Verhalen uit de wereld
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
Assa,
ha een modderbad zou jou deugd doen hé
je bracht ook nog een mooi plaatje!
Yna,
je bracht een lieflijk plaatje mee, heel fijn!
Norman,
fijn dat je er weer was, wat ben je vindingrijk in plaatjes, heel mooi!
Alter,
ik herkende onmiddellijk dat gedichtje maar wist niet meer dat ik dit op mijn topic geplaatst was, fijn om het terug te zien!
Neske,
mooi hoor jouw plaatje!
Aan iedereen zeer bedankt voor wat jullie hier kwamen plaatsen en zeker ook aan alle lezers voor het lezen van mijn verhaal, er komen nog een aantal afleveringen.
Aan iedereen nog een heel fijne avond,
gustilpe
ha een modderbad zou jou deugd doen hé
je bracht ook nog een mooi plaatje!
Yna,
je bracht een lieflijk plaatje mee, heel fijn!
Norman,
fijn dat je er weer was, wat ben je vindingrijk in plaatjes, heel mooi!
Alter,
ik herkende onmiddellijk dat gedichtje maar wist niet meer dat ik dit op mijn topic geplaatst was, fijn om het terug te zien!
Neske,
mooi hoor jouw plaatje!
Aan iedereen zeer bedankt voor wat jullie hier kwamen plaatsen en zeker ook aan alle lezers voor het lezen van mijn verhaal, er komen nog een aantal afleveringen.
Aan iedereen nog een heel fijne avond,
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 08 aug 2012, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
..... vervolg
De Donaudelta beslaat een gebied van 5800 vierkante kilometer en bestaat uit zanderige eilandjes, drijvende rivierbedden, dijkjes, bossen en moerassen. Grotere schepen kunnen slechts drie van de duizenden geulen bevaren.
De Donaudelta is het op twee na belangrijkste wetlandgebied ter wereld en een paradijs voor miljoenen trekvogels. Meer dan 300 soorten leven hier permanent of overwinteren, pelikanen, kluten, zilverreigers, wilde zwanen, bergeenden, plevieren, zeearenden, visarenden, de ibis, de zwarte ooievaar e.a.
Sinds 1990 wordt de Delta door de UNESCO beschermd als een van de 300 waardevolle internationale gebieden van de biosfeer, die als referentie dienen voor de invloed van de mens op de omgeving.
Over de Delta kunnen bladzijden en bladzijden geschreven worden, ik houd het bij enkele foto's hieronder.
Onze boot vertrekt om 10u stipt op tijd, er zijn nog twee andere koppels aan boord. De hemel is helemaal opgeklaard de zon is er volop, gedurende 5 uren dobberen we op het water langs verscheidene kleineen grotere geulen, we zien aanzienlijk veel meer vogels dan de vorige keer. Het gezang van de vogels, de geur van de delta, en helaas de muggen, ze prikkelen de zintuigen!
Een vlucht van 9 pelikanen in de lucht, onmogelijk om foto's te nemen, tegen dat het toestel klaar staat zijn ze reeds te ver maar we hebben ze gezien en zo gaat het maar door.
Hier en daar een dorpje bewoond door vooral Lipovenen, ze wonen in eenvoudige huisjes met rieten daken, de mensen leven van veeteelt en visvangst. Heel graag zou ik die dorpjes bezoeken.

Terug aan land is het warm zo'n 33° we drentelen doorheen het aangename stadje hier en daar rustend op een bank. Er is weinig volk
maar dat verandert als het begint te donkeren, mensen komen naar buiten, op de kade en in de parken (waar er geschaakt wordt) is het aangenaam vertoeven.

wordt vervolgd....
De Donaudelta beslaat een gebied van 5800 vierkante kilometer en bestaat uit zanderige eilandjes, drijvende rivierbedden, dijkjes, bossen en moerassen. Grotere schepen kunnen slechts drie van de duizenden geulen bevaren.
