Het karakter van Schepper God .
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
En kunnen die hersenen ook spreken zondervrees zoals die burgemeester die de stem van zijn overleden vader hoorde en daardoor een ongeluk vermeed. Straffe hersenen zeg ik.. maar misschien zijn die van sceptici wel anders dan de onze.. Mmmmm.. Een nadenkertje.. of misschien hebben wij wel een zesde zintuig...Dat schrikken dat deed je van het kortstondige evenwichtsverlies. Na die schrikreactie is het heel normaal dat je hersenen een dosis endorfines vrijgeven. Endorfines die je gelukkig doen voelen. Geen god(en) nodig.
Ps: Goed op letten voor uw maag hé jong want al die discussies doen u blijkbaar geen goed..
Laatst gewijzigd door wayti op 04 okt 2012, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Tja Paul soms moet men ook de tegenstander durven gelijk geven iets wat jullie nooit zullen doen, net zolang wij HET bewijs niet geleverd hebben.. Maar inderdaad de strenge God van het oude testament (reeds goed gekend bij de Katharen) is een door mensen gemaakte God en heeft niks uitstaans met de God IN ons. Maar dit was nodig in die tijd waarin volkeren elkaar uitmoorden, een tijd waarin werkelijk beelden werden aanbeden als Goden.. Alleen een strenge bestraffende God kon de mensen die er voor open stonden bijeen brengen, toch gaf hij hen reeds de 10 geboden... Maar zijn zogenaamde volgelingen van toen leefden helemaal niet volgens deze geboden en nu nog niet.. Kijk in de krant er gaat geen dag voorbij of er is ergens een moord gepleegd, zelfs op kinderen...Als we een antwoord moeten geven op de topictitel: Het karakter van Schepper God. Dan moeten we vaststellen dat het een misdadiger is van de ergste soort; daarmee vergeleken zijn de wereldse tirannen miezerige amateurtjes!
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Een kennis van mij reed een keer naar huis. In Finland. Dacht er in een keer aan dat er misschien wel eens een eland de weg zou kunnen oversteken. Ging dus wat trager rijden.wayti schreef:En kunnen die hersenen ook spreken zondervrees zoals die burgemeester die de stem van zijn overleden vader hoorde en daardoor een ongeluk vermeed. Straffe hersenen zeg ik.. maar misschien zijn die van sceptici wel anders dan de onze.. Mmmmm.. Een nadenkertje.. of misschien hebben wij wel een zesde zintuig...Dat schrikken dat deed je van het kortstondige evenwichtsverlies. Na die schrikreactie is het heel normaal dat je hersenen een dosis endorfines vrijgeven. Endorfines die je gelukkig doen voelen. Geen god(en) nodig.
En jawel hoor: in een keer stak zo'n stom beest de weg over, hij kon het maar net ontwijken.
Gered door de stem van een overledene of door een voorgevoelen of iets anders onverklaarbaars?
Neen natuurlijk. Integendeel zelfs: had hij niet aan een eland gedacht, zou hij niet vertraagd hebben en zou die eland helemaal niet in de buurt van die auto geweest zijn.
Zesde, zevende zintuigen: één enkel adres. Win 1.000.000 EUR bij skepp. Doen!
Ni Dieu, Ni Maître
-
Gast
Hetgeen ik me afvraag is of God gevoel heeft voor humor ? Het past hier perfect in het topic, "het karakter van God". Zou Hij weten dat de concurrentie zijn vrome volgelingen "ongelovige honden" noemt en Zijn Christelijke wereld dreigt over te nemen met een Sharia. Ik stel voor om bij wijze van grap hun jongeheer voor 100 jaar enkel bruikbaar te houden om eens pipi te doen. Toch een vredelievend voorstel ? Je hoeft niemand te doden
Als jullie nog eens contact hebben...
doen hé
Vr gr, Arrow
Als jullie nog eens contact hebben...
