Het karakter van Schepper God .
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Sektes had men al zeer vroeg en dat is nu nog zo. Psychotische aandoeningen had men toen al en dat is nu nog zo.ebenhaezer schreef: Ja KLAARTJE , dat klopt , stond ook al in de Bijbel hoor ! ( 1 Joh. 2:18-23). Daar worden ze zelfs aangeduid als antichrist .
En daar weet je zo te zien ook al niks over. Begrijpelijk, dat bestond in uwen tijd hier nog niet.De Islam komt uit het christendom , is rond 500 à 600 j. nà Christus ontstaan , en zij verloochenen de Vader en de Zoon nog steeds . Lieve groetjes , EB.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Als ik het goed voorheb EB, komt de Islam uit het Jodendom (Oud Testament)ebenhaezer schreef:Klaartje schreef:Héél juist..... en het wordt met de dag al maar gekker, de Islam rukt dan nog eens op in grote getale over de ganse wereld en zij zijn byzonder strijdlustig zoals trouwens hun Profeet : den Mohammed
![]()
De waanzin zal blijven duren tot het einde der tijden, zoveel is zeker !!!
Ja KLAARTJE , dat klopt , stond ook al in de Bijbel hoor ! ( 1 Joh. 2:18-23). Daar worden ze zelfs aangeduid als antichrist . De Islam komt uit het christendom , is rond 500 à 600 j. nà Christus ontstaan , en zij verloochenen de Vader en de Zoon nog steeds . Lieve groetjes , EB.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Jazeker, en nog geen klein beetje. Dit is wel een zeer complexe geschiedenis, maar even zo historisch als de Bijbel. Moet die boeken maar eens uit de bib halen.Klaartje schreef:Als ik het goed voorheb EB, komt de Islam uit het Jodendom (Oud Testament)ebenhaezer schreef:Klaartje schreef:Héél juist..... en het wordt met de dag al maar gekker, de Islam rukt dan nog eens op in grote getale over de ganse wereld en zij zijn byzonder strijdlustig zoals trouwens hun Profeet : den Mohammed
![]()
Ja KLAARTJE , dat klopt , stond ook al in de Bijbel hoor ! ( 1 Joh. 2:18-23). Daar worden ze zelfs aangeduid als antichrist . De Islam komt uit het christendom , is rond 500 à 600 j. nà Christus ontstaan , en zij verloochenen de Vader en de Zoon nog steeds . Lieve groetjes , EB.![]()
Ik zal je al eens een hint geven: De engel Gabriël kunnen we enkel en eenmalig vinden in het Lukas-evangelie en nergens anders. Uitgerekend deze gast komt ook de boodschap van Allah doorgeven aan Mohammed. Tot Mozes loopt de prehistorie gelijk met de Bijbel. Weet Mohammed allemaal van de engel Gabriël. De Islam is ontstaan in Syrië en niet op het Arabisch schiereiland, en dat is een feit. Daar zaten ook de zogenaamde ' ketters ' zoals bv. de Arianen ( en nog een stel zweefkezen ).
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Fazal en anderen snappen niet dat de bijbel er is om recht te zetten wat scheef is....... Logisch dat de verzen uit de bijbel erbij gehaald worden als er onrecht aan Gods Woord wordt gedaan. En dat van buiten leren waarom niet hé ? Door vervolging trachtte men de bijbel te vernietigen maar wat in ons hoofd geprent staat kan nooit of te nooit vernietigd worden ! Denk daar maar eens over na !
Wil je verwijzen naar een geschreven artikel of boek ga jij er iets anders bijhalen misschien ?
Jullie willen niets van de bijbel weten maar waarom komen jullie dan op topics waar het over Gods Woord gaat ? Hoe onlogisch klinkt dat nietwaar ?
Wil je verwijzen naar een geschreven artikel of boek ga jij er iets anders bijhalen misschien ?
Jullie willen niets van de bijbel weten maar waarom komen jullie dan op topics waar het over Gods Woord gaat ? Hoe onlogisch klinkt dat nietwaar ?
