mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

02 okt 2012, 10:55

Ja Tina ik begrijp u ook hoor. Van mij is het nu 1,5 jaar dat ik alleen ben en nu begint het een beetje te gaan.Maar ja ik heb de kinderen dat ik hulp van krijg en ook hulp aan heef zodat ik toch bezig ben. Hetgeen ge nu met Mitsy hebt moest ook niet gebeuren dat er dan nog bij. Maar ik wil u eens antwoorden over uw huis verkopen .Miischien bent u moedeloos omdat er herstellingswerken moeten gebeuren maar als ge iets anders kleiner zult kopen kunt ge daar ook problemen hebben .En dit huis waar ge nu woont kent ge goed maar een ander huis weet ge weinig van het verleden. En natuurlijk dat ge liever niet meer op die buur kijkt maar ergens anders is het ook niet altijd ideaal. Ik heb hier op de 7 jaar dat ik er woon al 3 nieuwe buren gehad aan één kant.En als ik hoor dat ge een tuin hebt dat is onschatbaar. Wij konden niets anders dan kleiner gaan wonen omdat het een erg grote tuin was en Marc durfde niet meer op de ladder om de goten uit te kuisen maar we missen het toch hoor.
En Marc heeft ook altijd aan ons huis gewerkt De keuken gemaakt mooie schouwen gemaakt; En vele andere dingen en nu vind ik dat zo spijtig dat ik niet in een huis woon waar hij alles aan gedaan heeft.
Ik wil u niet beinvloeden hoor. Maar omdat ik in dezelfde situatie zit als gij wil ik u eens zegen hoe ik het voel.
Nog het beste met Misty en hopelijk nog verdere vooruitgang

gerarda

tina316

02 okt 2012, 14:12

ik weet het gerarda daarom kan ik ook niet beslissen nu
arnold heeft hier alles zelf verbouwt en wou hier nooit weg alleen in mijn kist zei hij dan altijd
hij deed ook heel veel in het huishouden sinds ik minder kon
en ik hou van mijn tuintje het is niet heel groot ongeveer een 12 meter diep
maar zoals oma-c zegt het onderhoud kan ik met moeite dat was arnold zijn werk en nu ziet het er niet uit
en het laten doen daar heb ik nu het geld niet voor

ik ben ook weer van zondag mijn medicatie weer beginnen nemen rudy hopelijk werkt het snel en kan ik er weer wat beter tegen

met misty gaat het vandaag wat minder ,ik had het al gezien toen ik opstond ,anders zit ze weg en weer te springen in haar bench als ze me hoort ,maar vanmorgen niet ik denk dat ze weer pijn in haar buik heeft want als ik haar wil aaien blaast ze
als het niet overgaat bel ik de dierenarts terug

en inderdaad zonnebloempje als ik mijn buren hoor dan rijzen mijn haren ik kan hen niet meer zien of luchten
en financieel tja als je iets moet huren dan liggen de maanden dicht op elkaar en hier is mijn huis afbetaald volgend jaar in november
ik betaal wel niet meer zoveel het is de zware lening die we afbetaalden door mijn zoon die het lastigste is en die zie ik niet meer sinds zijn vader gestorven is en hij weet dat hij geen erfgenaam is omdat we een huwelijkscontract hadden
dan heb je maar één kind en dan kom je dat ook nog tegen

je ziet het is heel moeilijk geworden voor mij
maar zoals zovelen die het hebben meegemaakt zal ik er wel komen al heeft het veel tijd nodig zoals oma ook zegt bij de ene duurt het wat langer dan bij de andere
en ik heb heel veel steun aan jullie en het maakt een groot verschil om hier alles te kunnen schrijven
en ik ben jullie ook allemaal dankbaar met jullie raad en steun die jullie mij geven ,want als ik jullie hier niet had gehad stond ik niet zo ver als nu

groetjes tina

gerarda

02 okt 2012, 16:00

Bedankt Tina voor uw lieve woorden; Iedereen doet zijn best omdat we ondervinden dat ge ons geloofd en begrijpt en dat ge stilaan er bovenop komt. Spijtig dat Misty niet goed is maar ja vechten en hopen is het enige wat ge kunt doen.

groetjes gerarda

Oma-C

02 okt 2012, 18:58

Een avond knuffelke Tina, n zoals wij allemaal
zal je er wel komen... maar dat kan niet op deze korte tijd..
neem de tijd en doe het rustig.. je doet het goed..
Arme misty weer pijn? dat is jammer,
waarschijnlijk ontstekigen door inwendige kwetsuren..
erg toch... het sukkeltje..
Hopelijk betert het snel en is de dokter niet nodig.. :roll:
Slaapwel voor straks en tot morgen..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

02 okt 2012, 19:46

Lieve Tina,

we kunnen heel goed begrijpen dat het verschrikkelijk moeilijk is om alles alleen te verwerken waar je nu voor staat.
En zoals je schrijft heeft Arnold je veel uit handen genomen en nu sta je er alleen voor. Toch spijtig dat er geen tijdmachine bestaat want zouden we je een jaar verder sturen.
Nu zal je het verder moeten klaren en je doet dat goed hoor.
En tja, je weet hoe tegenover die medicatie sta... niet vergeten hé meisje...
Baat het niet, het schaadt ook niet, zeker in jou situatie!
Ik kan ook heel goed begrijpen dat je huis ook je thuis! Ikzelf had ook een pracht van een huis en een enorm grote en heel mooie tuin... een levenswerk. Door omstandigheden heb ik het toch verkocht en woon hier nu op een appartement. Alles heeft zijn voordelen... maar ook zijn nadelen natuurlijk. Na een korte aanpassingsperiode weet ik het nu wel zeker... ik zou nooit meer willen ruilen. Maar zo'n beslissing moet je zelf nemen en niet over éénnacht ijs lopen! Ik zou zeggen... verhuizen, dat is momenteel nog niet aan de orde voor jou. Je moet eerst de rest nog allemaal verwerken.
Wel verschrikkelijk erg van je zoon! Maar ik denk dat het momenteel overal wel zo een beetje loopt. Ieder huisje heeft zijn kruisje... en er dan maar opeens bij zeggen dat het ene zijn kruisje inderdaad veel zwaarder is dan de ander het zijn!
En dan Misty... ik denk ook dat het is zoals OmaC zegt, misschien nog wat last van inwendige kwetsuren... Het zal ook wel zijn tijd nodig hebben...

Hopelijk heb je toch nog een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

02 okt 2012, 19:56

Afbeelding
lieve Tina
kom je ff sterkte wensen met alles
hou vol he lieverd
knuf riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

tina316

03 okt 2012, 16:00

misty is vandaag voor het eerst sinds ze thuis is de trap opgeklommen ,ik vond haar nergens en ze zat boven aan de trap naar beneden durfde ze niet
ze heeft ook minder pijn vandaag ,ik denk inderdaad dat het haar darmen zijn

vannacht heb ik weinig geslapen ik droom steeds over arnold en de laatste tijd heel vaak

en wat mijn huis betreft ,ik woon hier heel graag maar het is te groot voor mij alleen en het onderhoud kan ik niet alleen
ik tracht mijn plan te trekken nu arnold er niet meer is maar het is heel zwaar
nu kan ik nog niet beslissen het is te kortbij en ben bang dat ik het dan zal beklagen
iets huren ben je nooit zeker zo zijn we twee keer moeten verhuizen en daarom hadden we besloten een huis te kopen

ik weet het soms helemaal niet meer
was ik 10 jaar ouder dan zou ik niet twijfelen en verkocht ik het
maar voor tygro doe ik het niet omdat hij te oud is om nu te verhuizen en het beestje heeft al genoeg meegemaakt de laatste tijd

groetjes tina

Helena van Troje

03 okt 2012, 17:04

weet je tina, ik woon ook te groot, maar ik heb beslist dat ik geen grote beslissingen neem vooraleer er twee volle jaren om zijn
mijn tante heeft zo ook twee keer moeten verhuizen omdat ze te vlug eenbesluit genomen had en dat geeft mij gemoedsrust, ik weet dat ik daar nu niet mee bezig moet zijn

tina316

03 okt 2012, 17:35

ik speel met dezelfde gedachten helena het is nog te vroeg om nu beslissingen te nemen bedankt hiervoor je hebt me laatste twijfels weggenomen
ik blijf voorlopig waar ik ben we zullen wel zien later

riekske jij ook veel moed gewenst met hetgeen jullie nu meemaken ,hopelijk werkt die pijn medicatie voor gerhard

groetjes tina

Oma-C

03 okt 2012, 19:54

Voor Tina en de vrienden hier..
een fijne avond :? voor zover die fijn kan zijn natuurlijk.
Buiten is het guur en killig en nat...dus mogen we blij zijn
met een dak boven ons hoofd ...en dat is al wel een
fijn gevoel denk ik..?..:roll:
Slaapwel voor straks en tot morgen..

