mijn man verloren
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Ik jeun me hier wel met al deze coversaties... en dan hebben we het nog maar over een klein stukske België... en toch heeft iedereen zo zijn verhaal
Maar ik kan daar echt wel van genieten hoor!
Silver Wolf... ik volgde 2 jaar les in de militaire school van Saffraenberg samen met landmachters en zeemachters (was zelf luchtmachter) en heb daar de eerste Oost- en West- vlamingen ontmoet... Een geweldige tijd!
Maar jullie verhalen hier doen me echt deugd! Voor mij toch een groot stukske nostalgie en momenteel toch ook realiteit....
Gerarda, ik moet je nu toch effe waarschuwen. Ik vertrek morgen terug naarv de Limburg maar blijf er een dagske langer (tot vrijdag avond) voor een vergadering vrijdagavond voor het project... tis maar dat je het weet hé.
Maar maak u niet ongerust... als het me lukt kom ik ondertussen nog wel even langs want hier 4 dagen weg blijven is voor mij toch wel een beetje lang
We wensen jullei allemaal nog een fijne avond en een rustige nacht...
Silver Wolf... ik volgde 2 jaar les in de militaire school van Saffraenberg samen met landmachters en zeemachters (was zelf luchtmachter) en heb daar de eerste Oost- en West- vlamingen ontmoet... Een geweldige tijd!
Maar jullie verhalen hier doen me echt deugd! Voor mij toch een groot stukske nostalgie en momenteel toch ook realiteit....
Gerarda, ik moet je nu toch effe waarschuwen. Ik vertrek morgen terug naarv de Limburg maar blijf er een dagske langer (tot vrijdag avond) voor een vergadering vrijdagavond voor het project... tis maar dat je het weet hé.
Maar maak u niet ongerust... als het me lukt kom ik ondertussen nog wel even langs want hier 4 dagen weg blijven is voor mij toch wel een beetje lang
We wensen jullei allemaal nog een fijne avond en een rustige nacht...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Rudy geen probleem geniet nog maar goed van uw mooie limburg. We zullen zorgen dat er genoeg lektuur is tegen dat ge terug komt.
Hopelijk zal helena haar bankkaart al gevonden hebben.
En dat het met Hugie weer wat beter zal gaan.
Oma-C voor u ook een aangename dag morgen het zal waarschijnlijk fietsenweer zijn.
Silver die boot dat ge hier toonde heb ik veel zien liggen in Oostende.
Mijn man is op de koopvaardij geweest en als we getrouw waren wilde hij ook altijd een boot, maar ik wilde dit niet . Ik zei dat ik elk ogenblik daar moet kunnen afstappen en in volle zee gaat dat niet hé.
Groetjes voor iedereen,
Morgen zult ge mij wel niet horen want ik zal te moe zijn van babbelen en lachen.
dadaaaaa dat zeggen ze in Oostende als ze weggaan.
gerarda
Hopelijk zal helena haar bankkaart al gevonden hebben.
En dat het met Hugie weer wat beter zal gaan.
Oma-C voor u ook een aangename dag morgen het zal waarschijnlijk fietsenweer zijn.
Silver die boot dat ge hier toonde heb ik veel zien liggen in Oostende.
Mijn man is op de koopvaardij geweest en als we getrouw waren wilde hij ook altijd een boot, maar ik wilde dit niet . Ik zei dat ik elk ogenblik daar moet kunnen afstappen en in volle zee gaat dat niet hé.
Groetjes voor iedereen,
Morgen zult ge mij wel niet horen want ik zal te moe zijn van babbelen en lachen.
dadaaaaa dat zeggen ze in Oostende als ze weggaan.
gerarda
-
Hugie12 - Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Gerada en vrienden;
Ben er weer ,nog niet honderd ten honderd;maar vecht weer he.
Maar er komt altijd teveel ineens op mij af,eerst mijn ogen,waar weer een niet goed is ,nu mijn tanden,morgen moet er een snuivelen enz
Mijne Duck die aan het ziek worden is,enfin teveel om opteschrijven.
Ben wel stik jaloers,iedereen naar het zeetje en bibi thuis........Wik ook naar het zeetje maar opperhoofd niet!
Helena en renilde is ook weer van de partij lees ik,en het dialekt oeps,ben een echte leuvenaar,heb in antwerpen gewerkt,die taal ken ik ook,op school waren er veel uit de limburg...........diiiiiiieeeeeeee zzzziiiingen eeen beeetje heeee hahahahha
Oma c jok laat het toch niet aan je hartje komen
zilver wolf,schrijf je ook bij gedichten?????
Allee ben er weer mee weg en zal proberen om morgen er terug te zijn,nog even vechten,maar ik kan het he
dikke knuffel aan iedereen

Hugie
Ben er weer ,nog niet honderd ten honderd;maar vecht weer he.
