mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

27 jul 2012, 06:38

Lieve Tina,

wat erg voor jou!
Maar vergeet niet dat hun leven verder gaat en het jouwe is blijven stilstaan... Het is misschien erg dat ik het zeg, maar zij ervaren het niet zoals jij het ervaart.
Je zei gisteren nog dat de familie dat boekje eens moest lezen. Wel, ik heb dat ook gedaan en niemand heeft meer dan één blz gelezen! Gewoonweg omdat ze zich niet kunnen inleven in de pijn en het verdriet van iemand die zijn dierbare verloren is! En wees gerust de meeste mensen beleven dat zo! Na een tijdje gaan ze wel aanvoelen dat je er zwaar aan tilt en gaan dan mischien wel meer moeite doen om je te begrijpen.
Probeer nu maar wat tot rust te komen... en doe wat dingen waar je je goed bij voelt...

Hugie bedankit dat je nog even langs kwam... was een tijdje geleden...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

27 jul 2012, 07:52

Goeiemorgen Tina,

Ja zo gaat dat ... :roll: :? voor alle mensen gaat het leven
gewoon verder ...en voor jou is de tijd bijven stilstaan...
Niemand kan je begrijpen (ik zei het al meer)...alleen wie het zelf meemaakt kan begrijpen hoe jij je nu voelt.. :( :?
Probeer een beetje lief te zijn voor jezelf.. je verdient dat..
En laat de mensen en familie maar doen,
ze weten niet dat ze fout bezig zijn.. ze beseffen het niet eens...
ik stuur jou een sterkteknuffel en mijn kaars brandt altijd....

Kom hier bij ons je hartje maar leegkippen, wij zijn er voor jou...
Niet elke minuut... maar als we even kunnen dan krijg je respons...
Hou je sterk Tina, we weten dat je 't kan.... we zijn er voor jou...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

27 jul 2012, 09:45

Ja Tina niet leuk wat ge van de familie moet horen, dat Arnold al vergeten is. maar ja aan onze ouderdom hebben we al ondervinding, en weten dat veel familie zo maar oppervlakkig is.Ge hebt soms meer aan vrienden.Maar ge moet leren u daar niks van aan te trekken. Zij zullen niet meer veranderen ,maar aan uzelf kunt ge wel veranderen en zet de familie band maar als laatste in de rij. En houd de de herinneringen aan Arnold voor uzelf.

Tina een dikke knuffel van mij . Ik vind dat ge het goed doet en stilaan sterker word. Arnold zal fier zijn op u.

Gerarda

tina316

27 jul 2012, 12:38

ik vind het heel erg dat mijn schoonfamilie zich zo gedraagt ,Ik denk dat ze me toch een tijdje niet zullen zien Zoals gerarda zegt je bent soms beter af met vrienden dan met je familie
En rudy ik vind het heel normaal dat een man ook behoefte heeft aan een knuffel twee armen om je heen en een welgemeende knuffel zeggen soms meer dan woorden
Ik ben vandaag dus niet gegaan voor de successierechten zag het gewoon weg niet zitten na gisteren ,maar zal nu toch maandag gaan want ik heb maar 1 maand meer en hoe rapper ik er vanaf ben hoe beter Eindelijk is alles met de bank in orde gekomen twerd tijd na 4 maanden Dat is ook al een zorg minder Ik ben toch zo moe de laatste tijd en soms kan het me allemaal niets meer schelen wat er gebeurt,maar dan heb ik soms het gevoel dat arnold zegt komaan doe voort je kunt het je deed het vroeger wel Maar het leven is zo zwaar geworden , alles staat als een hoge berg voor mijn neus die ik moet overwinnen en je word er zo moe van

groetjes tina

Oma-C

27 jul 2012, 15:19

Lieve Tina,

Die berg.. die gaan we aanpakken hé..'t mooi vanop de top!
Ik heb de bergschoenen weer uitgehaald en flink opgepoetst
om met jou de tocht aan te vatten...
(da's al eens meer gebeurd oa met Helena :roll:
en daar stap ik nog mee verder...)
De rugzak staat ook klaar... voetje voor voetje, en op eigen tempo...
We rusten onderweg wel even.. maar we klimmen naar de top.. :?
we zullen niet alleen zijn.. ik ben zeker dat er nog gaan meestappen..

Een knuffelke en een mandje moed, en we gaan er tegen aan.
Moeilijk gaat ook.. :? Wie gaat er nog mee..?? Ik ben er klaar voor....
[/IMG]
Afbeelding
Gast

27 jul 2012, 15:41

Dag Tina

Eventjes een groetje ,tussen mijn oefenen ..
Oma-C ,ik heb veel bewondering voor jou ....ik zal tina zeker regelmatig komen opzoeken ...en de manier hoe jij dit hier plaats ,wel vind ik héél mooi !!

Ik kan mij moeilijk inleven in jullie situatie,want maakte dit niet mee ,dus wie ben ik é.

Tot nog eens

Brigitte

gerarda

27 jul 2012, 16:26

neen tina niet opgeven , we gaan mee met Oma-c de berg op , we zijn bijna aan de top; heel normaal hoor dat ge wilt opgeven en dat ge moe bent . maar het moet lukken . nadien zult ge blij zijn en zal die moeheid wel over gaan En vergeet niet Arnold zal fier zijn op u.
en avant march zeggen ze in Oostende :wink: :roll:

groetjes gerarda

Helena van Troje

27 jul 2012, 17:03

en tina ik weet uit ondervinding dat er onderweg naar de top hier en daar heel mooie rustplekjes zullen zijn, ergens aan een koel meertje in een wei vol bloemen, echt waar. Ik heb mijn bergschoenen nog altijd aan, dus ik klim ook nog eens een stukje mee als je wil.

tina316

27 jul 2012, 17:34

oma-c zo grappig en mooi ik moest lachen toen ik het zag en las en wenen tegelijkertijd en jij hebt toch voor alles een oplossing ,zo lief bedankt
jullie zijn toch zo lief en begrijpend ,wat zou ik zonder jullie beginnen

groetjes tina

Oma-C

27 jul 2012, 19:51

Veel sterkte Tina :?
We gaan ervoor, slaapwel voor straks.. ik kijk al uit
naar de rustige bergbeekjes en de alpenweiden
die Helena en ik ook zo goed kennen...:roll:
Een zware tocht, maar het lukt ons wel ...
Nog een knuffeltje en lieve groetjes...van Oma-C :wink:
slaapwel en tot morgen :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 27 jul 2012, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

dewill

27 jul 2012, 20:17

Dag Tina ,

Ook ik blijf je steunen en volgen . Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden als de vele andere Forumvrienden dat kunnen .Luister maar naar hun goedbedoelde raad, ik weet uit ervaring dat zij het goed met je menen en echt vanuit hun hart met jou meeleven .
Ik zou ook met jou en de andere Forumvrienden die berg samen met jou willen beklimmen maar ik lig zelf helemaal tegen mijn zin ook nog meer tegen de grond dan dat ik rechtop sta ( ik heb letterlijk een manke poot en ik denk dat ik er figuurlijk ook een heb . . . ).
Weet echter dat ik je vanuit het diepste van mijn hart steun in diepe bewondering voor jou en de Forumvrienden .
Ik duim voor jou !

Groeten , dewill

Oma-C

27 jul 2012, 20:55

Hey dewill, :) Dank je dat je ook een klein stukje mee de berg op wil..
Figuurlijk dan.. want je hebt het ook niet altijd gemakkelijk :roll:
Dat begrijpen we wel.. :?
Maar we slaan er ons wel allemaal doorheen ...
alle steun is welkom en Tina zal het zeker waarderen, :)
net als ik en alle andere forumvrienden hier.
Veel sterkte ook voor jou.. en slaapwel...!

Slaapwel Tina, ik denk aan je...

Helena van Troje

27 jul 2012, 21:06

hallo dewill, hoe meer zielen hoe meer vreugd' degeen die het sterkst is trekt degeen die niet altijd voort kan verder mee, dat zal wel een keertje dan de ene en dan de andere zijn.... groetjes, ik bijt af en toe ook nog eens in het zand hoor, ik strompel letterlijk en figuurlijk

falcon1

27 jul 2012, 23:02

Lieve Tina,

wat een prachtig initiatief van OmaC!!!
Ik zoek me ook een plaatsje aan de koord zodat we elkaar kunnen opvangen als het moeilijk wordt!
En wat zeker belangrijk is zoals Helena schrijft... af toe wat rust bij een rustig plekje... dat is heel bealngrijk want anders wordt de tocht té vermoeiend! Helena, ik denk dat ik dat nog ooit aan jou heb geschreven :wink: )
Natuurlijk wordt de tocht gemakkelijker als er meer mensen aan deel nemen... maar we gaan zeker met Tina en de anderen de uitdaging aan. Soms zal er wel wat zwarte sneeuw zijn maar ook daar moeten we doorheen...

@ Dewill... wat vind ik het fijn kerel dat je er terug bent!!! Maar ik zit er een beetje mee in dat je jezelf een beetje minderwaardig voelt in deze tocht! Je bent wie je bent en je moet ook vooruit! Ok, ik weet dat je het daar moeilijk mee hebt, maar toch... Vergeet vooral niet... je kan twee kanten uit in je leven ... In dit geval terug naar beneden gaan of, ondanks héél grote inspanningen toch proberen de top bereiken... Ga je mee? We zullen jou zeker helpen :!: :!: :!: Je verdient het wel echt! Desnoods sleur ik een ganse dag aan dat touw!!! :lol:

@ Nietje... Jij bent ook een deel van de schakel hoor... Niet bescheiden zijn. Je zegt dat je dit allemaal niet hebt meegemaakt maar jou aandeel hier is ook zeker héél belangrijk!!!! Trouwens ik ken je al zo lang als iemand die heel erg begaan is om je mede-mensen!!!!

@Helena & Gerarda... jullie hebben ondertussen al wat ervaring, dus we kunnen zeker op jullie rekenen hé!!!

Dus lieve Tina, we gaan er voor hé... met vallen en opstaan... dat weten we al op voorhand...

We wensen jullie allemaal nog een rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Hugie12

27 jul 2012, 23:28

Tina,
ook ik wil mee,heb nog zo iets ergs als julie niet mee gemaakt;maar heb wel brede schouders .... :oops:

Afbeelding

Hier heb je veel vrienden die je zullen helpen boven te raken ,kop op hoor.
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen