een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Henriette geraakt echt niet door die wier.Henriette 2 schreef:ooooooo, jeeeeeee....
Cappa snapt er weer de balle van...
Straks komtie weer met een of ander artikel dat ie ergens van een of ander wetenschappellijk figuur heeft gelezen die hetzelfde zegt..
Maar dan heb JIJ 't verkeerd geinterpreerd.
Komaan meiske, nog efkes.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Goedemorgen Cappa,
Goed geslapen?
Ik weet dat al jaren, dat je niemand kan overtuigen, maar sommige senioren blijkbaar nog steeds niet. Dat komt hier dan op een forum binnen vallen waar mensen onderling over hun overtuigingen, visies willen spreken en beginnen die mensen dan kost wat kost te overtuigen dat er niet zoiets bestaat als "god" of een "leven na de dood" of wat dan ook.
Misschien er nog niet bewust van geworden dat ze door hun offensieve manier van discussiëren de mensen gewoon in de verdediging, soms zelfs in tegenaanval, drijven?
Of denken ze op deze manier mensen ervan "te overtuigen" dat het sprookjes zijn die ze verkondigen?
Misschien eerder informatief te werk gaan? Niet steeds in de aanval gaan? Want zo komt het over. Ben je je daar BEWUST van?
Vriendelijke groet
Goed geslapen?
Ik weet dat al jaren, dat je niemand kan overtuigen, maar sommige senioren blijkbaar nog steeds niet. Dat komt hier dan op een forum binnen vallen waar mensen onderling over hun overtuigingen, visies willen spreken en beginnen die mensen dan kost wat kost te overtuigen dat er niet zoiets bestaat als "god" of een "leven na de dood" of wat dan ook.
Misschien er nog niet bewust van geworden dat ze door hun offensieve manier van discussiëren de mensen gewoon in de verdediging, soms zelfs in tegenaanval, drijven?
Of denken ze op deze manier mensen ervan "te overtuigen" dat het sprookjes zijn die ze verkondigen?
Misschien eerder informatief te werk gaan? Niet steeds in de aanval gaan? Want zo komt het over. Ben je je daar BEWUST van?
Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
je verandert door bewustwording, maar je doet dat niet zelf. Als je je bewust wordt, ga je automatisch naar verandering toe. Je gaat er dan toch, al dan niet ongewild, op letten. Als je je van iets zelfs nog niet eens bewust bent, hoe kan er dan ooit verandering tot stand komen?
Dat is mijn gedachte, naar mijn ervaringen , er toch over.
Wat meen jij dan?
Vriendelijke groet
Dat is mijn gedachte, naar mijn ervaringen , er toch over.
Wat meen jij dan?
Vriendelijke groet
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Wanneer je in je hoofd leeft (denken) dan móét je wel anderen kleineren.
Het hoofd immers dicteert dat je bóven de massa uit moet zien te komen.
Het hoofd dicteert dat je iets bijzonders bent.
Dat je iets moet voorstellen.
Je hoofd/denken drijft je en je hebt er niéts in te 'willen'
Het denken drijft je als 'n ware slavendrijver.
En de hoofdmens is zijn slaaf.
'N hoofdmens zal nooit met andere mensen kunnen omgaan.
..Tenzij hij voor de gelegenheid (lees; eigenbelang) een vriendelijk, welwillend masker op zet dat zijn ware gezicht verbergt.
Maar de hoofdmens weet wel beter..
Het hoofd immers dicteert dat je bóven de massa uit moet zien te komen.
Het hoofd dicteert dat je iets bijzonders bent.
Dat je iets moet voorstellen.
Je hoofd/denken drijft je en je hebt er niéts in te 'willen'
Het denken drijft je als 'n ware slavendrijver.
En de hoofdmens is zijn slaaf.
'N hoofdmens zal nooit met andere mensen kunnen omgaan.
..Tenzij hij voor de gelegenheid (lees; eigenbelang) een vriendelijk, welwillend masker op zet dat zijn ware gezicht verbergt.
Maar de hoofdmens weet wel beter..
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Een geluk dus H2, dat er geen schepper dat verrekte wezen ontwierp.
Gewoon een wezen dat uit een zijsprong van de aap evolueerde, met alle gevolgen vandien.
We zitten er maar mee, met dat gedacht dat we een godje zijn, dat we wat voorstellen.
Gelukkig kwamen er beschavingen op gang met wetten die ons trachten in de pas te laten lopen.
