Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef

15 jul 2012, 18:21

Het kruisteken is voor de christeneminsen het teken dat hemel en aarde verbindt .

Werewoef
AMEN en AUM

cappa

16 jul 2012, 08:24

werewoef schreef:Het kruisteken is voor de christeneminsen het teken dat hemel en aarde verbindt .
En zelfs dat symbool heeft de kerk gepikt van de oude z.g. heidense culturen.

Clausewitz

16 jul 2012, 10:26

EB:
En als Judas er uit viel , had de Heer al een vervanger , nl. Paulus ; zo bleef Jezus toch de 13 de , het geluksgetal
Dát is weer een flagrante contre-vérité.Saulus heeft nooit deel uitgemaakt van de zogenaamde volgelingen.Integendeel. Hij heeft in Romeinse dienst als huurling de Joodse rebellen mee opgejaagd.
Wie bewaakt de bewakers.

janx

17 jul 2012, 23:07

Een gedichtje om senioren moed in te spreken ... hi ..hi

Ik ben nog fit van lijf en verstand !!!

Wel wat artrose in mijn heup en mijn knie.
Als ik me buk, is het net of ik sterretjes zie.
Mijn pols is iets te snel, mijn bloeddruk wat te hoog
maar ik ben nog fantastisch goed...zo op't oog

Met de steunzolen die ik heb gekregen,

loop ik weer langs 's Heeren wegen,
kom ik in de winkels en ook weer op het plein.
Wat heerlijk zo gezond te mogen zijn.
Wel gebruik ik een tabletje om in slaap te komen
en over vroeger te kunnen dromen.
Mijn geheugen is ook niet meer zoals het was
en ik ben weer vergeten wat ik gisteren nog las.
Ook heb ik wat last met mijn ogen
en mijn rug raakt meer en meer gebogen.
De adem is wat korter, mijn keel vaak erg droog.
Maar ik ben nog fantastisch...zo op 't oog.

Is het leven niet mooi, het gaat zo snel voorbij,
als ik kijk naar de foto's, over vroeger van mij.
Dan denk ik terug aan mijn jeugdige jaren.
Wilde ik een jas, dan moest ik heel lang sparen.
Ik ging fietsen en wandelen, overal heen,
en ik kende geen moeheid, zo het scheen.
Nu ik ouder word, draag ik vaak blauw, grijs of zwart
en ik loop heel langzaam, vanwege mijn hart.
Doe het maar op uw gemak, zei de cardioloog.
U bent nog fantastisch...zo op 't oog .

De ouderdom is goud, ja begrijp me wel.
Als ik niet kan slapen en dan tot honderd tel.
Dan twijfel ik, denk ik of dat wel waar is
en of dat beeld van goud niet een beetje raar is.
Mijn tanden liggen in een glas,
mijn bril op tafel, gehoorapparaat in mijn tas.
Mijn steunzolen naast het bed op de stoel,
U weet dus wat ik met die twijfel bedoel.
Trek niets in twijfel, zei de pedagoog.
U bent nog fantastisch goed...zo op 't oog.

En 's morgens als ik ben opgestaan
en eerst de afwas heb gedaan,
lees ik het laatste nieuws in de krant.
Ik wil toch bijblijven en naderhand
doe ik van alles, eerst geef ik de planten water,
de kamer stoffen doe ik later.
Wel gaat alles wat traag
heb na't eten wat last van mijn maag.
Maar ik wil niet zeuren, want 't mag,
dat is heel gewoon op je oude dag.
Aanvaard het rustig zei de psycholoog..
U bent nog fantastisch goed...zo o
p 't oog

Gedichtje van Annie M.G. Schmidt.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer

18 jul 2012, 09:26

Mooi gedicht JAN , sommige dingen zijn ook bij mij aanwezig , andere nog helemaal niet ; maar dat is de normale gang in dit leven , slijtage hoort daar nu eenmaal bij . Maar het belangrijkste is , wat men aan de eindstreep verwacht ! Een heerlijke toekomst bij de Here God , of een vraagteken misschien , of een groot donker gat voor sommigen ? Want daar leeft men toch naartoe , willen of niet ! Daarom is het goed nu en hier de juiste keuze te maken en naar zekerheid te zoeken .
Dit mooie gedicht geeft ons moed en lust om verder te gaan , zolang we hier nog zijn , maar eens komt toch ook de laatste dag . M.l.gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

