Het karakter van Schepper God .

hier is plaats voor alle wereldreligies

rolija

03 okt 2012, 15:07

wayti schreef:
En al diegenen die wel vallen, verongelukken, ernstig verminkt raken of dood gaan? Was die god dan even niet in de buurt of had hij geen zin om even te helpen? Of zijn dat allemaal zondaars, ontuchtigen en ongelovigen en zo, die niet beter verdienen?
Iedere mens zijn dag en uur staan normaal vast daaraan kan niks verholpen worden, iedere mens moet sterven. Maar dank zij de uitvindingen van de mens en zijn gedrag en ongehoorzaamheid aan de wetten (10 geboden) gaan sommige te vroeg over en daarin kan wel hulp geboden worden alleen moet de persoon bereikbaar zijn. Jullie hebben zichzelf door ongeloof en scepticisme hiervoor volledig afgesloten...
Er ligt 1.000.000 euro klaar voor Wayti :lol: :lol:

http://skepp.be/nieuws/skepp-verhoogt-s ... 00000-euro
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

ebenhaezer

03 okt 2012, 15:09

werewoef schreef:Als christen heb ik ook moeite met de God de Schepper van het O.T .

Hij komt over als een jaloerse God, grimmig , vol gramschap, moet gepaaid worden met dierenoffers ,
en nog meer van die onbegrijpbare dingens .

Ebenhauser moet leren beseffen dat Oud, oud is en Nieuw nieuw betekent zoals in het N.T .

De heer Jezus spreekt over de hemelse Vader in in heel wat andere bewoordingen zoals wij kunnen lezen in het O.T .

Ons Heer is vrijwillig onder ons komen wonen om zijn verlossingswerk te wrochten en zijn verzoeningswerk tussen de mens en God de Vader ( Hier als schepper van de OUDE wereld, te bewerkstelligen .

Ons Heer heeft door Zijn opoffering voor ons mensen een nieuw contract ( Kontakt, ook, misschien ?? ) kunnen krijgen . Het Onzer Vader dat Hij ons geleerd heeft, spreekt hier boekdelen .

Met dit gegeven kan ik nu anders naar God de Vader, God de Schepper kijken, dan in de beschrijvingen van God in het O.T .

Julliette Greco heeft eens laten ontvallen : Le père je n'aime pas trop, Son Fils j'aime beaucoup et sa Mère j'adore . Zo is het ook bij mij .

Groeten van werewoef

Lieve WEREWOEF , ik begrijp je best , en het is ook niet zo gemakkelijk , toch is de God van het OT. dezelfde als in het NT. , met hetzelfde karakter ; alleen is er een groot tijdsverschil : OT. was vóór Chr. , en NT. is nà Chr. , dat moet je goed voor ogen houden . In het OT. moest gestraft worden voor zonden , alleen dierenbloed kon vergeving schenken ; maar in het NT. is er genade ( vergeving ) door het Offer van de Heer Jezus ! Zo is het normaal dat de mensen uit het OT. God anders kenden dan wij nu . Toch is het dezelfde Vader , want God is onveranderlijk . Wij leven in de genade tijd , en hebben Zijn liefde leren kennen door Zijn Zoon , die hier op aarde is geweest , dat maakt een groot verschil !
Wat Maria betreft , ook ik houd van haar , zij was een gelovig jong meisje , en werd uitgekozen om Zijn Zoon als baby te ontvangen en op te voeden . Dat was een hele eer voor haar , en dat vergeten ook wij niet : ere wie ere toekomt ! Maar Rome heeft haar bòven de Heer gesteld en dat is een brug te vér , dat staat nergens in de Bijbel .
Met een lieve groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer

03 okt 2012, 15:23

Zondervrees schreef:
Fazal schreef:Zo heb ik er velen (bijna) zien vallen. Zou god dan toch bestaan? :roll:
En al diegenen die wel vallen, verongelukken, ernstig verminkt raken of dood gaan? Was die god dan even niet in de buurt of had hij geen zin om even te helpen? Of zijn dat allemaal zondaars, ontuchtigen en ongelovigen en zo, die niet beter verdienen?

