Het karakter van Schepper God .
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Klopt Bluevelvet , dat laatste is vast en zeker een karaktertrek van God , Hij doorziet de mensheid !
Toen Hij aan het kruis hing , dachten ze Hem te kunnen doden , maar ook dat konden ze niet , al hebben ze Hem wel flink gepijnigd , en zelfs dan zei Hij nog : Vader vergeef het hun , want zij weten niet wat zij doen ! Maar , en dat zei ik al eens , Hij WILDE sterven ( in onze plaats , voor onze schuld ) , daarom GAF Hij zijn Geest , vrijwillig , zelf !
Zo lief en groot is onze God , wie zal het tenvolle begrijpen ? Als wij al zo'n veelzijdig karakter kunnen hebben , hoeveel te meer Hij dan ,de Schepper !
Veel liefs , EB.
Toen Hij aan het kruis hing , dachten ze Hem te kunnen doden , maar ook dat konden ze niet , al hebben ze Hem wel flink gepijnigd , en zelfs dan zei Hij nog : Vader vergeef het hun , want zij weten niet wat zij doen ! Maar , en dat zei ik al eens , Hij WILDE sterven ( in onze plaats , voor onze schuld ) , daarom GAF Hij zijn Geest , vrijwillig , zelf !
Zo lief en groot is onze God , wie zal het tenvolle begrijpen ? Als wij al zo'n veelzijdig karakter kunnen hebben , hoeveel te meer Hij dan ,de Schepper !
Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
God de Zoon dan : Wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien , ze hebben dus hetzelfde karakter .
Hij hield van de kinderen , en zei : ... want hunner is het Koninkrijk der Hemelen . Wie als kind nog niet verantwoordelijk is voor zijn daden , is al bestemd voor dat Koninkrijk ! Is dat geen rechtvaardige Liefde ?
En wat zien we in deze tegenwoordige wereld gebeuren met kinderen ? Wraakroepend is dat ! Als ze toch maar de Heer Jezus écht kenden !
Onlangs sloeg een man zijn kindje zo hard , dat het stierf ; en een andere sloeg het en smeet het dan tegen de grond ! Beiden de gevangenis in natuurlijk . Wat gaat er in het menselijk brein toch om tegenwoordig ? alles loopt uit de hand en de Overheid kan het niet stuiten ! En zo glijden we stilletjes aan naar het eind van ' Openbaringen ' ! Zal de eigenzinnige mens dan toch met de mond vol tanden staan ? Diezelfde God die de Redder is , zal Hij straks wellicht ook de Rechter moeten zijn ? Met vriendelijke groet , EB.
Hij hield van de kinderen , en zei : ... want hunner is het Koninkrijk der Hemelen . Wie als kind nog niet verantwoordelijk is voor zijn daden , is al bestemd voor dat Koninkrijk ! Is dat geen rechtvaardige Liefde ?
En wat zien we in deze tegenwoordige wereld gebeuren met kinderen ? Wraakroepend is dat ! Als ze toch maar de Heer Jezus écht kenden !
Onlangs sloeg een man zijn kindje zo hard , dat het stierf ; en een andere sloeg het en smeet het dan tegen de grond ! Beiden de gevangenis in natuurlijk . Wat gaat er in het menselijk brein toch om tegenwoordig ? alles loopt uit de hand en de Overheid kan het niet stuiten ! En zo glijden we stilletjes aan naar het eind van ' Openbaringen ' ! Zal de eigenzinnige mens dan toch met de mond vol tanden staan ? Diezelfde God die de Redder is , zal Hij straks wellicht ook de Rechter moeten zijn ? Met vriendelijke groet , EB.
-
Gast
Idd, er zijn al genoeg "openbaringen" geweest wat de goddelijke liefde op aard betreft, zijn herders houden ook van de kindertjes. En als het uit de hand loopt...letterlijk en figuurlijk... heeft de heilige kerk en haar bedienaars al flink wat in de (witte hete) pap gebrokt.rolija schreef:Godverdomme god rechter spelenebenhaezer schreef:God de Zoon dan : Wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien , ze hebben dus hetzelfde karakter .
Onlangs sloeg een man zijn kindje zo hard , dat het stierf ; en een andere sloeg het en smeet het dan tegen de grond ! Beiden de gevangenis in natuurlijk . Wat gaat er in het menselijk brein toch om tegenwoordig ? alles loopt uit de hand en de Overheid kan het niet stuiten ! En zo glijden we stilletjes aan naar het eind van ' Openbaringen ' ! Zal de eigenzinnige mens dan toch met de mond vol tanden staan ? Diezelfde God die de Redder is , zal Hij straks wellicht ook de Rechter moeten zijn ? Met vriendelijke groet , EB.dat het ventje maar begint met al die sex schandalen in zijn kerk
Enne nog iets, hebben jullie al eens gepolst wat die sharia betreft ? Allah komt hier flink onder jullie duiven schieten! Niet vergeten hé!!!
En de onstabiliteit van de aarde is vooral te wijten aan het feit dat iedereen op die vijftigste breedtegraad wil komen zitten...de vromen uit het zuiden komen hier vooral Koning Geld aanbidden, volgens mijn berekening is de aarde aan het kantelen, we zitten al 5 graden dichter bij de ecliptica, komen hier nog eens razendsnel miljoenen kindertjes bij, Allah tevreden..maar vooral ook onze geilige kerk tevreden , iedereen blijft dus hier...binnen tien jaar worden wij het zuidelijk halfrond.
Liefs, Pijltje
-
rolija schreef:Godverdomme god rechter spelenebenhaezer schreef:God de Zoon dan : Wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien , ze hebben dus hetzelfde karakter .
Onlangs sloeg een man zijn kindje zo hard , dat het stierf ; en een andere sloeg het en smeet het dan tegen de grond ! Beiden de gevangenis in natuurlijk . Wat gaat er in het menselijk brein toch om tegenwoordig ? alles loopt uit de hand en de Overheid kan het niet stuiten ! En zo glijden we stilletjes aan naar het eind van ' Openbaringen ' ! Zal de eigenzinnige mens dan toch met de mond vol tanden staan ? Diezelfde God die de Redder is , zal Hij straks wellicht ook de Rechter moeten zijn ? Met vriendelijke groet , EB.dat het ventje maar begint met al die sex schandalen in zijn kerk
Lieve ROLIJA , dus jij geloofd toch in God ? Je kan toch geen verwijten sturen naar de lucht , als daar niets is ? 't Is toch nog goed met jou ? Anders kan de Bijbel je wel raad geven hoor ! Een vriendelijke groet van EB.
-
arrow schreef:Idd, er zijn al genoeg "openbaringen" geweest wat de goddelijke liefde op aard betreft, zijn herders houden ook van de kindertjes. En als het uit de hand loopt...letterlijk en figuurlijk... heeft de heilige kerk en haar bedienaars al flink wat in de (witte hete) pap gebrokt.rolija schreef:Godverdomme god rechter spelenebenhaezer schreef:God de Zoon dan : Wie Mij gezien heeft , heeft de Vader gezien , ze hebben dus hetzelfde karakter .
Enne nog iets, hebben jullie al eens gepolst wat die sharia betreft ? Allah komt hier flink onder jullie duiven schieten! Niet vergeten hé!!!
En de onstabiliteit van de aarde is vooral te wijten aan het feit dat iedereen op die vijftigste breedtegraad wil komen zitten...de vromen uit het zuiden komen hier vooral Koning Geld aanbidden, volgens mijn berekening is de aarde aan het kantelen, we zitten al 5 graden dichter bij de ecliptica, komen hier nog eens razendsnel miljoenen kindertjes bij, Allah tevreden..maar vooral ook onze geilige kerk tevreden , iedereen blijft dus hier...binnen tien jaar worden wij het zuidelijk halfrond.![]()
Liefs, Pijltje
ARROW , blij je te leren kennen ! Maar jij kent mij echt niet hoor , ik ben een gewoon Bijbelse christen , heb niets te maken met bestaande kerken , noch met die ' sharia ' ; wij zijn een kleine groep gelovigen , die de Here God nog aux serieux nemen en Zijn Woord onderzoeken en navolgen .
Wij weten best dat er veel misgelopen is in het christendom , maar altijd zijn er gelovigen geweest die daaraan niet meedoen .
De onstabiliteit van de aarde , heeft alleen te maken met wat de mens er van gemaakt heeft ! Echoïsme en macht vieren hoogtij , en daar dragen wij allen , gewild of niet gewild , een steentje toe bij ! Wees eerlijk en zie de dingen zoals ze zijn . Lieve groetjes , EB.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Hoogtij ?? Dus alle hens aan dek !!
Vandaag op het nieuws , elk jaar worden er een miljoen jonge meisjes ( 14 jaar ) uitgehuwelijkt aan volwassen personen .
Deze kinderen eigenlijk moeten al zeer vroeg kindjes baren en duizenden sterven dan ook in het moederbed . Hilary Clinton heeft deze wan en walg praktijken in het daglicht gesteld .
Normaal als ik zulke beelden zie begin ik in mijn eigen te vloeken als de pest, maar deze keer heb ik stilletjes in mijn eigenste binnen de Grote Devi gevraagd om paal en perk te stellen aan deze mensonterende praktijken . Moge de devi-godinnen ( Kali, Durga e.a ) hun eigen geloofskinderen beschermen .
Dus niet alleen in de arabische wereld worden de vrouwen gefnuikt en alle rechten op een waardig bestaan ontnomen, maar dus ook in indische landen kunnen meisjes hun eigen niet ontplooien .
Himmelschreiend .
Werewoef
Vandaag op het nieuws , elk jaar worden er een miljoen jonge meisjes ( 14 jaar ) uitgehuwelijkt aan volwassen personen .
Deze kinderen eigenlijk moeten al zeer vroeg kindjes baren en duizenden sterven dan ook in het moederbed . Hilary Clinton heeft deze wan en walg praktijken in het daglicht gesteld .
Normaal als ik zulke beelden zie begin ik in mijn eigen te vloeken als de pest, maar deze keer heb ik stilletjes in mijn eigenste binnen de Grote Devi gevraagd om paal en perk te stellen aan deze mensonterende praktijken . Moge de devi-godinnen ( Kali, Durga e.a ) hun eigen geloofskinderen beschermen .
Dus niet alleen in de arabische wereld worden de vrouwen gefnuikt en alle rechten op een waardig bestaan ontnomen, maar dus ook in indische landen kunnen meisjes hun eigen niet ontplooien .
Himmelschreiend .
Werewoef
AMEN en AUM
-
Hoogtij vieren , betekent gewoon dat het OVERHEERSEND is , en dat zijn echoïsme en macht inderdaad tegenwoordig !
Dat wij daar een steentje toe bijdragen komt , omdat bijv. wij verplicht zijn dingen te betalen die hun naar de macht helpen ( ongewild dus ) , of dat sommigen , zelfs gelovigen , ook wel graag profiteren van oneerlijke winsten ( gewild dus ) .
Was dat zo moeilijk te verstaan ZV. ? Of gaat het jou niet , dat ik minder fouten maak ???. Toch vriendelijke groetjes hoor ! EB.
Dat wij daar een steentje toe bijdragen komt , omdat bijv. wij verplicht zijn dingen te betalen die hun naar de macht helpen ( ongewild dus ) , of dat sommigen , zelfs gelovigen , ook wel graag profiteren van oneerlijke winsten ( gewild dus ) .
Was dat zo moeilijk te verstaan ZV. ? Of gaat het jou niet , dat ik minder fouten maak ???. Toch vriendelijke groetjes hoor ! EB.
-
Nog een mooie eigenschap van God . Hij is de Almachtige Bron van Leven ( hoe men dat ook noemen wil ) , en Hij laat zich kennen door VADER te zijn ( Schepper ) , en ook , nog dichterbij , door mens te zijn ( Verlosser ) , terwijl Hij toch de ZOON van God is , en als derde laat Hij zich ook kennen door Zijn GEEST , die ons contacteert via onze geest , om ons te helpen in dit leven .
Hij liet ons niet alleen , maar gaf ons deze Hulp waar we altijd gebruik mogen van maken ( voor wie dat wil ) . Dat is de Trooster , bij verdriet , rouw of ellende ; dat is de waarschuwende Stem , als we verkeerd dreigen te lopen ; de Leidsman voor ons leven , voor wie Hem toelaat in zijn leven ; en zelfs voor Zijn vijanden , een uitgestoken hand die hen in liefde blijft verwachten , zoals we dat zien in het verhaal van de verloren zoon .
Ik heb mij al dikwijls afgevraagd hoe mensen zo'n Machtige , Wijze en Liefdevolle God kunnen afwijzen ? Hij alleen geeft zekerheid voor de toekomst na dit leven , en dat is voor iedereen gelijk ! ( Geld , positie en zelfs gezondheid geven geen zekerheid ; zelfs huisje - tuintje - boompje kunnen dat niet ! ) . Wat kon Hij nog meer doen om het ons gemakkelijk te maken voor Hem te kiezen ?
Lieve groetjes , EB.
Hij liet ons niet alleen , maar gaf ons deze Hulp waar we altijd gebruik mogen van maken ( voor wie dat wil ) . Dat is de Trooster , bij verdriet , rouw of ellende ; dat is de waarschuwende Stem , als we verkeerd dreigen te lopen ; de Leidsman voor ons leven , voor wie Hem toelaat in zijn leven ; en zelfs voor Zijn vijanden , een uitgestoken hand die hen in liefde blijft verwachten , zoals we dat zien in het verhaal van de verloren zoon .
Ik heb mij al dikwijls afgevraagd hoe mensen zo'n Machtige , Wijze en Liefdevolle God kunnen afwijzen ? Hij alleen geeft zekerheid voor de toekomst na dit leven , en dat is voor iedereen gelijk ! ( Geld , positie en zelfs gezondheid geven geen zekerheid ; zelfs huisje - tuintje - boompje kunnen dat niet ! ) . Wat kon Hij nog meer doen om het ons gemakkelijk te maken voor Hem te kiezen ?
Lieve groetjes , EB.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
ebenhaezer schreef:Nog een mooie eigenschap van God . Hij is de Almachtige Bron van Leven ( hoe men dat ook noemen wil ) , en Hij laat zich kennen door VADER te zijn ( Schepper ) , en ook , nog dichterbij , door mens te zijn ( Verlosser ) , terwijl Hij toch de ZOON van God is , en als derde laat Hij zich ook kennen door Zijn GEEST , die ons contacteert via onze geest , om ons te helpen in dit leven .
Lieve groetjes , EB.
De verkiezingen zijn voorbij EB....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
God heeft het toch héél druk met zijn onderdanen...... zoveel titels, zoveel kunde....... het is gewoon "het leven" en wij de schepselen, zijn zelf Godjes..... want ja iedere seconde komen er steeds weer bij, machtig JA 
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Nog een eigenschap van god, alle koppeltekens zijn ineens zwarte ruitjes met een vraagteken geworden. Een mirakel!ebenhaezer schreef:Nog een mooie eigenschap van God
Hij had het beter gelaten, want dit was nu al ongeveer het slechtste forumprogramma dat ik ken. Werkt met haken en ogen. Je wordt ongevraagd en onverwacht naar het hoofdmenu teruggeworpen (de programmeurs zijn duidelijk niet uit de lussen geraakt), als je een emoticon wil invoegen, wordt dat onderaan geplaatst, en om zeker te zijn dat je geïrriteerd geraakt, kom je tegelijkertijd vooraan in de tekst terecht, enz.
Dit maar om even off-topic te gaan.
Jawatte
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Een einde maken aan alle oorlogen en geweld? Ik zeg maar wat hoor. Oh ja, en het zinloze lijden afschaffen. Zou ook helpen.ebenhaezer schreef:[…] Wat kon Hij nog meer doen om het ons gemakkelijk te maken voor Hem te kiezen ? […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Zondervrees schreef:Een einde maken aan alle oorlogen en geweld? Ik zeg maar wat hoor. Oh ja, en het zinloze lijden afschaffen. Zou ook helpen.ebenhaezer schreef:[…] Wat kon Hij nog meer doen om het ons gemakkelijk te maken voor Hem te kiezen ? […]
ZONDERVREES , heeft God soms de oorlogen begonnen ? Heeft Hij soms het zinloze lijden veroorzaakt ?
Dat hebben jij en ik en alle mensen samen gedaan , door ongehoorzaamheid , zelfzucht , eerzucht enz. enz. De mens is schuldig , niet God !
Maar er is een weg terug en dat kan een keer brengen in die onaangename toestand hier op deze aarde , en de Heer heeft gelukkig nog veel geduld !
Ja ZV., 't is wel moeilijk om die dingen in hun juiste werkelijkheid te zien hé !
Vriendelijke groetjes , EB.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Eentje, Eb, waar je altijd hetzelfde antwoord op zal geven;
Als ik schrijf: indien er een Almachtige Schepper bestond, had hij de mens volmaakt geschapen....
Daarop repliceer jij: god gaf de mens een vrije wil.
Nu blijkt dat dàt zelfs niet klopt !
Als ik schrijf: indien er een Almachtige Schepper bestond, had hij de mens volmaakt geschapen....
Daarop repliceer jij: god gaf de mens een vrije wil.
Nu blijkt dat dàt zelfs niet klopt !
-
Ik dacht nog aan iets : bij de Here God is vergeven nog iets anders dan gewoonlijk bij ons ! Als wij iemand iets vergeven dat ons erg gekwetst heeft , dàt kunnen we nog wel , maar VERGETEN is wat anders , dat komt dan nog wel vaak weer eens boven . Maar uit Gods Woord merkte ik ( NT ) , dat vergeven bij God , ook meteen VERGETEN is ! " Hij gedenkt ze niet meer " , " zover het oosten is van het westen , zover heeft Hij onze zonden weggedaan " . Daar kunnen we allemaal nog wel wat van leren ; is dat trouwens geen goede tip om de vrede te bewaren onder elkaar , zodat er geen ' oorlog ' komt tussen mensen ?
Lieve groetjes , EB.
Lieve groetjes , EB.