Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Luisterdokter vond het maar normaal dat ik de pedalen even kwijt ben. Het stelt me gerust dat ze die terugval verwacht had. Ook dat het minder gezellig was zondag.
och ja,
och ja,
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Helena,
goeie luisterdokter!
Ik kan weinig toevoegen aan hetgeen OmaC vertelde.
Wel nog hetvolgende...
Je wil blijkbaar je huis verkopen... heb ik ook gedaan. En ik heb er nog geen minuut spijt van gehad..; Maar mijn situatie is natuurlijk heel anders.
Een leven afsluiten is een nieuw leven beginnen... Wat niet betekent dat je je leven tegenover Hogo afsluit hoor, dat is heel iets anders!
Maar jij moet nu verder met je eigen leven en trachten de moeilijkheden die je ondervindt uit te schakelen. En daar heb ik alle begrip voor!
Dat je door al die veranderingen in je leven is het soms moeilijk voor jezelf om te beslissen. Wat je vroeger met twee deed moet je nu, helaas, allemaal alleen doen en dat is porverdorie een hele zware dobber. Iets wat je niemand kan uitleggen!
Daarom kan ik je maar één goede raad geven... volg je hart! (en ook een beetje je verstand) We wten nu allemaal dat je nooit over één nacht ijs wandelt, daar zijn we dus wel gerust in!
Ik zou nog zoveel willen vertellen, maar zit weer tot over mijn oren in het project... Ben er weer gans de dag mee bezig... zaterdag is de grote doorbraak (voorlopig), misschien dat ik hier dan ven minder verschijn, maar zal toch mijn best doen om er te zijn....
We wensen je alsnog een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
goeie luisterdokter!
Ik kan weinig toevoegen aan hetgeen OmaC vertelde.
Wel nog hetvolgende...
Je wil blijkbaar je huis verkopen... heb ik ook gedaan. En ik heb er nog geen minuut spijt van gehad..; Maar mijn situatie is natuurlijk heel anders.
Een leven afsluiten is een nieuw leven beginnen... Wat niet betekent dat je je leven tegenover Hogo afsluit hoor, dat is heel iets anders!
Maar jij moet nu verder met je eigen leven en trachten de moeilijkheden die je ondervindt uit te schakelen. En daar heb ik alle begrip voor!
Dat je door al die veranderingen in je leven is het soms moeilijk voor jezelf om te beslissen. Wat je vroeger met twee deed moet je nu, helaas, allemaal alleen doen en dat is porverdorie een hele zware dobber. Iets wat je niemand kan uitleggen!
Daarom kan ik je maar één goede raad geven... volg je hart! (en ook een beetje je verstand) We wten nu allemaal dat je nooit over één nacht ijs wandelt, daar zijn we dus wel gerust in!
Ik zou nog zoveel willen vertellen, maar zit weer tot over mijn oren in het project... Ben er weer gans de dag mee bezig... zaterdag is de grote doorbraak (voorlopig), misschien dat ik hier dan ven minder verschijn, maar zal toch mijn best doen om er te zijn....
We wensen je alsnog een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Even in de rapte een lieve groet aan Helena
en alle forumvrienden
Ik denk aan jullie hoor... vandaag heb ik nog een dagje zee,
mag mee met de buren.. Middelkerke wordt het...
één van de dames is daar nog niet geweest dus ...
Tot morgen en veel sterkte...Knufke aan allen..
en alle forumvrienden
Ik denk aan jullie hoor... vandaag heb ik nog een dagje zee,
mag mee met de buren.. Middelkerke wordt het...
één van de dames is daar nog niet geweest dus ...
