Het karakter van Schepper God .
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
M.a.w. de warme en blije gezichten die je buiten die gelovige kringen ziet zijn niet echt? De 'ongelovige wereld' is blijkbaar een duister gedoe want je zou er als gelovige een lichtje moeten zijn? De ongelovige kan geen hulp en troost bieden?ebenhaezer schreef:Lieve Klara , jij moet vlug eens een kijkje nemen in gelovige kringen , daar zul je écht warme en blije gezichten zien , die liefdevol met elkaar omgaan , en elkaar bemoedigen om in de ongelovige wereld een lichtje te zijn , een hulp en troost waar dat nodig mocht zijn ! […]
Drie beledigingen in een zin. En ebenhaezer die niet eens zelf doorheeft hoe hooghartig zij is.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Ik vrees dat ik enkel jouw eigen woorden toepas. Kort van geheugen?ebenhaezer schreef:Al eens naar de dokter geweest ZV.? Ik vrees dat het hoogtijd wordt , want jij kunt niet meer normaal reageren zie ik ! Je zelf goed verzorgen hoor , het leven is te kostbaar jongen ! Veel liefs , EB.Zondervrees schreef:Die man en zijn bosmaaier waren natuurlijk instrumenten van god: die heeft immers een doel met het afzetten van dat been. Het slachtoffer kan immers toch niet zinloos lijden? Alles heeft zin en doel, gegeven door de god van ebenhaezer.
Of heeft het lijden dan toch geen doel, is het zinloos en laat die god van je gewoon betijen?
Ni Dieu, Ni Maître
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Reini schreef: Zie die dingen eens zoals ze zijn , lief kind . Met lieve groet , EB.
Als er nu iemand is die de dingen niet ziet zoals ze zijn, ben jij het wel EBBY.
En ook vele groetjes op deze maandagmiddag.
In jouw ogen dan misschien , REINI !
EBBY ziet die dingen wel echt zoals ze zijn , en ik heb er geen moeite mee te begrijpen dat anderen daar anders kunnen over denken , daar heb ik respect voor , ik zal hen nooit kleineren of bespottelijk maken , dat is het verschil !
Ook een heel prettige dinsdag nog , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Zondervrees schreef:M.a.w. de warme en blije gezichten die je buiten die gelovige kringen ziet zijn niet echt? De 'ongelovige wereld' is blijkbaar een duister gedoe want je zou er als gelovige een lichtje moeten zijn? De ongelovige kan geen hulp en troost bieden?ebenhaezer schreef:Lieve Klara , jij moet vlug eens een kijkje nemen in gelovige kringen , daar zul je écht warme en blije gezichten zien , die liefdevol met elkaar omgaan , en elkaar bemoedigen om in de ongelovige wereld een lichtje te zijn , een hulp en troost waar dat nodig mocht zijn ! […]
Drie beledigingen in een zin. En ebenhaezer die niet eens zelf doorheeft hoe hooghartig zij is.
ZONDERVREES , wat kun jij moeilijk doen ! natuurlijk bedoel ik daarmee : de slechte mensen laten zien dat het anders moet ; de bedroefden troosten met warmte en begrip ; de mensen in nood helpen zoveel mogelijk , enz. . Natuurlijk zijn er in de wereld gelukkig nog veel mensen die blij en behulpzaam zijn , dat heb ik niet gezegt ! Niet alle ongelovigen zijn criminelen , met deze laatsten bedoel ik de duistere wereld .
Vele mensen leven trouwens volgens de Bijbelse principes , zonder het te beseffen , en dat kan alleen maar goed zijn ! Veel liefs nog vriend , EB.
-
Jij snapt echt niet dat jij hier de ene belediging na de andere uitkraamt?ebenhaezer schreef:[...] Niet alle ongelovigen zijn criminelen , met deze laatsten bedoel ik de duistere wereld [...]
En bovendien, de feiten spreken je tegen: hoe godsdienstiger het land, de streek, hoe meer criminelen. Dat is een feit. Zie o.a. de misdaadcijfers van de bible belt staten in de VS in vergelijking met de andere staten. Waar zitten de meeste mensen in het gevang denk je?
Niet alle gelovigen zijn criminelen...
Ni Dieu, Ni Maître
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Waar zie jij beledigingen ?Zondervrees schreef:Jij snapt echt niet dat jij hier de ene belediging na de andere uitkraamt?ebenhaezer schreef:[...] Niet alle ongelovigen zijn criminelen , met deze laatsten bedoel ik de duistere wereld [...]
En bovendien, de feiten spreken je tegen: hoe godsdienstiger het land, de streek, hoe meer criminelen. Dat is een feit. Zie o.a. de misdaadcijfers van de bible belt staten in de VS in vergelijking met de andere staten. Waar zitten de meeste mensen in het gevang denk je?
Niet alle gelovigen zijn criminelen...
Waarschijnlijk een grote misrekening !
Hou je rekening met het aantal gevangenen op het aantal inwoners
En dan moet je nog onderscheid maken van hoe streng de straffen zijn. Niet overal dezelfde. In het ene land vlieg jij de bak in (of zelfs ter dood veroordeeld) als je in het openbaar kust en in het andere land lopen ze (half) naakt zonder problemen ! (Denk dan wel aan de naakstranden)Sommige regeringsleiders zijn corrupt tot en met ......... ze moesten zelf de bak invliegen. En hoeveel onschuldigen zitter er niet in, door schuld van bv. racisme ?