Wat schelden af en toe is misschien dé oplossing om ons te bevrijden van de stress dat we mekaars hoofd niet meer kunnen inkloppen.
Want dat zit er inderdaad nog altijd in: kijk eens even naar Syrie:heel hedendaags.
Nu vooral niet denken dat Jij, Angelica en co wat beter zouden zijn: maak ze kwaad en ze vallen uit hun rol. Voor mij geen probleem hoor.
Ik leer daar vanalles van.

Gewoon een wezen dat uit een zijsprong van de aap evolueerde, met alle gevolgen vandien.
We zitten er maar mee, met dat gedacht dat we een godje zijn, dat we wat voorstellen.
Gelukkig kwamen er beschavingen op gang met wetten die ons trachten in de pas te laten lopen.
Wat schelden af en toe is misschien dé oplossing om ons te bevrijden van de stress dat we mekaars hoofd niet meer kunnen inkloppen.
Want dat zit er inderdaad nog altijd in: kijk eens even naar Syrie:heel hedendaags.
Nu vooral niet denken dat Jij, Angelica en co wat beter zouden zijn: maak ze kwaad en ze vallen uit hun rol. Voor mij geen probleem hoor.
Ik leer daar vanalles van.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Dat is wel érg ver kijken als 't zich hier voor je neus afspeelt, hè Reini?Reini schreef: Een geluk dus H2, dat er geen schepper dat verrekte wezen ontwierp.
Welke 'rol' had je in gedachten?Nu vooral niet denken dat Jij, Angelica en co wat beter zouden zijn: maak ze kwaad en ze vallen uit hun rol.
Die van de Heilige Maagd? Die van 'n heilige?
Forget it!
NOT.
Dat zijn idd veelal 'rollenspelers.'
En al die blaaskaken zijn eveneens 'rollenspelers'
-
Vergeet het Reinilde, als je nu nog niet door hebt dat we hier gewoon onszelf zijn, dan zal je het nooit doorhebben.
En trouwens, als jullie eens een intensieve cursus agressietherapie zouden volgen, (blijkbaar heel erg nuttig, een vriendin van me geeft deze aan mensen met gedragsstoornissen), dan zou je weten dat er voldoende andere middelen zijn om even stoom af te blazen. Al eens aan sporten gedacht? Eindje fietsen, eindje joggen, misschien wat fitness, eventueel zwemmen? Allemaal sporten voor alle leeftijden. En als de stoom uit je oren komt, al eens gedacht om diep adem te halen en tot 10 te tellen? Verder jezelf toestaan om gewoon jezelf te zijn....dan pas kun je andere mensen toestaan om ook gewoon hun leven te leven.
vriendelijke groet
En trouwens, als jullie eens een intensieve cursus agressietherapie zouden volgen, (blijkbaar heel erg nuttig, een vriendin van me geeft deze aan mensen met gedragsstoornissen), dan zou je weten dat er voldoende andere middelen zijn om even stoom af te blazen. Al eens aan sporten gedacht? Eindje fietsen, eindje joggen, misschien wat fitness, eventueel zwemmen? Allemaal sporten voor alle leeftijden. En als de stoom uit je oren komt, al eens gedacht om diep adem te halen en tot 10 te tellen? Verder jezelf toestaan om gewoon jezelf te zijn....dan pas kun je andere mensen toestaan om ook gewoon hun leven te leven.
vriendelijke groet
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Natuurlijk ben jij agressief: jij bent dat stoute meisje dat de ballonnetjes van de andere kinderen kapot prikt met je rationele gedachtengang. Je maakt hun droomwereldje kapot. Stout!Reini schreef:Ikke ? agressief ?? […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Jij hebt toch je beroep van predikant gemist hoor Angelica.angelica schreef:Vergeet het Reinilde, als je nu nog niet door hebt dat we hier gewoon onszelf zijn, dan zal je het nooit doorhebben.
vriendelijke groet
Misschien zijn jullie wel de "abnormalen" en wij gewoon "normaal".
Er bestaat zelfs een syndroom van mensen die intensief Yoga volgden en mensen die een BDE ervoeren :
Het Kundalini Syndroom is een set van sensorische, motorische, mentale en affectieve symptomen .
Er moet dus in het brein iets duurzaam veranderd zijn, waardoor deze mensen nooit meer kunnen denken zoals voorheen.