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Ge moet niet lang nadenken om in te zien dat hier weer een kwakkel van formaat neergepletst wordt.bluevelvet schreef: wat in ons hoofd geprent staat kan nooit of te nooit vernietigd worden ! Denk daar maar eens over na !
Ten eerste is al wat in je hoofd zit foetsie als je sterft.
Ten tweede zijn er legio voorbeelden van mensen die hun herinneringen kwijtspelen, door ouderdom, of door een ongeval, of door een klein foutje ergens in hun brein.
Weg wat er in je hoofd zit.
Jawatte
-
Dat is jouw opinie, niet veralgemenen dus !talisman schreef:Dat is wat men gehersenspoelden noemt . Voor altijd ingeprent.bluevelvet schreef:Fazal en anderen snappen niet dat de bijbel er is om recht te zetten wat scheef is....... Logisch dat de verzen uit de bijbel erbij gehaald worden als er onrecht aan Gods Woord wordt gedaan. En dat van buiten leren waarom niet hé ? Door vervolging trachtte men de bijbel te vernietigen maar wat in ons hoofd geprent staat kan nooit of te nooit vernietigd worden !Dat kunnen Fazal en anderen gelukkig nog wel. Jij niet meer.Denk daar maar eens over na !
Zeker dat jij niet gehersenspoeld bent ?
-
Ja, dat is waar als men sterft sterven je gedachten mee ! Tot wat zouden ze dan nog dienen hé ?cappa schreef:Ge moet niet lang nadenken om in te zien dat hier weer een kwakkel van formaat neergepletst wordt.bluevelvet schreef: wat in ons hoofd geprent staat kan nooit of te nooit vernietigd worden ! Denk daar maar eens over na !
Ten eerste is al wat in je hoofd zit foetsie als je sterft.
Ten tweede zijn er legio voorbeelden van mensen die hun herinneringen kwijtspelen, door ouderdom, of door een ongeval, of door een klein foutje ergens in hun brein.
Weg wat er in je hoofd zit.
Legio mensen ...... hmhmhm ..... niet zo overdrijven ! Die zullen dan ook niet lastig gevallen worden door kalibers zoals jij , talisman e.a.
De grootste kwakkel komt aan jou toe zo te zien
-
Wat denk je zelf ?bluevelvet schreef:Dat is jouw opinie, niet veralgemenen dus !talisman schreef:Dat is wat men gehersenspoelden noemt . Voor altijd ingeprent.bluevelvet schreef:Fazal en anderen snappen niet dat de bijbel er is om recht te zetten wat scheef is....... Logisch dat de verzen uit de bijbel erbij gehaald worden als er onrecht aan Gods Woord wordt gedaan. En dat van buiten leren waarom niet hé ? Door vervolging trachtte men de bijbel te vernietigen maar wat in ons hoofd geprent staat kan nooit of te nooit vernietigd worden !Dat kunnen Fazal en anderen gelukkig nog wel. Jij niet meer.Denk daar maar eens over na !
Zeker dat jij niet gehersenspoeld bent ?
-
Fazal
Juist ja, maar waarom openen jullie topics over zulke zaken, als jullie geen kritiek kunnen verdragen. Nogmaals: "wie zaait, die oogst"! Dus zeg ik het nog maar eens, sluiten jullie zich op in een 'gesloten' topic, alleen toegankelijk voor gelijkdenkende, en geregistreerde leden! Maak er desnoods een gesloten klooster-topic van! Maar ja ..., "welke" "discussie" gaan jullie dan voeren? Eerlijk gezegd ..., zal mij wel worst wezen dan.bluevelvet schreef:Jullie willen niets van de bijbel weten maar waarom komen jullie dan op topics waar het over Gods Woord gaat ? Hoe onlogisch klinkt dat nietwaar ?
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Klaartje schreef:Als ik het goed voorheb EB, komt de Islam uit het Jodendom (Oud Testament)ebenhaezer schreef:Klaartje schreef:Héél juist..... en het wordt met de dag al maar gekker, de Islam rukt dan nog eens op in grote getale over de ganse wereld en zij zijn byzonder strijdlustig zoals trouwens hun Profeet : den Mohammed
![]()
Ja KLAARTJE , dat klopt , stond ook al in de Bijbel hoor ! ( 1 Joh. 2:18-23). Daar worden ze zelfs aangeduid als antichrist . De Islam komt uit het christendom , is rond 500 à 600 j. nà Christus ontstaan , en zij verloochenen de Vader en de Zoon nog steeds . Lieve groetjes , EB.:roll maar ach ja, uiteindelijk allemaal ene pot nat hoor!
KLAARTJE , de eerste christenen WAREN Joden , dat wist je toch ? dus kwam de Islam idd. uit de Joden . Spoedig kwamen er de heidenen bij , zo werd het één kudde met één Herder . Nu is dit alles meer versnipperd in kleine en grote groepen , van grote kerken tot kleine huisgemeenten , maar samen zijn ze de Gemeente van Christus , met overal tussenin het naamchristendom ( ze hebben de naam maar kennen de Heer niet , het kaf zit nog tussen het koren ) .
Dat Talis daar niets van begrijpt en het anders ziet , is logisch , hij put uit een andere bron ( volgens mij een verkeerde ) , maar dat is zijn zaak , hij mag dat zo zien als hij dat beter vindt . Dat mag toch op dit forum ? Veel liefs hoor , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Ik denk wel dat Klaartje dit al weet. Wat ze ook weet is dat dit reeds gehelleniseerde joden waren die de Wet van Mozes ( Torah ) niet meer naleefden. En dan kwam Paulus met zijn mysterie-versie zoals er nog waren toendertijd.ebenhaezer schreef: KLAARTJE , de eerste christenen WAREN Joden , dat wist je toch ?
Pas veel later, toen de gnostische christenen verbannen werden uit het Roomse Rijk. Maar dat wist Klaartje ook al.dus kwam de Islam idd. uit de Joden .
Maar dat duurde niet lang of het zat er weer eens op voor de zoveelste keer :Spoedig kwamen er de heidenen bij , zo werd het één kudde met één Herder
Waarvan Ebenhaezer's sekte er één van is.Nu is dit alles meer versnipperd in kleine en grote groepen , van grote kerken tot kleine huisgemeenten , maar samen zijn ze de Gemeente van Christus , met overal tussenin het naam christendom ( ze hebben de naam maar kennen de Heer niet , het kaf zit nog tussen het koren ).
Misschien komt dit doordat Talis er wat langer op gestudeerd heeft, wat slimmer is en niet is aangesloten bij een sekte. Het verschil moet hem ergens zitten he Klaartje ?Dat Talis daar niets van begrijpt en het anders ziet , is logisch , hij put uit een andere bron ( volgens mij een verkeerde ) , maar dat is zijn zaak , hij mag dat zo zien als hij dat beter vindt . Dat mag toch op dit forum ? Veel liefs hoor , EB.
-
God is ook de MEDEDEELZAME ! Hij is de allerhoogste , Schepper van alles , en toch had Hij van het beginaf het verlangen om Zijn schepselen op 't eind van hun leven bij Zich in Zijn Koninkrijk te hebben ; alleen als zij dat zelf willen natuurlijk .
Ja , Hij maakt zelfs woningen gereed bij Hem , voor Zijn geliefde kinderen . Dat zijn zij die door het Offer van Zijn Zoon , verlost zijn van zonde en Hem liefhebben ; en dan voor altijd bij Hem mogen zijn .
Die karaktertrek mogen wij ook nu al hebben , delen met anderen waar we kunnen en waarmee we kunnen . Dan zullen wij op Hem gelijken en zo Zijn liefde doorgeven aan anderen , gewoon mededeelzaam zijn !
Zo moet ons geloof vertaald worden in daden , dat was ook Gods bedoeling voor Zijn schepselen . Allen samen gelukkig zijn met elkaar , hier en nu , en straks in Zijn hemels Vaderhuis .
Wat een toekomst toch ! maar de keuze ligt bij ieder persoonlijk . Wat zou daar nu mis kunnen aan zijn ?
Ik ken Hem nog maar een klein beetje , daar ben ik mij heel bewust van , want ik besef dat God veel en veel groter is , wijzer is en Zijn liefde niet te pijlen valt ! Daarom hebben we Gods Woord , om Hem nog beter te leren kennen , dat verlangen hebben alle ware gelovigen . Net zo als iemand verlangt zijn geliefde beter te leren kennen , klopt toch ?
Ja , Hij maakt zelfs woningen gereed bij Hem , voor Zijn geliefde kinderen . Dat zijn zij die door het Offer van Zijn Zoon , verlost zijn van zonde en Hem liefhebben ; en dan voor altijd bij Hem mogen zijn .
Die karaktertrek mogen wij ook nu al hebben , delen met anderen waar we kunnen en waarmee we kunnen . Dan zullen wij op Hem gelijken en zo Zijn liefde doorgeven aan anderen , gewoon mededeelzaam zijn !
Zo moet ons geloof vertaald worden in daden , dat was ook Gods bedoeling voor Zijn schepselen . Allen samen gelukkig zijn met elkaar , hier en nu , en straks in Zijn hemels Vaderhuis .
Wat een toekomst toch ! maar de keuze ligt bij ieder persoonlijk . Wat zou daar nu mis kunnen aan zijn ?
Ik ken Hem nog maar een klein beetje , daar ben ik mij heel bewust van , want ik besef dat God veel en veel groter is , wijzer is en Zijn liefde niet te pijlen valt ! Daarom hebben we Gods Woord , om Hem nog beter te leren kennen , dat verlangen hebben alle ware gelovigen . Net zo als iemand verlangt zijn geliefde beter te leren kennen , klopt toch ?
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Lieve EB !ebenhaezer schreef:God is ook de MEDEDEELZAME ! Hij is de allerhoogste , Schepper van alles , en toch had Hij van het beginaf het verlangen om Zijn schepselen op 't eind van hun leven bij Zich in Zijn Koninkrijk te hebben ; alleen als zij dat zelf willen natuurlijk .
Ik lees hiernet je "gejubel" en tja..... ieder zijn gedacht en keuzes, ja !!
Sorry voor mijn commentaar..... maar het leest wel erg "ideaal", zo zit de wereld niet in elkaar lief mens
Allen samen gelukkig zijn met elkaar..... was dat maar waar
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... klaas.aspx
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
Lieve Klara , jij moet vlug eens een kijkje nemen in gelovige kringen , daar zul je écht warme en blije gezichten zien , die liefdevol met elkaar omgaan , en elkaar bemoedigen om in de ongelovige wereld een lichtje te zijn , een hulp en troost waar dat nodig mocht zijn !
Jij hebt dat blijkbaar nog nooit meegemaakt , daarom ken je dat ook niet , maar ze zijn er wel hoor ! Dat is nog realiteit heden ten dage en zeker niet wereldvreemd . Zij die hun oprechte liefde willen uitstralen naar anderen toe , omdat zij door de liefde van hun hemelse Vader dat verlangen in hun hart hebben .
Die bosmaaier was GOD toch niet ??? Maar wel een product van een erg misgroeide wereld zonder God !
Zie die dingen eens zoals ze zijn , lief kind . Met lieve groet , EB.
Jij hebt dat blijkbaar nog nooit meegemaakt , daarom ken je dat ook niet , maar ze zijn er wel hoor ! Dat is nog realiteit heden ten dage en zeker niet wereldvreemd . Zij die hun oprechte liefde willen uitstralen naar anderen toe , omdat zij door de liefde van hun hemelse Vader dat verlangen in hun hart hebben .
Die bosmaaier was GOD toch niet ??? Maar wel een product van een erg misgroeide wereld zonder God !
Zie die dingen eens zoals ze zijn , lief kind . Met lieve groet , EB.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Die man en zijn bosmaaier waren natuurlijk instrumenten van god: die heeft immers een doel met het afzetten van dat been. Het slachtoffer kan immers toch niet zinloos lijden? Alles heeft zin en doel, gegeven door de god van ebenhaezer.
Ni Dieu, Ni Maître