Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

bluevelvet

03 okt 2012, 12:02

Paul Siemons schreef:Ebenhaezer schreef: Zijn armen staan nog steeds open om jullie met kracht bij te staan

En hoe "krachtig" dat die is kunnen we hieronder zien:

1 jong kind sterft elke 6 seconden aan ondervoeding
11 kinderen elke minuut ...
600 kinderen elk uur ...
15.000 kinderen elke dag ...
5.6 miljoen kinderen elk jaar ...
Wereldvoedseldag : dinsdag 16 oktober 2012

De Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO of Food and Agricultural Organisation) van de Verenigde Naties brengt tot uiting dat de aarde ruim voldoende voedsel voortbrengt om ALLE wereldbewoners elke dag een volwaardige maaltijd voor te zetten. Als we maar eerlijk delen !

Volgens de cijfers van de FAO zou elke wereldbewoner per dag over deze hoeveelheid voedsel beschikken :
264 gram tarwe
269 gram rijst
268 gram mais
60 gram gerst
68 gram overige granen
145 gram aardappelen
313 gram wortel- en knolgewassen
25 gram peulvruchten
303 gram groenten
212 gram fruit
50 gram ruwe suiker
260 gram melk
57 gram vis
50 gram (keuken)olie

Als WE maar eerlijk delen .......

GOD heeft de aarde aan de mens gegeven, op de mens rust de verantwoordelijkheid ! (zie Genesis 1:28 ).
Dat hij rekenschap zal moeten geven aan zijn Schepper is een andere zaak, maar geef niet de schuld aan God waarvoor wij zelf verantwoordelijk zijn !

http://www.beleven.org/feest/wereld_voedseldag
http://wereldvoedselverdeling.veganisme.eu/

Reini

03 okt 2012, 12:45

Klopt hetgeen je schrijft BV: er is veel onrechtvaardigheid in de wereld, door de mens.
Maar er zijn gebeurtenissen waar geen enkel mens vat op heeft:
-Vulkanen die heelder dorpen in de as leggen.
-Onderzeese aardbevingen die tsunamis veroorzaken. Moet geen tekeningetje bij...
-De gewone aardbevingen, rampen die telkens weer veel mensenlevens eisen.
Allerhande vreselijke stormen die over de wereldbol razen....
Welk wezen moet je zijn om de mens op zo'n onherbergzame planeet te droppen ?????
Dan hoor je van Eb hoe mooi de aarde wel is die we cadeau kregen.
Voor de rest sluit ze wijselijk haar oogskes en leest verder in haar bijbel.

bluevelvet

03 okt 2012, 17:03

Reini schreef:Klopt hetgeen je schrijft BV: er is veel onrechtvaardigheid in de wereld, door de mens.
Maar er zijn gebeurtenissen waar geen enkel mens vat op heeft:
-Vulkanen die heelder dorpen in de as leggen.
-Onderzeese aardbevingen die tsunamis veroorzaken. Moet geen tekeningetje bij...
-De gewone aardbevingen, rampen die telkens weer veel mensenlevens eisen.
Allerhande vreselijke stormen die over de wereldbol razen....
Welk wezen moet je zijn om de mens op zo'n onherbergzame planeet te droppen ?????
Dan hoor je van Eb hoe mooi de aarde wel is die we cadeau kregen.
Voor de rest sluit ze wijselijk haar oogskes en leest verder in haar bijbel.
Ok Reini, veel rampen gebeuren waar de mens geen vat op heeft. De gevolgen zijn soms heel dramatisch. Of de mens daar min of meer schuld aan heeft is nog maar de vraag.
Recent gelezen dat er in Nederland meer en meer aardbevingen zijn, weliswaar kleine zonder al te veel gevolgen, die te WIJTEN zijn aan de gasonttrekking in dit land. Voordien waren die kwasie onbestaande ! Men onttrekt de aarde van deze stoffen ZONDER rekening te houden met de mogelijke gevolgen. Ook in die landen waar olie zit kunnen door de boringen de aardkorst of de zeebodem weet ik veel, onstabiel maken en aardbevingen of vulkaanuitbarstingen voortbrengen.