Daar kun je blijven over discuteren daar geraken we nooit over uitgepraat !
Allé, allé, hij zal weer eens iets zegge sé
-
Sommigen hebben nog altijd niet door dat ik zelden of nooit iets loos beweer.
Over het verand tussen religie en misdaad zie o.a. dit paper.
Enige conclusies uit het cijfermateriaal:
- er zijn meer ernstige misdrijven (moord en doodslag) in de meer godsdienstige staten van de VS
- de 50 veiligste steden ter wereld liggen in grotendeels seculiere landen
Maar lees rustig het artikel. Als je ander cijfermateriaal kan vinden, materiaal dat jouw thesis onderstend, ik hou me aanbevolen.
p.s.; is de volgende uitspraak een belediging of niet: "Niet alle gelovigen zijn oliedom"?
- er zijn meer ernstige misdrijven (moord en doodslag) in de meer godsdienstige staten van de VS
Maar lees rustig het artikel. Als je ander cijfermateriaal kan vinden, materiaal dat jouw thesis onderstend, ik hou me aanbevolen.
p.s.; is de volgende uitspraak een belediging of niet: "Niet alle gelovigen zijn oliedom"?
Ni Dieu, Ni Maître
-
En die meer godsdienstige staten zijn die dan ook de armsten onder de staten, met de meeste werkloosheid, enz.......Zondervrees schreef:Sommigen hebben nog altijd niet door dat ik zelden of nooit iets loos beweer.
Ik ben nog geen statistieken gaan opzoeken maar kan wel zo zijn, mijn gedacht !
Nee, nee, we geraken er niet over uitgepraat z'n
Eventjes ter info :
De 10 meest gewelddadige steden in de wereld :
Klikje
De 10 meest gewelddadige landen ter wereld :
Klikje
Beste landen om te wonen top 10 :
1. Noorwegen
2. Australië
3. Nederland
4. Verenigde Staten
5. Nieuw- Zeeland
6. Canada
7. Ierland
8. Liechtenstein
9. Duitsland
10. Zweden
Verenigde Staten doen het zo slecht niet hé ?
Bron
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Kreeg vandaag dit filmpje binnen..... zit wel iets in op de achtergrond
sommige doordenkers van formaat !
http://www.youtube.com/watch?v=OatiEUxgkZg
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Klaartje schreef:Kreeg vandaag dit filmpje binnen..... zit wel iets in op de achtergrondsommige doordenkers van formaat !
Klaartje toch ! waar hou jij je mee bezig zeg , daar is weinig opbouwens aan hoor ! Spotternij brengt alleen maar nog meer ruzie in de wereld en er is al onenigheid genoeg denk ik . Er zijn toch veel betere dingen om naar te kijken, ja ? Vrede houden met elkaar is een mooiere gave , vergeet dat nooit ! met lieve groet , EB.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Klaartje schreef:Kreeg vandaag dit filmpje binnen..... zit wel iets in op de achtergrondsommige doordenkers van formaat !
-
Dit misschien ?ebenhaezer schreef:
Klaartje toch ! waar hou jij je mee bezig zeg , daar is weinig opbouwens aan hoor ! Spotternij brengt alleen maar nog meer ruzie in de wereld en er is al onenigheid genoeg denk ik . Er zijn toch veel betere dingen om naar te kijken, ja ? Vrede houden met elkaar is een mooiere gave , vergeet dat nooit ! met lieve groet , EB.
http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Klaartje inderdaad: "De nagel op de kop geslagen"Klaartje schreef:Kreeg vandaag dit filmpje binnen..... zit wel iets in op de achtergrondsommige doordenkers van formaat !
Het "Grootste Misdaadboek" klaar en helder uitgelegd!
Gewoonweg meesterlijk!
Mvg,
P.Siemons
-
Sommigen noemen het vorige filmpje schitterend !
Hieronder volgt een niet zo SCHITTEREND beeld van een bijna goddeloze wereld en de gevolgen ervan !
http://www.youtube.com/watch?v=CmidgN0j9zo
'Veel kijkplezier' vind ik misplaatst voor de soms schokkende beelden
Hieronder volgt een niet zo SCHITTEREND beeld van een bijna goddeloze wereld en de gevolgen ervan !
http://www.youtube.com/watch?v=CmidgN0j9zo
'Veel kijkplezier' vind ik misplaatst voor de soms schokkende beelden
-
Paul Siemons schreef:Bluevelvet schreef: Hieronder volgt een niet zo SCHITTEREND beeld van een bijna goddeloze wereld en de gevolgen ervan !
Achter elk probleem gaat een doel van God schuil , maar wat de oorzaak ook is , geen enkel probleem kan u overkomen zonder dat God het toelaat . Alles wat een kind van God in het leven overkomt , is door de Vader ' gefilterd ' . Hij heeft er Zijn goede bedoelingen mee .
Alles wat God toelaat in uw leven , heeft één groot eeuwig doel : uw karakter te veranderen naar het beeld van Christus .
Mvg,
P.Siemons