Tot morgen en veel sterkte...Knufke aan allen..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mijn huis verkopen in nog niet aan de orde. het is mijn moeders' huis dat daar nog altijd staat te verkommeren.
ik ben vandaag heel doortastend te werk gegaan:
-dienstenchques aangevraagd online
-poetsvrouw aangevraagd voor dienstencheques,
-inlichtingen over hospitalisatie verzekering gevraagd en gekregen, heb die nog maar één keer nodig gehad in 2007, was al alles vergeten hoe dat werkte
-inlichtingen gevraagd over hersteloord, komt niet goedkoop uit
-volgende week kan er al iemand komen, mag ook ruiten poetsen en strijken en ze zal moeten.
-bloedname pre-operatief is gedaan
-nu nog ecg en kamer bespreken en dan zijn we ver in orde
-nog naar de kapper en de visagiste
-bankaffaires in orde gebracht voor ons moeder haar huis
allez mijn daadkracht was er terug
tot slot nog mosselen gaan eten met de maat en zijn kameraad
look at the bright side of life
ik ben vandaag heel doortastend te werk gegaan:
-dienstenchques aangevraagd online
-poetsvrouw aangevraagd voor dienstencheques,
-inlichtingen over hospitalisatie verzekering gevraagd en gekregen, heb die nog maar één keer nodig gehad in 2007, was al alles vergeten hoe dat werkte
-inlichtingen gevraagd over hersteloord, komt niet goedkoop uit
-volgende week kan er al iemand komen, mag ook ruiten poetsen en strijken en ze zal moeten.
-bloedname pre-operatief is gedaan
-nu nog ecg en kamer bespreken en dan zijn we ver in orde
-nog naar de kapper en de visagiste
-bankaffaires in orde gebracht voor ons moeder haar huis
allez mijn daadkracht was er terug
tot slot nog mosselen gaan eten met de maat en zijn kameraad
look at the bright side of life
-
Lieve Helena,
proficiat! Je bent dus echt wel goed bezig!
En vooral dat laatste is belangrijk... (sorry)... ook nog eens kunnen genieten!
Hoe is het trouwens met je maatje? Ziet hij het nog zitten?
Om eerlijk te zijn... ik zou dat zelf allemaal niet kunnen denk ik...
Nog een rustige nacht gewenst...
Liefs,
Veertje & Rudy
proficiat! Je bent dus echt wel goed bezig!
En vooral dat laatste is belangrijk... (sorry)... ook nog eens kunnen genieten!
Hoe is het trouwens met je maatje? Ziet hij het nog zitten?
Om eerlijk te zijn... ik zou dat zelf allemaal niet kunnen denk ik...
Nog een rustige nacht gewenst...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
ik heb mijn maatje net een uurtje aan de babbel gehouden op skype, want hij heeft er niet veel poef niet meer op. begint zo stilaan last te krijgen met slikken, maar zijn mosselen hebben hem gesmaakt hoor!
mantelzorg: oh neen nooit: me dunkt ik ben goed bezig....
de maat van mijn maat is slecht ziende dus ondertussen leer ik bij in het geleiden van .... want de hond mag niet overal mee binnen..... en de maat van mijne maat kent veel mensen die ik ook ken wat natuurlijk tof is.
raar hoe een mensenleven loopt
troostmaatje en ik hadden vandaag zo een moment van we zijn niet graag alleen, maar onze partner is onvervangbaar, dus hebben we geen keuze
ik wou dat ik een heel charmante, heel bezorgde, heel rijke en zorgzame mijnheer tegenkwam om door die charmante, rijke, zorgzame mijnheer, met niveau, gelijk mijn maatje altijd zegt, in de watten gelegd te worden,
bedorven te worden, maar de vraag is of ik dat wel zou kunnen toelaten dat in de watten gelegd worden
troostmaatje is charmant, bezorgd, niet rijk, maar we hebben afspraken en houden ons daaraan
ik ben zo stilaan aan het doordraaien......
mantelzorg: oh neen nooit: me dunkt ik ben goed bezig....
de maat van mijn maat is slecht ziende dus ondertussen leer ik bij in het geleiden van .... want de hond mag niet overal mee binnen..... en de maat van mijne maat kent veel mensen die ik ook ken wat natuurlijk tof is.
