klassieke muziek

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over klassieke muziek, concerten, enz.
Opa Brombeer

03 jun 2012, 15:30

wieke45 schreef:De laureaten van de Elisabethwedstrijd komen naar Brugge....... Ben wel benieuwd naar het programma.
Dit concert heeft plaats op zaterdag 16 juni 2012 om 20.00 uur. Het Brussels Philharmonic staat o.l.v. Michel Tabachnik.

Hier het programma.

Tickets zijn online hier te bestellen.

Opa Brombeer

davang

03 jun 2012, 17:11

Dank U 'Opa Brombeer',maar daar ik zaterdag laatst in het concertgebouw moest zijn,zag ik al een rij mensen staan om toegangsbewijzen te bestellen...
Ik weet zeker bij een dergelijk gebeuren er al de 'betere' plaatsen zijn uitgekozen,er ook verschillende 'VIP's een plaatjes krijgen...daarom m'n soort van waarschuwing. :wink: :wink:
Wat niet al lachend kan gezegd.....

davang

16 jul 2012, 20:43

Beste Opa Brombeer,van die laatste van Franz Liszt "Les Prèludes" S.96 krijg ik geen klank,wel komt de balk tevoorschijn die normaal verloopt,de klank regelaar die te zien is staat ook op maximum,maar alles zonder klank...
(m'n klank op de pc staat wel aan)
Opa Brombeer

17 jul 2012, 10:11

Beste davang.

Ik heb daarnet nog eens geprobeerd en bij mij werken de linken naar de drie symfonische gedichten van Franz Liszt die ik reeds postte wel degelijk. Ik bedoel hiermee dat ik dus duidelijk klank hoor.
Ik moet er wel bijzeggen dat "Les Préludes" zeer zacht begint en op veel opnames, ook op CD's, is dit meestal echt zacht, zodanig dat men in de meeste gevallen het volume echt maximaal moet opendraaien.
Misschien zo eerst eens proberen.

Mvg. Opa Brombeer

davang

17 jul 2012, 20:54

Opa brombeer...

...m'n verontschuldiging... :oops: :oops: ik heb gisteren vergeten te melden dat alles OK was...

davang

11 aug 2012, 19:48

'k Heb wat 'geprofiteerd' hoor...luisterde naar "liebestraum" (cello en piano) uitgevoerd door zuster en broer...heel mooi.
Ook te horen op "You Tube"..