mijn man verloren
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Gerarda,
Nu, ik dacht dat die dokter van Hugie een dokteres was!
Tja, de wereld staat precies op zijn kop hé.
Maar nu begrijp ik ineens ook waarom mijn lievelingskleur blauw is!
En die groene tekst van mij heeft dan weer te maken met mijn Limburgse roots hé... daar is alles groen (nu toch nog...)
Hopelijk ga je toch nog een fijn weekend tegemoet...
Liefs,
Veertje & Rudy
Nu, ik dacht dat die dokter van Hugie een dokteres was!
Tja, de wereld staat precies op zijn kop hé.
Maar nu begrijp ik ineens ook waarom mijn lievelingskleur blauw is!
En die groene tekst van mij heeft dan weer te maken met mijn Limburgse roots hé... daar is alles groen (nu toch nog...)
Hopelijk ga je toch nog een fijn weekend tegemoet...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Goede morgen allemaal, ik heb lekker geslapen zonder wakker te komen.Ik begin werkelijk aan mijn winterslaap.
Maar gisteren heb ik veel werk verzet. Eten gemaakt voor de kinderen ze waren weer blij ze vonden het lekker en de overschot is mee naar huis gegaan.Er gaan hier heel vaak plastiekpotjes over en weer. Ze hadden een leeg terug mee en zijn met een ander weer vertrokken.
Dan nog een cake gebakken omdat het lang geleden was dat ik nog appelsiencake gemaakt heb en ik wilde eens de smaak controleren omdat ik er een wil maken voor mijn bezoek binnenkort.
Vandaag nog een vervelende zondag en we kunnen aan onze week beginnen.Op zolder de kasten leegmaken met boeken en naaigerief waar we toch niets meer mee doen.
Groetjes en nog een leuke dag voor jullie allemaal hoop ik (als het niet regent.
Groetjes gerarda
Maar gisteren heb ik veel werk verzet. Eten gemaakt voor de kinderen ze waren weer blij ze vonden het lekker en de overschot is mee naar huis gegaan.Er gaan hier heel vaak plastiekpotjes over en weer. Ze hadden een leeg terug mee en zijn met een ander weer vertrokken.
Dan nog een cake gebakken omdat het lang geleden was dat ik nog appelsiencake gemaakt heb en ik wilde eens de smaak controleren omdat ik er een wil maken voor mijn bezoek binnenkort.
Vandaag nog een vervelende zondag en we kunnen aan onze week beginnen.Op zolder de kasten leegmaken met boeken en naaigerief waar we toch niets meer mee doen.
Groetjes en nog een leuke dag voor jullie allemaal hoop ik (als het niet regent.
Groetjes gerarda
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen gerarda en de vrienden .. ik wens iedereen een fijne

het zou een zonnige dag worden, dus jas aan en naar buiten..
een ferme wandeling in de open lucht zal weer deugd doen
na die voorbije regendagen..morgen is alweer minder goed
dus profiteren....
de winter zal nog lang genoeg zijn...
Ik haal m'n 2wielige cabrio van stal ..en ga een toerke fietsen
als M vanmiddag nog rustig is wel te verstaan...
Groetjes en tot...

het zou een zonnige dag worden, dus jas aan en naar buiten..
een ferme wandeling in de open lucht zal weer deugd doen
na die voorbije regendagen..morgen is alweer minder goed
dus profiteren....
Ik haal m'n 2wielige cabrio van stal ..en ga een toerke fietsen
als M vanmiddag nog rustig is wel te verstaan...
Groetjes en tot...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Lieve Gerarda,
alé, toch een goede nachtrust gehad. Dat zal zeker zijn omdat je met een gerust gemoed in je bedje bent beland nadat je de kinderen goed verzorgd hebt. Ik ben er zeker van dat jij een pracht moeder bent!
Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van een appelsiencake. Dat zal zeker wel iets speciaal zijn!
Tja, nog een vervelende zondag. Maar misschien toch de raad van OmaC opvolgen. Er even op uit trekken nu het nog kan. Dat naaigerief zal wel niet gaan lopen hé (al zou je dat misschien wel willen
)
Ik heb ook altijd een verzamelwoede gehad, maar dat is nu (gelukkig) wat minder. Toen ik verhuisde heb ik camions spullen weggegeven of afgevoerd.