De Donaudelta is het op twee na belangrijkste wetlandgebied ter wereld en een paradijs voor miljoenen trekvogels. Meer dan 300 soorten leven hier permanent of overwinteren, pelikanen, kluten, zilverreigers, wilde zwanen, bergeenden, plevieren, zeearenden, visarenden, de ibis, de zwarte ooievaar e.a.
Sinds 1990 wordt de Delta door de UNESCO beschermd als een van de 300 waardevolle internationale gebieden van de biosfeer, die als referentie dienen voor de invloed van de mens op de omgeving.
Over de Delta kunnen bladzijden en bladzijden geschreven worden, ik houd het bij enkele foto's hieronder.
Onze boot vertrekt om 10u stipt op tijd, er zijn nog twee andere koppels aan boord. De hemel is helemaal opgeklaard de zon is er volop, gedurende 5 uren dobberen we op het water langs verscheidene kleineen grotere geulen, we zien aanzienlijk veel meer vogels dan de vorige keer. Het gezang van de vogels, de geur van de delta, en helaas de muggen, ze prikkelen de zintuigen!
Een vlucht van 9 pelikanen in de lucht, onmogelijk om foto's te nemen, tegen dat het toestel klaar staat zijn ze reeds te ver maar we hebben ze gezien en zo gaat het maar door.
Hier en daar een dorpje bewoond door vooral Lipovenen, ze wonen in eenvoudige huisjes met rieten daken, de mensen leven van veeteelt en visvangst. Heel graag zou ik die dorpjes bezoeken.

Terug aan land is het warm zo'n 33° we drentelen doorheen het aangename stadje hier en daar rustend op een bank. Er is weinig volk
maar dat verandert als het begint te donkeren, mensen komen naar buiten, op de kade en in de parken (waar er geschaakt wordt) is het aangenaam vertoeven.

wordt vervolgd....
Laatst gewijzigd door gustilpe op 09 aug 2012, 21:05, 3 keer totaal gewijzigd.
-
elisa20 - Lid geworden op: 01 nov 2008, 18:10
gustilpe,
Ik was verwonderd over de beren die in de nacht
zo dichtbij de mensen komen en
de moddervulkanen waren ook nieuw voor mij
Heerlijk was het om je verslagen te lezen en je mooie
reisfoto's te zien
Proficiat !
Lieve groetjes,
elisa
Ik was verwonderd over de beren die in de nacht
zo dichtbij de mensen komen en
de moddervulkanen waren ook nieuw voor mij
Heerlijk was het om je verslagen te lezen en je mooie
reisfoto's te zien
Proficiat !
Lieve groetjes,
elisa
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Zoals beloofd heb ik mijn ppt even weggehaald
zodat je kan zien of jouw problemen met je
tekst daaraan gelegen zijn.
We denken van niet want we werken al jaren met
dezelfde afmetingen die gelijk zijn aan die van jouw
foto's (17,5 cm), maar het is de moeite waard om
het te proberen. Succès
Veel liefs van ons beiden
Laatst gewijzigd door Bosrankje op 11 aug 2012, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
woord en zin.....
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
Donaudelta : met interesse gelezen !
(maar de promobutler - bedekt de laatste letters van jouw tekst
of ligt het aan mijn scherm
)
een lieve groet
rap en bo'ke
Donaudelta : met interesse gelezen !
(maar de promobutler - bedekt de laatste letters van jouw tekst
een lieve groet
rap en bo'ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
Elisa,
de moddervulkanen dat was nu ook nieuw voor mij, ik heb drie reisboeken Roemenië, nergens staat er iets van in, ik vond het toevallig op internet.
Fijn dat je er weer was!
Yna,
mooie vogeltjes bracht je mee en ik schreef over vogels, fijn!