Vr gr, Arrow
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Trouwens, tussen al deze negatieve kritiek, en om eens terug on topic te gaan wat betreft het karakter van God : al eens stilgestaan bij de uitspraak van Wayti volgens het gedachtegoed van het medium Rulof : dat je God IN je moet gaan zoeken? En dat stemt toch overeen met de overtuiging van velen onder ons? Zeg daar dan eens iets van, en als je moeite hebt met het woordje, wel vervang dan "god in je" door bvb "stilte (of leegte, ruimte) in je". Puur ontvankelijkheid. (hangt sowieso allemaal af van onze conditionering)
Wat is daar dan op te zeggen?
Vriendelijke groet
Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Willem Kloos schreef het al lang geleden:
"we zijn een god in 't diepst van ons gedachten".
En gelijk heeft hij: we denken allemaal dat we ietsjes boven een ander uitsteken. Dat egootje natuurlijk.
Maar verder woont er niemand binnen in mij.
Binnenkort vergaan tot stof en as, en voorbij. Zo simpel allemaal.
dus : "Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder !"
Zo lang het kan. Bidden moet jij voor 2 doen, want daar verdoe ik mijn tijd niet mee.
"we zijn een god in 't diepst van ons gedachten".
En gelijk heeft hij: we denken allemaal dat we ietsjes boven een ander uitsteken. Dat egootje natuurlijk.
Maar verder woont er niemand binnen in mij.
Binnenkort vergaan tot stof en as, en voorbij. Zo simpel allemaal.
dus : "Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder !"
Zo lang het kan. Bidden moet jij voor 2 doen, want daar verdoe ik mijn tijd niet mee.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Hoe makkelijk is het om te generaliseren Reini. Hier zit je al in een verkeerde gedachte naar mijn idee. Persoonlijk ken ik genoeg mensen die vinden dat ze niet meer zijn dan een ander. Of blijf je nu te dicht bij je zelf? Elk leven is waardevol hoe dan ook en ongeacht in welke omstandigheden deze zich bevind. Wel hebben we allemaal verschillende karaktertrekken, sommigen komen overeen en anderen zijn tegengesteld met daarnaast vaak verschillend in levenservaringen. Ook op gebied van kennis zijn er veel verschillen. Als ik naar mij zelf kijk dan weet ik dat ik niet het zelfde vermogen en kennis bezit aangaande bijvoorbeeld taalkunde zoals dat jij bezit. Ook o.a. de slimheid van Zondervrees steekt ver boven die van mij uit even als het vermogen van Paul Siemons om harde statements te plaatsen, is niet mis. 'k Zou het beslist niet kunnen. Dus hoe zo, dat we allemaal denken dat we boven een ander uitsteken? En wat dacht je van de kennis van Cappa aangaande de werking van de hersenen? En de inbreng van onze Clausewitz met z'n opmerkingen en aanwijzingen?En gelijk heeft hij: we denken allemaal dat we ietsjes boven een ander uitsteken. Dat egootje natuurlijk.
We denken vaak anders daarin ben ik het met je eens.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
God is het leven in alles wat er is, zonder dit leven, deze manifestatie van bewustzijn, zou de vorm niet eens verschijnen. Wij zijn een verschijning/uitdrukking van God. Van dat, wat wij leven noemen. Het heeft er niets mee te maken dat de ene beter zou zijn dan de andere, het is hetzelfde voor alles wat bestaat, wat er is.
