Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Tropenvel Helena
heb jij geluk...
Ja jij hebt nog in de tropen gewoond da's juist...!
fijn dat je genoten hebt... verstand op nul en ervoor gaan
soms is datnog het beste
Ik heb en triestig baby-velleke
en krijg altijd zonnebrand en uitslag als ik 'onbedekt' in de zon zit
rondlopen dat gaat nog en beetje maar pappen en smeren
moet ik altijd.. en ik haat die vieze plakboel
Daarom heb ik graag zon "om in de schaduw te zitten"
Morgen een dagje naar zee met de buren,
tot overmorgen en een knuffelke
Ja jij hebt nog in de tropen gewoond da's juist...!
fijn dat je genoten hebt... verstand op nul en ervoor gaan
soms is datnog het beste
Ik heb en triestig baby-velleke
en krijg altijd zonnebrand en uitslag als ik 'onbedekt' in de zon zit
rondlopen dat gaat nog en beetje maar pappen en smeren
moet ik altijd.. en ik haat die vieze plakboel
Daarom heb ik graag zon "om in de schaduw te zitten"
Morgen een dagje naar zee met de buren,
tot overmorgen en een knuffelke
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Helena....
Ik ben af en toe komen lezen en las dat je het zo moeilijk had...ik kon je niet helpen....anderen konden het zo goed verwoorden...ze maakten het ook mee....
Maar ik heb hier wel een kaarsje branden voor jou en al degenen die het zo moeilijk hebben...
Vandaag was ik blij verrast dat je mee was gaan varen...alle zorgen van de laatste tijd met het water mee laten drijven....en de woorden..."ik leer leven"......houden zo!!
Liefs, Reline
Ik ben af en toe komen lezen en las dat je het zo moeilijk had...ik kon je niet helpen....anderen konden het zo goed verwoorden...ze maakten het ook mee....
Maar ik heb hier wel een kaarsje branden voor jou en al degenen die het zo moeilijk hebben...
Vandaag was ik blij verrast dat je mee was gaan varen...alle zorgen van de laatste tijd met het water mee laten drijven....en de woorden..."ik leer leven"......houden zo!!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Helana,
tropenvel
dan ben jij een van de gelukkigen!
Hier vliegen de busjes 'smeersel" de deur uit!
Goede gezegd ik "leer" leven... dat is zeker wat je nog moet doen... al zal het soms nog wel moeilijk zijn...
OmaC... geniet van je dagje aan zee... maar veel bomen om te schuilen hebben ze niet... wel terrasjes...
Reline, een kaarsje kan ook helpen hoor... en een troostend woord helpt ook altijd...
Nog een fijne zonnige dag voor iedereen...
Liefs,
Veertje & Rudy
tropenvel
Hier vliegen de busjes 'smeersel" de deur uit!
Goede gezegd ik "leer" leven... dat is zeker wat je nog moet doen... al zal het soms nog wel moeilijk zijn...
OmaC... geniet van je dagje aan zee... maar veel bomen om te schuilen hebben ze niet... wel terrasjes...
Reline, een kaarsje kan ook helpen hoor... en een troostend woord helpt ook altijd...
Nog een fijne zonnige dag voor iedereen...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo, gisteren zijn we gaan varen op de Dijle, Rupel, Zeekanaal en Schelde. Een perfecte dag, aangenaam gezelschap, rust en een goede babbel, lekker eten en drinken aan boord en om af te sluiten nog gaan eten 's avonds ook.
Daarstraks bezoek van het gezinnetje met jongste kleinkindje. Koddig hoe hij loopt met zijn armpjes in de lucht en hij begint al woordjes te zeggen. Ik ben zo blij dat ze nog eens met zijn drietjes zijn afgekomen. Met de tandem nog wel. Peuter R. in zijn kinderzitje en mama en papa aan de pedalen.
Toen die fijn buiten waren en ik begon te verzinnen wat ik wel eens ging doen, kwam er een vraag om mee een terrasje te doen! Een washand door mijn gezicht, een kam door mijn haar en hop de fiets op.