Er zijn veel dingen die wij nu niet begrijpen , Zondervrees , omdat wij niet in de toekomst kunnen kijken , noch weten wat God met sommige handelingen bedoelt . Gods gedachten zijn veel hoger dan de onze , en voor Hem is niets verborgen ; daarom begrijpen wij veel dingen niet , dat staat ook in Gods Woord . Maar eenmaal bij Hem zullen we WETEN dat Hij Wijs en liefdevol gehandeld heeft , daar twijfel ik niet aan . Hij is de Schepper en Hij weet wat Hij doet , al begrijpt de wereld dat niet .
Veel liefs . EB.

rolija

03 okt 2012, 15:50

ebenhaezer schreef:
Klaartje schreef:Heeft die God ook de hand in aardbevingen, vulkanen, overstromingen, alle plagen van Egypte, EBBY :roll:

Vraag het Hem eens , meiske !
Typisch antwoord van een tsjeef :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Klaartje

03 okt 2012, 18:04

ebenhaezer schreef:
Klaartje schreef:Heeft die God ook de hand in aardbevingen, vulkanen, overstromingen, alle plagen van Egypte, EBBY :roll:

Vraag het Hem eens , meiske !
Zou best kunnen hoor..... want wat jullie GOD noemen valt onder de noemer van al wat leeft, de ganse kosmos zeg maar, en dat beweegt en verandert voortdurend :idea:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Henriette 2

03 okt 2012, 20:24

Klaartje schreef:
Zou best kunnen hoor..... want wat jullie GOD noemen valt onder de noemer van al wat leeft, de ganse kosmos zeg maar, en dat beweegt en verandert voortdurend :idea:
Daar zijn de hersentjes veel te ernstig voor geconditioneerd.
Je weet wel van die groeven waar niks en niemand ooit meer uitkomt.
Diepe ravijnen eigenlijk.

angelica

03 okt 2012, 21:09

Henriette, die conditionering, die kan (alvast gedeeltelijk) opgeheven worden, jij noemde het ooit : ont - wikkeling (afwikkelen) zoals het pellen van een ui.
Wat zou erover blijven als alle conditionering zou afgelegd worden ? Enkel stilte, enkel leegte, of enkel : zuiver bewust zijn: we noemen het ook God.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Zondervrees

03 okt 2012, 21:15

angelica schreef:[…] Misschien heeft de man (wayti!) wel gelijk, al eens bij stilgestaan? […]
Waar heeft hij misschien gelijk mee? Met dat verhaaltje over dat machientje van hem? Hoe onnozel moet je niet zijn om zelfs maar in overweging te nemen dat iemand met zo'n gedachtegoed het misschien wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben?
Ni Dieu, Ni Maître

Paul Siemons

03 okt 2012, 22:08

Zondervrees schreef: Waar heeft hij misschien gelijk mee? Met dat verhaaltje over dat machientje van hem? Hoe onnozel moet je niet zijn om zelfs maar in overweging te nemen dat iemand met zo'n gedachtegoed het misschien wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben?

Dat vraag ik me ook af!!

ebenhaezer

04 okt 2012, 10:52

wayti schreef:
Iedere mens zijn dag en uur staan normaal vast daaraan kan niks verholpen worden, iedere mens moet sterven. Maar dank zij de uitvindingen van de mens en zijn gedrag en ongehoorzaamheid aan de wetten (10 geboden) gaan sommige te vroeg over en daarin kan wel hulp geboden worden alleen moet de persoon bereikbaar zijn. Jullie hebben zichzelf door ongeloof en scepticisme hiervoor volledig afgesloten...