Maar ik heb ook 40 jaar opzoekingswerk gedaan en dat ga ik nu toch verzilveren op een website. Kwestie dat het nooit verloren gaat en ik weet dat ik er heel veel mensen een plezier mee doe. Als het hier in de kast blijft liggen heeft niemand er wat aan. Dat was ook altijd een hoofddoel als ik ooit op pensioen zou gaan!
Enfin, Gerada, maar er toch nog een leuke dag van!
OmaC, veel fietsplezier, het zijn misschien de laatste...
Liefs,
Veertje & Rudy
alé, toch een goede nachtrust gehad. Dat zal zeker zijn omdat je met een gerust gemoed in je bedje bent beland nadat je de kinderen goed verzorgd hebt. Ik ben er zeker van dat jij een pracht moeder bent!
Eigenlijk heb ik nog nooit gehoord van een appelsiencake. Dat zal zeker wel iets speciaal zijn!
Tja, nog een vervelende zondag. Maar misschien toch de raad van OmaC opvolgen. Er even op uit trekken nu het nog kan. Dat naaigerief zal wel niet gaan lopen hé (al zou je dat misschien wel willen
Ik heb ook altijd een verzamelwoede gehad, maar dat is nu (gelukkig) wat minder. Toen ik verhuisde heb ik camions spullen weggegeven of afgevoerd.
Maar ik heb ook 40 jaar opzoekingswerk gedaan en dat ga ik nu toch verzilveren op een website. Kwestie dat het nooit verloren gaat en ik weet dat ik er heel veel mensen een plezier mee doe. Als het hier in de kast blijft liggen heeft niemand er wat aan. Dat was ook altijd een hoofddoel als ik ooit op pensioen zou gaan!
Enfin, Gerada, maar er toch nog een leuke dag van!
OmaC, veel fietsplezier, het zijn misschien de laatste...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Hallo Rudy ik kan u alleen maar gelijk geven dat ge dit werk vast legt en anderen ook laat genieten.
Vandaag nog wat opgekraamt boven en wat later ga ik naar de kinderen.
Ik vrees dat het met mij niet goed is.
Ik ben naar de oogarts geweest omdat ik een net had voor mijn oog.Hij zei dat alles in orde was en ik had geen kans om hem te vragen wat dit net daar dan doet. mdat ik het niet vertrouwde ging ik bij een andere oogarts en die zei dat het dus mijn netvlies was die loslag maar dat het geen probleem was dat zij dat ook had al van haar 17 jaar maar dat het meest bij oudere mensen gebeurt. Ik heb dan informatie op het S.N gevraagd en daar heeft iemand mij laten weten dat iemand die 5% zicht had op één oog en 75% op het andere en dat ze niet durfden opereren. En dat is ongeveer wat ik heb Dus mijn eerste oogarts die zou moeten een van de beste zijn houd er zich van af. Ik vrees dus dat ik blind zal worden.
Morgen ga ik nog eens naar hem , hij moet mij wat uitleg geven.
Sorry om dit te melden maar ik vind dat jullie dat toch moeten weten.
Groetjes gerarda
Vandaag nog wat opgekraamt boven en wat later ga ik naar de kinderen.
Ik vrees dat het met mij niet goed is.
Ik ben naar de oogarts geweest omdat ik een net had voor mijn oog.Hij zei dat alles in orde was en ik had geen kans om hem te vragen wat dit net daar dan doet. mdat ik het niet vertrouwde ging ik bij een andere oogarts en die zei dat het dus mijn netvlies was die loslag maar dat het geen probleem was dat zij dat ook had al van haar 17 jaar maar dat het meest bij oudere mensen gebeurt. Ik heb dan informatie op het S.N gevraagd en daar heeft iemand mij laten weten dat iemand die 5% zicht had op één oog en 75% op het andere en dat ze niet durfden opereren. En dat is ongeveer wat ik heb Dus mijn eerste oogarts die zou moeten een van de beste zijn houd er zich van af. Ik vrees dus dat ik blind zal worden.
Morgen ga ik nog eens naar hem , hij moet mij wat uitleg geven.
Sorry om dit te melden maar ik vind dat jullie dat toch moeten weten.
Groetjes gerarda
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
gerarda wat lees ik nu weer?
kan jij dan zo vlug opnieuw terecht bij een oogarts? hier moet je een afspraak maken een half jaar en langer op voorhand.
en, wat hebben we gezegd van opzoekingen op het net? die zijn nooit bevorderlijk voor een mens zijn gemoedsrust.
ik mag van ons kinderen niets meer opzoeken of ze moeten er bij zijn
maar zo van de zwevende vliegjes heb ik ook.
dokter zegde dat zoiets geen kwaad kan
ik geloof haar dan maar
is wel lastig
goede moed gerarda en laat ons het allergunstigste hopen hé!
kan jij dan zo vlug opnieuw terecht bij een oogarts? hier moet je een afspraak maken een half jaar en langer op voorhand.
en, wat hebben we gezegd van opzoekingen op het net? die zijn nooit bevorderlijk voor een mens zijn gemoedsrust.
ik mag van ons kinderen niets meer opzoeken of ze moeten er bij zijn
maar zo van de zwevende vliegjes heb ik ook.
dokter zegde dat zoiets geen kwaad kan
ik geloof haar dan maar
is wel lastig
goede moed gerarda en laat ons het allergunstigste hopen hé!
-
Hallo Helena , lief van u hoor om mij te helpen om niet te overdrijven maar ik heb de informatie niet van het net hoor. ik heb de informatie van een ander dokter want de eerste dokter gaf mij geen uitleg .
En dat van die operatie was wel van een privé persoon die dit zelf ondervonden heeft. En daardoor wil ik nu morgen naar die dokter gaan om te vragen of hij mij duidelijke uitleg wil geven.
En om bij de oogarts te gaan zijn er hier verscheidene mogelijkheden. Sommige zitten elke dag op vaste uren. Bij sommige hebt ge ook maanden nodig voor een afspraak maar deze ook uitgezondert twee avonden in de week kunt ge gaan zonder afspraak.
Het doet me veel plezier dat ge me wilt helpen en ik hoop morgen beter nieuws te melden . Maar ik moet toch gaan want ik kan de druppeltjes niet verdragen dat ik in mijn oog moet doen. Vrijdagnacht heb ik gans de nacht niet kunnen slapen van de pijn in mijnoog en mijn oog zag helemaal rood en brandde ; Ik had toch wel schrik. Ik ben gestopt met de druppels maar ik denk dat ik wel vocht moet inbrengen en daardoor moet ik toch nog eens teruggaan. Ik heb al tweemaal druppeltjes gehad en eenmaal zalf en telkens krijg ik pijn aan mijn oog ?????
groetjes gerarda
En dat van die operatie was wel van een privé persoon die dit zelf ondervonden heeft. En daardoor wil ik nu morgen naar die dokter gaan om te vragen of hij mij duidelijke uitleg wil geven.
En om bij de oogarts te gaan zijn er hier verscheidene mogelijkheden. Sommige zitten elke dag op vaste uren. Bij sommige hebt ge ook maanden nodig voor een afspraak maar deze ook uitgezondert twee avonden in de week kunt ge gaan zonder afspraak.
Het doet me veel plezier dat ge me wilt helpen en ik hoop morgen beter nieuws te melden . Maar ik moet toch gaan want ik kan de druppeltjes niet verdragen dat ik in mijn oog moet doen. Vrijdagnacht heb ik gans de nacht niet kunnen slapen van de pijn in mijnoog en mijn oog zag helemaal rood en brandde ; Ik had toch wel schrik. Ik ben gestopt met de druppels maar ik denk dat ik wel vocht moet inbrengen en daardoor moet ik toch nog eens teruggaan. Ik heb al tweemaal druppeltjes gehad en eenmaal zalf en telkens krijg ik pijn aan mijn oog ?????
groetjes gerarda
-
Goede avond gerarda... en de vrienden..
gerarda, dat netvies is bij mij ook losgekomen
vorige winter en ik heb veel dagen dat het echt stoort
maar de oogarts(e) heeft mij gezegd en verzekerd
dat het alleen kan gerepareerd (gelaserd) worden als het helemaal loskomt : want dat het nu te gevaarlijk is .(En zij opereert zelf)
Dat ik niet blind zal worden.. toch niet door dat zwevende netvlies,
ik weet ondertussen van heel veel mensen die dat hebben..
en de meesten zijn in hetzelfde geval als ik.. door ouderdom
Het is een vervelend gevoel vooral als ik fijne dingen knip
voor de kaartjes ..maar dat kan geen kwaad zei ze.
Niet iedereen is eender natuurlijk ...
maar ik moest me niet ongerust maken zegde de dokteres.
Ze heeft het wel hel goed nagekeken toen..
En hier moet ik ook minstens een half jaar wachten
voor een afspraak als ik haar bel..
Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en je niet ongerust moet zijn...
sterkte en en knufke
gerarda, dat netvies is bij mij ook losgekomen
vorige winter en ik heb veel dagen dat het echt stoort
maar de oogarts(e) heeft mij gezegd en verzekerd
dat het alleen kan gerepareerd (gelaserd) worden als het helemaal loskomt : want dat het nu te gevaarlijk is .(En zij opereert zelf)
Dat ik niet blind zal worden.. toch niet door dat zwevende netvlies,
ik weet ondertussen van heel veel mensen die dat hebben..
en de meesten zijn in hetzelfde geval als ik.. door ouderdom
Het is een vervelend gevoel vooral als ik fijne dingen knip
voor de kaartjes ..maar dat kan geen kwaad zei ze.
Niet iedereen is eender natuurlijk ...
maar ik moest me niet ongerust maken zegde de dokteres.
Ze heeft het wel hel goed nagekeken toen..
En hier moet ik ook minstens een half jaar wachten
voor een afspraak als ik haar bel..
Ik hoop dat je goed nieuws krijgt en je niet ongerust moet zijn...
sterkte en en knufke
-
Dank u wel oma-c ; ja ik ben wel wat achterdochtig omdat de dokter mij geen uitleg gegeven heeft. En ik weet dat hij mij niet snel zal opereren omdat ik maar één oog heb, hij sprak daar al eens over toen een vorige oogarts twintig jaar geleden al gezegd heeft dat ik mij moest laten opereren. (ik verloop niet altijd van arts hoor, maar iben enkele malen verhuist ) Toen ik dan bij een ander oogarts kwam zei die absoluut niet laten opereren, het beetje dat er is moet niet geopereert worden . En als ik daar over sprak met deze zei hij wel het is zeker niet nodig maar voor u zullen we zolang mogelijk wachten omdat he maar met één oog ziet.
Ik ben in elk geval blij dat ik er met verscheidene mensen heb over geproken , het helpt mij een beetje om te verwerken en ik hoor dus dat het wel mogelijk is dat ik misschien nog niet moet geopereert worden ; misschien komt het door zijn manier om met de patienten om te gaan Als hij iets met twee woorden kan zeggen zal hij er geen drie gebruiken . En iedereen krijgt toch graag wat uitleg.
Allee ik krijg toch weer wat hoop.
Maar moet gij druppels in uw ogen doen Oma-c ? dat is het probleem dat ik dan heel veel pijn heb. Afwachten dus.
groetjes en ik wens u een goed nacht
gerarda
Ik ben in elk geval blij dat ik er met verscheidene mensen heb over geproken , het helpt mij een beetje om te verwerken en ik hoor dus dat het wel mogelijk is dat ik misschien nog niet moet geopereert worden ; misschien komt het door zijn manier om met de patienten om te gaan Als hij iets met twee woorden kan zeggen zal hij er geen drie gebruiken . En iedereen krijgt toch graag wat uitleg.
Allee ik krijg toch weer wat hoop.
Maar moet gij druppels in uw ogen doen Oma-c ? dat is het probleem dat ik dan heel veel pijn heb. Afwachten dus.
groetjes en ik wens u een goed nacht
gerarda
-
Lieve Gerarda,
dat was precies even paniek!
Maar ik kan je wel begrijpen... de angst dat het slechter gaat met je oog...
Maar het is ook zoals Helena zegt... ga niet op je eentje uitzoeken wat er scheelt. Dat kan alleen een oogarts!
Blijkbaar heb je er al een paar gezien en niemand die je ongerust gemaakt heeft, alleen de eerste oogarts die eigenlijk te weinig info gaf.
Ik heb je nogal eens gezegd dachtik dat als er iets ernstig is/was ze jou zeker goed ingelicht hebben... dat is toch hun plicht. Ze kunnen je niet aan je lot overlaten.
Dus, misschien toch best even terug naar een oogarts gaan en duidelijke uitleg vragen. Ik denk dat dit het enige is wat je kan gerust stellen. Bovendien worden nu je ogen geëriteerd en moet je toch andere druppels krijgen.
Dus, zoals je zegt, nog even afwachten op het goede nieuws van de oogarts.
Hopelijk ben je nu ook een beetje gerustgesteld na de uitleg van OmaC...
We wensen je toch nog een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
dat was precies even paniek!
Maar ik kan je wel begrijpen... de angst dat het slechter gaat met je oog...
Maar het is ook zoals Helena zegt... ga niet op je eentje uitzoeken wat er scheelt. Dat kan alleen een oogarts!
Blijkbaar heb je er al een paar gezien en niemand die je ongerust gemaakt heeft, alleen de eerste oogarts die eigenlijk te weinig info gaf.
Ik heb je nogal eens gezegd dachtik dat als er iets ernstig is/was ze jou zeker goed ingelicht hebben... dat is toch hun plicht. Ze kunnen je niet aan je lot overlaten.
Dus, misschien toch best even terug naar een oogarts gaan en duidelijke uitleg vragen. Ik denk dat dit het enige is wat je kan gerust stellen. Bovendien worden nu je ogen geëriteerd en moet je toch andere druppels krijgen.
Dus, zoals je zegt, nog even afwachten op het goede nieuws van de oogarts.
Hopelijk ben je nu ook een beetje gerustgesteld na de uitleg van OmaC...
We wensen je toch nog een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Gerarda, nog heel eventjes..
nee ik moet geen oogdruppeltjes gebruiken,
maar er zijn mensen die last hebben van droge ogen
door aan en pc-scherm te zitten en die moeten ook
druppeltjes gebruiken... mijn buurman heeft daar last van.
Maar als jij moet druppelen zal dat wel nodig zijn ..
vraag het allemaal maar eens goed aan de dokter.
en blijven vragen tot je het begrijpt.. en verstaat
ze moeten je niet wegsturen zolang je het niet goed weet.
Eventueel iemand laten meegaan.. met 2 hoor je méér dan alleen.
Goede nacht en niet teveel piekeren., sterkte en tot morgen
nee ik moet geen oogdruppeltjes gebruiken,
maar er zijn mensen die last hebben van droge ogen
door aan en pc-scherm te zitten en die moeten ook
druppeltjes gebruiken... mijn buurman heeft daar last van.
Maar als jij moet druppelen zal dat wel nodig zijn ..
vraag het allemaal maar eens goed aan de dokter.
en blijven vragen tot je het begrijpt.. en verstaat
ze moeten je niet wegsturen zolang je het niet goed weet.
Eventueel iemand laten meegaan.. met 2 hoor je méér dan alleen.
Goede nacht en niet teveel piekeren., sterkte en tot morgen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
ik maak soms een boodschappenlijstje met vragen print het af en geef het aan de dokter zo kan ze geen vragen overslagen
de tijd dat dokters god allemachig gelijk waren is voorbij
de tijd dat dokters god allemachig gelijk waren is voorbij
-
Ja Helena ge hebt gelijk. Maar die dokter is zeker nog een speciale ik heb het al gezegd hé als hij het met twee woorden kan zeggen doet hij het niet met drie .En hij is direct weg zodat ge geen uitleg kunt vragen. Maar een goed idee van u om een lijstje mee te doen.
groetjes Gerarda
groetjes Gerarda