Poes per abuis opgesloten in het toilet. Ik kwam thuis en jawel: de wc-rol aangeknabbeld en half afgerold, een plant van de vensterbank gekieperd. Ze zal gepanikeerd hebben vrees ik...
Morgen op babybezoek ook weeral tof!
Daarstraks bezoek van het gezinnetje met jongste kleinkindje. Koddig hoe hij loopt met zijn armpjes in de lucht en hij begint al woordjes te zeggen. Ik ben zo blij dat ze nog eens met zijn drietjes zijn afgekomen. Met de tandem nog wel. Peuter R. in zijn kinderzitje en mama en papa aan de pedalen.
Toen die fijn buiten waren en ik begon te verzinnen wat ik wel eens ging doen, kwam er een vraag om mee een terrasje te doen! Een washand door mijn gezicht, een kam door mijn haar en hop de fiets op.
Poes per abuis opgesloten in het toilet. Ik kwam thuis en jawel: de wc-rol aangeknabbeld en half afgerold, een plant van de vensterbank gekieperd. Ze zal gepanikeerd hebben vrees ik...
Morgen op babybezoek ook weeral tof!
-
Mooi berichtje Helena,
Goed nieuws is altijd aangenaam
Kleine R groeit als kool... plezant is dat.. en hij leert al vroeg
fietsen dat is ook meegenomen voor later..
Ja..mama en papa zijn pedaalridders, mooi..zeker met dit weer..
haha ik zie nog de bakfiets van hun huwelijk
En een fijne boottocht gehad mooi zo.. dat pakken ze
ook niet meer af...elke goeie dag is er ene.. en een fijn etentje
is ook altijd meegenomen.
Poes Koba daarentegen,.. dat beestje zal niet geweten hebben
wat er gebeurde.. en moest zich dan met iets amuseren hé
Een sterkteknuffelke voor de komende dagen en tot later...
Goed nieuws is altijd aangenaam
Kleine R groeit als kool... plezant is dat.. en hij leert al vroeg
fietsen dat is ook meegenomen voor later..
Ja..mama en papa zijn pedaalridders, mooi..zeker met dit weer..
haha ik zie nog de bakfiets van hun huwelijk
En een fijne boottocht gehad mooi zo.. dat pakken ze
ook niet meer af...elke goeie dag is er ene.. en een fijn etentje
is ook altijd meegenomen.
Poes Koba daarentegen,.. dat beestje zal niet geweten hebben
wat er gebeurde.. en moest zich dan met iets amuseren hé
Een sterkteknuffelke voor de komende dagen en tot later...
-
Lieve Helena,
we genieten een beetje met je mee omdat je zo'n fijne dag gehad hebt. Je hebt zo iets wel nodig om even de batterijtjes op te laden hé.
Misschien dat je stilaan kan denken aan een volgend uitstapje?
Trouwens morgen al op babybezoek... zal ook wel fijn zijn...
En kleinkindje op bezoek gehad. Ja, altijd leuk om ze bezig te zien. En inderdaad, ze veranderen zo snel...
De poes opgesloten? Dat kan al eens meer gebeuren want die zijn echt nieuwsgierig met soms alle gevolgen vandien... Onze zijn al iets ouder en hun apekuren zijn over...
We wensen je nog een fijne dag...
Liefs,
Veertje & Rudy
we genieten een beetje met je mee omdat je zo'n fijne dag gehad hebt. Je hebt zo iets wel nodig om even de batterijtjes op te laden hé.
Misschien dat je stilaan kan denken aan een volgend uitstapje?
Trouwens morgen al op babybezoek... zal ook wel fijn zijn...
En kleinkindje op bezoek gehad. Ja, altijd leuk om ze bezig te zien. En inderdaad, ze veranderen zo snel...
De poes opgesloten? Dat kan al eens meer gebeuren want die zijn echt nieuwsgierig met soms alle gevolgen vandien... Onze zijn al iets ouder en hun apekuren zijn over...