Voor wat betreft de voedselschaarste zijn de plaatselijke klimaatproblemen bv. door droogte, slechts voor 8% verantwoordelijk.
De grote verantwoordelijke blijft dus de mens ! en het onverantwoord omgaan met onze planeet.

Reini

03 okt 2012, 17:26

Tja, BV, als je nu in de lagere school wat beter had opgelet, wist je dat onze bol nog steeds een gloeiende kern bevat: de aarde is dus nog niet tot rust gekomen.
Daar komen dus de vulkanen vandaan....
Dat de mens gas wint is waarschijnlijk volgens jou het werk van de duivel.
7 Miljard mensen (veel te veel door dat gezegde: gaat en vermenigvuldigt u) moeten gevoed worden.
1 ding staat vast: Uwen Heer kon niet in de toekomst kijken of is een onverschillige vlegel.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel: hij bestaat niet.
Heeft dus ook aan niks schuld. Dat vind ik nu mooi van mezelf !

ebenhaezer

04 okt 2012, 11:31

Reini schreef:Eb tikte overtuigd:

Het ligt alleen aan jou ( jullie ) , dat te weigeren . Als er millioenen gelovigen zijn in de wereld , die met blijdschap aan Zijn kant staan , en steeds weer Zijn hulp en troost ervaren , spreekt dat dan geen boekdelen ?

Ik zie nu duizenden gelovigen , roepend naar hun God; "Allah akbar"!, terwijl de bommen hun vrouwen , kinderen en henzelf in stukken bombarderen.
Het helpt hen geen zier.
Alleen als er vrede is helpt die god blijkbaar, terwijl het dan helemaal niet nodig is. Van zo'n god heb ik rap mijn buik vol.
Maar je moet er eens over durven nadenken: het is je eigen brein dat je troost biedt door aan die knuffelbeer te denken.....
Mensen als Cappa, ZV, Socrates, Claus, die bieden mij troost door de wetenschap dat er nog mensen zijn met gezond verstand.

Reini , om te beginnen , de Here God is geen knuffelbeer , maar een reëel Opperwezen , de Schepper van hemel en aarde , dat moest jij en je vriend ZV. als verstandige mensen toch wel weten ! En al die wetenschappers weten dat òòk , daar ze geen echte bewijzen vinden die God kunnen wegcijferen , en die bieden jou troost ? En dat is dan gezond verstand ??? Goeie morgen , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

cappa

04 okt 2012, 11:40

ebenhaezer schreef: En al die wetenschappers weten dat òòk , daar ze geen echte bewijzen vinden die God kunnen wegcijferen
Da's pas de wereld op zijn kop. :lol: :lol:

De slimste ben je zeker nooit geweest, hé EB.

Zondervrees

04 okt 2012, 12:06

ebenhaezer schreef:[...] En al die wetenschappers weten dat òòk , daar ze geen echte bewijzen vinden die God kunnen wegcijferen , en die bieden jou troost ?
Wie zegt dat Reini troost behoeft? Weet je wat het probleem is van gelovigen? Hun egoisme. Zij denken dat wat op hen van toepassing is ook van toepassing moet zijn op alle anderen.
EB heeft behoefte aan troost, dus iedereen behoeft troost. EB zou zich eenzaam en verlaten voelen zonder haar god (haar knuffel dus), iedereen zonder god moet zich dus eenzaam en verlaten voelen.
Een totaal gebrek aan empathie: EB kan zich immers totaal niet voorstellen hoe een ongelovige zich voelt.
Ni Dieu, Ni Maître

Reini

04 okt 2012, 14:17

cappa schreef:
ebenhaezer schreef: En al die wetenschappers weten dat òòk , daar ze geen echte bewijzen vinden die God kunnen wegcijferen
Da's pas de wereld op zijn kop. :lol: :lol:

