mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

16 jul 2012, 22:08

Lieve Tina,

al even niets van je gehoord... Lukt het een beetje?
We komen je toch een rustige nacht wensen... De moed niet opgeven hé!!!!! Wij zijn er ook nog.... voor u!!!!

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

tina316

17 jul 2012, 01:28

ik ben vandaag bij de dokter geweest veel hulp van die krijg je ook niet alleen nog eens zwaardere pillen om te slapen ,maar die heb ik dus geweigerd ,ik wil ook niet als een zombie door het leven gaan en je word er alleen maar depressiever van Voor mijn maag moet ik een afspraak maken om een maagonderzoek te doen ,daar ben ik doodsbang van ,ik heb het al eens gehad en gruwel van dat onderzoek en nu is arnold er ook niet om mij te steunen Soms vraag ik mij werkelijk af wat ik hier nog doe Je krijgt van niemand geen steun meer als je man al enkele maanden dood is ,voor hen is het voorbij maar dat het voor mij nog maar begint vergeet iedereen die niet hetzelfde heeft meegemaakt Gelukkig kan ik nog altijd bij jullie terecht ,jullie begrijpen mij als geen ander en dat is toch een troost voor mij Ik begrijp wel dat voor iedereen het leven verder gaat ,maar kunnen ze dan ook eens niet verstaan dat mijn wereld is ingestort en dat ik zoveel moeite heb om alleen verder te moeten gaan Iedereen kwam altijd met zijn misere en zorgen bij ons Arnold zei soms dat ik mij alles teveel aantrok en niet iedereen kon helpen ,maar ik probeerde het toch Nu ik hulp nodig heb zie je niemand en dat vind ik zo triestig Enfin met jullie begrip probeer ik het ,maar soms is het gemakkelijker om alles te laten voor wat het is Ik heb het heel zwaar en moeilijk zonder mijn man en soms wil ik weg kruipen in een hoekje en er nooit meer uitkomen Elke nieuwe dag staat er als een berg die ik weer moet doorkomen
groetjes tina

gerarda

17 jul 2012, 08:11

Tina ge hebt het goed gezien. zwaardere medikatie moet ge niet nemen. Inderdaad de dokters zijn altijd geneigd om pillen te geven liever dan eens goed na te denken wat ge feitelijk nodig hebt.Moest ik in uw geval zijn zou ik nog wat verder doen met temesta maar enorm aan u zelf werken.ge zult er voor moeten vechten om er bovenop te geraken want het is maar gijzelf die dat kunt , die pillen niet.ik ben natuurlijk geen dokter en dat onderzoek van uw maag is misschien nodig eventueel ook om u gerust te stellen. maar het kan ook zijn dat ge maagpijn hebt tengevolge van uw problemen en uw rouwproces. Spanning kan veel teweeg brengen en kunt ge pijn hebben vanaan uw hoofd tot uw voeten.
ofwel laat ge dit onderzoek doen ofwel moet ge vechten om er bovenop te geraken en dan uw medikatie laten; Mijn nicht nam ook veel medikatie na de dood van haar vriend, maar een familielid die bij een psychiater werkt heeft haar geholpen door haar medikatie te verminderen en nu begint ze er ook bovenop te komen .Dit wil zeggen dat de tijd er ook iets aan gedaan heeft. Nu nog een duwtje voor die zaken met het ocmw te regelen en dat zal ook een beetje klaarte scheppen.
Denk eraan dat Arnold fier zal zijn over u.Tenslotte moet ge vechten voor iets dat jullie samen verworven hebt hé uw huis.
Ik hoop u een beetje te kunnen helpen;
Er zullen u nog wel mensen raad geven en dan doet ge maar wat ge best vind voor u. ge kunt het hoor , maar ge beseft het nog niet. We hebben het allemaal gehad. Ik kon ook niets zonder Marc.

Groetjes en een dikke knuffel voor steun gerarda

Oma-C

17 jul 2012, 18:04

Dag Tina, ik kom je even nog een knuffeltje geven :?
morgen ben ik er even niet maar nadien kom ik
wel terug kijken hoe het met je gaat.. ik zag net bij
"Recht' dat daar ook een topic geopend is met wat betreft
jouw vraag over aangifte van erfenis... :)
Mssn kan je daar iets tussen vinden dat nuttig is.. :roll:
Nog een lieve groet, veel sterkte en tot donderdag..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

tina316

17 jul 2012, 21:26

omac ik ben juist eens gaan kijken dat heb ik niet gedaan nietje heeft het voor mij gedaan lief hé

groetjes tina

falcon1

17 jul 2012, 21:31

Lieve Tina,

ik dacht dat ik je reeds gezegd had... als de nood het hoogst is....
We wensen dat bvoor jou alles snel opgelost wordt...