WAYTI , ik was je nog mijn reactie schuldig , maar was heel blij met jouw posting . Ben het volledig eens met dit standpunt ; niemand kan een seconde toevoegen aan zijn leven , wel afdoen , maar ook dat had Schepper God al gezien en toegelaten , om redenen die wij nu nog niet kennen .
En hulp is er voor iedereen , die dat echt wil en er idd. voor openstaat , dat heb jij , Wayti en vele anderen mogen ervaren , want de Heer zegt : nader tot Mij , en Ik zal tot u naderen ! Een uitnodiging voor iedereen , toch ?
Danke Wayti , veel liefs , EB.

ebenhaezer

04 okt 2012, 10:59

Reini schreef:Voor alle zekerheid doe ik dus niet aan bergbeklimming. 8)

Zo bang voor onze God ? Zijn bescherming zou allen maar veilgheid en geluk brengen , daar kan je toch niet tegen zijn , denk ik zo ! M.lieve groet , EB.

Zondervrees

04 okt 2012, 11:57

ebenhaezer schreef:
wayti schreef:

WAYTI , ik was je nog mijn reactie schuldig , maar was heel blij met jouw posting . Ben het volledig eens met dit standpunt ; niemand kan een seconde toevoegen aan zijn leven , wel afdoen , maar ook dat had Schepper God al gezien en toegelaten , om redenen die wij nu nog niet kennen .
En hulp is er voor iedereen , die dat echt wil en er idd. voor openstaat , dat heb jij , Wayti en vele anderen mogen ervaren , want de Heer zegt : nader tot Mij , en Ik zal tot u naderen ! Een uitnodiging voor iedereen , toch ?
Danke Wayti , veel liefs , EB.
Een onschuldig slachtoffer van bv. een roofoverval, een onschuldig voorbijganger die geraakt wordt door een schot. Heeft die god van jullie dat dan bepaald? En had die god dan de hulp nodig van diegene die de trekker overhaalde, van een slecht mens dus?
Als ik ga bergbeklimmen dan vertrouw ik eerder op een paar goede touwen en musketons dan op een god. En hoe zit het met al die mensen in de bergen die geen duwtje in de rug kregen van god en nu hardstikke dood zijn? Allemaal slechte mensen?
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

04 okt 2012, 12:04

Zondervrees schreef:Een onschuldig slachtoffer van bv. een roofoverval, een onschuldig voorbijganger die geraakt wordt door een schot. Heeft die god van jullie dat dan bepaald? En had die god dan de hulp nodig van diegene die de trekker overhaalde, van een slecht mens dus?
Als ik ga bergbeklimmen dan vertrouw ik eerder op een paar goede touwen en musketons dan op een god. En hoe zit het met al die mensen in de bergen die geen duwtje in de rug kregen van god en nu hardstikke dood zijn? Allemaal slechte mensen?
Nog steeds niet gemerkt dat alle mensen zowiezo doodgaan zeker?
Ja, dat is wel te verwachten van slimmeriken zoals jij die zich hoog verheven voelt boven al die stommerds.

cappa

04 okt 2012, 15:56

Zondervrees schreef:Een onschuldig slachtoffer van bv. een roofoverval, een onschuldig voorbijganger die geraakt wordt door een schot. Heeft die god van jullie dat dan bepaald? En had die god dan de hulp nodig van diegene die de trekker overhaalde, van een slecht mens dus?
Doet me denken aan die paus - Charel nr 27, of hoe heette hij ook alweer - die op 't pietsplein neergeschoten werd. Hij zei dat hij geholpen werd door onsliefvrouw die de kogel deed afwijken, anders was hij dwars door zijn hart gegaan.
Maar waarom kon dat mens dan haar werk niet ineens goed doen, en de kogel tegenhouden (of de schutter)?

Klaartje

04 okt 2012, 16:07

cappa schreef:
Doet me denken aan die paus - Charel nr 27, of hoe heette hij ook alweer - die op 't pietsplein neergeschoten werd. Hij zei dat hij geholpen werd door onsliefvrouw die de kogel deed afwijken, anders was hij dwars door zijn hart gegaan.
Maar waarom kon dat mens dan haar werk niet ineens goed doen, en de kogel tegenhouden (of de schutter)?
Dat was zekerst de Duivel, Cappa :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez