een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood

hier is plaats voor alle wereldreligies

wayti

10 sep 2012, 15:16

Zeg walibi, hebt ge Metzinger nu al eens gelezen? Die kan ook vliegen, maar geeft er een realistische uitleg voor.
Beste Cappa,

ik begrijp uw bezorgdheid maar ik hoef die realistische uitleg niet. Het is zoals het is, er zijn nu eenmaal mensen die geestelijk meer kunnen dan anderen waarom er een andere uitleg aan proberen geven..? Om wetenschappelijker te klinken? Met welke reden? Die zogenaamde realistische uitleg gaat er niet voor zorgen dat mensen hun ervaringen van BDE of BLE niet meer beleven. Doordat de wetenschap de lat zo hoog gelegd heeft hebben ze zichzelf hier voorlopig volledig voor afgesloten en dat is ook realistisch...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Henriette 2

10 sep 2012, 16:50

cappa schreef:Amaai, 't wordt tijd dat ze dat machientje eindelijk eens uitvinden. 't Zou al dat over en weer gevlieg uitsparen. :lol: Moet vermoeiend zijn.

Zeg walibi, hebt ge Metzinger nu al eens gelezen? Die kan ook vliegen, maar geeft er een realistische uitleg voor.
Ach, jij altijd met je lezen!
Ga eens op je eigen ervaring af!
Heb je altijd 'n vaderfiguur of iemand anders waar je tegenop kunt kijken nodig die 't je eens even zegt?

cappa

10 sep 2012, 17:00

wayti schreef:
ik begrijp uw bezorgdheid maar ik hoef die realistische uitleg niet. Het is zoals het is, er zijn nu eenmaal mensen die geestelijk meer kunnen dan anderen waarom er een andere uitleg aan proberen geven..? Om wetenschappelijker te klinken? Met welke reden? Die zogenaamde realistische uitleg gaat er niet voor zorgen dat mensen hun ervaringen van BDE of BLE niet meer beleven. Doordat de wetenschap de lat zo hoog gelegd heeft hebben ze zichzelf hier voorlopig volledig voor afgesloten en dat is ook realistisch...
Als ik het goed begrijp wil je - in overeenstemming met de regels op de rulof-site - absoluut niets horen dat anders klinkt dan wat in zijn sprookjesboeken geschreven staat. Zelfs geen realistische uitleg. Tja.

'Geestelijk meer kunnen' is natuurlijk gewoon een kwestie van oefening. Dat schreven Muldoon en Carrington in 1929 al in hun "Projection of the Astral Body". Metzinger herhaalt het met zijn eigen ervaringen in "De egotunnel". En ikzelf maakte lang geleden enkele uittredingen mee na enkele maanden oefenen. Niks speciaal hoor. Maar ook geen los vliegende geesten. Dat zijn mooie verhaaltjes. :)

En waarom zouden mensen hun ervaringen niet meer beleven omdat er een wetenschappelijke verklaring voor bestaat? Metzinger's ervaringen gingen gewoon verder. Daarom juist kon hij ze onderzoeken.
Wetenschap heeft zich dus absoluut niet afgesloten. Integendeel. Maar de ballonnetjes worden wel doorprikt.

Waarschijnlijk daarom dat je die realistische uitleg niet hoeft. :lol:

angelica

10 sep 2012, 17:08

Oeps, weer flink aan het werk hier.
Cappa, leuk zeker, om bijnaampjes te verzinnen? Grappig hé? Welk niveau is dat? Vierde leerjaar? het is Wayti en NIET Walibi. Laat het me niet meer lezen, je weet dat madame Vinaigre ook giftig uit de hoek kan komen hé. Enne, weer belachelijk aan het maken? Doe iets aan je schrijfstijl, wil je.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

cappa

10 sep 2012, 17:40

Sorry angèle, 'k wist niet dat gij mod waart.

En tussen haakjes, azijn is niet giftig maar ZUUR. :roll:
Laatst gewijzigd door cappa op 10 sep 2012, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

cappa

10 sep 2012, 17:47

Henriette 2 schreef:
cappa schreef:Amaai, 't wordt tijd dat ze dat machientje eindelijk eens uitvinden. 't Zou al dat over en weer gevlieg uitsparen. :lol: Moet vermoeiend zijn.

