mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

tina316

26 sep 2012, 21:20

Afbeelding
dit ben ik ook toen was arnold bijna twee maand dood je ziet ik ben heel veel veranderd hé

falcon1

26 sep 2012, 21:42

Lieve Tina,

toch een mooie foto hoor.

Ja, ik heb het nogal gezegd, rouwen vergt enorm veel energie. Ikzelf was toen ook op een paar weken 10 kg kwijt!

Maar toch moet je jezelf niet zo achteruit stellen! Je doet het allemaal heel goed hoor! Maar het is begrijpelijk dat alles zo immens moeilijk is voor jou. Het is allemaal nog zo vers.

En dan af en toe een tegenslag is dan wel heel moeilijk te verwerken omdat je er nu alleen voor staat. Maar je zal zien dat je je nog wel sterker gaat voelen... kijk maar naar de anderen hier...

Hopelijki ga je nu toch een rustige nacht te gemoet...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

tina316

26 sep 2012, 21:53

het is inderdaad heel moeilijk en zwaar heb ook al niet goed meer geslapen sinds arnold dood is en nu de zorgen voor de kleine misty
ik hoop toch zo dat ze weer zal kunnen zien want dat kleine beestje is nu heel gefrustreerd

groetjes tina :(

Oma-C

26 sep 2012, 23:00

Nog even in 't laat, dag Tina,
Ik wil me aansluiten bij de andere vrienden..
Je doet het heel goed.. je zorgt goed voor de poesjes
en nu nog voor jezelf. Arnold zal inderdaad fier op je zijn.
Hopelijk stopt de jacht op de poezen ...nu het in 't nieuws kwam..
Mensen zijn soms nog erger dan dieren..
Hij moest verdorie blauw uitslaan :twisted:
dan kan iedereen zien wie het was. !
Slaapwel en tot morgen Tina.. voor jou en allen een knuffeltje..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

27 sep 2012, 12:01

Lieve Tina,

hopelijk toch een betere nacht gehad...

We komen je nog sterkte wensen voor vandaag...

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

27 sep 2012, 20:04

Hallo Tina, ik wens je nog een aangename avond
(voor zover het kan) :roll: een goede nachtrust en tot morgen...
Beterschap voor jou en Misty.. :?

tina316

28 sep 2012, 00:36

ja het zou goed zijn moest de dader van kleur veranderen dan weten we direct wie het is
misty begint opstandig te worden als ze in haar bench moet tijdens de dag laat ik haar rondlopen maar s'avonds ben ik verplicht om haar in die stomme kooi te steken voor haar eigen veiligheid maar ze begint ferm te protesteren als ze erin moet

hopelijk kan ik vannacht wat beter slapen want ik ben doodop

bedankt om het op FB te zetten rudy ik heb het er ook op gezet bij mij hoe meer mensen het weten hoe rapper het misschien zal stoppen
groetjes tina

Hugie12

28 sep 2012, 01:30

Hay Tina;
Waarom laat je Misty niet vrij? Ze wil eruit ,laat haar er dan uit.Je zult dan mssn een plasje vinden ,maar het beestje is gelukkig en uw ander poes zal ook wel oppassen hoor!
Jij vind je eigen niet meer supper???????Hang die ene foto in de badkamer of ergens op en kijk zelf naar je eigen........en zeg IK WIL TERUG ZO ZIJN en probeer het dan te zijn :roll: haal je mooiste kleedje uit de kast en verzorg je Misty ermee......
Nu laat ik je ,tot morgen mssn
Fijne dag nog!
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

28 sep 2012, 08:30

Tina Ik ben heel blij te lezen dat er zoveel aandacht besteed is aan die mishandeling van Misty. Ik denk dat die persoon toch wel met wat schrik moet zitten, en dat hij wel weet dat hij gekend is hahaha.
Goed zeg op FB ook nog. Leve de samenwerking van de senioren. :lol:

Ik denk ook dat ge Misty beter los laat ze zal zo best leren zich te gedragen volgens haar toestand. Misschien een tijdje je tapijt weg doen. Ik heb dit ooit nog gedaan als ik een hondje als logé had die wel eens durfde zijn pootje op te heffen in huis.Want uit een tapijt kunt ge dit niet helemaal verwijderen.
Wees gerust ze zal zich geen pijn doen ofwel na enkele opstakels zal ze leren beter op te letten.

Groetjes Gerarda
Gast

28 sep 2012, 16:59

Dag Tina,

ik kom u ook nog eventjes wat sterkte wensen.
Veel kom ik wel niet vertellen, maar ik lees elke dag wat er geschreven is.
Ik ben zo blij voor u, dat het nu overal in de pers gekomen is.
Dit moet voor u toch wel een uitlaatklep zijn.
Hopelijk valt die kl...... zijne frang en zal hij nu eindelijk eens stoppen met die mishandelingen.
Het gaat blijkbaar wat beter met misty, laat ons hopen dat het verder deze weg blijft opgaan.
Maar, Tina, je mag niet vergeten ook eens aan jezelf te denken.
Ondanks alle tegenslag moet je toch proberen er het beste van te maken.
Je was een prachtige dame, en zo moet je weer worden! Beetje bij beetje!

Groetjes,
Scorpio1

tina316

28 sep 2012, 17:56

bedankt scorpio voor de lieve woorden , hoe een mens in 6 maand tijd kan veranderen hé, ik voel me tweemaal zo oud nu met alle verdriet dat ik moet verwerken
mijn ritueel bestaat nu smorgens uit wassen kleren aan en de dag proberen door te komen

ik laat misty de hele dag rondlopen waar ze wil als ik erbij ben alleen snachts moet ze in haar bench
ze zat graag in een kartonnen doos nu heb ik bij de Gb een doosje van lays chips meegenomen naar huis precies haar maat en alleen met een opening vooraan ,ik heb er haar dekentje ingelegd en ze ligt er graag in
het beestje vond nergens een plaatje in huis om lekker te slapen voordien sliep ze in haar zeteltje boven in mijn kamer als ze binnen was maar ik durf nu niet omdat ik bang ben dat ze van de trap zal vallen

de deuren staan hier altijd open en de poezen mogen overal komen en daardoor kan ik de deur van de living s'nachts niet dichtdoen omdat tygro ook gewoon is van te gaan waar hij wil

ze plast ook nergens hoor het is niet daarvoor dat ze in de bench moet ,ze miauwt en ik herken het aan haar stem wanneer ze vraagt om naar haar kattenbak gedragen te worden omdat ze die nog niet uit zichzelf vind ook voor haar eten herken ik het verschil als ze miauwt je leert dat vlug
maar ze is nog steeds boos en gefrustreerd omdat ze niet ziet

ook vraagt ze om naar buiten te gaan maar dat mag ze vergeten ,ik laat haar tweemaal daags aan een lijntje buiten en ze geniet ervan wat in de zon te liggen ,het beestje heel haar leven is overhoop gehaald en nu heeft ze veel tijd nodig om zich aan te passen

en mijn buren die hebben nu hun zin dat ze niet meer in hun tuin komt bij hun kippen en cavias vanmorgen stond ze aan haar raam te gluren en ik kon het niet laten om het te roepen , ze was vlug weg
ik vind het heel triest dat ze nu zo moet leven mijn kleine huppeldepup, ze huppelde van plezier nu sluipt ze hier rond en is van alles bang zelfs als ze bel gaat gromt ze nu dat heeft ze voordien nooit gedaan

ik heb heel veel pijn in mijn rug nu en mis arnold toch zo ,hij nam zoveel uit handen en deed zoveel voor mij
hij zou wel blij zijn dat ze terug is maar ook triest dat zijn kleine meisje zo moet leven
hoe een mens zo rap van uiterlijk kan veranderen als je zoveel te verduren krijgt zie ik nu op de foto's in de krant arnold zou ook verschieten als hij mij nu zag , veel kan er niet meer bij want ik ben op
ik hou mij alleen nog recht met de zorgen voor misty en hoop elke dag dag dat ze weer zou mogen zien met haar hazelnoot kleur van oogjes
ook voor tygro zou het beter zijn dat arme beest wacht elke dag wanneer ik hem buiten laat smorgens achter haar ,hij zit dan zo triest te kijken en verstaat niet waarom ze niet buiten mag

bedankt voor jullie steun
groetjes tina

gerarda

28 sep 2012, 19:43

Tina ik weet niet of ge een grote tuin hebt. maar ik heb eens iets gezien dat eventueel voor u kan helpen. dat is een wasdraad waar een lijn aan was en daar was de kat aan vast maar kon zo over gans de tuin wandelen alleen. Maar er zou misschien wel iets moeten gedaan worden dat die lijn gemakkelijk meeschuift. Misschien dat er nog mensen weten hoe het juist moet. En mijn bedoeling is dat ze moet leren haar plan trekken zonder u en wel met de andere kat. Maar toch veilig dat ze niet weg zou kunnen natuurlijk. ja het is maar om dat beestje te trachten te helpen hé.
Hoe meer ze op( een natuurlijke ? ) wijze kan leven hoe beter.

groetjes gerarda

falcon1

28 sep 2012, 20:09

Lieve Tina,

je bent echt te bewonderen voor hetgeen je allemaal doet voor Misty!
Maar aan het binnenzitten gaan ze wel wennen hoor. Onze katjes zitten hier op een appartementje (met 4). Ons Betty was een echte buitenkat maar zij nu nu ook al heel gewend aan het binnenleven!
Bovendien hebben ze minderlast van teken en andere ziektes.
Het is zelfs bewezen dat binnenkatten langer leven. Wat me wel opvalt is dat ze nu véél aanhankelijker worden!!!

