon te zien, maar nu is die weer heel ver weg!
Maar lang kan het niet meer duren...
Maar als het niet zo goed gaat begin je te denken hé.....en eerder negatief...
Ik hoop dat het je lukt om de knop om te draaien, beetje bij beetje...naar positief....
Ik kijk naar je uit!!!
Een dikke knuffel, liefs Reline
-
Lieve Helena,
Ik hoop dat het wat beter gaat met jou....ik maak me wel zorgen.
Ik kan vandaag niet komen kijken ...het wordt hier een drukke dag met bezoek.
Maar ik wens je veel sterkte en ik denk aan jou!!
Een warme knuffel, Reline xxx
Ik hoop dat het wat beter gaat met jou....ik maak me wel zorgen.
Ik kan vandaag niet komen kijken ...het wordt hier een drukke dag met bezoek.
Maar ik wens je veel sterkte en ik denk aan jou!!
Een warme knuffel, Reline xxx
-
Goeie zaterdagmorgen lieve forumvrienden,
Ik ben er nog eens, weinig tijd gehad de laatste weken...
Hier een grijze maar droge dag vandaag, ik hoop dat
het overblijft, het is al nat genoeg geweest de laatste tijd
Helena, even terug een moeilijke periode,
Helemaal niet leuk, maar ik heb het al eens meer gezegd:
het zal niet de laatste keer zijn helaas.
Eer je écht zelfstandig bent en niet meer zoveel nadenkt en piekert,
gaat er veel tijd over. Héél veel tijd...
Je moet niet volmaakt proberen zijn dat houdt niemand vol.
Niet iedereen is eender, maar je zal je "maatje" nog heel lang
missen; in alles, en je mama ook natuurlijk.
Ik kan je alleen een virtuele knuffel geven maar als je ooit
nog eens in de buurt komt, je weet me te vinden hé
Als ik het weet ben ik thuis, en dan krijg je een persoonlijke knuff
Veel sterkte en probeer positief te denken, nee 't is niet eenvoudig....
reline, voor jou ook een aangenaam weekend,
je hebt het druk dat is goed om de tijd te laten vooruitgaan
en niet te moeten denken of piekeren.
Alle andere forum-maatjes ook een lieve groet en tot later...
Oma-C.
Ik ben er nog eens, weinig tijd gehad de laatste weken...
Hier een grijze maar droge dag vandaag, ik hoop dat
het overblijft, het is al nat genoeg geweest de laatste tijd
Helena, even terug een moeilijke periode,
Helemaal niet leuk, maar ik heb het al eens meer gezegd:
het zal niet de laatste keer zijn helaas.
Eer je écht zelfstandig bent en niet meer zoveel nadenkt en piekert,
gaat er veel tijd over. Héél veel tijd...
Je moet niet volmaakt proberen zijn dat houdt niemand vol.
Niet iedereen is eender, maar je zal je "maatje" nog heel lang
missen; in alles, en je mama ook natuurlijk.
Ik kan je alleen een virtuele knuffel geven maar als je ooit
nog eens in de buurt komt, je weet me te vinden hé
Als ik het weet ben ik thuis, en dan krijg je een persoonlijke knuff
Veel sterkte en probeer positief te denken, nee 't is niet eenvoudig....
reline, voor jou ook een aangenaam weekend,
je hebt het druk dat is goed om de tijd te laten vooruitgaan
en niet te moeten denken of piekeren.
Alle andere forum-maatjes ook een lieve groet en tot later...
Oma-C.
-
Lieve Helena,
lukt het niet?
Spijtig dat ik het zo laat gezien heb. Maar wat Oma C bijtreden in wat ze zegt... Er zullen nog moeilijke momenten komen maar in verloop van tijd zullen ze minder erg zijn en ben je er beter tegen opgewassen.
Je zal nu waarschijnlijk, meer dan ooit, beseffen wat jullie aan elkaar hadden en dat kan pijn doen...
Maar zoals Reline schrijft maken we ons ongerust... konden we je maar op een of andere manier helpen!
Laat je vlug nog eens iets weten, in jou gebruikelijke schrijfstijl, hoe het met je gaat? Gewoon een paar woordjes...
We geven je in elk geval al een dikke troostknuff...
Veertje & Rudy
Herinner je je deze nog... is bedoeld van ons allemaal...

lukt het niet?
Spijtig dat ik het zo laat gezien heb. Maar wat Oma C bijtreden in wat ze zegt... Er zullen nog moeilijke momenten komen maar in verloop van tijd zullen ze minder erg zijn en ben je er beter tegen opgewassen.
Je zal nu waarschijnlijk, meer dan ooit, beseffen wat jullie aan elkaar hadden en dat kan pijn doen...
Maar zoals Reline schrijft maken we ons ongerust... konden we je maar op een of andere manier helpen!
Laat je vlug nog eens iets weten, in jou gebruikelijke schrijfstijl, hoe het met je gaat? Gewoon een paar woordjes...
We geven je in elk geval al een dikke troostknuff...
Veertje & Rudy
Herinner je je deze nog... is bedoeld van ons allemaal...

-
Hallo allemaal,
Ja, wat was er deze week? Ik weet het zelf niet zo goed, het ging gewoonweg niet. Het gewone werk ging niet vooruit, ik was bekaf nadat ik in de tuin een ieniemienie klein stukje had gedaan, ik wou van alles en nog wat in orde hebben tegen volgende week. Ik ben voor een tijdje één-handig en als je alleen bent moet je dat toch een klein beetje organiseren, ik bleef niet op schema, en pijn in de kaak van de twee getrokken tanden, eten duurde eeuwigheden en allemaal zo smoskes die niet moesten gebeten worden, man man, man. Ik werd ambetant van mezelf. Och arme sukkeltje toch, ba ba...
En maar tranen en tranen... Gisteren was wel het hoogtepunt van miserie.
Vandaag heb ik mezelf dan maar weer samengeraapt en ben met de auto naar K. gereden naar het schoolfeest van de kleinkinderen: knap gedaan weeral van de meesters en juffen. In het naar huis komen dacht ik gauw naar de Carrefour te gaan om nog een en ander in voorraad te hebben voor een week of twee, want autorijden of fietsen is niet aan de orde.
Rij ik in het naar huis komen toch wel een platte band zeker tegen zo een stomme verkeersvertrager. Ondertussen weet ik dus dat de handen de ogen volgen, djeezes. Maar, Bob de Bouwer heeft zich vlug omgeturnd in Tist de Gagagist en ik heb mijn reservewiel opstaan. Dat had je zelf zeker niet gekund moeke, was zijn oordeel. Ook al had ik perfect geweten hoe het moest, ik zou er nooit in geslaagd zijn op fysiek gebied. Zodoende zal ik maar een abonnement nemen op de wegenwacht, denk ik. Ons moeder heeft daar de beste herinneringen aan bewaard. Die mens was zo vriendelijk achter haar aan te rijden tot ze thuis was, nadat zijn dienst erop zat.... Ze hadden haar al een keer uit de penarie geholpen diezelfde dag.
Morgen moet ik dan op familiebezoek. Alweer met de auto weg. Ben er niet zo happig op. Soit, vooruit met de geit zeker en verder doen....
Morgen grote kookdag ter voorbereiding op de een-handigheid. Als ik het maar moet opwarmen scheelt het al een deel. Purépatatjes invriezen in bollekes geschept met de ijsschepper, goulash, sauce bolognaise, soep, selder met balletjes, al eens een come casa lasagne naar binnen werken en een pizzake brrrr heeeeel gezond, maar nood breekt wet. Brood is al ingevroren.
Komt er van niet naar mijnheer doktoor te luisteren, dan moet een mens als hij alleen gevallen is toch zijn verende vinger en zijn carpal tunnel laten in orde brengen. We hebben de ingrepen al aan de rechterhand ondergaan en nu komt de linkerhand aan de beurt na zoveel jaren met pijn gelopen te hebben.
Voila dat was een boterham. Jullie zijn lieve mensen allemaal dat jullie deze zagemie blijven helpen en ik zal proberen en beetje geduld met mezelf te hebben. Dat geduld heb ik denk ik opgebruikt tijdens mijn beroep als vroedvrouw....
Ja, wat was er deze week? Ik weet het zelf niet zo goed, het ging gewoonweg niet. Het gewone werk ging niet vooruit, ik was bekaf nadat ik in de tuin een ieniemienie klein stukje had gedaan, ik wou van alles en nog wat in orde hebben tegen volgende week. Ik ben voor een tijdje één-handig en als je alleen bent moet je dat toch een klein beetje organiseren, ik bleef niet op schema, en pijn in de kaak van de twee getrokken tanden, eten duurde eeuwigheden en allemaal zo smoskes die niet moesten gebeten worden, man man, man. Ik werd ambetant van mezelf. Och arme sukkeltje toch, ba ba...
En maar tranen en tranen... Gisteren was wel het hoogtepunt van miserie.
Vandaag heb ik mezelf dan maar weer samengeraapt en ben met de auto naar K. gereden naar het schoolfeest van de kleinkinderen: knap gedaan weeral van de meesters en juffen. In het naar huis komen dacht ik gauw naar de Carrefour te gaan om nog een en ander in voorraad te hebben voor een week of twee, want autorijden of fietsen is niet aan de orde.
Rij ik in het naar huis komen toch wel een platte band zeker tegen zo een stomme verkeersvertrager. Ondertussen weet ik dus dat de handen de ogen volgen, djeezes. Maar, Bob de Bouwer heeft zich vlug omgeturnd in Tist de Gagagist en ik heb mijn reservewiel opstaan. Dat had je zelf zeker niet gekund moeke, was zijn oordeel. Ook al had ik perfect geweten hoe het moest, ik zou er nooit in geslaagd zijn op fysiek gebied. Zodoende zal ik maar een abonnement nemen op de wegenwacht, denk ik. Ons moeder heeft daar de beste herinneringen aan bewaard. Die mens was zo vriendelijk achter haar aan te rijden tot ze thuis was, nadat zijn dienst erop zat.... Ze hadden haar al een keer uit de penarie geholpen diezelfde dag.
Morgen moet ik dan op familiebezoek. Alweer met de auto weg. Ben er niet zo happig op. Soit, vooruit met de geit zeker en verder doen....
Morgen grote kookdag ter voorbereiding op de een-handigheid. Als ik het maar moet opwarmen scheelt het al een deel. Purépatatjes invriezen in bollekes geschept met de ijsschepper, goulash, sauce bolognaise, soep, selder met balletjes, al eens een come casa lasagne naar binnen werken en een pizzake brrrr heeeeel gezond, maar nood breekt wet. Brood is al ingevroren.
Komt er van niet naar mijnheer doktoor te luisteren, dan moet een mens als hij alleen gevallen is toch zijn verende vinger en zijn carpal tunnel laten in orde brengen. We hebben de ingrepen al aan de rechterhand ondergaan en nu komt de linkerhand aan de beurt na zoveel jaren met pijn gelopen te hebben.
Voila dat was een boterham. Jullie zijn lieve mensen allemaal dat jullie deze zagemie blijven helpen en ik zal proberen en beetje geduld met mezelf te hebben. Dat geduld heb ik denk ik opgebruikt tijdens mijn beroep als vroedvrouw....