Ach, jij altijd met je lezen!
Ga eens op je eigen ervaring af!
Heb je altijd 'n vaderfiguur of iemand anders waar je tegenop kunt kijken nodig die 't je eens even zegt?
Eigen ervaring? Da's nu net wat ik doe, zoals je (nog eens) kunt lezen. Massa's ervaringen waar ik nu verklaring voor zoek.
Interessant.

Maar ... heu ... dat vaderfiguur zoeken ... is dat niet meer voor bepaalde goeroelopers?

Zondervrees

10 sep 2012, 20:07

wayti schreef:[…] Het is zoals het is, er zijn nu eenmaal mensen die geestelijk meer kunnen dan anderen waarom er een andere uitleg aan proberen geven..? […]
Ach, die mensen zijn er natuurlijk helemaal niet. Je kan me zelfs geen naam en adres doorgeven van een echt medium. Flauw hoor.
Weet je wat, vraag eens aan een aantal van die media van jouw om iets te vertellen over mijn leven dat ik alleen kan weten en dat enkel op mij van toepassing kan zijn. Moet toch een koud kunstje zijn?
Ni Dieu, Ni Maître

angelica

10 sep 2012, 20:18

Ach ZV, die mensen zijn er best wel. Maar een scepticus overtuigen van een voortbestaan na dit leven, is zoiets als een blinde beschrijven hoe de kleuren van een regenboog eruitzien. Dus, ja. Stel je ervoor open, en probeer eerst eens aan te nemen zonder vooroordelen, misschien kom je dan wat verder. Trouwens, zoals Janx reeds zei, is het niet zo dat datgene wat NOG niet bewezen is, datgene dat wij nu als bovennatuurlijk ervaren, misschien wel helemaal niet zo bovennatuurlijk is, maar eerder gewoon tot de verschijnselen van de natuur behoort.

En dan, wie van deze media zou er zin hebben om zich door de zondervrezen van deze wereld te laten neerhalen en kleineren. Je bent reeds bevooroordeeld, je weet best dat iemand met vooroordelen niet meer van het tegendeel te overtuigen is, zelfs niet met het beste bewijs. De zondervrezen vinden steeds wel een reden om het spirituele /het paranormale teniet te doen.

Zondervrees

10 sep 2012, 20:23

angelica schreef:[…] De zondervrezen vinden steeds wel een reden om het spirituele /het paranormale teniet te doen.
Dan geef ik jou bij deze de zelfde opdracht mee die ik aan wayti gaf. Geef mij, uiteraard na samenspraak met welk medium dan ook, een enkel feit uit mijn leven dat enkel ik kan weten en dat enkel op mij van toepassing kan zijn.
Ni Dieu, Ni Maître

angelica

10 sep 2012, 20:29

ik ken een heel sterk medium, waardoor je wel onmiddellijk overtuigd zou geraken. Ze verdient er haar brood niet mee, ze doet het meestal gratis of voor een goed doel en wordt gevraagd over gans België. Maar ik denk er niet aan om een goede vriendin van mij voor de wolven te gooien, haar gave te grabbel te gooien aan enkele zogenaamde sceptici, die er alleen maar op uit zijn om begaafde mensen belachelijk te maken voor hun eigen leedvermaak.

Paul Siemons

10 sep 2012, 21:27

Cappa schreef: Amaai, 't wordt tijd dat ze dat machientje eindelijk eens uitvinden.

