Het karakter van Schepper God .

hier is plaats voor alle wereldreligies

ebenhaezer

20 okt 2012, 17:26

Reini schreef:Eentje, Eb, waar je altijd hetzelfde antwoord op zal geven;
Als ik schrijf: indien er een Almachtige Schepper bestond, had hij de mens volmaakt geschapen....
Daarop repliceer jij: god gaf de mens een vrije wil.
Nu blijkt dat dàt zelfs niet klopt ! :wink:

Wat klopt niet , Reini ?
De Almachtige Schepper BESTAAT , en Hij heeft de mens VOLMAAKT geschapen en idd. met een vrije wil .
Er bestaat geen enkele reden , waarom God , hetgeen Hij schiep , NIET volmaakt zou hebben gedaan , toch ? Een kind zou dat begrijpen !
Wat in het oude Test. staat , is gewoon : oorzaak en gevolg . God straft de zonde , dat heb ik al tot vervelens toe gezegd , maar daar heb je geen oren naar ; goed , dat is dan jouw zaak . Nog een mooie avond hoor , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Zondervrees

20 okt 2012, 18:09

ebenhaezer schreef:[…] en Hij heeft de mens VOLMAAKT geschapen en idd. met een vrije wil .
Er bestaat geen enkele reden , waarom God , hetgeen Hij schiep , NIET volmaakt zou hebben gedaan , toch ? […]
Dus die god schept een volmaakt wezen dat, gezien het een vrije wil of zoiets zou hebben, al direct na de schepping niet meer volmaakt is en begint te zondigen.
Dat is hetzelfde als een volmaakt klokje te kopen dat na een dag al te traag begint te lopen en na een week gewoon stil stond. Eén verschil: die god van jouw houdt zich niet aan de verplichte garantietermijnen voor goederen. Ik zou maar niets van die god kopen.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

20 okt 2012, 18:39

ebenhaezer schreef: Talis , ik zou jou aanraden om de hele Bijbel eens grondig te herlezen , met volle aandacht , en alles in zijn contekst houden ! Dat zal je goed helpen om je te 'bekwamen' , dat zou een hele verrijking zijn , en je zou dan God de Schepper beter leren kennen , allé , met een beetje moed lukt dat wel ! Een fijne avond nog , EB.
Eben, ik heb zo de indruk dat je niet eens meer het verschil meer ziet tussen de Gouden Gids en uw bijbel. Dat er nog zo'n fossielen rondlopen komt onze beschaving wel niet ten goede, maar ik troost me met de gedachte dat de jeugd niet meer zo naïef is en beter onderricht gehad heeft. Ze zoeken tegenwoordig nog vrijwilligers om de laatste filialen van het Leugenpaleis open te houden. Iets voor jou misschien ?
Fazal

20 okt 2012, 18:51

Invaliden, blinden, doofstommen, mensen welke met een of andere afwijking werden geboren?
Het is allemaal jullie eigen schuld, want jullie hebben zwaar gezondigd. :twisted:
Is het in dàt leven niet, dan was het in een ander!
Want 'normaal', moesten jullie allemaal volmaakt zijn geboren.

En nu dat ook nog!? Pelgrims op de vlucht uit hun eigen heiligdom voor die (goddelijke) natuur! Jaja, die opwarming v/d aarde zeker he. Allemaal eigen schuld, dikke bult!
Maar ja, wat hebben die pelgrims daar mee te maken?
Het zou toch tenminste daar, goddelijk, heilig, en dus onaantastbaar moeten blijven!?

Of nee, misschien zit die verdomde duivel hier wel achter!? :evil:
Wie weet? Wie zal het zeggen? :roll:

Wat ben ik blij dat ik in die door mensen geschapen figuren niet geloof.
Ik ga hen dan ook niets verwijten, anders moet ik mijzelf gek verklaren! :wink:

talisman

20 okt 2012, 19:31

Paul Siemons schreef:Zondervrees schreef: Eén verschil: die god van jouw houdt zich niet aan de verplichte garantietermijnen voor goederen

Het is nog véél erger Zondervrees, die "goede god" :roll: wil zelfs niet meer van zijn eigen kinderen weten als de sukkels dan iets mankeren:

Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden; Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn; 20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht................... Doch tot den voorhang zal hij niet komen, en tot het altaar niet toetreden, omdat een gebrek in hem is; opdat hij Mijn heiligdommen niet ontheilige

Dat doet zelfs een dier nog niet met zijn jongen!!!

Mvg,
P.Siemons
Eben, ik zou jou aanraden om de hele Bijbel eens grondig te herlezen , met volle aandacht , en alles in zijn contekst houden ! Dat zal je goed helpen om je te 'bekwamen' , dat zou een hele verrijking zijn , en je zou dan God de Schepper beter leren kennen , allé , met een beetje moed lukt dat wel ! Een fijne avond nog ,
Talis.
:wink:
Oeps, ik heb " context " vergeten wijzigen.

ebenhaezer

22 okt 2012, 13:48

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:[…] en Hij heeft de mens VOLMAAKT geschapen en idd. met een vrije wil .
Er bestaat geen enkele reden , waarom God , hetgeen Hij schiep , NIET volmaakt zou hebben gedaan , toch ? […]
Dus die god schept een volmaakt wezen dat, gezien het een vrije wil of zoiets zou hebben, al direct na de schepping niet meer volmaakt is en begint te zondigen.
Dat is hetzelfde als een volmaakt klokje te kopen dat na een dag al te traag begint te lopen en na een week gewoon stil stond. Eén verschil: die god van jouw houdt zich niet aan de verplichte garantietermijnen voor goederen. Ik zou maar niets van die god kopen.

ZONDERVREES , een vrije wil is niet iets om te kunnen zondigen , maar juist een mooie gave om een VRIJ MENS te kunnen zijn !
De mens was na de schepping dus wel volmaakt , was vrij in alles , maar koos toen zelf om te zondigen .
God kon geen garantie geven , dat de mens NIET zondigen zou , anders had Hij geen vrije wil mogen geven en waren wij dan allemaal robotjes , die niets uit eigen wil konden doen . Had jij dat liever gehad misschien ? Ik denk dat God hier WIJS gehandeld heeft en wij de volle verantwoordelijkheid dragen voor ons eigen leven . M.vr.gr. EB.

ebenhaezer

22 okt 2012, 14:10

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Talis , ik zou jou aanraden om de hele Bijbel eens grondig te herlezen , met volle aandacht , en alles in zijn contekst houden ! Dat zal je goed helpen om je te 'bekwamen' , dat zou een hele verrijking zijn , en je zou dan God de Schepper beter leren kennen , allé , met een beetje moed lukt dat wel ! Een fijne avond nog , EB.
Eben, ik heb zo de indruk dat je niet eens meer het verschil meer ziet tussen de Gouden Gids en uw bijbel. Dat er nog zo'n fossielen rondlopen komt onze beschaving wel niet ten goede, maar ik troost me met de gedachte dat de jeugd niet meer zo naïef is en beter onderricht gehad heeft. Ze zoeken tegenwoordig nog vrijwilligers om de laatste filialen van het Leugenpaleis open te houden. Iets voor jou misschien ?

Hé Talis , je zou je wel eens kunnen vergissen in de jeugd van vandaag , heel velen zijn de Heer Jezus gaan volgen , overal ter wereld ! Van velen zijn de ogen open gegaan voor wat in deze wereld gebeurt , op alle gebied , vooral wat de toekomst betreft . Ze zijn inderdaad niet naïef en steken hun kop niet in het zand ! Een lieve groet van EB.

Zondervrees

22 okt 2012, 14:21

ebenhaezer schreef:Hé Talis , je zou je wel eens kunnen vergissen in de jeugd van vandaag , heel velen zijn de Heer Jezus gaan volgen , overal ter wereld ! Van velen zijn de ogen open gegaan voor wat in deze wereld gebeurt , op alle gebied , vooral wat de toekomst betreft . Ze zijn inderdaad niet naïef en steken hun kop niet in het zand ! Een lieve groet van EB.
De kerken lopen leeg, er zijn dus duidelijk meer mensen die zich van de kerken afkeren.
Dat er een hardere kern overblijft die eventueel bekeerlingen aantrekt zie je bij elke krimpende sekte of geloofsovertuiging, zie ook de islam bv.
Overigens EB, de islam is duidelijker nog niet aan evenveel verval toe als het christendom. Volgens jou redenering zou de islam dus meer waarde hebben dan het christendom? Heel velen hebben het licht gezien en beginnen met leuke clubjes als Sharia4Belgium!
Ni Dieu, Ni Maître

rolija

22 okt 2012, 14:24

ebenhaezer schreef:
talisman schreef:

Hé Talis , je zou je wel eens kunnen vergissen in de jeugd van vandaag , heel velen zijn de Heer Jezus gaan volgen , overal ter wereld ! Van velen zijn de ogen open gegaan voor wat in deze wereld gebeurt , op alle gebied , vooral wat de toekomst betreft . Ze zijn inderdaad niet naïef en steken hun kop niet in het zand ! Een lieve groet van EB.
En zeker de jeugd die misbruik is ......

:twisted: :twisted: :twisted:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

ebenhaezer

22 okt 2012, 14:25

Fazal schreef:Invaliden, blinden, doofstommen, mensen welke met een of andere afwijking werden geboren?
Het is allemaal jullie eigen schuld, want jullie hebben zwaar gezondigd. :twisted:
Is het in dàt leven niet, dan was het in een ander!
Want 'normaal', moesten jullie allemaal volmaakt zijn geboren.

En nu dat ook nog!? Pelgrims op de vlucht uit hun eigen heiligdom voor die (goddelijke) natuur! Jaja, die opwarming v/d aarde zeker he. Allemaal eigen schuld, dikke bult!
Maar ja, wat hebben die pelgrims daar mee te maken?
Het zou toch tenminste daar, goddelijk, heilig, en dus onaantastbaar moeten blijven!?

Of nee, misschien zit die verdomde duivel hier wel achter!? :evil:
Wie weet? Wie zal het zeggen? :roll:

Wat ben ik blij dat ik in die door mensen geschapen figuren niet geloof.
Ik ga hen dan ook niets verwijten, anders moet ik mijzelf gek verklaren! :wink:

Fazalleke , wat dat laatste betreft , ik zou maar niet àl te blij zijn hoor , eens kom je toch voor de werkelijkheid te staan !
De ' figuur ' van God , heb ik niet geschapen hoor , Hij IS er , WAS er en zal er ALTIJD ZIJN ! Hij is de Eeuwige , en de onveranderlijke ! Zie Gods Woord . Je zou wel ' gek ' moeten zijn om Hem te trachten weg te moffelen ! Veel liefs, EB.

ebenhaezer

22 okt 2012, 14:41

ROLIJA , ja zelfs onder de jeugd die misbruikt werd , zijn er duizenden die de Heer Jezus hebben gevonden en geholpen werden , daar kunnen gelovigen van meespreken ! Herinner je dat meisje van 14 j. waar ik eens over schreef ? Dat was er een van hen . Maar jij luistert liever naar mensen uit de ongelovige wereld en de kranten , dan naar ware gelovigen en die zijn er ook , en met millioenen zelfs ! Veel liefs , EB.

ebenhaezer

25 okt 2012, 10:57

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:Hé Talis , je zou je wel eens kunnen vergissen in de jeugd van vandaag , heel velen zijn de Heer Jezus gaan volgen , overal ter wereld ! Van velen zijn de ogen open gegaan voor wat in deze wereld gebeurt , op alle gebied , vooral wat de toekomst betreft . Ze zijn inderdaad niet naïef en steken hun kop niet in het zand ! Een lieve groet van EB.
De kerken lopen leeg, er zijn dus duidelijk meer mensen die zich van de kerken afkeren.
Dat er een hardere kern overblijft die eventueel bekeerlingen aantrekt zie je bij elke krimpende sekte of geloofsovertuiging, zie ook de islam bv.
Overigens EB, de islam is duidelijker nog niet aan evenveel verval toe als het christendom. Volgens jou redenering zou de islam dus meer waarde hebben dan het christendom? Heel velen hebben het licht gezien en beginnen met leuke clubjes als Sharia4Belgium!

ZONDERVREES , daar heb je gelijk in , de kerken lopen leeg , maar dat stond ook al in de Bijbel geschreven : zal er nog geloof gevonden worden ? En dat de islam groeit , is ook geen nieuws , maar er zal idd. altijd een kern van ware gelovigen gevonden worden , ook dat meldt de Schrift , dat lichtje zal nooit uitgedoofd worden . M. vr. gr. EB.

Reini

26 okt 2012, 00:43

Ergens is het volkomen normaal dat een bijbelaar zichzelf regelmatig tegenspreekt: de bijbel staat immers vol tegenstellingen!
Moest ene god het OT en NT "gedicteerd" hebben, zouden zijn geboden rechtlijnig gebleven zijn.
Voordien "oog om oog, tand om tand". Daarna je andere wang aanbieden.
Kunt er maar aan uit.
En ook je zogezegde zoon de vreselijkste folterdood laten sterven.
Terwijl het niks heeft veranderd in de loop der tijden....
Hoe kan men zulk geloof behouden. Te gek voor woorden, maar dat wisten we al.

Klaartje

26 okt 2012, 08:35

Héél juist :!: ..... en het wordt met de dag al maar gekker, de Islam rukt dan nog eens op in grote getale over de ganse wereld en zij zijn byzonder strijdlustig zoals trouwens hun Profeet : den Mohammed :idea:
De waanzin zal blijven duren tot het einde der tijden, zoveel is zeker !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

ebenhaezer

31 okt 2012, 16:11

Klaartje schreef:Héél juist :!: ..... en het wordt met de dag al maar gekker, de Islam rukt dan nog eens op in grote getale over de ganse wereld en zij zijn byzonder strijdlustig zoals trouwens hun Profeet : den Mohammed :idea:
De waanzin zal blijven duren tot het einde der tijden, zoveel is zeker !!!

Ja KLAARTJE , dat klopt , stond ook al in de Bijbel hoor ! ( 1 Joh. 2:18-23). Daar worden ze zelfs aangeduid als antichrist . De Islam komt uit het christendom , is rond 500 à 600 j. nà Christus ontstaan , en zij verloochenen de Vader en de Zoon nog steeds . Lieve groetjes , EB.