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

18 jul 2012, 07:52

Goeiemorgen Tina,
Een zonnige knuffel, veel moed en sterkte,

Ik weet dat nietje daarvoor gezorgd heeft..; je ziet
dat méér mensen jou willen helpen, maar we weten ook
dat jij het tenslotte zelf moet doen,
Wij kunnen alleen maar aanmoedigen en zeggen hoe wij
het gedaan hebben, maar iedereen is anders hé :wink:

Ik wens je het allerbeste, ik ben er vandaag even niet
maar morgen ben ik er weer terug.. :)

Lieve groet van Oma-C

falcon1

18 jul 2012, 11:34

Lieve Tina,

geraak je er een beetje uit?
Hopelijk kunnen ze jou helpen met het invullen van de formulieren...

Nog een fijne dag.

Liefs,

Veertje & Falcon

tina316

18 jul 2012, 12:42

voor mijn papieren vind ik nergens hulp de ene mag het niet invullen de andere is niet bevoegd ook in het ocmw kunnen ze het niet invullen dus ben ik er maar zelf aan begonnen met wat opzoekingen op het internet Hopelijk zal het goed zijn Ik heb nog tijd tot 26 augustus dus denk ik dat ik ze volgende week zal binnen doen en eens vragen of ze willen kijken als ze goed zijn ingevuld
Bij de notaris vragen ze heel veel geld om het te doen omdat ik eigendom heb komt het tussen de 1200 en1600 euro dat is toch niet meer normaal ZE moeten er allemaal aan verdienen als iemand sterft
Mijn maag is al wat beter ik heb nieuwe pillen gekregen (maagbeschermers ) ik nam er al voordien maar het hielp niet meer Ik denk ook dat het komt zoals jullie zeggen door het verdriet Het doet niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk pijn Het gemis is verschrikkelijk

groetjes tina

falcon1

18 jul 2012, 15:07

Lieve Tina,

ik vind het altijd zo verschrikkelijk erg dat iemand die een dierbare verliest steeds aan zijn lot wordt overgelaten!
Ook voor jou vind ik dat zo erg. En dan perst men een mens nog uit als een citroen! Ik heb het wel door een notaris laten en het heeft me inderdaad veel geld gekost. (voor was meer het probleem omdat ik geen kinderen had...)

Gelukkig is je maag al wat beter. Inderdaad... stress werkt altijd ergens uit hé...
Ik hoop dat je er in lukt omp de formulieren in te vullen. En wees gerust... als er iets niet klopt zullen ze het wel vragen.

Nog veel moed en het zal je zeker wel lukken, dan is dat probleem ook van de baan.

Liefs,

Veertje & Rudy

falcon1

18 jul 2012, 15:26

Tina,

hier een site waar je meer gegevens kan terugvinden.

http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/t ... on-how.htm

Op de link hieronder kan je het invulformulier downloaden en er is een woordje uitleg bij:

https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... herche.jsp

Ik hoop dat het je van nut kan zijn.

gerarda

18 jul 2012, 17:47

Tina ik ben blij dat Falcon nog wat gevonden heeft om u te helpen uw formulieren in te vullen.
het is zeker erg dat ze allemaal klaar staan om wat mee te pikken van uw bezittingen. Waar men zelf voor gewerkt heeft en dan ook al veel belastingen voor betaald heeft komen ze nu nog inhalen om te gebruiken voor dingen dat ze verkeerd bestuurd hebben.En hun eigen zakken vullen.
Ik heb ook een harde tijd gehad en dan nog meest met de bank die vanalles deed om mijn geld geblokkeerd te houden omdat het op die manier in hun bezit bleef om te gebruiken hé.

Ik hoop dat het snel opgelost geraakt bij u en dat ze u misschien kunne helpen om in kleine schijven de kosten te betalen. ge moet u niet generen om het te vragen.

Sterkte Gerarda

Oma-C

19 jul 2012, 08:31

Dag Tina,
Samen met een knuffeltje hoop ik dat je de papperassen
goed opgelost krijgt, ik ben ermee toen mee naar
de notaris getrokken, om later geen problemen te hebben..
kost wat oké, maar zorgen en hoofdbrekens
heb je nu al genoeg denk ik :roll: :oops: :?

Lieve groet, en veel sterkte..

falcon1

19 jul 2012, 11:28

Lieve Tina,

we kompen je nog een fijne dag wensen.
Lukt het een beetje?

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

19 jul 2012, 17:51

Ik kwam ook nog even kijken.. :?
sterkte en moed Tina, ik denk aan je... :roll: :? tot later...