vriendelijke groet
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Zondervrees schreef:Een onschuldig slachtoffer van bv. een roofoverval, een onschuldig voorbijganger die geraakt wordt door een schot. Heeft die god van jullie dat dan bepaald? En had die god dan de hulp nodig van diegene die de trekker overhaalde, van een slecht mens dus?ebenhaezer schreef:wayti schreef:Iedere mens zijn dag en uur staan normaal vast daaraan kan niks verholpen worden, iedere mens moet sterven. Maar dank zij de uitvindingen van de mens en zijn gedrag en ongehoorzaamheid aan de wetten (10 geboden) gaan sommige te vroeg over en daarin kan wel hulp geboden worden alleen moet de persoon bereikbaar zijn. Jullie hebben zichzelf door ongeloof en scepticisme hiervoor volledig afgesloten...En al diegenen die wel vallen, verongelukken, ernstig verminkt raken of dood gaan? Was die god dan even niet in de buurt of had hij geen zin om even te helpen? Of zijn dat allemaal zondaars, ontuchtigen en ongelovigen en zo, die niet beter verdienen?
WAYTI , ik was je nog mijn reactie schuldig , maar was heel blij met jouw posting . Ben het volledig eens met dit standpunt ; niemand kan een seconde toevoegen aan zijn leven , wel afdoen , maar ook dat had Schepper God al gezien en toegelaten , om redenen die wij nu nog niet kennen .
En hulp is er voor iedereen , die dat echt wil en er idd. voor openstaat , dat heb jij , Wayti en vele anderen mogen ervaren , want de Heer zegt : nader tot Mij , en Ik zal tot u naderen ! Een uitnodiging voor iedereen , toch ?
Danke Wayti , veel liefs , EB.
Als ik ga bergbeklimmen dan vertrouw ik eerder op een paar goede touwen en musketons dan op een god. En hoe zit het met al die mensen in de bergen die geen duwtje in de rug kregen van god en nu hardstikke dood zijn? Allemaal slechte mensen?
ZONDERVREES , heb ik soms gezegd dat mensen die verongelukken , slechte mensen zijn ? Er gebeuren veel dingen waar wij en niemand , een antwoord op hebben ! en dan maar de schuld aan God geven , dat is het gemakkelijkst .
Een ding is zeker , alle negatieve dingen zijn het gevolg van de zonde in de wereld , zoveel is duidelijk voor wie eens goed nadenkt . M.l. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
angelica schreef:Trouwens, tussen al deze negatieve kritiek, en om eens terug on topic te gaan wat betreft het karakter van God : al eens stilgestaan bij de uitspraak van Wayti volgens het gedachtegoed van het medium Rulof : dat je God IN je moet gaan zoeken? En dat stemt toch overeen met de overtuiging van velen onder ons? Zeg daar dan eens iets van, en als je moeite hebt met het woordje, wel vervang dan "god in je" door bvb "stilte (of leegte, ruimte) in je". Puur ontvankelijkheid. (hangt sowieso allemaal af van onze conditionering)
Vriendelijke groet
ANGELICA , dat klopt : GOD IN ONS ! Hij woont in de gelovige , zoals ook Paulus het kon zeggen : Niet ik , maar Christus leeft in mij ! Hij is ook het leven in ons , zoals de Heer Jezus het zei : Ik ben de weg , de waarheid en het LEVEN !
Het is alleen nog een kwestie van gehoorzamen , naar Zijn stem luisteren , dan gaat alles goed ; Hij is de Leidsman in ons leven , ook dat is een karaktertrek van God ! . Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Inderdaad dat heb ik als Kind gevoeldebenhaezer schreef:angelica schreef:Trouwens, tussen al deze negatieve kritiek, en om eens terug on topic te gaan wat betreft het karakter van God : al eens stilgestaan bij de uitspraak van Wayti volgens het gedachtegoed van het medium Rulof : dat je God IN je moet gaan zoeken? En dat stemt toch overeen met de overtuiging van velen onder ons? Zeg daar dan eens iets van, en als je moeite hebt met het woordje, wel vervang dan "god in je" door bvb "stilte (of leegte, ruimte) in je". Puur ontvankelijkheid. (hangt sowieso allemaal af van onze conditionering)
Vriendelijke groet
ANGELICA , dat klopt : GOD IN ONS ! Hij woont in de gelovige , zoals ook Paulus het kon zeggen : Niet ik , maar Christus leeft in mij ! Hij is ook het leven in ons , zoals de Heer Jezus het zei : Ik ben de weg , de waarheid en het LEVEN !