18 jul 2012, 09:31

rolija schreef:Ebenhaezer,

Was dat kruis niet juist onze ondergang :idea:

Voor jou misschien ROLIJA , maar voor mij zéker niet , het werd mijn redding en een heerlijke toekomst voor millioenen mensen ! Vr.gr. EB.

ebenhaezer

18 jul 2012, 09:44

Clausewitz schreef:EB:
En als Judas er uit viel , had de Heer al een vervanger , nl. Paulus ; zo bleef Jezus toch de 13 de , het geluksgetal
Dát is weer een flagrante contre-vérité.Saulus heeft nooit deel uitgemaakt van de zogenaamde volgelingen.Integendeel. Hij heeft in Romeinse dienst als huurling de Joodse rebellen mee opgejaagd.

CLAUSEWITZ , wat ken jij de Bijbelse geschiedenis toch slecht ! Je ziet deeltjes er van , die voor jou goed bruikbaar zijn , maar de rest merk je dan niet . Paulus noemt zichzelf een laat geborene , en noemt zichzelf dan ook een APOSTEL , door God geroepen ! Natuurlijk heeft hij de gemeente vervolgd en dat erkent hij ook volmondig , maar God riep hem een halt toe , en gebruikte zijn vurige geest om juist die gemeenten met vuur te versterken en op te bouwen . Je ziet , bij God is niets onmogelijk ! Hij remt het kwade en strekt het goede . Vr.gr.EB.

Clausewitz

18 jul 2012, 15:32

EB
CLAUSEWITZ , wat ken jij de Bijbelse geschiedenis toch slecht ! Je ziet deeltjes er van , die voor jou goed bruikbaar zijn , maar de rest merk je dan niet
Huurling Saulus was die avond in de mess-officieren blijven "plakken".Ze hadden al een groot aantal rebellen gevangen genomen en vierden het met wijn uit Samos én haetare uit Ethiopië.'s Anderendaags moesten ze vroeg weg om nog een aantal vluchtende rebellen, die waren gesignaleerd door patrouilles, gevangen te nemen.Saulus, die niet uitgeslapen was en nog dronken van de zware wijn,viel onderweg van zijn paard, dat zelf geschrokken was van een wilde bende haveloze zwervers met ezels.Hijzelf was even bewusteloos daar hij zijn hoofd had gestoten tegen een dikke steen en kreeg dan een aanval van epilepsie waaraan hij van kindsbeenaf leed.Het voorval werd gemeld aan procurator Pilatus, die Saulus feliciteerde voor zijn succesrijke jacht op de volgelingen van de Joodse rebel Joshua.
Wie bewaakt de bewakers.

ebenhaezer

19 jul 2012, 10:01

Clausewitz schreef:EB
CLAUSEWITZ , wat ken jij de Bijbelse geschiedenis toch slecht ! Je ziet deeltjes er van , die voor jou goed bruikbaar zijn , maar de rest merk je dan niet
Huurling Saulus was die avond in de mess-officieren blijven "plakken".Ze hadden al een groot aantal rebellen gevangen genomen en vierden het met wijn uit Samos én haetare uit Ethiopië.'s Anderendaags moesten ze vroeg weg om nog een aantal vluchtende rebellen, die waren gesignaleerd door patrouilles, gevangen te nemen.Saulus, die niet uitgeslapen was en nog dronken van de zware wijn,viel onderweg van zijn paard, dat zelf geschrokken was van een wilde bende haveloze zwervers met ezels.Hijzelf was even bewusteloos daar hij zijn hoofd had gestoten tegen een dikke steen en kreeg dan een aanval van epilepsie waaraan hij van kindsbeenaf leed.Het voorval werd gemeld aan procurator Pilatus, die Saulus feliciteerde voor zijn succesrijke jacht op de volgelingen van de Joodse rebel Joshua.

