Real R&R this time, yeah!

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

SEBASTIAN

04 okt 2012, 17:06

Tekstje van Peter Krauss,of Conny Froboess ?
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

MichelN

04 okt 2012, 17:49

amoureuse schreef:En wat dan nog?
Jet Harris maakte ook een "doorslag" van Besame Mucho.
Knap,die dreigende basgitaar.
Nu ja, gepikt van Duane Eddy.
amoureuse schreef: Tony Meehan en Jet,knap duo,"Diamonds".
Brian Benett evenwel,nog betere drummer dan Meehan.
One (two) day hit wonders. Zijn verdienste (Harris) bestaat er allicht evenwel in de Jazzmaster in Europa definitief gelanceerd te hebben, hoewel onze bloedeigen Ronny Sigo hem daarin voorging.

Ik zou zeggen, take a look at his gear (Tony's) dan weet je het wel.
Wellicht heb ik al eens eerder laten vallen hoe teleurstellend hun passage ( Shadows + Cliff in het PSK 1964) wel was - ik weet begot niet meer waar - maar zelfs in die dagen zat ik heus niet te wachten op "Little B" en nog minder op die verwijfde Burns-gitaren.

MichelN

04 okt 2012, 17:53

amoureuse schreef:Tekstje van Peter Krauss,of Conny Froboess ?
Zoiets ja, maar L. Wittgenstein haalde er nooit een toptien plaats mee.

MichelN

04 okt 2012, 20:14

amoureuse schreef: Knap,die dreigende basgitaar.
Tony Meehan en Jet,knap duo,"Diamonds".
Hierzie, some real twangin'
http://www.youtube.com/watch?v=_Q9XVizZ ... re=related

SEBASTIAN

05 okt 2012, 04:12

Gepikt van Duane Eddy? Besame Mucho? Iets teveel gedronken?
Twangy? Shazam!
Wat is mis met 2 hits? Niet genoeg? Hoeveel had die zielige Joe South er dan wel?
Verwijfde gitaren? Ook al? Nou ja,die appelsienkasten van de far-west crooners legden meer gewicht in de schaal. Ro-oose Mary-yy, i....'t is al goed.
Hang down your head,.......

SEBASTIAN

05 okt 2012, 04:53

Nog eventjes,
Teleurstellende passage van The Shadows in 1964?
Man toch,moet je wel hevige fan geweest zijn.
Die waren,toen,al Out of Time (Chris Farlowe),niet?
Beatles,Dave Clark Five,Yardbirds,Kinks,Who,Animals,waren toen al lang bezig met the Britisch Invasion.
En Slim Withman was er nog voor the old ones.
Ieder zijn dada natuurlijk.

MichelN

05 okt 2012, 09:39

amoureuse schreef:Gepikt van Duane Eddy? Besame Mucho? Iets teveel gedronken?
Heu, neen, het ging over de stijl, suske, de stijl was gepikt van Duane Eddy en zo geen klein beetje, dat kon je al van op kilometers afstand ruiken.
Blijkbaar was ik niet de enige die daar zo over dacht:
"He was already a well known and popular artist, particularly with the female members of the Shadows audiences and Duane Eddy had shown the potential rewards for a 'solo' guitarist. This was a very risky decision as Jet found playing his own 'lead' quite different to playing bass guitar with the group."
amoureuse schreef: Twangy? Shazam!
Wat is mis met 2 hits? Niet genoeg? Hoeveel had die zielige Joe South er dan wel?
Verwijfde gitaren? Ook al? Nou ja,die appelsienkasten van de far-west crooners legden meer gewicht in de schaal. Ro-oose Mary-yy, i....'t is al goed.
Hang down your head,.......
Je moet wat vroeger gaan slapen, je raakt de draad kwijt.

MichelN

05 okt 2012, 09:55

amoureuse schreef:Nog eventjes,
Teleurstellende passage van The Shadows in 1964?
Man toch,moet je wel hevige fan geweest zijn.
Die waren,toen,al Out of Time (Chris Farlowe),niet?
Dat kan best zijn maar in die dagen kwamen "grote" namen maar zelden naar België, vandaar.

SEBASTIAN

05 okt 2012, 10:04

Ben vroeg gaan slapen.Wel vroeg wakker, vandaar.
Voor het overige,ja,ok.

MichelN

16 okt 2012, 20:43

Ik had hier een paar weken geleden bonje met een "hevige fan" over dreigende basgitaren, Conny Froboess, appelsienkisten en nog zo 't een en ander.
Om het goed te maken en om maar meteen de stier bij de horens te vatten - hoewel, ze is alweer van het aardoppervlak verdwenen - heb ik een stukje Johnny Horton opgediept, twee eigenlijk om precies te zijn.
Vooral het tweede nummer zal haar plezier doen, er zit een heel fraai stukje, ahum "dreigende basgitaar" in van de weergaloze Grady Martin.

http://www.youtube.com/watch?v=givE3baQB38

MichelN

27 nov 2012, 13:46

Amerikanen en Cadillacs horen onlosmakelijk bij mekaar zoals peper en zout of als de mayonaise bij frieten.
Geen wonder dus dat ze vereerd werden als relikwieën en iedereen die er zich eentje kon permitteren symbool stond voor de American way of life.

Het aantal songs dat over deze verchroomde wiegende pakketboten gaat moet zo langzamerhand niet meer bij te houden zijn, van de ouwe vetkuiven tot het hedendaagse rapgedoe., maar over dat laatste wil ik het absoluut niet hebben.

In 1959 dook zo'n verschrikkelijk protserig model op, "Deville" genaamd", waarbij de designers het in het hoofd haalden hem een fris kleurtje mee te geven. Rose, godbetert!
http://www.cargurus.com/Cars/1959-Cadil ... ures-c8493

Afijn, to cut a long story short: Larry Dowd & Rock-a-Tones en Pink Cadillac
http://www.youtube.com/watch?v=V5C2ODI- ... re=related

Jodi

27 nov 2012, 22:24

Hi Michel,

Wat een gedoe om geregistreerd te raken hier ....als Bela...kon ik nadien en gebruik makend van dezelfde PC niet meer op mijn blog inloggen.Dus maar ff geprobeerd als Jodi (mijn hondje) , maar ook dat lukte niet...wel als Jodimar...en dat roept herinneringen op aan bepaalde kometen van ene Bill, maar dat weet je wel.
Schitterende foto's van die Amerikaanse sleeën van weleer....roze (Elvis) en andere..zelfs zwarte (Black), zoals ook bezongen door Lightnin' Hopkins.
En dan die song...prachtig....ik begon ook ooit mijn blog op 12/10/2008.(archief)...met dit nummer, met al dan niet achter het stuur : een Blue Swinging Mama.....alleszins heb je een prachtige muzikale voorkeur, want niet zovelen hebben weet van dergelijke hoogstandjes uit ons rijk muzikaal verleden.
Groetjes.
Jos.

MichelN

09 dec 2012, 15:20

Rock 'n roll heroes hebben de neiging nogal vroeg het tijdelijke met het eeuwige te verwisselen, daar zijn al eindeloos veel dikke boekwerken en compilatie-albums over verschenen, de commercie houdt de herinnering graag levendig, nietwaar?

Ook over Bobby Fuller's dood doen de meest wildvreemde verhalen de ronde, maar ik beperk mij veel liever tot 's mans muzikale nalatenschap en die is, gezien de tijdsgeest van toen, meer dan interessant.

Natuurlijk is het van twee straten ver te horen dat hij een grote Buddy Holly-fan was maar daar is niets mis mee omdat zijn eigen stempel toch wel doorslaggevend was.
Zijn afkeer voor studiofoefjes is vooral goed te horen op de zogenaamde El Paso-tapes waar de rauwe, ongepolijste sound het best tot zijn recht komt, hemzelf op de vertrouwde Strat, zijn broer Randy op bass en het drumwerk waarvan het duidelijk is waar Slim Jim Phantom (Straycats) de mosterd haalde.

Laten we maar eens een kijkje gaan nemen in Bobby's "Rock House"
http://www.youtube.com/watch?v=7U7TKoGnmkA

MichelN

19 dec 2012, 15:33

Deze jongen klinkt een beetje als een kruising tussen de piepjonge Cliff Richard en Wanda Jackson, al kan dat ook, ondanks de messcherpe drums en de lekkere gitaar, aan de nogal chaotische productie liggen.

Gut ja, Terry Daly and the Nu-Tones mag dan niet de geschiedenisboekjes gehaald hebben, deze killersong staat als een huis in een achtdaagse zandstorm of een Groenlandse blizzard:
http://www.youtube.com/watch?v=Z6ykhWQFH_o

Jodi

19 dec 2012, 17:56

Wanneer ik de naam Terry Daly zag staan, wist ik al meteen welke song er zou volgen (ben wel ergens toe aan een brainwash).Hij heeft namelijk slechts 1 plaat volgezongen...maar wat voor één, met een schitterende beschrijving die je er liet op volgen.Prachtige intro en ditto ruige stem, opgenomen precies op mijn verjaardag (5 mei), maar dan op een tijdstip dat ik mijn plechtige communie in het verschiet had.
Ik hoorde dit nummer voor het eerst tijdens het radio-programma : De Rock 'n Rollmethode op Hilversum 3 met Félix Meurders in de late 70's.
En tja, dan ga je daar maar naar op zoek...uiteindelijk gevonden op een Buffalo Bop CD (Motorcycle Gang) CD 55008 in een Antwerpse platenzaak medio 90's.
Wat ik me nog herinner ,was het gejammer van huisgenoten, toen ik dat nummer hier airplay gaf...omdat hun oren werden geteisterd door het wilde geschreeuw.
Dat was weer een brilliante keuze van jou, maatje.
Groetjes.
Jos (alias Jodi).