Maar er komt altijd teveel ineens op mij af,eerst mijn ogen,waar weer een niet goed is ,nu mijn tanden,morgen moet er een snuivelen enz
Mijne Duck die aan het ziek worden is,enfin teveel om opteschrijven.
Ben wel stik jaloers,iedereen naar het zeetje en bibi thuis........Wik ook naar het zeetje maar opperhoofd niet!
Helena en renilde is ook weer van de partij lees ik,en het dialekt oeps,ben een echte leuvenaar,heb in antwerpen gewerkt,die taal ken ik ook,op school waren er veel uit de limburg...........diiiiiiieeeeeeee zzzziiiingen eeen beeetje heeee hahahahha
Oma c jok laat het toch niet aan je hartje komen
zilver wolf,schrijf je ook bij gedichten?????
Allee ben er weer mee weg en zal proberen om morgen er terug te zijn,nog even vechten,maar ik kan het he
dikke knuffel aan iedereen

Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie woensdagmorgen lieve forumvrienden,
Dag Hugie, fijn te zien dat je er weer bent,
't ja..moeilijke momenten zullen er altijd zijn...helaas ..
het leven gaat niet over rozen..en dan nog heb je de doornen..
en die kunnen héél venijnig zijn

Ik wens je veel sterkte, je bent een optimistische vechter,
je komt er wel doorheen, kom je hartje maar luchten,
we lezen je graag
Vandaag naar de 'tandendokter'.?? en je ene oog niet goed..
het stopt ook niet bij jou..
Hopelijk is het nadien eventjes rustig?...en beterschap voor Duck..!
Aan allen die langskomen vandaag.. een fijne dag..
en hopelijk wordt het weer een mooie, het mag zo
stilaan beginnen
Ik vrees dat er geen fietsen inzit vandaag, vertrouw mezelf
niet zo goed en ik neem geen risico's
ik wil niet vallen..
maar ik hou me wel bezig... geen probeem verder..
Tot later ...een knuffelke en groetjes..
Dag Hugie, fijn te zien dat je er weer bent,
't ja..moeilijke momenten zullen er altijd zijn...helaas ..
het leven gaat niet over rozen..en dan nog heb je de doornen..
en die kunnen héél venijnig zijn
Ik wens je veel sterkte, je bent een optimistische vechter,
je komt er wel doorheen, kom je hartje maar luchten,
we lezen je graag
Vandaag naar de 'tandendokter'.?? en je ene oog niet goed..
het stopt ook niet bij jou..
Hopelijk is het nadien eventjes rustig?...en beterschap voor Duck..!
Aan allen die langskomen vandaag.. een fijne dag..
en hopelijk wordt het weer een mooie, het mag zo
stilaan beginnen
Ik vrees dat er geen fietsen inzit vandaag, vertrouw mezelf
niet zo goed en ik neem geen risico's
maar ik hou me wel bezig... geen probeem verder..
Tot later ...een knuffelke en groetjes..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hallo Oma-C dat is heel slim van u dat ge geen risico neemt als ge twijfelt over uzelf om de fiets te nemen. Toch raar hé dat we zo van die dagen hebben dat alles kan en andere dat we denken ik word oud enfin ja ik moet zeggen ,ik ben oud.Maar ik verwittig ook telkens de mensen als ik ga komen dat ze moeten rekening houden dat ik misschien toch niet kom. Zelfs met de auto moet men zorgen optiemaal fit te zijn hé.
Ik was dan toch o.k. gisteren om naar Eeklo te gaan en daar heb ik het arboretum bezocht in het leen.Heel mooi hoewel er al enkele dingen uitgebloeid waren was het nog prachtig. En de reuk van al dat groen heerlijk en rustgevend als ge daar wandelt.
Ja ik miste wel een beetje mijn huis daar, wij leefden ook buiten van s'morgens vroeg.
Ik heb zeker een plezante dag gehad en ik kom dan maar rond19 uur naar huis zodat het meeste verkeer al thuis is en het wat rustiger is op de baan.
Ik denk dat ge vandaag ook van het zonnetje zult kunnen genieten het ziet er toch goed uit hier
Groetjes gerarda
Ik was dan toch o.k. gisteren om naar Eeklo te gaan en daar heb ik het arboretum bezocht in het leen.Heel mooi hoewel er al enkele dingen uitgebloeid waren was het nog prachtig. En de reuk van al dat groen heerlijk en rustgevend als ge daar wandelt.
Ja ik miste wel een beetje mijn huis daar, wij leefden ook buiten van s'morgens vroeg.
Ik heb zeker een plezante dag gehad en ik kom dan maar rond19 uur naar huis zodat het meeste verkeer al thuis is en het wat rustiger is op de baan.
