Hulp gezocht
-
CavMil - Lid geworden op: 28 jul 2012, 05:27
Beste Forumleden,
Ik ben een ex - beroepsmilitair en gekazerneerd geweest in Duitsland. Samen met een andere oudgediende van de BSD plannen wij momenteel de bouw van een website met als thema de BSD van 1946 tot het spijtige einde. We beseffen dat dit geen makkelijke opgave zal zijn want 50 jaar militaire geschiedenis giet je van vandaag op morgen niet zo makkelijk in een informatieve en boeiende website. Bovendien kan het thema BSD uit diverse perspectieven bekeken en uitgediept worden. De bedoeling is om een grootse, informatieve, boeiende, interactieve multimedia site op punt te stellen. We gaan hierbij niet enkel aandacht schenken aan het militaire aspect maar tevens ook aan burgers die in de BSD voor het leger werkte, families van militairen, kinderen die in de BSD gestudeerd hebben en militairen die na het einde van de BSD in Duitsland blijven werken en wonen zijn. Niemand heeft alle kennis noch wijsheden in pacht en zeker niet met een thema dat toch 50 jaar lang een stuk van onze geschiedis vormde. Via dit bericht ben ik op zoek naar mensen die ons eventueel willen en kunnen helpen met informatie, historiek, documenten, foto's, cursussen (B3, B2, B1, BM...) etc van eenheden van de verschillende krijgsmachtdelen die ooit deel hebben uitgemaakt van onze 10de provincie. Wij appreciëren echt alle hulp en informatie die ons mogelijk kan verder helpen. Het maakt niet uit hoe klein of groot die hulp ook mag zijn want alle beetjes helpen. Deze eerlijke oproep is gericht naar alle mannen en vrouwen die hun leger- of actieve dienst in de BSD doorgebracht hebben alsook families die er gewoond, gewerkt of gestudeerd hebben. Nogmaals onze oprechte dank hierbij en hopelijk mogen wij heel wat reacties verwachten. Mocht U ons kunnen of willen helpen gelieve mij dan even een privébericht te sturen en dan zal ik U mijn email adres bezorgen. Dit zou eventueel handig kunnen zijn bij het doorsturen van mogelijk fotomateriaal.
Met vriendelijke groeten,
Erwin.
Ik ben een ex - beroepsmilitair en gekazerneerd geweest in Duitsland. Samen met een andere oudgediende van de BSD plannen wij momenteel de bouw van een website met als thema de BSD van 1946 tot het spijtige einde. We beseffen dat dit geen makkelijke opgave zal zijn want 50 jaar militaire geschiedenis giet je van vandaag op morgen niet zo makkelijk in een informatieve en boeiende website. Bovendien kan het thema BSD uit diverse perspectieven bekeken en uitgediept worden. De bedoeling is om een grootse, informatieve, boeiende, interactieve multimedia site op punt te stellen. We gaan hierbij niet enkel aandacht schenken aan het militaire aspect maar tevens ook aan burgers die in de BSD voor het leger werkte, families van militairen, kinderen die in de BSD gestudeerd hebben en militairen die na het einde van de BSD in Duitsland blijven werken en wonen zijn. Niemand heeft alle kennis noch wijsheden in pacht en zeker niet met een thema dat toch 50 jaar lang een stuk van onze geschiedis vormde. Via dit bericht ben ik op zoek naar mensen die ons eventueel willen en kunnen helpen met informatie, historiek, documenten, foto's, cursussen (B3, B2, B1, BM...) etc van eenheden van de verschillende krijgsmachtdelen die ooit deel hebben uitgemaakt van onze 10de provincie. Wij appreciëren echt alle hulp en informatie die ons mogelijk kan verder helpen. Het maakt niet uit hoe klein of groot die hulp ook mag zijn want alle beetjes helpen. Deze eerlijke oproep is gericht naar alle mannen en vrouwen die hun leger- of actieve dienst in de BSD doorgebracht hebben alsook families die er gewoond, gewerkt of gestudeerd hebben. Nogmaals onze oprechte dank hierbij en hopelijk mogen wij heel wat reacties verwachten. Mocht U ons kunnen of willen helpen gelieve mij dan even een privébericht te sturen en dan zal ik U mijn email adres bezorgen. Dit zou eventueel handig kunnen zijn bij het doorsturen van mogelijk fotomateriaal.
Met vriendelijke groeten,
Erwin.
-
Renegade - Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Tja, ik wens je veel plezier hiermee.
Ik zou je eerst willen voorstellen om via Google eens te gaan zoeken, want er zijn enorm veel sites die spreken over de BSD.
Type maar eens in Google hetvolgende :
"belgische strijdkrachten in duitsland"
"BSD"
"belgische militairen in het buitenland"
"belgische militaire eenheden"
Enz ...
Met al deze informatie zal je wel al een paar maanden/jaren zoet zijn
Ik zou je eerst willen voorstellen om via Google eens te gaan zoeken, want er zijn enorm veel sites die spreken over de BSD.
"BSD"
Enz ...
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
CavMil - Lid geworden op: 28 jul 2012, 05:27
Hallo Renegade,Renegade schreef:Tja, ik wens je veel plezier hiermee.
"BSD"
Enz ...
Bedankt voor je reactie. Ik ben al een aantal jaar bezig met mijn project en ik heb mij een hele tijd beziggehouden met dergelijke sites en informatie op te zoeken en zoals je het correct verbloemd hebt is er een schat aan informatie te vinden. Ik heb ook contact met beheerders van dergelijke sites. Ik ben dus echt niet bij de pakken blijven zitten. Let wel 50 jaar Belgische militaire geschiedenis giet je niet van vandaag op morgen in een mooie, informatieve, interactieve en boeiende site vandaar dat ik het stapje voor stapje doe en in samenspraak met de mensen die mee gaan helpen aan deze site alvorens de site op het internet te plaatsen en toegankelijk te maken voor het publiek. Bovendien is het niet onze bedoeling om sites te gaan kopiëren of om materiaal of informatie van sites te gaan gebruiken zonder toestemming van de eigenaar. Zoiets is totaal tegen onze principes. Vanaf het ogenblik dat de site online zal staan zal ik dat eventueel ook aankondigen. Bovendien gaan we de site ook zo bouwen dat mensen interactief kunnen meewerken en dus ook zelf eigen teksten, foto's, etc,.. kunnen toevoegen. We weten dat het een hele opdracht zal worden maar dat hebben we er gerust voor over.
-
barbaar - Lid geworden op: 08 nov 2008, 16:48
Beste,
Kijk eens naar volgende link
http://www2.kamp-vogelsang.be/bsd/index.php
Contacteer eens de webmaster voor uw project.
Succes
Kijk eens naar volgende link
http://www2.kamp-vogelsang.be/bsd/index.php
Contacteer eens de webmaster voor uw project.
Succes
-
Renegade - Lid geworden op: 20 apr 2005, 20:22
Hier een link van een eenheid waar ik diende, maar van voor de samenvoeging. Dus ik was zowel in 2L als in 4L 
http://24lansiers.webs.com/
http://24lansiers.webs.com/
"Het verstandige oordeel weet men vagelijk van te voren, maar het oordeel van zotten is altijd opnieuw een verrassing". (Evert Janssen).
-
rvan - Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:09
Beste Erwin,
Heb Uw oproep gevonden.Ben van lichting 1948.Was in BSD. Köln-6e. Cie M.P.
Ik heb reeds vroeger kontakt gehad met ( Fam.Duym@telenet.be )Verschillende fotos verstuurd,geen antwoord meer.
Wil U toch graag helpen.
Beste groeten,
Rvan
Ik heb reeds vroeger kontakt gehad met ( Fam.Duym@telenet.be )Verschillende fotos verstuurd,geen antwoord meer.
Wil U toch graag helpen.
Beste groeten,
Rvan
-
Exjager - Lid geworden op: 10 jul 2006, 19:06
Beste, onder welke naam heeft u deze foto's verstuurd, want het is niet mijn gewoonte om mails zonder antwoord te laten.rvan schreef:Beste Erwin,
Wil U toch graag helpen.
Beste groeten,
Rvan
Indien dat toch zou gebeurd zijn, sorry bij deze.
Trouwens, ik heb nog heel wat zaken die ik aan de site moet toevoegen, dat zal echter geleidelijk gebeuren wegens wat tijdsgeberek
maar uw geduld wordt zeker beloond!
(zie mails)
MvG
Webmaster www.legerdienst.be