Ons moeilijk Nederlands (2)
-
Valentijn65 - Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
De liefde van de man gaat door de maag!
-
Niet geschoten, altijd mis.
(Zijn er eigenlijk vaste regeltjes bij dit spel? Of is het alleen maar associatief?)
(Zijn er eigenlijk vaste regeltjes bij dit spel? Of is het alleen maar associatief?)
-
meloentoe - Lid geworden op: 03 mar 2011, 00:39
Goeie vraag.......ik heb eigenlijk ook geen flauw idee wat de bedoeling is. Het gaat meen ik om gezegdes en /of uitdrukkingen. Associatie is van ondergeschikt belang is mijn indruk.Valentijn65 schreef:Niet geschoten, altijd mis.
-
meloentoe schreef:Goeie vraag.......ik heb eigenlijk ook geen flauw idee wat de bedoeling is. Het gaat meen ik om gezegdes en /of uitdrukkingen. Associatie is van ondergeschikt belang is mijn indruk.Valentijn65 schreef:Niet geschoten, altijd mis.
Misschien mag ik dan zo arrogant zijn hier 't een en ander vast te stellen.
Gezegdes, uitdrukkingen alsook spreekwoorden zijn prima toegestaan maar niet verplicht.
Associaties daarentegen zijn wél een must. Mogen eventueel aangegeven worden. Laat ik van de twee laatste inzendingen even een voorbeeld geven:
1 Onder iemands duiven schieten
2 Niet geschoten is altijd mis.
3 'Schieten' en 'Geschoten' zijn hierin dus de associatie. En
4 de associatie kan en mag natuurlijk ook abstract zijn. (Weet even geen voorbeeld).
-
Ik zal m'n arrogantie even opvoeren door verder te gaan.
Niet geschoten is altijd mis.
wordt:
Een schietschijf voor iemand zijn.
Niet geschoten is altijd mis.
wordt:
Een schietschijf voor iemand zijn.
-
Niets is verplicht. Het is slechts een (misschien niet zo'n bescheiden) voorstel. Hollygan is dit leuke spel begonnen maar heeft verzuimd om enige regels in te stellen. Het is zeker mijn bedoeling niet om mensen tegen me in 't harnas te jagen.
Even goede vrienden, hoop ik.
Val.
Val.
-
meloentoe - Lid geworden op: 03 mar 2011, 00:39
Hollygan....... Aangezien het recent door het gewicht ververst moest worden, was en is het wel een succes. Zou je nog uiteen kunnen zetten wat oorspronkelijk de opzet was?Valentijn65 schreef:Niets is verplicht. Het is slechts een (misschien niet zo'n bescheiden) voorstel. Hollygan is dit leuke spel begonnen maar heeft verzuimd om enige regels in te stellen. Het is zeker mijn bedoeling niet om mensen tegen me in 't harnas te jagen.
Val.