Cappa toch, tsj..tsj, hebt nu toch nog eens een beetje geduld zeg :roll: :roll:
dat "machientje" gaat er wel degelijk komen hoor; ge moogt alleen de makers ervan niet zo afjagen:

Overtuig uzelf:

Het Directe-Stemapparaat, dat ongetwijfeld op aarde zal komen, zal de kloof tussen hemel en aarde, die er nu voor de mensheid nog bestaat, overbruggen.
Dat is de taak die Jozef Rulof samen met meester Zelanus op zich heeft genomen, toen Jozef in 1952 overging.
In het boek: "De Volkeren der Aarde, door gene zijde bezien" wordt in het derde deel, hoofdstuk X verteld, hoe dit apparaat op aarde wordt gezet.
Ook deze vinding zal komen om het lijden van de mensheid te helpen verzachten en ze geestelijk bewust te maken. Gene Zijde wil de aardse mens helpen. Ook deze vinding is gebaseerd op elektriciteit, waarvan de uitvindingen werden gedaan, omstreeks 1800, door, zoals bekend, Ohm, Volta en Galvani. Zij hadden eveneens voor de aarde een speciale taak.
Probeer eens een wereld voor te stellen zonder elektriciteit. M.a.w. 200 jaar geleden werd op aarde reeds de basis gelegd.

De eerste versie die zal verschijnen, zal niet worden goedgekeurd door de para-psychologen, omdat zij vanuit hun kritische kijk vinden, dat telepathie nog invloed zou kunnen uitoefenen Maar desondanks brengen de meesters het op aarde.
Vele aardse geleerden hebben er aan gewerkt, allen een stukje van het geheel, die door één geleerde in elkaar worden gepast.
Hoe de tweede en definitieve versie op aarde komt wordt, zoals de vraagsteller al aangeeft, beschreven in het boek" De Volkeren der Aarde, derde deel, hoofdstuk 19.
Precies wordt hier de voorspelling weergegeven. Deze versie zal door de Overheid worden aanvaard.
Op de vraag of het ons bekend is, wie er in de wereld aan werkt, moeten wij het antwoord schuldig blijven.
Het is onze persoonlijke mening, gebaseerd op de inhoud van de boeken, gekoppeld aan de enorme vlucht van de informatietechnologie, dat er ongetwijfeld geleerden op aarde zijn, die hiermee bezig zijn.
De laatste zal al die losse onderdelen met elkaar verbinden. Hij, samen met zijn vrouw, kwamen (komen) hiervoor speciaal naar de aarde.

En als ge nu nog niet overtuigd zijt kan je steeds een vraag stellen aan het "apparaat" want:

Vanaf dat moment staat moeder Aarde in verbinding met de ruimte. In alle talen der wereld zal er gesproken worden en geen vraag zal onbeantwoord blijven....Deze profetie zal letterlijk in vervulling gaan, zowaar er een God van Liefde is :D :D :D :D :D

Mvg,
P.Siemons

Zondervrees

10 sep 2012, 21:58

angelica schreef:ik ken een heel sterk medium, waardoor je wel onmiddellijk overtuigd zou geraken. […]
So far so good. En dan wordt het kakje terug ingetrokken.
Doe nou gewoon maar wat ik vraag: vertel mij, na consultatie met die mediums, iets over mijn leven dat alleen ik kan weten en dat enkel op mij van toepassing is. Makkelijk toch?
Ni Dieu, Ni Maître

cappa

11 sep 2012, 08:12

angelica schreef: Maar een scepticus overtuigen van een voortbestaan na dit leven, is zoiets als een blinde beschrijven hoe de kleuren van een regenboog eruitzien.
Eigenlijk meer als een volwassen persoon overtuigen van het bestaan van de paasklokken.

Paul Siemons

11 sep 2012, 09:13

Diene laatsten LSD-trip heeft bij volgende poster duidelijk wel een onomkeerbare hersenbeschadiging teweeggebracht getuige onderstaande mededeling:

Poster Angelica flipte het volgende:

ik ken een heel sterk medium, waardoor je wel onmiddellijk overtuigd zou geraken.

Probeer eens wat te vertellen wat die zoal heeft voorspeld! :roll: :roll:

Mvg,
P.Siemons

Henriette 2

11 sep 2012, 09:40

angelica schreef:Oeps, weer flink aan het werk hier.
Cappa, leuk zeker, om bijnaampjes te verzinnen? Grappig hé? Welk niveau is dat? Vierde leerjaar? het is Wayti en NIET Walibi.
Het onjuist gebruik van nicknames is hier verboden!
Dat weet cappa.
Blijkbaar ziet de moderatie niet toe.