Mooie fantasie CLAUS , maar hoort thuis in het sprookjesboek van jou ! Vr.gr.
EB.

ebenhaezer

19 jul 2012, 11:14

Een nuttige les uit Gods Woord om over na te denken , en te volgen , al is dat niet altijd gemakkelijk , want het moeilijkste voor een mens is , om zichzelf prijs te geven , leeg te maken van ' onszelf ' ; zoals ook een hooggeleerde eens zei : " niets te zijn , gans niets te zijn , dat is de vraag " . En Gods Woord zegt : " ... en wie onder u de eerste wil zijn , zal uw aller dienaar zijn , gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen " . Een moeilijke opdracht , maar de moeite waard om onze omgeving en deze wereld aangenamer te maken !

Met vriendelijke groet , EB.

bocuse

19 jul 2012, 16:05

ebenhaezer schreef:Een nuttige les uit Gods Woord om over na te denken , en te volgen , al is dat niet altijd gemakkelijk , want het moeilijkste voor een mens is , om zichzelf prijs te geven , leeg te maken van ' onszelf ' ; zoals ook een hooggeleerde eens zei : " niets te zijn , gans niets te zijn , dat is de vraag " . En Gods Woord zegt : " ... en wie onder u de eerste wil zijn , zal uw aller dienaar zijn , gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen " . Een moeilijke opdracht , maar de moeite waard om onze omgeving en deze wereld aangenamer te maken !

En blablablablablablabla...man, man

ebenhaezer

20 jul 2012, 15:50

bocuse schreef:
ebenhaezer schreef:Een nuttige les uit Gods Woord om over na te denken , en te volgen , al is dat niet altijd gemakkelijk , want het moeilijkste voor een mens is , om zichzelf prijs te geven , leeg te maken van ' onszelf ' ; zoals ook een hooggeleerde eens zei : " niets te zijn , gans niets te zijn , dat is de vraag " . En Gods Woord zegt : " ... en wie onder u de eerste wil zijn , zal uw aller dienaar zijn , gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen , maar om te dienen " . Een moeilijke opdracht , maar de moeite waard om onze omgeving en deze wereld aangenamer te maken !

En blablablablablablabla...man, man

Zeven maal ' bla ' en twee man's er bij ! Een vreemde reactie Bocuse !?! Maar het fijt dat je reageert , is een goed teken , het doet je wat , en dat is beter dan onverschilligheid . Ga zo voort ! Veel liefs , EB.

ebenhaezer

22 jul 2012, 20:00

Zo , hebben jullie je goed geamuseert met dat feitje , dat geen fijt is ? Ben blij voor jullie ; zo af en toe een schrijffoutje maken , dient dan toch nog voor iets ! Maar het ging hier eigenlijk over heel iets anders meen ik : nl. niet jezelf dienen , maar de ander ! Dat is een stapje opzij zetten , om het een ander aangenaam te maken ! Is daar iets op tegen misschien ? Kan dat iemand schaden soms ? Of staat egoïsme hier in de weg ? Maar ik vrees dat in deze tegenwoordige wereld en voor sommigen hier op dit forum , daar geen plaats voor is ! Dan moet niemand er raar van opkijken als het op onze planeet van kwaad naar erger bolt ! En dan maar de schuld aan God geven , dat is de weg van de minste weerstand . Jammer , maar dat moet ieder voor zichzelf weten , toch is daar de kans voor iedereen om inwendig rustig en gelukkig te zijn ! We kregen het goede voorbeeld van de Heer Jezus , zo'n grote 2000 jaar geleden . M.vr.gr. EB.

Reini

22 jul 2012, 20:15

Je hebt geen god nodig om goed te doen voor een ander Eb.
Dat is weer zo'n dwaze denkfout van alle religies.
Een goede opvoeding en/of moraalleer zijn voldoende.
En liefst een goed karakter. Dat heb je of heb je niet.

rolija

22 jul 2012, 21:30

Vandaag nog een goede spreuk gelezen,

Wijs is hij die God zoekt, succesvol is Hij die Hem gevonden heeft.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."