Het is alleen nog een kwestie van gehoorzamen , naar Zijn stem luisteren , dan gaat alles goed ; Hij is de Leidsman in ons leven , ook dat is een karaktertrek van God ! . Veel liefs , EB.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Zoals Genesis schrijft is de mens geschapen 'naar het beeld van God.....'.
Dat houdt in dat wij de 'karaktertrekken' van God bezitten. Maar wij hebben ook een vrije wil om goed of kwaad te doen.
De mens denkt slim te zijn maar realiseert zich niet altijd wat de gevolgen van zijn daden kunnen zijn. De mens is verantwoordelijk voor de aarde, maar wat doet hij er mee ?
Ongelovigen leggen maar wat al te graag de schuld bij God als er bv. hongersnood drijgt, dodelijke ongelukken gebeuren, aardverschuivingen plaats grijpen, enz..... maar is dat wel eerlijk te noemen ?
Waarom komt God niet tussen vragen ze zich af ?
Maar wat verwachten ze dan van God ?
Neem nu de auto, welke verantwoordelijk is voor vele duizenden doden per jaar, mensen zwaar gehandicapt maken, en veel leed aan de nabestaande bezorgen.
Moet GOD tussenkomen en de auto-industrie lam leggen ? Alle auto's doen verdwijnen ? Hetzelfde voor andere rijtuigen ?
Ook tijdens regenval liggen de banen er slecht bij, iedereen kent de gevaren van aquaplanning. Wat moet God doen ? De regen laten ophouden, zodat de gewassen geen water meer krijgen, de boeren mis-content zijn, de groei van alles en nog wat tegenhouden en wij uiteindelijk niet genoeg voedsel meer produceren ? Van waar komt ons drinkwater ?
De vele autostrades en banen - gemaakt ter ere van koning auto - in beton beletten het water in de grond te sijpelen bij hevige regenval. Moet God tussenkomen en de 'verharde' plekken uitbreken ?
Het is een feit dat er meer en meer overstromingen zijn, of straten blank staan omdat de verharde grond, niet alleen op autostrades maar die we ook overal aantreffen in de 'bebouwde kom' beletten dat het water in de grond kan binnendringen.....
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden die aantonen dat de mens schuldig is aan vele ongelukkige zaken die gebeuren in de wereld. Ik heb al aangehaald dat het onttrekken van olie en gas niet goed is voor de stabiliteit van de aarde.
Wat denken onze 'slimmerds' op dit forum hiervan ?
Dat houdt in dat wij de 'karaktertrekken' van God bezitten. Maar wij hebben ook een vrije wil om goed of kwaad te doen.
De mens denkt slim te zijn maar realiseert zich niet altijd wat de gevolgen van zijn daden kunnen zijn. De mens is verantwoordelijk voor de aarde, maar wat doet hij er mee ?
Ongelovigen leggen maar wat al te graag de schuld bij God als er bv. hongersnood drijgt, dodelijke ongelukken gebeuren, aardverschuivingen plaats grijpen, enz..... maar is dat wel eerlijk te noemen ?
Waarom komt God niet tussen vragen ze zich af ?
Neem nu de auto, welke verantwoordelijk is voor vele duizenden doden per jaar, mensen zwaar gehandicapt maken, en veel leed aan de nabestaande bezorgen.
Moet GOD tussenkomen en de auto-industrie lam leggen ? Alle auto's doen verdwijnen ? Hetzelfde voor andere rijtuigen ?
Ook tijdens regenval liggen de banen er slecht bij, iedereen kent de gevaren van aquaplanning. Wat moet God doen ? De regen laten ophouden, zodat de gewassen geen water meer krijgen, de boeren mis-content zijn, de groei van alles en nog wat tegenhouden en wij uiteindelijk niet genoeg voedsel meer produceren ? Van waar komt ons drinkwater ?
De vele autostrades en banen - gemaakt ter ere van koning auto - in beton beletten het water in de grond te sijpelen bij hevige regenval. Moet God tussenkomen en de 'verharde' plekken uitbreken ?
Het is een feit dat er meer en meer overstromingen zijn, of straten blank staan omdat de verharde grond, niet alleen op autostrades maar die we ook overal aantreffen in de 'bebouwde kom' beletten dat het water in de grond kan binnendringen.....
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden die aantonen dat de mens schuldig is aan vele ongelukkige zaken die gebeuren in de wereld. Ik heb al aangehaald dat het onttrekken van olie en gas niet goed is voor de stabiliteit van de aarde.
-
Dan had die god de mens dan maar niet naar zijn beeld moeten maken. Nou zitten we met al die slechte eigenschappen. Rechtstreeks van hem geërfd blijkbaar.bluevelvet schreef:[…] En zo zijn er nog wel meer voorbeelden die aantonen dat de mens schuldig is aan vele ongelukkige zaken die gebeuren in de wereld. Ik heb al aangehaald dat het onttrekken van olie en gas niet goed is voor de stabiliteit van de aarde.
Als de kopieën al zo slecht zijn, hoe erg moet het origineel niet geweest zijn. Of is er bij het scheppingsproces wat fout gelopen en zijn er foutjes opgetreden tijdens dat kopiëren? Toch ook maar weer de schuld van de schepper dus.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Oh maar ik beweer niet alwetend te zijn en almachtig en onmetelijk wijs en zo. Jij zegt dat jouw god dat wel allemaal is, dus dan zal hij wel een oplossing kunnen vinden zeker? Kan hij dat niet of wil hij dat niet?bluevelvet schreef:[…] Waarom komt God niet tussen vragen ze zich af ?
Moet GOD tussenkomen en de auto-industrie lam leggen ? Alle auto's doen verdwijnen ? Hetzelfde voor andere rijtuigen ? […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
janx, janx toch ! Rekende jij Zondervrees bij de 'slimmerds' ?Zondervrees schreef:Dan had die god de mens dan maar niet naar zijn beeld moeten maken. Nou zitten we met al die slechte eigenschappen. Rechtstreeks van hem geërfd blijkbaar.bluevelvet schreef:[…] En zo zijn er nog wel meer voorbeelden die aantonen dat de mens schuldig is aan vele ongelukkige zaken die gebeuren in de wereld. Ik heb al aangehaald dat het onttrekken van olie en gas niet goed is voor de stabiliteit van de aarde.
Als de kopieën al zo slecht zijn, hoe erg moet het origineel niet geweest zijn. Of is er bij het scheppingsproces wat fout gelopen en zijn er foutjes opgetreden tijdens dat kopiëren? Toch ook maar weer de schuld van de schepper dus.
Het antwoord op de problemen die ik stelde slaagt weer maar eens op niets ! Hij gelooft niet in God maar slechte eigenschappen zouden we van Hem hebben ? ?
We zijn geen erfenis van God, Hij is onze Schepper en Hij zag dat het goed was ......
Adam en Eva leefden in een paradijs, om er enig gedacht van te geven hoeven we ons maar een mooi plekje hier op aarde voor te stellen waar het goed vertoeven is. Idyllische plekjes kent iedereen wel en wie wil er daar niet voor altijd verblijven ? Maar goed, dat is dagdromen.
Slechte eigenschappen erven kan dat ? Men zou maar een moordenaar als vader hebben, een verkrachter, een bedrieger, een dief.......
Nee, dat antwoord houdt geen steek.
Weet je : de wijsheid van de wereld is dwaasheid voor God... Hij vangt de wijzen in hun arglistigheid (I Kor. 3:19).