Rankje,
Roemenië is altijd een tijd van veel emoties, vreugde en verdriet wisselen elkaar af, de natuur en het avontuur maken veel goed.
bo'ke,
ik weet echt niet hoe dat komt dat die laatste letters of woorden van mijn tekst er niet staan. gisteren ben ik 2 x herbegonnen, al mijn foto's nog eens verkleind, het hielp niet. Nu ben ik weer een uur bezig geweest, weer alles helemaal herbegonnen pfff ik vind het helemaal niet fijn en zoveel tijd dat ik er al instak pffff het stoort mij echt!
Blij dat je er was!
Aan iedereen een lieve dankjewel!
gustilpe

de moddervulkanen dat was nu ook nieuw voor mij, ik heb drie reisboeken Roemenië, nergens staat er iets van in, ik vond het toevallig op internet.
Fijn dat je er weer was!
Yna,
mooie vogeltjes bracht je mee en ik schreef over vogels, fijn!
Rankje,
Roemenië is altijd een tijd van veel emoties, vreugde en verdriet wisselen elkaar af, de natuur en het avontuur maken veel goed.
bo'ke,
ik weet echt niet hoe dat komt dat die laatste letters of woorden van mijn tekst er niet staan. gisteren ben ik 2 x herbegonnen, al mijn foto's nog eens verkleind, het hielp niet. Nu ben ik weer een uur bezig geweest, weer alles helemaal herbegonnen pfff ik vind het helemaal niet fijn en zoveel tijd dat ik er al instak pffff het stoort mij echt!
Blij dat je er was!
Aan iedereen een lieve dankjewel!
gustilpe

-
Gast
gustilpe,
Ik heb weer veel moeten bijlezen en bekijken,
maar het was de moeite waard!
Bedankt voor de mooie foto van de Donaudelta.
groetjes,
elleke
Ik heb weer veel moeten bijlezen en bekijken,
maar het was de moeite waard!
Bedankt voor de mooie foto van de Donaudelta.
groetjes,
elleke
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Gustilpe,
Volgens mij komt het omdat je jouw tekst te breed
laat uitlopen dat je dat euvel hebt met die bedekking
door de reclame van Promo.
Ik denk wanneer je jouw tekst korter inbindt dat het
dan opgelost zal zijn.
Enfin,je moet het maar eens proberen.
Mocht de oorzaak niet zijn zoals ik je hier zeg,
tja dan is het een abuis dat niet juist is denk ik
Vriendelijke groetjes,met respect voor wat je hier brengt,
Rankje en Alter
Volgens mij komt het omdat je jouw tekst te breed
laat uitlopen dat je dat euvel hebt met die bedekking
door de reclame van Promo.
Ik denk wanneer je jouw tekst korter inbindt dat het
dan opgelost zal zijn.
Enfin,je moet het maar eens proberen.
Mocht de oorzaak niet zijn zoals ik je hier zeg,
tja dan is het een abuis dat niet juist is denk ik
Vriendelijke groetjes,met respect voor wat je hier brengt,
Rankje en Alter
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
Niemands meester,niemands knecht
-
Alter,
ik typte mijn tekst zoals altijd nooit had ik problemen door die reclame van promo, had dan geprobeerd om mijn tekst smaller te maken, als ik keek naar voorbeeld waren mijn zinnen goed maar geplaatst werden zinnen halverwege gesplitst, ander regel, het trok op niets.
Oorspronkelijk waren mijn foto's 668 op 499, ik heb ze verkleind 500 op 375, mijn tekst helemaal hertypt. Ik klikte wijzigen aan, wiste alles en plaatste de vernieuwde foto's en vernieuwde tekst.
Alles leek in orde op voorbeeld, toen ik alles geplaatst had waren het weer de oorsrpronkelijke foto's die er stonden, enkel een paar nieuwe waren kleiner, ik begrijp het niet maar hetzij zo.
In elk geval veel dank voor de spontane hulpvaardigheid, natuurlijk ook voor het komen lezen!
Ik wens jullie beiden een heel fijn weekend!
elleke,
ook jij bedankt voor het komen lezen en iets achter te laten, het doet goed als je iets schrijft dat het gelezen wordt hé.
