mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

13 jun 2012, 17:59

Hallo iedereen,

kom maar eens zeggen dat het goed gaat met mij ,maar redelijk druk en geen nieuws de vrienden en familie die zouden komen zijn zelf ziek of moeten bij iemand blijven die ziek is overal is er iets maar ze komen wel met vertraging.
Gisteren mijn laatste deuren een grondcouche gegeven en als het mij gaat morgen de rest.

Groetjes voor Oma-C Rudy en veertje Hugie en Helena

gerarda

Helena van Troje

13 jun 2012, 23:27

amai Gerarda deuren schilderen chapeau... 8O
da's nog wat anders dan een rubbertje vervangen aan een stop...

Ik heb de voortuin eens grondig onderhanden genomen, hoop morgen de laatste hand eraan te leggen, hout vasthouden, mij gaat het ook redelijk goed mentaal, de rest zal ook wel eens beteren zeker...

gerarda

14 jun 2012, 08:41

Dag Helena ge doet mij rood worden omdat ik deuren kan schilderen, maar gij kunt veel dingen dat ik dan niet kan hoor. Gij kunt goed in de tuin werken maar dat ge mij om hulp moest vragen is uw tuin naar de vaantjes hoor;
Maar ik heb als kind graag geholpen met mijn moeder om te behangen. En als Marc en ik getrouwd waren en een huis kochten dat moest gerenoveert worden iets dat Marc heel graag deed had hij wel een hulpje voor alle werk aan mij omdat ik dit dus ook graag deed.
Gelukkig heb ik nog iets vrouwelijk ook :wink: Ik naaide graag en breien ook.

Groetjes Gerarda

gerarda

15 jun 2012, 08:45

Hallo Oma-C ik hoop dat alles goed gaat met u, toch geen reis van drie dagen aan het doen met de fiets , stop dan maar hoor want het regent weer pijpestelen , uw fiets gaat roesten. :wink:

Alles goed met u ?
Met mij redelijk buiten mijn dagelijks weentje erg vervelend , de ene dag snikheet en de andere dag parapluweer.

Bij de kinderen zal ik ook niet moeten gaan want daar word er druk gestudeerd voor het examen..Ik ben met de hond gaan wandelen en als ik hem terug thuis afzette ben ik in alle stilte vertrokken omdat ik hoorde dat mijn zoon aan de ondervraging bezig was met zijn zoon.Mijn beleefde goede dag konden ze wel missen. Ze zullen wel blij zijn dat hun hond toch goed thuis gekomen is :wink:

Groetjes Gerarda
.

Oma-C

15 jun 2012, 09:08

Hallo gerarda, :wink:
De hond zal deugd heben van z'n wandelingskes en jij natuurlijk ook..bewegen is gezond en zolang je 't kan... blijven doen hé :wink:

Neenee ik ben geen 3dagen fietsvakantie aan 't houden :)
alhoel ik het wel zou willen, 't is lang geleden...:) want vroeger
deden we dat elk jaar een keer of 2 een rondreis met de fiets..
(oostenrijk-zwitserland-duitsland-nederland-luxemburg noem maar op)
Héél plezant was dat, je ziet veel en altijd buiten... zalig...
We zijn ook wel eens nat geworden.. maar daar zijn we
nooit van gesmolten... het weer moeten we nemen zoals
het komt hé :roll:
Mijn kinderen doen die fietsvakantie's ook nog maar
ik durf niet alle dagen meer fietsen, ik voel wanneer het kan of niet
("Meniére" hé en de vervelende bijbehorende draainissen) :oops:

Ik ben gisteren met de buurvrienden een dagje naar
Middelkerke geweest aan zee, we nemende goeie dagen eruit
en dan zeggen we komaan.. morgen of overmorgen zijn we weg..
ik moet naar niemand zien hé :lol:
Eerst waren we gepland vandaag te gaan maar je ziet...het regent...
Gisteren was het heerlijk aan zee. zon en weinig wind...zalig!

Nog een fijn weekend... succes voor de studenten en tot kijk...
hier op het forum :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Silver Wolf

15 jun 2012, 14:24

oops: :wink:
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 23 jul 2012, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

gerarda

15 jun 2012, 14:34

Silver wolf welkom terug onder de mensen.Ge zult u ook wel niet verveelt hebben zeker. Zoals ge ziet wij ook niet. We moesten wel werken want we konden niet teveel weg omdat het regende.

Groetjes gerarda

falcon1

15 jun 2012, 21:48

Lieve Gerarda,

ik ben ook terug van de Limburg... helaas niet op vakantie :lol:
Ik vind dat je het fantastisch doet hoor... zo je plan trekken... je mag fier zijn op jezelf! En dat zal Marc ook wel... dat zal hij nooit van je gedacht hebben! Ik denk dat ik eerder moet blozen dan jij!
Net als Helena en OmaC moet ik jullie enorm bewonderen!
De ene dag zal zeker de andere niet zijn... dat begrijp ik volkomen.
Het is niet zo vanzelfsprekend dat als je dit allemaal lukt je je beter gaat voelen... misschien wel fier dat je het kan, maar je moet het toch allemaal maar weten te beredderen hé...
Hopelijk dat de kinderen vanaf juli wat meer tijd voor je gaan hebben... zij leiden nu hun eigen leventje natuurlijk en kunnen dan ook niet inschatten hoe jij je voelt.
Er ontbreekt echter nog één ding... de zon... misschien dat je je dan toch een beetje beter gaat voelen... maar dat is voor iedereen zo...

Silverwolf... WB... Hopelijk wat genoten van je verlof... en uwe tuin heeft blijkbaar geen verlof genomen en heeft nog weelderige gewassen voortgebracht tijdens uw afwezigheid... Menig boer zou er van genieten!

OmaC, alweer een dagje zee met de buurvrienden..; en wat voor een. Het was donderdag wel een prachtdag. Fijn dat je steeds met hen mee kan!
Ik heb vroeger ook veel gefietst in Limburg (knooppuntennetwerk) en inderdaad, dat is dus echt genieten!

Hugie, lukt het een beetje? Ik begrijp wel dat het weer emotionele dagen waren bij het afscheid van je broer. Hopelijk blijven er nog mooie herinneringen achter... geniet daarvan!

We wensen jullie allemaal nog een fijne avond en een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

15 jun 2012, 23:28

Hallo Rudy . Ik ben blij u weer eens te horen,maar we wisten ongeveer waar ge waart hé. Gij leeft een beetje zoals wij in de jaren 80 gedaan hebben.
Marc werkte in Aalst maar we wilden ons huis op de buiten niet wegdoen omdat we daar wel weer naartoe zouden gaan en zo gingen we elk weekend naar ginder en met ons verlof ook . En op de weekdagen waren we in Aalst. Ik vond dat feitelijk plezant. Wij aten van twee walletjes . Plezier van de stad om uit te gaan ook veel restaurants en dan de buiten en de zee.

Nu gaat het een beetje minder zoals ge zegt het gaat op en af . Deze week voelde ik mij prima maar dat weer werkt er wel aan mee dat ik weer wat meer verdriet heb.Maar het gaat toch al beter dan maanden geleden.

Spijtig voor het slechte weer , het zal aan de zee ook niet zo lekker zijn nu.

Groetjes voor u en veertje

gerarda

Oma-C

16 jun 2012, 13:07

Goeie zaterdag lieve forumvrienden :wink:

Jaja gerarda
jij doet dat zeker goed, je bent een moedige dame..
en moeilijk dagen... tja.. die komen en gaan en de ene is al
zwaarder dan de andere... :oops:
kijk terug op de goeie dagen en trek je daaraan op :wink:
Dan wegen de andere ook lichter.. :wink:

Hugie zit in een moeilijke periode denk ik.. Niet simpel..
ik wens je sterkte Hugie als je komt meelezen.. :roll: :?
En neem de tijd maar kom ons ook eens vertellen
hoe het met je gaat als je wil :?

falcon, jij bent er bijna vanaf :) en dan is het heen en weer
gerij ook minder.. dat kruipt ok niet in de kleren.. :roll:
'tis telkens en heel eind.. maar een mens heeft er veel voor over hé :)
Ndien komt de welverdiende rust... allé, da hoop ik toch..
jou kennende zal je niet veel stilzitten... :lol:
Groet Veertje van mij wil je..?

Voor jullie allemaal een knuffelke

Silver Wolf Jij leeft al met nieuwe hoop.. om terug
naar "Marianne" te vertrekken :) geniet van de provence,
Een hele mooie streek...jammer voor jou dat de vakantie's
zo snel voorbij zijn.. :? Geen zin daar te gaan wonen..? :wink:

Groetjes aan allen en tot...

Silver Wolf

16 jun 2012, 15:26

Migreren én...ouder worden

Zolas oma C (hierboven) vroeg;
" geen zin om in de Provence te gaan wonen...? "
Zo dacht ik er vroeger (ook) over, maar hoewel ik een tijdlang in la douce France studeerde (nabij Grenoble) en daardoor een band ontstond, was er toen weinig tijd om aan een echte verhuis te denken.
NU ik daar enkele migranten heb ontmoet (soms Duitsers, Engelsen, Amerikanen en ook enkele Belgen) heb ik vooral onthouden, dat ze er wel worden aanvaard als ze tenminste deel nemen aan het lokale sociale leven, maar toch altijd dat beetje "een buitenstaander" blijven.
Mogelijk moet men in een gemengd huwelijk stappen (met een Française dus).
Doch een ander verhaal is het "ouder worden".
Pas wanneer huis & tuin (ook daar) wat gaan doorwegen en de gezondheid te kennen geeft, dat men geen 3x7 meer is, komt er een soort heimwee opzetten. Het verlangen naar de geboortegrond steekt dan z'n kop op.
Nu, ja het spreekwoord zegt: Het gras is altijd groener aan de overkant ". maar een ander zegt: "zoals het klokje thuis tikt..."
En, ja wij Vlamingen durven al eens morren. Doch beseffen allicht niet altijd hoe goed we het hier (voorlopig toch) nog altijd hebben.
Dat jullie hier met z'n allen zo'n warme band smeden (op deze topic) kan me enkel overtuigen van de warmte, die in heel wat senoren huist.
Dat ze dit gevoel willen délen, maakt hen tot heel waardevolle mensen.

SW

falcon1

16 jun 2012, 22:53

Lieve Gerarda,

nu ga jij toch geen kompassie krijgen met mij hé!!!!
Ik besef wel dat je mijn stituatie momenteel heel goed begrijpt en dat je ook weet hoe moeilijk het is voor mij om (een beetje) afscheid te moeten nemen van mijn Limburg en van mijn jongens die zo veel voor mij betekenen!
Maar druppelgewijs begin ik hier ook mijn "draai" te vinden.
Ik heb wel besloten om me weer toe te leggen op hulpbehoevende. Zowel op sennet als hier in De Panne... Het bloed kruipt waar het niet gaa,n kan hé :wink:
Maar ik heb nog een betrachting. Als ik gedaan heb met werken (zeg niet graag op pensioen gaan :? ) wil ik toch wel wat mensen ontmoeten die hier op troost komen! En ik ga ze allemaal nen dikke knuff geven!!!
Hoor me nu bezig... ipv te vragen hoe het met jou is vergaan dit weekend...
Tja, de waterlanders zullen nog wel regelmatig passeren... maar dat moet ook zo denk ik. Je hebt een heel verleden te verwerken hé...

OmaC, terwijl ik dit zeg denk ik natuurlijk ook heel speciaal aan jou hé ! :wink: (dit is kort gezegd maar wel erg gemeend!)

Silver Wolf, wat je schrijft doet me weer nadenken...
Je heimat achterlaten is niet niks... en toch steeds met gemengde gevoelens.
Iedereen denk dat ik hier aan zee het groot lot gewonnen heb... en dat is ook wel zo... maar mijn ziel ligt nog steeds in het Bronsgroen Eikenhout... en daar zal ik me nu stilaan moeten mee verzoenen... Zal niet gemakkelijk zijn.
Maar ik denk dat ik je begrijp...
Maar anderzijds als het enkel is om je tuin te onderhouden... dan mag je me altijd even vragen hoor! Heb gans mijn leven een immens grote tuin onderhouden en dat mis ik hier nu wel... (of ik moest bij de groendienst gaan werken hier :lol: )

Hugie, ik denk dat we ons hier allemaal een beetje zorgen maken om jou.
Hopelijk komt er nu toch wel even een tijd van tot rust komen....

We wensen iedereen nog een rustige nacht en morgen allen gezond weer op...

Liefs,

Veertje en Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

17 jun 2012, 08:10

Goeie morgen forumvrienden, hier een zonnetje,
je zou al gaan twijfelen of ze er nog was.. na al die regen en grijze dagen :roll: Maar we maken er het beste van.. :wink:

gerarda, een fijne dag vandaag ...en droeve momenten
komen en gaan , dat zal wel altijd een beetje zo zijn
volgens de dagen en sommige datums..
examentijd is ook wat stresserend... :? knuffelke van mij..:)

Hugie van mij ook een bezorgde knuffel, en veel
sterkte... kom nog maar eens piepen, en zeggen hoe het gaat...
Alles vraagt tijd... ook het verlies van je lieve broer...
Denk alleen maar dat hij nu geen last en pijn meer heeft
en dat hij niet zou willen dat je te verdrietig blijft :(
veel sterkte meisje, laat je niet gaan...:oops:

Silver Wolf, ik weet wel hoe het is om van de ene
kant van een land naar de andere te verhuizen, ik ben net als falcon
een heel eind van "mijn heimat" gaan wonen voor het werk 'toentertijd'
en ik heb alleen maar hele goede ervaringen ermee..
Ik zou niet meer terugwillen.. :wink: ik was heel snel 'aangepast'..

Natuurlijk is "een ander land" nog wel iets anders...en zoals
je zegt men wordt ouder...maar je kan nog altijd
heen en terug en dan leef je nog vol blijde verwachtingen :lol:
Geniet van het reizen zolang het kan...en van 'la douce France' :)
Ik ben er ook vaak geweest..lang geleden ...

Falcon, je zal waarschijnlijk nog dikwijls teruggaan naar het "Bronsgroen eikenhout" waar 't nachtegaaltje zingt... :lol: :)
Ik was nog jong (22) ten ik wegtrok uit mijn geboortestreek
en 'k heb het nooit gemist, ik had m'n gezin, werk.. en ben nogal
gemakkelijk in "aanpassen".. :lol: :)
Ik wens jou nog mooie jaren samen aan 't zeetje... :lol:
en je nuttig maken is heel mooi.. je zal nog tijd te weinig heben..
En sommigen zijn "héél dankbaar" al doe je het
niet daarvoor hé :roll: :wink: (het is een zinvol tijdverdrijf...)

(Wie ik vergeet?... sorry da's niet de bedoeling) :oops:

Een fijne zondag vandaag, en geniet ervan hier schijnt de zon... :lol:
Groetjes aan allen...en tot...

gerarda

17 jun 2012, 12:19

Hallo Rudy, Ik heb zeker geen medelijden met u hoor,daar is geen reden voor. Wel een beetje medeleven want het afscheid van een zo belangrijke taak zal zeker niet gemakkelijk zijn. Die jongens zelf zult u zeker wel nog ontmoeten?
Verder gaat ge genoeg te doen hebben dat ge gewoon uw leven een andere richting gegeven hebt. Misschien wat minder naar de Limburg gaan, maar niets belet u om er naartoe te gaan als het u wat teveel word en daar hebt ge waarschijnlijk ook nog familie? Het zal wat aanpassen zijn , maar ge zult zo druk bezig zijn dat ge er niet zult aan denken
En in elk geval van ons geraakt ge niet af.

Groetjes en een dikke knuffel voor u en veertje

Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 17 jun 2012, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

gerarda

17 jun 2012, 12:24

Ja oma -c nog een rustige dag vandaag . Vanaf morgen zal het weer druk worden. Voor gans de week. dat zal ik nadien vertellen want ge weet maar nooit dat het anders uitdraaid. Met oudere mensen moet ge daar rekening mee houden hé. Dat zijn de afspraken met mijn vriendinnen altijd rekening houden dat er iets kan tussen komen.

Veel liefs voor u

Groetjes gerarda

Ook voor Hugie, en Helena en Tina