een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood

hier is plaats voor alle wereldreligies

Henriette 2

11 sep 2012, 09:43

cappa schreef:
Henriette 2 schreef:
cappa schreef:Amaai, 't wordt tijd dat ze dat machientje eindelijk eens uitvinden. 't Zou al dat over en weer gevlieg uitsparen. :lol: Moet vermoeiend zijn.

Zeg walibi, hebt ge Metzinger nu al eens gelezen? Die kan ook vliegen, maar geeft er een realistische uitleg voor.
Ach, jij altijd met je lezen!
Ga eens op je eigen ervaring af!
Heb je altijd 'n vaderfiguur of iemand anders waar je tegenop kunt kijken nodig die 't je eens even zegt?
Eigen ervaring? Da's nu net wat ik doe, zoals je (nog eens) kunt lezen. Massa's ervaringen waar ik nu verklaring voor zoek.
Interessant.

Maar ... heu ... dat vaderfiguur zoeken ... is dat niet meer voor bepaalde goeroelopers?
Zo te zien is dat eveneens van toepassing op het volgen van 'belangrijke' auteurs.
Maar voor zichzelf is men graag genegen een klein oogje dicht te knijpen en te doen of men gek is.

Henriette 2

11 sep 2012, 10:03

angelica schreef: Kun je nu echt niet nadenken voordat je iets plaatst?
Neen.

Er verschijnen gedachten en die worden getikt.
Simpel.

Wie kan z'n gedachten bepalen?
Wie kan z'n gedachten 'maken?'

cappa

11 sep 2012, 10:08

Wat zit ge hier dan te zeveren over onjuist gebruik van namen? :roll:

Henriette 2

11 sep 2012, 10:15

IK zever niet, ik geef simpelweg de regels van de moderatie weer.

angelica

13 sep 2012, 12:42

Henriette,

Weet je wat het verschil is tussen jou en Cappa?
Cappa haalt zijn wijsheid uit de boeken , jij haalt de wijsheid uit je innerlijke.
En dat laatste bewonder ik nu zo aan een mens.

lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

cappa

13 sep 2012, 17:51

Hoe kun je nu wijsheid uit boeken halen. :roll:
Gebruik je verstand nu toch eens.

wayti

13 sep 2012, 22:20

Hoe kun je nu wijsheid uit boeken halen.
Gebruik je verstand nu toch eens.
Cappake, Als je al die tijd van je zogenaamde experimenten je verstand had gebruikt zou je nu moeten weten dat er geen dood is... dan had je al die psychologische boeken die het tegendeel verklaren niet nodig...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica

13 sep 2012, 23:29

Ik heb vanavond zoiets machtig moois ervaren. Maar ik kan het niet uitleggen, jullie zouden het niet begrijpen. Maar het was zo machtig mooi :)

Woorden schieten tekort.

vriendelijke groet

angelica

14 sep 2012, 05:24

Dat kan maar op een manier, Wayti, door het met je verstand los te laten. Want het is verstandelijk niet te bevatten, ook niet emotioneel. Je verbinden is door overgave. Het leven aanvaarden zoals het komt. Liefde voor dat leven in je en in alles en iedereen. Gewoonweg dat "willetje" en die "doener" in jou los te laten en het leven te leven.
Maar de controlefreak en onze verlangens loslaten, dat voelt zo een beetje aan als een duik nemen in het onbekende, daar groei je naartoe, het is een proces. Het proces heet het leven.

Vriendelijke groet

cappa

14 sep 2012, 11:07

wayti schreef:Cappake, Als je al die tijd van je zogenaamde experimenten je verstand had gebruikt zou je nu moeten weten dat er geen dood is...
Volgens jou kun je met je verstand dus inzien dat er geen dood is?
Ik wacht op die machtige redenatie. 8)

socrates

14 sep 2012, 11:50

Ook ik heb vorige nacht iets onwaarschijnlijk mooi beleefd. Het is helaas zo onwaarschijnlijk dat ik het niet eens durf te beschrijven. Jammer toch ! :cry:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Klaartje

14 sep 2012, 11:55

socrates schreef:Ook ik heb vorige nacht iets onwaarschijnlijk mooi beleefd. Het is helaas zo onwaarschijnlijk dat ik het niet eens durf te beschrijven. Jammer toch ! :cry:
Vertel !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

wayti

14 sep 2012, 12:54

Ook ik heb vorige nacht iets onwaarschijnlijk mooi beleefd. Het is helaas zo onwaarschijnlijk dat ik het niet eens durf te beschrijven. Jammer toch !
De lotto gewonnen Socrates...

wayti

14 sep 2012, 13:00

Jarenlang bestond het Higgsdeeltje voor de wetenschap alleen in theorie (net zoals zij over het leven na de dood denken). Zij vermoeden dat het bestond, maar konden, het pas in juli echt waarnemen... er is dus hoop..
Laatst gewijzigd door wayti op 14 sep 2012, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Reini

14 sep 2012, 13:00

angelica schreef:Dat kan maar op een manier, Wayti, door het met je verstand los te laten. Want het is verstandelijk niet te bevatten, ook niet emotioneel. Je verbinden is door overgave. Het leven aanvaarden zoals het komt. Liefde voor dat leven in je en in alles en iedereen. Gewoonweg dat "willetje" en die "doener" in jou los te laten en het leven te leven.
Maar de controlefreak en onze verlangens loslaten, dat voelt zo een beetje aan als een duik nemen in het onbekende, daar groei je naartoe, het is een proces. Het proces heet het leven.

Vriendelijke groet
Het met je verstand los te laten???
Moeder Natuur heeft ons wel dat verstand bezorgd.
Ik denk er dus niet over om dat los te laten, dan gaan we terug naar het dierenrijk....
Ik hou mijn willetje en mijn doening heel graag. Perfectioneren is altijd meegenomen, maar dat doe ik dan wél met mijn verstand....
Het proces "leven" waar jij op doelt is vanaf de evolutie een aanvang nam , telkens een strijd geweest van overleving en voortplanting, en dat zal nooit veranderen.
Ontspannen kan wél op die manier: alles leren loslaten zodat zorgen en pijn even verdwijnen en je lichaam en brein even rust krijgt.
Maar dan worden we immers weer in het diepe gegooid: zwemmen of verzuipen.