raar hoe een mensenleven loopt
troostmaatje en ik hadden vandaag zo een moment van we zijn niet graag alleen, maar onze partner is onvervangbaar, dus hebben we geen keuze
ik wou dat ik een heel charmante, heel bezorgde, heel rijke en zorgzame mijnheer tegenkwam om door die charmante, rijke, zorgzame mijnheer, met niveau, gelijk mijn maatje altijd zegt, in de watten gelegd te worden,
bedorven te worden, maar de vraag is of ik dat wel zou kunnen toelaten dat in de watten gelegd worden
troostmaatje is charmant, bezorgd, niet rijk, maar we hebben afspraken en houden ons daaraan
ik ben zo stilaan aan het doordraaien......
-
Lieve Helena,
je weet het (of niet) maar vrouwen hebben een zesde zintuig voor bepaalde dingen (sorry, maar dat heb jijzelf ooit gezegd
)
Ik denk dat je op een punt zit dat je niet je verstand maar je hart moet laten spreken!
Je kan een goede vriendin hebben, wat iedereen normaal zou vinden... maar het kan ook een goede vriend zijn. Iemand die je geeft wat je nu allemaal mist. En in Gods naam, denk nu vooral niet dat je lieve Hugo dit zou afkeuren! In tegendeel... die heeft echt het beste met je voor!!!!!
Ik kan je volledig begrijpen want ik heb er zelf maandenlang moeten tegen vechten!
Maar wees gerust... uiteindelijk zal je hart wel aangeven wat goed voor jou is... voor jou is het nu iets wat je help om te "overleven".
We wensen je nog een rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
je weet het (of niet) maar vrouwen hebben een zesde zintuig voor bepaalde dingen (sorry, maar dat heb jijzelf ooit gezegd
Ik denk dat je op een punt zit dat je niet je verstand maar je hart moet laten spreken!
Je kan een goede vriendin hebben, wat iedereen normaal zou vinden... maar het kan ook een goede vriend zijn. Iemand die je geeft wat je nu allemaal mist. En in Gods naam, denk nu vooral niet dat je lieve Hugo dit zou afkeuren! In tegendeel... die heeft echt het beste met je voor!!!!!
Ik kan je volledig begrijpen want ik heb er zelf maandenlang moeten tegen vechten!
Maar wees gerust... uiteindelijk zal je hart wel aangeven wat goed voor jou is... voor jou is het nu iets wat je help om te "overleven".
We wensen je nog een rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Hallo Helena, mooi wat je allemaal schrijft..
en heel herkenbaar, en falcon begrijpt dat ook...
als je 't meemaakt beleef je ongeveer dezelfde dingen..
het is alleen: hoe ga ik ermee om...wat doe ik ermee...
Goede vrienden zijn nu eenmaal onbetaalbaar en onmisbaar..!!
Hugo stuuurt ook nog een beetje mee hé.. ik denk dat hij
tevreden zou zijn als hij je bezig ziet ..Hij weet tenslotte
dat je verstandig genoeg bent.. en je niet in 7 sloten tegelijk loopt.
falcon heeft het heel goed verwoord...ik zou het zeker
niet beter kunnen zeggen, geniet van wat je krijgt
aan vriendschap en maak van elke dag een aangename dag..
het is al moeilijk genoeg...alle beetjes tellen mee nu...
Je hebt al goed gezorgd voor alle belangrijke dingen..
nu nog een spoedige beterschap na de operatie.
Blij dat je vechtlust er terug is...
de dagen met een 'terugvalletje' nemen we er maar bij..
Die steken af en toe de kop nog eens op... maar je kan ze aan...
en wij zijn er ook hé ... onze 'bergschoenen' zijn nog niet versleten,...
Een deugddoende knuffel en tot....
en heel herkenbaar, en falcon begrijpt dat ook...
als je 't meemaakt beleef je ongeveer dezelfde dingen..
het is alleen: hoe ga ik ermee om...wat doe ik ermee...
Goede vrienden zijn nu eenmaal onbetaalbaar en onmisbaar..!!
Hugo stuuurt ook nog een beetje mee hé.. ik denk dat hij
tevreden zou zijn als hij je bezig ziet ..Hij weet tenslotte
dat je verstandig genoeg bent.. en je niet in 7 sloten tegelijk loopt.
falcon heeft het heel goed verwoord...ik zou het zeker
niet beter kunnen zeggen, geniet van wat je krijgt
aan vriendschap en maak van elke dag een aangename dag..
het is al moeilijk genoeg...alle beetjes tellen mee nu...
Je hebt al goed gezorgd voor alle belangrijke dingen..
nu nog een spoedige beterschap na de operatie.
Blij dat je vechtlust er terug is...
de dagen met een 'terugvalletje' nemen we er maar bij..
Die steken af en toe de kop nog eens op... maar je kan ze aan...
en wij zijn er ook hé ... onze 'bergschoenen' zijn nog niet versleten,...
Een deugddoende knuffel en tot....
-
Lieve Helena,
we komen je nog een fijne dag wensen... hopelijk lukken je plannetjes allemaal.
OmaC, soms ben ik 's avonds toch blij dat ik mijn bergschoenen even aan de haak kan hangen.
Ik denk dat ik momenteel met een blaar zit
Maar we gaan dat goed verzorgen...
Iedereen nog een fijne dag gewenst... het weer is tenminste toch al zoals het zou moeten zijn. Dat is al goed.
Liefs,
Veertje & Rudy
we komen je nog een fijne dag wensen... hopelijk lukken je plannetjes allemaal.
OmaC, soms ben ik 's avonds toch blij dat ik mijn bergschoenen even aan de haak kan hangen.
Ik denk dat ik momenteel met een blaar zit
Maar we gaan dat goed verzorgen...
Iedereen nog een fijne dag gewenst... het weer is tenminste toch al zoals het zou moeten zijn. Dat is al goed.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Goede namiddag..
Even koffiepauze en dan voor eten zorgen..
Ja falcon en met dit goede weer is het warm aan de voeten hé
maar ik heb ze al zoveel jaren nodig gehad op de 'bergtopic'
van Helena (op een ander forum) dat ze helemaal
naar m'n voeten staan
Met "stock, rucksack und lederhosen" volledig in tenue
loop ik al zoveel jaren mee... het went hoor..
En ik laat op zo'n zware 'bergtocht' niemand achter
Niet naar boven en niet naar beneden...
Tot vanavond nog eens als ik kan...
Even koffiepauze en dan voor eten zorgen..
Ja falcon en met dit goede weer is het warm aan de voeten hé
maar ik heb ze al zoveel jaren nodig gehad op de 'bergtopic'
van Helena (op een ander forum) dat ze helemaal
naar m'n voeten staan
Met "stock, rucksack und lederhosen" volledig in tenue
loop ik al zoveel jaren mee... het went hoor..
En ik laat op zo'n zware 'bergtocht' niemand achter
Niet naar boven en niet naar beneden...
Tot vanavond nog eens als ik kan...
-
ja falcon, oma-c is al een jaar of vijf mijn tochtgenote,nimmer aflatend, altijd helpend,een grote steun
vandaag heb ik een heel fijne dag gehad met een schoolvriendin, heel tof, veel getaterd, veel gelachen op tijd en stond een terrasje, mooie hoekjes van de stad laten zien, ja, dat deed deugd
zeg, een hersteloord, neen hoor, dat zijn verdorie de rusthuizen in de buurt....
waar mijn ziekenfonds mee samenwerkt
bij de dochter gaat niet, want die zijn weg het hele weekend: of dat de kinderen op mij wilden passen dan.....
och, we zien wel
vandaag heb ik een heel fijne dag gehad met een schoolvriendin, heel tof, veel getaterd, veel gelachen op tijd en stond een terrasje, mooie hoekjes van de stad laten zien, ja, dat deed deugd
zeg, een hersteloord, neen hoor, dat zijn verdorie de rusthuizen in de buurt....
waar mijn ziekenfonds mee samenwerkt
bij de dochter gaat niet, want die zijn weg het hele weekend: of dat de kinderen op mij wilden passen dan.....
och, we zien wel
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Dag Helena....
