klassieke muziek
-
Opa Brombeer
Dit concert heeft plaats op zaterdag 16 juni 2012 om 20.00 uur. Het Brussels Philharmonic staat o.l.v. Michel Tabachnik.wieke45 schreef:De laureaten van de Elisabethwedstrijd komen naar Brugge....... Ben wel benieuwd naar het programma.
Hier het programma.
Tickets zijn online hier te bestellen.
Opa Brombeer
-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Dank U 'Opa Brombeer',maar daar ik zaterdag laatst in het concertgebouw moest zijn,zag ik al een rij mensen staan om toegangsbewijzen te bestellen...
Ik weet zeker bij een dergelijk gebeuren er al de 'betere' plaatsen zijn uitgekozen,er ook verschillende 'VIP's een plaatjes krijgen...daarom m'n soort van waarschuwing.

Ik weet zeker bij een dergelijk gebeuren er al de 'betere' plaatsen zijn uitgekozen,er ook verschillende 'VIP's een plaatjes krijgen...daarom m'n soort van waarschuwing.
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
Opa Brombeer

Vervolg . . Weimar . . Hulp bij orkestratie . . Oorlog van de romantici . . Nieuwe vormen
Dertien symfonische gedichten . . "Eine Bergsinfonie" . . Tempoaanduidingen
Biografie Franz Liszt
Luister nu naar Sinfonische Dichtung "Eine Bergsinfonie" (Ce qu'on entend sur la montagne) van Fanz LISZT. Het London Philharmonic Orchestra staat o.l.v. Bernard Haitink.
-
Opa Brombeer

Samenwerking met Joachim Raff . . Vervolg . . Van "Les quatre éléments" naar "Les Préludes"
Vele theorieën . . Structuur van "Les Préludes" . . "Rußland-Fanfare" . . Vervolg
Luister nu naar Sinfonische Dichtung "Les Préludes", S.97 van Franz LISZT.
De Berliner Philharmoniker staat o.l.v. Daniel Barenboim]
-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Beste Opa Brombeer,van die laatste van Franz Liszt "Les Prèludes" S.96 krijg ik geen klank,wel komt de balk tevoorschijn die normaal verloopt,de klank regelaar die te zien is staat ook op maximum,maar alles zonder klank...
(m'n klank op de pc staat wel aan)
(m'n klank op de pc staat wel aan)
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
Opa Brombeer
Beste davang.
Ik heb daarnet nog eens geprobeerd en bij mij werken de linken naar de drie symfonische gedichten van Franz Liszt die ik reeds postte wel degelijk. Ik bedoel hiermee dat ik dus duidelijk klank hoor.
Ik moet er wel bijzeggen dat "Les Préludes" zeer zacht begint en op veel opnames, ook op CD's, is dit meestal echt zacht, zodanig dat men in de meeste gevallen het volume echt maximaal moet opendraaien.
Misschien zo eerst eens proberen.
Mvg. Opa Brombeer
Ik heb daarnet nog eens geprobeerd en bij mij werken de linken naar de drie symfonische gedichten van Franz Liszt die ik reeds postte wel degelijk. Ik bedoel hiermee dat ik dus duidelijk klank hoor.
Ik moet er wel bijzeggen dat "Les Préludes" zeer zacht begint en op veel opnames, ook op CD's, is dit meestal echt zacht, zodanig dat men in de meeste gevallen het volume echt maximaal moet opendraaien.
Misschien zo eerst eens proberen.
Mvg. Opa Brombeer
-
Opa Brombeer

"La Marseillaise" . . "La Marseillaise" buiten Frankrijk . . Sinfonische Dichtung "Héroïde funèbre"
Luister nu naar Sinfonische Dichtung "Héroïde funèbre" S.102 van Franz LISZT.Het London Philharmonic Orchestra staat o.l.v. Bernard Haitink.
Luister nu naar de bewerking van Hector Berlioz van de "Rákóczi March". De Wiener Philharmoniker staat o.l.v. Sir Georg Solti.