Ik denk dat ge vandaag ook van het zonnetje zult kunnen genieten het ziet er toch goed uit hier
Groetjes gerarda
-
Dag gerarda,
Fijn dat je dat toch allemaal doet, jaja, een mens moet onder het volk komen, en wandelen is een gezonde beweging,
't is mooi in Het Leen hé
Ik heb nog wat gepoetst, nu een boterhammetje eten
en dan nog wat aan de kaartjes prutsen, ik ben
nieuwjaarskaartjes aan 't maken.. in 3D -5D
Knip en plakwerk, dat maakt de geest rustig...
Nog een fijne dag ook aan de andere forumvrienden ,
een knuffke en tot....
Fijn dat je dat toch allemaal doet, jaja, een mens moet onder het volk komen, en wandelen is een gezonde beweging,
't is mooi in Het Leen hé
een knuffke en tot....
-
Ja oma-C die kaarten van u zijn mooi. maar dat is iets wat ik niet zou kunnen.Oma-C schreef:Dag gerarda,![]()
't is mooi in Het Leen hé![]()
Knip en plakwerk, dat maakt de geest rustig...![]()
![]()
een knuffke en tot....
Ik kan dat zo moeilijk weg doen als ik dat soms ontvang van vrienden, ik denk dan aan al het werk dat men dar aan gedaan heeft.
groetjes gerarda
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Tja, hét zeitje én de nostalgie...
Zowat 50 jaar geleden moést ik jaarlijks 2 weken, braaf met de ouders steevast méé naar ZEE.
Blankenberge.(Waar vooral Antwerpenaars blijkbaar een 2de thuis hebben). 's Morgens stapte ik - ook bij regen & wind - langs de waterlijn naar Zeebrugge en kwam door de duinen terug. En na het middageten, was het de andere richting. Wenduine (heen en terug). In m'n eentje. Soms maakt ik met de blote handen langs de golfbrekers een afdamming, om bij afgaande tij het water tegen te houden. (Op m'n 15de was ik nog een kind!)
LATER (als matroos bij de marine) ontdekte ik de kusten van o.a. Cornwall, Devon en ook Bretagne. Wauw...
Ik keerde er (na die legerdienst) in totaal 13 maal terug om kilometers langs de cliff-paden te stappen. En meer recent ging ik naar Guernsey en Jersey om dichterbij huis toch weer even die sfeer op te snuiven.
Want hoezeer onze eigen kust ook wil blijven verleiden. Ikzelf vind die Atlantic Wall van monstergebouwen op de dijk, maar niks.
In Den Haan kan ik nog een beetje mezelf terug vinden.
Allen nog een fijne namiddag gewenst!
SW
Zowat 50 jaar geleden moést ik jaarlijks 2 weken, braaf met de ouders steevast méé naar ZEE.
Blankenberge.(Waar vooral Antwerpenaars blijkbaar een 2de thuis hebben). 's Morgens stapte ik - ook bij regen & wind - langs de waterlijn naar Zeebrugge en kwam door de duinen terug. En na het middageten, was het de andere richting. Wenduine (heen en terug). In m'n eentje. Soms maakt ik met de blote handen langs de golfbrekers een afdamming, om bij afgaande tij het water tegen te houden. (Op m'n 15de was ik nog een kind!)
LATER (als matroos bij de marine) ontdekte ik de kusten van o.a. Cornwall, Devon en ook Bretagne. Wauw...
Ik keerde er (na die legerdienst) in totaal 13 maal terug om kilometers langs de cliff-paden te stappen. En meer recent ging ik naar Guernsey en Jersey om dichterbij huis toch weer even die sfeer op te snuiven.
Want hoezeer onze eigen kust ook wil blijven verleiden. Ikzelf vind die Atlantic Wall van monstergebouwen op de dijk, maar niks.
In Den Haan kan ik nog een beetje mezelf terug vinden.
Allen nog een fijne namiddag gewenst!
SW
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 23 jul 2012, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hugie12 - Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
hier ben ik weer ,dag iedereen!
Vandaag mijn luie dag,ben alleen naar de tandarts geweest
en eten gekookt meer kon er niet van af!
Opperhoofd heeft de kraan in de keuken eraf gedaan,die zat met een druiper
een nieuw stok erop gekocht en het is nog hetzelfde
dan de kraan maar binnengedaan en nu is het wachten tot er bellen.......
wc =regenwater;koken met gederegeert water;koffie zetten met flessen water,zo raakt alles eens op!
oma c;
dan nog wat aan de kaartjes prutsen, ik ben
gij begint er al aan;ik wacht veel te lang om er te maken en dus zijn de laatste dagen bezet om er te geraken!
Maak er ook met lintpapier en met stof die je uitsmeerd.Elk jaar heb ik er andere;ook voor verjaardagen enz.