Hugie12

04 okt 2012, 00:36

Tina;
goed he dat Misty haar weg alleen zoekt ,ge ziet wel het komt nog in orde!
Wat betreft je huis.......kun je geen kamers verhuren ?Aan zee moet dat toch lukken ,dacht ik.Zelfs als je een einde van het water zit,er komen ook mensen naar de kust om te rusten en om de lucht he,is maar een gedacht hoor.Een ouder koppel bevoorbeeld ,kun je nog lekker kletsen.
Of ken je zelf niemand die in het zelfde geval is als jij?
Wij hadden een huis in de stad ,en we verkochten omdat we er geen buiten hadden ,nu wonen we in ons ouderhuis met tuin,maar kan er niets in kwijt.Heb al veel naar de kringloop gedaan en verkocht.
Dus denk rustig na en als er kamers niet gebruik worden,sluit ze gewoon af en laat ze eens om de tijd eens oppoetsen!
slaap wel
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

04 okt 2012, 06:23

Tina hebt ge nog niet eens naar de ocmw geweest , misschien kunt ge daar hulp krijgen, omdat ge invalide bent (ik geloof dat ge dit al eens gezegd hebt (sorry als ik mis ben) en ook omdat ge weduwe bent.
Zult ge misschien voor heel weinig geld hulp kunnen krijgen . En zoals Hugie zegt enkele kamers afsluiten en nu en dan eens stof afnemen en stofzuigen. Ik heb ook twee kamers dat ik zo behandel en die liggen kraaknet hoor. En dat kan dan misschien volgend jaar als uw geldzorgen opgelost zijn. ?
Misschien in de mutualiteit kunnen ze ook wel iets doen voor u.Maar ja ge moet er wel zelf naartoe gaan. Ge kunt wel veel vinden op het internet over uw mutualiteit maar ge kunt beter zelf praten met hen , want ieders geval is anders . Misschien dat telefoneren ook goed zou zijn , maar ik denk dat zelf gaan beter is.

Groetjes Gerarda

Oma-C

04 okt 2012, 08:13

Goede morgen Tina en vrienden,
Fijn dat Misty begint te zoeken ze zal zich terug wat thuis voelen
en ja 't zal een aanpassing zijn als ze 't niet kan zien..
Maar katjes zjn sterk en trekken goed hun plan..na een tijdje..

Wat die openbare diensten en mutualiteit betreft
die sturen ook iemand naar jou thuis.
als je dat wil komt er een sciale assistente
met je praten en kijken wat je nodig hebt aan hulp en zo..
bij mij zijn ze vorig jaar ook geweest toen ik aan de knie
en de voet geopereerd was..(maar ik had niemand nodig..)
Je kan zelfs een dame krijgen die gewoon om de zoveel tijd
een praatje komt doen of die samen met jou de boodschappen doet ..
Veel sterkte en tot... :wink:

falcon1

04 okt 2012, 17:23

Lieve Tina,

fijn dat Misty stilaan haar plan begint te trekken en zich terug wat beter voelt.
Wat je huis betreft moet je je gevoel volgen, maar blijkbaar is het nog veel te vroeg. Bij mij was het eerder een noodzaak...
Ondanks dat het wat groot is bewaart het ook nog wat heel herinneringen en ook is het vertrouwt terrein voor de katjes.

Hopelijk is het je vandaag wat gelukt....

We wensen je nog een fijne avond en hopelijk kan je deze nacht toch wat slapen.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

04 okt 2012, 18:48

Ik kom Tina en de vrienden ook een goede nachtrust wensen
goed slapen helpt ook genezen en je beter voelen..
Veel sterkte en tot morgen.. :?