een vorm van voortbestaan na de lichamelijke dood

hier is plaats voor alle wereldreligies

cappa

14 sep 2012, 13:30

wayti schreef:Jarenlang bestond het Higgsdeeltje voor de wetenschap alleen in theorie (net zoals zij over het leven na de dood denken). Zij vermoeden dat het bestond, maar konden, het pas in juli echt waarnemen... er is dus hoop..
Gebruik je verstand nu eindelijk eens, kwakdrol.

Voor dat Higgs-deeltje waren er wel degelijk gegronde aanwijzingen.

angelica

14 sep 2012, 13:49

Monsieur Vinaigre,

Je noemt een mens niet "kwakdrol". Dat zegt veel over jou. Meer dan over hem. En wat het over jou zegt, dat is niet erg positief. Leer nu eens om mensen geen etiket op te plakken en niet uit te schelden.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

socrates

14 sep 2012, 14:25

angelica schreef:Ik heb vanavond zoiets machtig moois ervaren. Maar ik kan het niet uitleggen, jullie zouden het niet begrijpen. Maar het was zo machtig mooi :)

Woorden schieten tekort.

vriendelijke groet
Ook ik heb vorige nacht iets onwaarschijnlijk mooi beleefd. Het is helaas zo onwaarschijnlijk, dat ik het niet eens durf te beschrijven. Jammer toch ! Crying or Very sad
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

cappa

14 sep 2012, 14:28

socrates schreef:
angelica schreef:Ik heb vanavond zoiets machtig moois ervaren. Maar ik kan het niet uitleggen, jullie zouden het niet begrijpen. Maar het was zo machtig mooi :)

Woorden schieten tekort.
Klaargekomen?

socrates

14 sep 2012, 15:30

cappa schreef:
socrates schreef:

Woorden schieten tekort.
Klaargekomen?
Ja ! eindelijk dan toch !! Wat een ontdekking !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

wayti

14 sep 2012, 17:59

Voor dat Higgs-deeltje waren er wel degelijk gegronde aanwijzingen
Voor het leven na de dood ook ... zelfs veel meer...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti

14 sep 2012, 18:33

Ja ! eindelijk dan toch !! Wat een ontdekking !
En zo zorgen jullie door al jullie gespot en gezever dat er weeral een goede ervaring niet verteld wordt en dan maar zeggen dat er geen bewijzen zijn.. och wat voor zin heeft... of jullie erin geloven of niet je gaat er toch mee geconfronteerd worden en dan komt het hoofdbuigen zoals er al zoveel hebben ondervonden...

cappa

15 sep 2012, 08:59

wayti schreef:En zo zorgen jullie door al jullie gespot en gezever dat er weeral een goede ervaring niet verteld wordt en dan maar zeggen dat er geen bewijzen zijn..
Vertelseltjes zijn geen bewijzen, jongen. Probeer dat nu toch eens te begrijpen.

rolija

15 sep 2012, 09:03

cappa schreef:
wayti schreef:En zo zorgen jullie door al jullie gespot en gezever dat er weeral een goede ervaring niet verteld wordt en dan maar zeggen dat er geen bewijzen zijn..
Vertelseltjes zijn geen bewijzen, jongen. Probeer dat nu toch eens te begrijpen.

Maar ja de boekjes moeten toch verkopen he..... :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Marcel-Nederland

05 okt 2012, 18:18

angelica schreef:Naar mijn mening is alles bewustzijn. Er is geen dood, er is enkel leven. Enkel de vorm verandert.
Dank voor je verhaal. Ik ben jarenlang een monistisch materialist geweest, maar de laatste 10 jaar va mijn leven ben ik tot dezelfde conclusie gekomen. De grap is, je ziet het ook overal terug, ook in de wetenschap (kwantummechanica), maar omdat de wijze van kijken (het paradigma), die tijdens de Verlichting zo dapper is bevochten, nog steeds standhoudt, stuit je zienswijze heden ten dage nog op veel hoon. Tussen nu en 10 jaar zal er een verschuiving plaatsvinden (wetenschap gebaseerd op bewustzijn, i.p.v. bewustzijn te beschouwen als een epifenomeen/bijverschijnsel van materie... de hardnekkige illusie die zo levensecht lijkt). Een nieuwe samenvloeiing van het hoofd en het hart, van het verstand en het gevoel, van wetenschap en geloof, waarbij we de Babylonische spraakverwarring gaan herkennen en ons ware zelf hervinden. Nogmaals, dank voor je verhaal!

rolija

05 okt 2012, 18:57

Men heeft versterking gezocht in Holland....

Welkom Marcel
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

angelica

05 okt 2012, 19:02

Marcel-Nederland, ik word hier helemaal stil van. Ik had nl niet meer durven hopen toch nog eens één enkele positieve reactie te bekomen. Maar jij bevestigt met jouw getuigenis wat ik aanvoelde, dat er wel meer mensen moeten zijn, stille, anonieme lezers, die niet met hun verhaal naar buiten durven komen door het gespot en gekrakeel van vele andersdenkenden. Jouw antwoord geeft me de moed om er toch over te blijven spreken, dank je wel voor jouw reactie, echt heel erg bedankt. Het ontroert me.
Ik hoopte dat, door het naar voren komen met mijn getuigenissen, er meer mensen met hun verhalen naar buiten zouden komen. Ik vermoed dat er nog wel meer lezers zijn die ervaringen hebben gehad die ze met niemand kunnen delen, die ze opkroppen uit angst voor de spotternijen. Ik hoop dat deze mensen ooit de moed en de kracht vinden om met hun ervaringen naar buiten te komen, misschien dat mijn verhaal daarvoor een aanleiding kon zijn.

veel liefs en nogmaals dank je wel
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Henriette 2

05 okt 2012, 21:06

Worden wij wakker Marcel?..

wayti

06 okt 2012, 00:31

Dank voor je verhaal. Ik ben jarenlang een monistisch materialist geweest, maar de laatste 10 jaar va mijn leven ben ik tot dezelfde conclusie gekomen.
Bedankt Marcel voor uw getuigenis er zijn er gelukkig meer zoals u.. Alleen de ervaring zelf brengt deze materialisten tot bewustzijn...

cappa

06 okt 2012, 09:32

wayti schreef:Bedankt Marcel voor uw getuigenis er zijn er gelukkig meer zoals u.. Alleen de ervaring zelf brengt deze materialisten tot bewustzijn...
Gelukkig zijn er *tig maal meer mensen die door hun ervaring met de voetjes op de grond komen.
Uiteindelijk is dat de loop van het leven zelf. :)