We wensen je nog een fijne dag...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Hallo Helena...
Ik heb met veel plezier gelezen hoe jou dag gisteren verlopen is!!
En vandaag ook fijne vooruitzichten.
Ik ben heel blij voor jou!!
En die poezen-capriolen...heel leuk!!
Ik ben deze namiddag gewoon in de omgeving wat gaan fietsen...door de velden en weiden naar het bos....was fijn om zien hie alles herleefde na een middag in diepe rust...
Liefs, Reline
Ik heb met veel plezier gelezen hoe jou dag gisteren verlopen is!!
En vandaag ook fijne vooruitzichten.
Ik ben heel blij voor jou!!
En die poezen-capriolen...heel leuk!!
Ik ben deze namiddag gewoon in de omgeving wat gaan fietsen...door de velden en weiden naar het bos....was fijn om zien hie alles herleefde na een middag in diepe rust...
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
-
Jawel mijn dag was tot hiertoe weer goed, beetje te warm, maar dat is nu eenmaal zo.
Daarstraks uitgenodigd voor een ontbijt in de stad morgenvoormiddag.
Zolang er nog geen echt nieuws is over bepaalde dingen, leven we gelijk God in Frankrijk, nemen wat we krijgen kunnen is de leuze!
Ik zal wel meehelpen ze te vervullen die leuze geen nood, ik ben gerodeerd in het leven met het zwaard van Damocles boven mijn hoofd en dan van dat leven het beste maken, kome wat komt. Misschien moest het zo zijn dat die bepaalde persoon op mijn weg kwam. We zien wel.
Daarstraks uitgenodigd voor een ontbijt in de stad morgenvoormiddag.
Zolang er nog geen echt nieuws is over bepaalde dingen, leven we gelijk God in Frankrijk, nemen wat we krijgen kunnen is de leuze!
Ik zal wel meehelpen ze te vervullen die leuze geen nood, ik ben gerodeerd in het leven met het zwaard van Damocles boven mijn hoofd en dan van dat leven het beste maken, kome wat komt. Misschien moest het zo zijn dat die bepaalde persoon op mijn weg kwam. We zien wel.
-
Lieve Helena,
goed zo... weer genoten van je dag! Misschien dat het weer er ook wel voor iets tussen zit, maar toch...
En morgen een lekker ontbijtje...
Laat dat zwaard maar doen... het leven is wel iets meer dan dat en je zal er je zeker wel door slaan!
En wat die persoon betreft... als hij veel voor jou betekent heeft hij zeker niet voor niks je pad gekruist... Al ooit van voorbestemdheid gehoord?
Sommige dingen komen gewoon op je af en die moet je met open armen ontvangen. In jou situatie moet je van je leven maken wat het waard is en dat kan nog héél qwat zijn!
Trouwens, ik vraag me dan weer af... in hoeverre zit je Lieve Hugo daar weer achter. Maar ik kan gedeeltelijk p die vraag antwoorden... hij wil je vooral gelukkig zien. Onthoudt dat nu maar heel goed!
We wensen je nog een fijne avond... ook voor OmaC en Reline
Liefs,
Veertje & Rudy
goed zo... weer genoten van je dag! Misschien dat het weer er ook wel voor iets tussen zit, maar toch...
En morgen een lekker ontbijtje...
Laat dat zwaard maar doen... het leven is wel iets meer dan dat en je zal er je zeker wel door slaan!
En wat die persoon betreft... als hij veel voor jou betekent heeft hij zeker niet voor niks je pad gekruist... Al ooit van voorbestemdheid gehoord?
Sommige dingen komen gewoon op je af en die moet je met open armen ontvangen. In jou situatie moet je van je leven maken wat het waard is en dat kan nog héél qwat zijn!
Trouwens, ik vraag me dan weer af... in hoeverre zit je Lieve Hugo daar weer achter. Maar ik kan gedeeltelijk p die vraag antwoorden... hij wil je vooral gelukkig zien. Onthoudt dat nu maar heel goed!