De slimste ben je zeker nooit geweest, hé EB.
Ik dacht zo ongeveer hetzelfde Cappa, maar dat gebeurt regelmatig.
Nu moeten wij al gaan bewijzen dat god niet bestaat.
Verder: als je al troost kunt vinden bij een wezen dat je nooit hoorde of zag, is het toch erg gesteld.
Ik zoek dus mijn troost bij mensen die mij na staan, en die mij een échte knuffel kunnen geven.
Veel leuker Ebje !! :wink:

ebenhaezer

06 okt 2012, 18:44

Hoe vér kan een gelovige groeien in zijn geloof ? Doordat Gods liefde in hem ( haar ) geworteld is , is het mogelijk om ten volle te begrijpen , de liefde van Christus , die alle kennis te boven gaat ! Dat alleen al is een duidelijk wonder van geloof en liefde , want Zijn Geest werkt in hen .

Als wij machteloos zijn , dan is daar de machtige God , voor wie niets onmogelijk is . Dit onderscheidt het Evangelie van Gods genade , van alle wereldse godsdiensten .
Daarom is het nodig voor een christen , om goed te beseffen , dat niet meer hij , maar Christus leeft in hem ; daarvoor is een stille tijd onmisbaar weet ik uit mezelf . Ook dat is iets goed om over na te denken dacht ik .

Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

cappa

06 okt 2012, 18:52

ebenhaezer schreef:[…] Als wij machteloos zijn , dan is daar de machtige God , voor wie niets onmogelijk is . […]
En als nen arme mens in een ontwikkelingsland denkt dat hij een stapje vooruit heeft gezet, dan komt die schoft daar een stokje voor steken.

wayti

06 okt 2012, 19:30

Maar een eind maken aan alle ellende, dat doet hij niet, de schoft.
Je moest eens weten Cappa hoeveel moeite er vanuit de andere kant gedaan wordt om de mensheid te helpen. Reeds van in het begin der tijden is er hulp maar ik zeg het nog eens toen waren er geen wetten over de voorrang van rechts maar wel hoe de mens moest leven... herinnert ge u nog: GIJ ZULT NIET DODEN.. of 2000 jaar later.. BEMIN UW NAASTE GELIJK UZELF. Doen wij dat ? En als je dan weet dat de dood voor God niet bestaat en dat God met al zijn helpers ingrijpt waar hij maar kan. Maar als je er niet voor open staat hoe wil je dan geholpen worden en trouwens er is geen God zoals jullie dat zien. God = leven, God = liefde. ALLE LEVEN = GODDELIJK..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

bluevelvet

06 okt 2012, 21:35

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:[…] Als wij machteloos zijn , dan is daar de machtige God , voor wie niets onmogelijk is . […]
Aan alle ellende een einde maken dat zal Hij doen, maar niet op (uw) bevel of wanneer het de mens past.

rolija

06 okt 2012, 21:40

bluevelvet schreef:
Zondervrees schreef:
Aan alle ellende een einde maken dat zal Hij doen, maar niet op (uw) bevel of wanneer het de mens past.

8O 8O 8O 8O 8O
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

wayti

06 okt 2012, 23:34

Velen beseffen precies niet met wat de mens allemaal aan het experimenteren is, ze willen voor God spelen, maar ze zijn de aarde met alle levende wezens aan het vernietigen. We staan aan de rand van de afgrond ! Onze leiders zijn daar verantwoordelijk voor, dat zijn de 'wijzen' van deze wereld, of de 'slimmerds' ! Is het niet LAF de schuld in de voeten van God te schuiven ?
Inderdaad bluevelvet goed gezegd... de mens is goddeloos geworden en is de wereld er daardoor beter op geworden.. zeker niet.. kijk maar in, het nieuws van alle dag.. vroeger waren de mensen nog bang van God en velen leefden een goed of een kuis leven op enkelen na.. Maar nu spelen ze zelf God en moorden er maar op los.. Macht, sex en drugs hebben de wereld overgenomen...en respect dat kent men niet meer...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx

06 okt 2012, 23:54

...en respect dat kent men niet meer...

? nu ben je toch wel aan het generaliseren . Ik ken nog mensen die respekt voor een ander hebben. Niet alles is fout beste Wayti!
Alles is Één en die Éne is Alles.