Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

04 aug 2012, 23:45

Lieve Helena,

Het valt me mee dat de oorzaak van bijna niet meer kunnen gaan, twee keer een geknelde zenuw is....
Dat is heel waarschijnlijk op te lossen.
Ik was bang dat jou voeten door al die jaren erg beschadigd waren...
Nu hopen ....
Ik wens jou en je troostmaatje heel veel sterkte toe....
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Oma-C

05 aug 2012, 08:39

Goeie morgen Helena...
ik ga hier geen hele herhaling geven van mijn dagje gisteren,
ik heb het bij gerarda geschreven :roll:
en aangezien je daar ook wel komt zal je
't wel vinden hé. Sorry :oops:
(ik zet het ook bij de omaatjes :wink: )

Ik hoop dat je een beetje goed dit weekend doorkomt..?
ik wens je veel sterkte en ook voor je troostmaatje. :?
Dat je niet te veel last van de voeten hebt..?

Nog een speciale knuffel en tot..
Alle vrienden van deze topic ook nog een aangenaam weekend.. :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

05 aug 2012, 22:02

Lieve Helena,

alles wat goed gegaan dit weekend?
We komen je nog een rustige nacht wensen...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

05 aug 2012, 22:54

Zeeer zeeeer rustig weekend van de moet met de voet
Gevoelloosheid is aan het verdwijnen in de zijkant en de pijn vermindert, maar ja, ik heb bijna niets gedaan vandaag dan met de poes op schoot gezeten en een beetje eten gemaakt.
De zondag duurde weer lang

De zaterdag ben ik gekidnapt door de oudste om nieuwe bloemen te gaan halen voor het graf van ons moeke. Stel jullie voor: ik had me weer netjes overschat en lopen ging dus niet fatsoenlijk, dus ikke op dat karretje gezeten en onze oudste met mij in dat tuincentrum rondgesjeesd.
Bon op het kerkhof dan maar weer op ons moeder hare sten gaan zitten en zien hoe de plantwerkzaamheden verliepen.

Morgen de drie wervelwindjes van de dochter om op te passen... Koken voor zes man 's avonds, maar ze hebben hun les al opgelegd gekregen dat ik niet fameus mobiel zal zijn.

Ik heb eens nagedacht over de vragen van de luisterdokter en heb op één vraag al een bevredigend antwoord geformuleerd.
De andere twee laat ik op me afkomen en zie wel wat er gebeurd.

Oma-C

06 aug 2012, 08:17

Goeiemorgen helena,
ik kom even een sterkteknufke brengen, 'k ga me eerst
wat toonbaar maken ... (mezelf wassen en strijken)
Ik kom je onderweg nog tegen op het W W W :)

Helena van Troje

06 aug 2012, 23:21

Hé hé ze zijn buiten!!! Koken voor zes man, dat zijn we niet meer gewoon: verse preisoep, gekookte aardappelen, bloemkool met bechamelsaus, worst.
Ons zus(dochter) heeft nog een potje soep meegenomen naar huis. Ze zal dus wel lekker geweest zijn. Kinderen hebben goed gegeten. Ze hebben mee tulpenbollen gesorteerd en weggezet in de kruipruimte. Tafel dekken en afruimen en stofzuigen en alles opruimen waar ze mee gespeeld hebben, amai ze hadden de les opgespeld gekregen. En vertellen, vertellen, het was duidelijk een fijne reis geweest deze vakantie. Van de weeromstuit vergeten dat het vandaag een jaar geleden is dat ons moeke begraven is. Het was oprecht een fijne dag. Koba is uitgeteld. Ikke ook

Ik moet mijn gazet nog opendoen, maar naar het schijnt heb ik weer een goeie dut gedaan in mijn foteulleke na de noen met de kat op schoot. Ze zijn dikwijls komen kijken of ik nog sliep. Ik weet van niets...

reline

06 aug 2012, 23:42

Lieve Helena,

Je moest eens weten oe fijn het is om te lezen hoe je genoten hebt van je dag met de kinderen en kleinkinderen....
En hoe bezorgd de kinderen waren toen je met Koba op schoot in slaap gevallen bent....

Eventjes de gedachten aan je moeke....maar het leven met de kinderen ving moeilijke momenten op hé!

Een fijne dag die je vanavond ongetwijfeld herbeleefde!

Welterusten,

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

06 aug 2012, 23:50

Lieve Helena,

ook nog wakker? Ik denk dat we hier hetzelfde scenario hadden als bij jou. De kinderen zijn ook nog niet lang de deur uit. Ondertussen heebn zijn mijn haartjes ook nog geknipt. Het menu was hier simpel... mosselen.
Maar zo te lezen heb jij ook goed je best gedaan! Zal zeker wel lekker geweest zijn!
Blijkbaar zijn ze toch goed ter hulp geweest! Tja, soms moet wel eens op zijn strepen staan hé en ze zullen dat wel begrijpen!

Ik las ook dat je voet minder pijn begint te doen... laat ons hopen en een dikke kaars branden dat het de goede richting uit gaat!!!

En gisteren met de oudste bloemen gaan kopen voor je moeke. Maar ik weet nu niet of ik het goed verstaan heb, maar ga het toch vragen. Heeft hij rondgereden met jou in de winkelkar in dat tuincentrum? Ik heb nu al de ganse dag een dat beeld voor ogen :lol:

En Jij en Koba nu uitgeteld, kan ik geloven...
Ik zal nog even een foto plaatsen hoe ik hier aan PC werk samen met ons Betty die een grote hulp is...

Afbeelding

We gaan je na deze vermoeiende dag een rustige nacht wensen...

Liefs,

Veertje & Rudy

Helena van Troje

07 aug 2012, 00:52

jawel ik op de winkelkar, je kan die bovenste lade naar beneden doen in het tuincentrum en dan kon ik een beetje "zithangen" :roll: 8O
goed dat schoonzoon niet mee was of hij had er vast een fotoke van getrokken :oops: :oops: :oops:
zo te zien is dat inderdaad een grote hulp die ppoes van je,koba heeft gevonden hoe ze het geluid moet afzetten als ik skyp

troostmaat gaat hopelijk morgen hulp zoeken professioneel. ik kan alleen maar luisteren. vreselijk hoe machteloos je je kan voelen als je moet toekijken hoe iemand er niet uit geraakt. tenslotte kan je het niet in hun plaats doen en ik ben niet fameus in moed geven, vrees ik. ik weet teveel en kan niet liegen om bestwil, dus kan ik maar best zwijgen en luisteren.
ik heb het gevoel dat hij wil vertellen, maar zich niet helemaal bloot durft geven omdat een man dat sowieso niet doet.het enige wat ik zou willen is er gewoon zijn en een arm om hem heen leggen en samen zwijgen, maar dat is vrees ik een stap te ver. misschien is het maar best dat ik deze week de kindjes heb, misschien moet ik daar een teken in zien dat ik mezelf moet beschermen en niet te veel geven, want mijn eigen mandje is nog niet zoooo vol om al heel gul te delen

falcon1

07 aug 2012, 01:26

Helena,

dan klopt mijn beeld toch! Zorg in het vervolg dat je toch een fototoestelletje bij de hand hebt als je weg gaat :lol:

Wat je troostmaatje betreft,ik denk dat het soms al heel veel is als je even kan luisteren en er gewoon "zijn"...
Maar ik heb het hier nog ergens geschreven... hoeveel kan een mens aan?
Niemand kent zijn eigen grenzen... maar leven op de grens is ook niet gezond...
Ik hoop toch dat je troostmaatje de draad terug kan opnemen... en af en toe bij jou zijn zegje kan doen. Meer kan jij natuurlijk ook niet doen.

Hopelijk heb je toch nog een fijne week met de kinderen en kleinkinderen.

Slaapwel,

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

07 aug 2012, 11:43

Eventjes een goede dinsdag Helena...en vrienden
Hoe goed ken ik dat gevoel van machteloos toezien
en niets kunnen zeggen of doen... :roll: :?
Dat vond ik altijd het moeilijkste...want je wil "zorgen voor".. hé
je nuttig maken en gedeeltelijk overnemen als het kon... :oops:

Ik kan je alleen veel sterkte wensen en een virtuele knuff geven
fijn dat de kindjes afleiding brachten...
En Koba weet wanneer jij rust nodig hebt... dan moet je
samen en dutje doen.. 't kan jou alleen maar ten goede komen.. :)

Mooi 'die liefde' tussen Betty en jou falkon...
't geeft een goed gevoel hé :wink:
't is een goede hulp denk ik... vooral bij typen :lol:

Allen een aangename dag, ik ga nog wat verderdoen...
in (blijde) verwachting van m'n donderdag-bezoek.. :wink:
tot later....

falcon1

07 aug 2012, 20:52

Lieve Helena,

hopelijk heb je het wat rustig aan kunnen doen.
Goed dat je troostmaatje externe hulp zoekt. Het is zoals je zegt dat je momenteel dit moeilijk nog extra op je kan nemen. Maar vertellen zal hij nog wel hoor... geswoon de tijd geven. Mannen zitten inderdaad iets anders in elkaar. Over gevoelens praten is niet simpel. Ik ondervind dat hier op troost soms ook nog... Kijk maar eens hoeveel mannen er komen...

OmaC... zorg dat alles pico bello is tegen donderdag hé :wink: En zeker niet vergeten te rusten af en toe!

Nog een fijne avond iedereen...

Liefs,

Veertje & Rudy

Helena van Troje

07 aug 2012, 22:20

ja Falcon, leer ze mij niet kennen die mannen :roll:
ik heb vandaag nog niets gehoord of gezien
ik ben mijn ei kwijt geraakt bij een goede kennis die discreet is en begrijpend dus

kat en ik zijn uitgeteld vandaag :P

morgen de vriendinnen op bezoek

overmorgen opnieuw de wervelwindjes
vrijdag naar de wervelwindjes
zaterdag bbq met verjaardagsfeest voor tram 3 van iemand

morgen slechte datum, hoop dat het goed gaat

en toch nog goed nieuws ook: twee geboortekaartjes in de bus vandaag, twee keer een meisje geboren op 4/8/2012 in een verschillend gezinnetje

falcon1

07 aug 2012, 22:42

Lieve Helena,

eigenlijk kennen we zelf nog niet goed... laat staan dat vrouwen daar iets van begrijpen :lol:
Maar gelukkig toch uw "ei" kwijt geraakt... das dan toch al iets.

Pfff, het leven kan toch (gezond) druk zijn hé... Gelukkig toch veel om handen... (geen voeten dus...)

Maar ik moet toch altijd lachen hoe je dat schrijft hoor :lol:
Wervelwindjes, tram 3... ik moet er toch eens verklarend woordenboek gaan van maken!

En nu maar je bedje in, net als Koba... beiden uitgeteld :wink:

Slaapwel,

Veertje & Rudy

falcon1

08 aug 2012, 14:42

Lieve Helena,

we komen je nog een fijne dag wensen.
Hopelijk alles in orde...

Liefs,

Veertje & Rudy