Ik ben er wel zeker van dat je buren op de hoogte zijn van alles en nu zeker wel met een schuldgevoel gaan zitten! Spijtig dat het allemaal zo is moeten lopen.

En wat jezelf beterft... geef het nog even tijd. Ik herinner me nog dat ik zowat hetzelfde heb meegemaakt. En op een gegeven moment heb ik bij manier van spreken mijn kleren over de haag gegooid en me volledig in het nieuw gestopt. Veertje heeft ook die periode meegemaakt. Maar eerst is er nog een lange weg af te leggen... en moet je het verlies van Arnold ergens een plaatsje kunnen geven. Je mist hem nu nog veel te erg! Maar alles wat je nu alleen oplost is een stapje verder in je zelfvertrouwen al besef je dat nu nog niet!

En je zit een beetje in met je uiterlijk? Ik vind dat dat totaal niet hoeft. Je bent wie je bent! Je bent een prachtvrouw en dat zul je altijd blijven!!!
Het is begrijpelijk dat het je nu weing zegt en dikwijls jezelf de vraag stelt "voor wie hoef ik het nog te doen?" Maar ééns zal je het roer omgooien (om het in zeemans termen te noemen) en terug wat fierheid krijgen over jezelf! Daar moet je blijven in geloven!!!

Verder kan ik weinig toevoegen aan hetgeen de forumvrienden hier verteld hebben... iedereen is even hard om je begaan... doe het misschien ook een beetje voor ons? :wink:

Hopelijk heb je toch nog een rustige nacht want vermoeidheid kan je volledig ondermijnen...

Liefs,

Veertje & Rudy

Afbeelding

Oma-C

28 sep 2012, 22:07

Voila Tina,... falcon heeft dat mooi gezegd en ik vind
dat hij gelijk heeft.. de anderen ook natuurlijk..
gerarda wil jouw misty zelfstandiger maken en Hugie wil
je jouw mooiste kleren laten aandoen.. :) voor misty..
Een beetje met de keer... komt alles wel op z'n plooi..
Dat kan nu nog niet na een half jaar maar door de miserie met
de poes ben je al veel zelfstandiger geworden zonder
dat je 't zelf merkt.. jaja, zo is dat..
Ik wens je een goede nacht.. veel moed en tot morgen.. :wink:

tina316

29 sep 2012, 01:48

ik weet het gerarda ik heb al van alles in mijn gedachten voor als ze wat beter is
ik wil ook dat ze zo zelfstandig als mogelijk kan leven en ik tracht haar van alles te leren nu ze niet meer ziet ze kan nu zelf al van de zetel op de grond ,ik leer het haar hoe ze het moet doen ,ik laat haar voelen waar de zetel eindigt door haar pootjes er langs te laten gaan en het lukt al redelijk
maar zoals rudy zegt zijn betty ging vroeger ook buiten en past zich goed aan in een appartement

het word toch winter en dan gaan ze alleen buiten voor een uurtje s'morgens en s'avonds , nu laat ik tygro ook niet meer buiten na 17 uur eerst was het een gemiauw van protest maar nu begint hij het ook al te aanvaarden
en misty is nog klein ze ging nog maar 6 maand buiten en ze zal zich ook wel aanpassen
en als ik haar lijntje aandoe weet ze al dat ze wat buiten mag het is er eentje speciaal voor katten dat ik heb gekocht
ze is ook al veel rustiger nu ze 2 keer per dag buiten mag

en wat mezelf betreft , ik heb het nu heel moeilijk maar ik geraak er wel door ,zeker met jullie steun ,ik ben heel blij dat ik jullie heb echt waar,ik zou anders nog veel dieper in de put geraakt zijn
ik heb zoveel aan jullie woorden en steun en het helpt veel hier mijn hart te luchten
jullie zijn echte vrienden geworden

nu ga ik slapen met tygro, hij slaapt sinds 3 dagen weer bij mij ,hij voelt zich wat verwaarloost omdat ik heel veel tijd aan misty moet besteden

groetjes tina