Is hier dan wel een rommeltje;we hebben maar een tafel en als we gaan eten ,alles opzij
Ga nu mijn braad uithalen,anders heeft opperhoofd morgen geen eten!
slaapwel allemaal
Gerarda jij weet ook wat doen zie ik ,maar is goed hoor
Falcon waar zit je nu,want je reist wat af,weten op 't laasts niet meer waar
Zilver wolf heeft weer toegeslagen;
groetjes
Vandaag mijn luie dag,ben alleen naar de tandarts geweest
Opperhoofd heeft de kraan in de keuken eraf gedaan,die zat met een druiper
dan de kraan maar binnengedaan en nu is het wachten tot er bellen.......
wc =regenwater;koken met gederegeert water;koffie zetten met flessen water,zo raakt alles eens op!
oma c;
dan nog wat aan de kaartjes prutsen, ik ben
gij begint er al aan;ik wacht veel te lang om er te maken en dus zijn de laatste dagen bezet om er te geraken!
Maak er ook met lintpapier en met stof die je uitsmeerd.Elk jaar heb ik er andere;ook voor verjaardagen enz.
Is hier dan wel een rommeltje;we hebben maar een tafel en als we gaan eten ,alles opzij
Ga nu mijn braad uithalen,anders heeft opperhoofd morgen geen eten!
slaapwel allemaal
Gerarda jij weet ook wat doen zie ik ,maar is goed hoor
Falcon waar zit je nu,want je reist wat af,weten op 't laasts niet meer waar
Zilver wolf heeft weer toegeslagen;
groetjes
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen
-
Goeie morgen alle forumvrienden
Vandaag begint de zomer..
En nu maar hopen dat 'het weer' dat ook weet
Ik wens iedereen een fijne donderdag,
't zou zwoel en plakkerig warm worden
hopelijk een niet te erg onweer nadien
want de schade die dat meebrengt is dikwijls nogal groot...
(als je 't één keer meemaakte bibber je al op voorhand)..
Nog een fijne dag en geniet van al het mooie ...
Een knuffeltje en tot later...
Vandaag begint de zomer..
En nu maar hopen dat 'het weer' dat ook weet
Ik wens iedereen een fijne donderdag,
't zou zwoel en plakkerig warm worden
hopelijk een niet te erg onweer nadien
want de schade die dat meebrengt is dikwijls nogal groot...
(als je 't één keer meemaakte bibber je al op voorhand)..
Nog een fijne dag en geniet van al het mooie ...
Een knuffeltje en tot later...
-
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 23 jul 2012, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mooie verzen Silver.. lente-zomer elk seizoen heeft z'n charme..
We moeten het nemen zoals het komt we kunnen
er niks aan veranderen..
gerarda en Hugie voor jullie ook de groetjes,
slaap goed straks ...en tot morgen
er niks aan veranderen..
Laatst gewijzigd door Oma-C op 11 jul 2012, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oma-C ik ben een beetje weinig van stof. . Heb wat gezondheidsproblemen, en ben gisteren onder de scanner geweest. maar ik moet nu wachten tot maandag voor de uitslag. Ik heb voor het ogenblik nogal veel pijn en dus niet veel moed om iets te doen. Teveel pijstillers wil ik niet nemen. Zondag ga ik wel naar het schoolfeest zo zal ik nog een beetje onder de mensen zijn.Oma-C schreef:Mooie verzen Silver.. lente-zomer elk seizoen heeft z'n charme..
Ik hoop ook op een mooie zomer,
Ik probeer de zon in m'n hart te houden,
niet altijd even makkelijk ...maar ik doe m'n best,
en ook nog wat delen als het kan .....![]()
![]()
er niks aan veranderen..![]()
Hugie Falcon komt terug hoor.Is een weekje naar de Limburg en waarschijnlijk heel druk.
Tina ook druk om haar best te doen en fier vooral uit liefde voor haar Arnold op het huwelijksfeest van zijn familie aanwezig te zijn.
Helena ook druk bezig zeker?
Rudy en Veertje zullen moeten veel lezen om weer bij te zijn.
Groetjes Gerarda
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
jawel Gerarda ik word goed bezig gehouden en zeg niet neen als ik een uitnodiging krijg voor een etentje, een tentoonstelling, een babysit etc... Als 450 mensen te horen krijgen dat ze me uit mijn huis moeten halen en die doen dat allemaal, dan ben je wel ventjes bezig hé!
En dat gras dat groeit maar en groeit maar!!!!
-
Helena van Troje schreef:jawel Gerarda ik word goed bezig gehouden en zeg niet neen als ik een uitnodiging krijg voor een etentje, een tentoonstelling, een babysit etc... Als 450 mensen te horen krijgen dat ze me uit mijn huis moeten halen en die doen dat allemaal, dan ben je wel ventjes bezig hé!

Zijn dat die 450 mensen
Ja, ze hadden ook nog een paard bij.
Hun stokpaardje allicht?
SW