Ik dacht meteen aan het revalidatiecentrum "Hof ter Schelde" waar van hieruit veel mensen gaan/gingen revalideren....stond/staat er om bekend....heb effe gegoogled, maar het blijkt iook een zorgcentrum te zijn...ik dacht dat het anders was.
Fijn te horen dat je volop terug in de weer bent! Ik hoop dat je vlug een oplossing vindt!
Onze berg....ik was in een put gesukkeld, maar het lukte me om er weer uit te 'kruiffelen' en ik je merkt.....ik heb jullie weer ingehaald...
Oma-C.....we beginnen meteen aan de koffie.
Ik wens alle vrienden een hele fijne dag toe!
Liefs, Reline
Ik dacht meteen aan het revalidatiecentrum "Hof ter Schelde" waar van hieruit veel mensen gaan/gingen revalideren....stond/staat er om bekend....heb effe gegoogled, maar het blijkt iook een zorgcentrum te zijn...ik dacht dat het anders was.
Fijn te horen dat je volop terug in de weer bent! Ik hoop dat je vlug een oplossing vindt!
Onze berg....ik was in een put gesukkeld, maar het lukte me om er weer uit te 'kruiffelen' en ik je merkt.....ik heb jullie weer ingehaald...
Oma-C.....we beginnen meteen aan de koffie.
Ik wens alle vrienden een hele fijne dag toe!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Lieve Helena,
het doet me enorm plezier dat je weer van je dag genoten hebt. Zo zie je maar dat je stilaan opnieuw van sommige dingen kan genieten!
Je komt nu stilaan in een fase van aanvaarding... een héél belangrijke stap om verder te kunnen in je leven...
Tja, en dat ze jou nu in een rusthuis gaan steken is nog niet aan de orde hé... Maar ik voel ergens wel aan dat je het zal redden... Ondanks alles ben je toch wel een sterke vrouw... we bewonderen jou!
Tja, OmaC is een specialleke hé... ze is hier overal een beetje de Moeder Theresia
. Ik hoop dat ze van iedereen krijgt wat ze verdient!
Pfff... ik krijg mijn bergschoenen niet aan zenne... Ik ga jullie effe moeten laten gaan. Maar jullie zijn met volk genoeg hé... Ik hoop zo snel mogelijk terug aansluiting te kunnen vinden...
Nog een fijne dag voor iedereen... geniet er van op jullie manier...
Liefs,
Veertje & Rudy
het doet me enorm plezier dat je weer van je dag genoten hebt. Zo zie je maar dat je stilaan opnieuw van sommige dingen kan genieten!
Je komt nu stilaan in een fase van aanvaarding... een héél belangrijke stap om verder te kunnen in je leven...
Tja, en dat ze jou nu in een rusthuis gaan steken is nog niet aan de orde hé... Maar ik voel ergens wel aan dat je het zal redden... Ondanks alles ben je toch wel een sterke vrouw... we bewonderen jou!
Tja, OmaC is een specialleke hé... ze is hier overal een beetje de Moeder Theresia
Pfff... ik krijg mijn bergschoenen niet aan zenne... Ik ga jullie effe moeten laten gaan. Maar jullie zijn met volk genoeg hé... Ik hoop zo snel mogelijk terug aansluiting te kunnen vinden...
Nog een fijne dag voor iedereen... geniet er van op jullie manier...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
falcon van oma-c mag je tussen het volhouden door altijd effe rusten, van mij mag dat ook hoor!