Inderdaad valt dat te merken hier op het forum.
Dan zijn wij inderdaad de kneusjes. Maar we zijn met velen.
En jullie hebben de dikste én de langste. Het weze je gegund.
Misschien kunnen jullie best een apart topic starten voor bde 'ers en yogi's.
Jullie gaan perfect liefde kunnen uitwisselen. Nooit meer oorlog of schelden.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
angelica schreef:Vergeet het Reinilde, als je nu nog niet door hebt dat we hier gewoon onszelf zijn, dan zal je het nooit doorhebben.
vriendelijke groet
Reini IS gewoon haarzelf Angelica (niets mis mee, integendeel .... en van wanneer zijn er nu cursussen nodig voor "agressie"
Heb je al wel eens gehoord van "assertiviteits-lessen" (weerbaarheid) en dat is best nodig in deze wereld
Laatst gewijzigd door Klaartje op 03 sep 2012, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Amaai , heb even gegoogled op "Kundalini syndrome" ....blijkt dat ge van yoga meer dan "zo zot als een achterdeur" kunt worden 
Effe nagaan: Persoonlijkheidsstoornissen
Paniekaanvallen
Angstpsychose
....nog klein bier vergeleken met:
Zelfmoordgedachten
Zelfverminking
Moorddadige driften
Hoog tijd dat er een paar gecolloceerd worden voor daar vodden van komen!!
Mvg,
P.Siemons
Effe nagaan: Persoonlijkheidsstoornissen
Paniekaanvallen
Angstpsychose
....nog klein bier vergeleken met:
Zelfmoordgedachten
Zelfverminking
Moorddadige driften
Hoog tijd dat er een paar gecolloceerd worden voor daar vodden van komen!!
Mvg,
P.Siemons
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Angelique
Vertaald:De klinklare kwezelachtige onzin van de gelovigen slikken zonder tegenspraak.Verder jezelf toestaan om gewoon jezelf te zijn....dan pas kun je andere mensen toestaan om ook gewoon hun leven te leven.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Allez, Angeleke. Er klopt dus niks van hetgeen je preekte.
De mensen rond mij kennen me te goed om dat zomaar te laten gaan.
Als je nu eens verder kon kijken dan je te korte neus lang is, zou je al wat beter weten hoe ik in mekaar zit en wat ik doe om fit te blijven.
Ik zit namelijk niet gauw stil.
Dat examenoordeel van jou is te licht bevonden.
Spijtig, maar ik weet dat je het goed meent. Dat doen alle kwezeltjes immers.
Hoe kan het anders: ze leefden in een beschermde omgeving, hadden te eten en te drinken, moesten niet de grillen van eega en kinderen opvangen.
Vanuit zo'n luxepositie spreken is makkelijk.
Jij hebt zelfs in de meeste gevallen die luxe-stress, weet je dat?
En ik ook.
We kunnen misschien samen een reisje maken naar Congo; waar de vrouwen steeds weer worden verkracht, gemarteld, zelfs vermoord worden en hun kinderen erbij. Niemand maalt erom.
Ga daar eens wonen en vergelijk dan de uwe hier.
Dan denk je verdomme niet meer aan een afterlive maar heb je doodsangst om toch maar dat vege lijf te redden !!!!!

De mensen rond mij kennen me te goed om dat zomaar te laten gaan.
Als je nu eens verder kon kijken dan je te korte neus lang is, zou je al wat beter weten hoe ik in mekaar zit en wat ik doe om fit te blijven.
Ik zit namelijk niet gauw stil.
Dat examenoordeel van jou is te licht bevonden.
Spijtig, maar ik weet dat je het goed meent. Dat doen alle kwezeltjes immers.
Hoe kan het anders: ze leefden in een beschermde omgeving, hadden te eten en te drinken, moesten niet de grillen van eega en kinderen opvangen.
Vanuit zo'n luxepositie spreken is makkelijk.
Jij hebt zelfs in de meeste gevallen die luxe-stress, weet je dat?
En ik ook.
We kunnen misschien samen een reisje maken naar Congo; waar de vrouwen steeds weer worden verkracht, gemarteld, zelfs vermoord worden en hun kinderen erbij. Niemand maalt erom.
Ga daar eens wonen en vergelijk dan de uwe hier.
Dan denk je verdomme niet meer aan een afterlive maar heb je doodsangst om toch maar dat vege lijf te redden !!!!!