Ook aan jou een heel fijn weekend!
gustilpe
ik typte mijn tekst zoals altijd nooit had ik problemen door die reclame van promo, had dan geprobeerd om mijn tekst smaller te maken, als ik keek naar voorbeeld waren mijn zinnen goed maar geplaatst werden zinnen halverwege gesplitst, ander regel, het trok op niets.
Oorspronkelijk waren mijn foto's 668 op 499, ik heb ze verkleind 500 op 375, mijn tekst helemaal hertypt. Ik klikte wijzigen aan, wiste alles en plaatste de vernieuwde foto's en vernieuwde tekst.
Alles leek in orde op voorbeeld, toen ik alles geplaatst had waren het weer de oorsrpronkelijke foto's die er stonden, enkel een paar nieuwe waren kleiner, ik begrijp het niet maar hetzij zo.
In elk geval veel dank voor de spontane hulpvaardigheid, natuurlijk ook voor het komen lezen!
Ik wens jullie beiden een heel fijn weekend!
elleke,
ook jij bedankt voor het komen lezen en iets achter te laten, het doet goed als je iets schrijft dat het gelezen wordt hé.
Ook aan jou een heel fijn weekend!
gustilpe
-
Norman12 - Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:00
.
Beste Gustilpe
Maak je geen zorgen
Op mijn scherm zijn er geen problemen met tekst of butlerreclame
Heb wel een vraagje
Op één van jouw foto's staan twee zwarte vogels met uitgespreide vleugels
Hoe komt dat ?
Ik geef het toe : dit is een examenvraagje , want ik weet het antwoord
.
Beste Gustilpe
Maak je geen zorgen
Op mijn scherm zijn er geen problemen met tekst of butlerreclame
Heb wel een vraagje
Op één van jouw foto's staan twee zwarte vogels met uitgespreide vleugels
Hoe komt dat ?
Ik geef het toe : dit is een examenvraagje , want ik weet het antwoord
.
-
schrijfster - Lid geworden op: 26 sep 2008, 16:16
Lieve Gustilpe,
las weer je interessante reisverslagen,
en heb genoten van je fantastische natuur foto's!!
Warme groetjes
Schrijfster/Loes
las weer je interessante reisverslagen,
en heb genoten van je fantastische natuur foto's!!
Warme groetjes
Schrijfster/Loes
Tonen wat je hebt,is niet laten zien wie je bent.
-
Norman, schrijfster, Assa,
heel blij met jullie bezoekje
Norman,
ik ben gebuisd
kan jouw examenevraag niet beantwoorden
raar dat jij en assa geen problemen hebben met de tekst, ik begrijp er niets van.
Assa'ke,
een mooi werkje met een mooie tekst, het is inderdaad zo, geen rozen zonder doornen.
Schrijfster,
fijn dat je ook weer af en toe op jouw topic schrijft, we missen jou anders hoor!
Aan jullie allen een lieve dankjewel en een heel fijne zondag!
zonnige groetjes,
gustilpe
heel blij met jullie bezoekje
Norman,
ik ben gebuisd
raar dat jij en assa geen problemen hebben met de tekst, ik begrijp er niets van.
Assa'ke,
een mooi werkje met een mooie tekst, het is inderdaad zo, geen rozen zonder doornen.
Schrijfster,
fijn dat je ook weer af en toe op jouw topic schrijft, we missen jou anders hoor!
Aan jullie allen een lieve dankjewel en een heel fijne zondag!
zonnige groetjes,
gustilpe
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Lieve Gustilpe,
Zoals beloofd heb ik mijn ppt even weggehaald
zodat je kan zien of jouw problemen met je
tekst daaraan gelegen zijn.(zie 9 augustus)
We denken van niet want we werken al jaren met
dezelfde afmetingen die gelijk zijn aan die van jouw
foto's (17,5 cm), maar het is de moeite waard om
het te proberen. Succès
Veel liefs van ons beiden en geniet van een zonnige
zondag !
Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
woord en zin.....
woord en zin.....