We wensen je nog een fijne avond... ook voor OmaC en Reline
Liefs,
Veertje & Rudy
-
ha falcon wij zeggen altijd dat ons beider wederhelften knusjes samen rijstepap aan het eten zijn en ondertussen af en toe wat konkelfoezen en ons rondsturen..... 
-
Hahaha... Helena... dat gevoel kennen wij nu ook sé... en daar hebben we het ook dikwijls over...
Hier nog een foto die ik voor jullie deze avond gemaakt heb...

Liefs,
Veertje & Rudy
Hier nog een foto die ik voor jullie deze avond gemaakt heb...

Liefs,
Veertje & Rudy
-
Goeie zonnige donderdagmorgen
Helena, mooi zoals jij dat ziet, ik heb dat gevoel ook zo...:
daarboven wordt aan de touwtjes getrokken en er wordt nog wat tegengewrongen maar de dingen komen zoals ze moeten komen..
Geniet van de mooie dagen... ze zijn zeldzaam maar o zo mooi!
Dank je falcon voor de rustgevende avondzon...
Een fijne dag vandaag.. doe het rustig en probeer het koel te houden...
Nog een knuffelke en tot later
Helena, mooi zoals jij dat ziet, ik heb dat gevoel ook zo...:
daarboven wordt aan de touwtjes getrokken en er wordt nog wat tegengewrongen maar de dingen komen zoals ze moeten komen..
Geniet van de mooie dagen... ze zijn zeldzaam maar o zo mooi!
Dank je falcon voor de rustgevende avondzon...
Een fijne dag vandaag.. doe het rustig en probeer het koel te houden...
Nog een knuffelke en tot later
Laatst gewijzigd door Oma-C op 26 jul 2012, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goed begonnen is half gewonnen:
Daarom dat ik met de troostkameraad rond tien uur samen ontbeten heb in de stad, net vakantie!
Het was juist goed op het terras van de Margriet en lekker en stil en rustig en het mooie van een juiste vriendschap is dat je gewoon mag zwijgen en genieten en de andere partij niet zozeer moet entertainen.
Daarna met een grote omweg langs de vaart en door het park naar huis gefietst.
Genieten van de kleine dingen: we kregen elf jaar de tijd om het te leren. Er was duidelijk een reden voor. Morgen valt het verdict

Stille Stad
Naast de poort van "De Margriet"
Wacht ik op mijn disgenoot
We delen er het ochtendbrood
Gelijk met ons verdriet.
Daarom dat ik met de troostkameraad rond tien uur samen ontbeten heb in de stad, net vakantie!
Het was juist goed op het terras van de Margriet en lekker en stil en rustig en het mooie van een juiste vriendschap is dat je gewoon mag zwijgen en genieten en de andere partij niet zozeer moet entertainen.
Daarna met een grote omweg langs de vaart en door het park naar huis gefietst.
Genieten van de kleine dingen: we kregen elf jaar de tijd om het te leren. Er was duidelijk een reden voor. Morgen valt het verdict
Stille Stad
Naast de poort van "De Margriet"
Wacht ik op mijn disgenoot
We delen er het ochtendbrood
Gelijk met ons verdriet.
-
Lieve Helena...
het is zo mooi wat je schrijft!
Terug dat sprakeltje hoop en iemand die je begrijpt!
Morgen gaan we hier voor jullie een hele dikke kaars branden!
Maar soms denk ik toch... het leven kan toch zo oneerlijk zijn.
We hebben ondertussen al veel meegemaakt hé... We moeten blijven hopen!
Veel sterkte voor morgen...
Liefs,
Veertje & Rudy
het is zo mooi wat je schrijft!
Terug dat sprakeltje hoop en iemand die je begrijpt!
Morgen gaan we hier voor jullie een hele dikke kaars branden!
Maar soms denk ik toch... het leven kan toch zo oneerlijk zijn.
We hebben ondertussen al veel meegemaakt hé... We moeten blijven hopen!
Veel sterkte voor morgen...
Liefs,
Veertje & Rudy