Het karakter van Schepper God .
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
En het heeft allemaal een goddelijk doel!rolija schreef:Inderdaad Bluevelvet, toch schandalig he..... Dat uwe bijbel dat allemaal veroorzaak 8O 8Obluevelvet schreef:Sommigen noemen het vorige filmpje schitterend !
Hieronder volgt een niet zo SCHITTEREND beeld van een bijna goddeloze wereld en de gevolgen ervan !
http://www.youtube.com/watch?v=CmidgN0j9zo
'Veel kijkplezier' vind ik misplaatst voor de soms schokkende beelden :(
Oh en hier het schitterende beeld van de wereld zoals het zou moeten zijn: http://youtu.be/_hBwiaSlBWw. Have fun, sluit de oogjes maar niet, er valt veel te zien!
Ni Dieu, Ni Maître
-
Fazal
Als we het zouden geloven, dan vochten ze al onder en tegen elkaar in de hemel.
God tegen lucifer, en de engelen tegen de afvalligen.
En dit alles, vèr, voor Adam en Eva werden geschapen.
En dat kwam nu net ook omdat (slechts) 2 figuren NIET overeenkwamen!
God wou zijn macht niet delen. Lijkt wel, alsof er toen al geld mee gemoeid was!?
Ik vraag mij nu eigenlijk wel af, wie wie heeft geschapen!?
Oftewel ..., was het toen nog een vier- ipv een drievuldigheid!???
En dan nog ..., als god ook lucifer heeft geschapen, dan wist hij blijkbaar zelfs toen al niet, wat hem van die kerel te wachten stond!?
God tegen lucifer, en de engelen tegen de afvalligen.
En dit alles, vèr, voor Adam en Eva werden geschapen.
En dat kwam nu net ook omdat (slechts) 2 figuren NIET overeenkwamen!
God wou zijn macht niet delen. Lijkt wel, alsof er toen al geld mee gemoeid was!?
Ik vraag mij nu eigenlijk wel af, wie wie heeft geschapen!?
Oftewel ..., was het toen nog een vier- ipv een drievuldigheid!???
En dan nog ..., als god ook lucifer heeft geschapen, dan wist hij blijkbaar zelfs toen al niet, wat hem van die kerel te wachten stond!?
-
Fazal
Enfin, in ieder geval zal binnen afzienbare tijd "iedereen" zich in de strijd 'moeten' werpen, enkel en alleen, omdat al van ver voor het begin van alles, 2 (opper)figuren toen al, voor de macht zijn beginnen strijden.
Lees dit: http://www.lightministries.com/id1805.htm
Lees dit: http://www.lightministries.com/id1805.htm
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Nou EB..... die "God" zijn schepping is niet perfect, getuige maar hoe "Hij" er kan van denken; er zit veel waarheid in hoor, spot of geen spotebenhaezer schreef:Klaartje schreef:Kreeg vandaag dit filmpje binnen..... zit wel iets in op de achtergrondsommige doordenkers van formaat !
http://www.youtube.com/watch?v=OatiEUxgkZg
Klaartje toch ! waar hou jij je mee bezig zeg , daar is weinig opbouwens aan hoor ! Spotternij brengt alleen maar nog meer ruzie in de wereld en er is al onenigheid genoeg denk ik . Er zijn toch veel betere dingen om naar te kijken, ja ? Vrede houden met elkaar is een mooiere gave , vergeet dat nooit ! met lieve groet , EB.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
De reacties op de schokkende beelden laten zien dat het voor velen 'een ver van mijn bed-show' is ! En dat is ook zo, als individu kan men er niet veel aan verhelpen, maar onze 'leiders' dragen er een grote verantwoordelijkheid voor. Men spreekt van 'links' en van 'rechts' en van 'midden' en van 'extreem' en zus en zo, men kiest voor de ene of de andere partij, of hebben voor de ene of de andere veel sympathie en die dragen dan onze goedkeuring weg, maar van 'boven' spreekt men niet, daar mede bedoel ik onze Schepper ! Men gelooft dus nog altijd dat de mens alle problemen zal oplossen. Problemen oplossen met geweld dat gaat niet. En zeggen dat je wapens moet bezitten om vrede te behouden is ook al een sprookje.
Zou je dat vrede noemen als je met een geweer onder je hoofdkussen moet slapen, bang voor je leven en dat van je dierbaren ? ? ?
Zou je dat vrede noemen als je met een geweer onder je hoofdkussen moet slapen, bang voor je leven en dat van je dierbaren ? ? ?
-
T'is toch wat ik schreef dat onze 'leiders' er voor verantwoordelijk zijn. Van welk geloof of welk regime ze ook moge zijn.cappa schreef:'t Is anders niet zò lang geleden dat ene Tindemans verkondigde dat we veel kinderen moesten maken daar het christelijk geloof soldaten nodig had.bluevelvet schreef:Problemen oplossen met geweld dat gaat niet. En zeggen dat je wapens moet bezitten om vrede te behouden is ook al een sprookje.
Zou je dat vrede noemen als je met een geweer onder je hoofdkussen moet slapen, bang voor je leven en dat van je dierbaren ? ? ?![]()
En hoe doen onze huidige christelijke leiders het?![]()
![]()
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... zijn.dhtml
Wil je klagen over de christenen hun gedrag in het algemeen dan zie je dat de RKK geen opvolger van Christus kan zijn. Ik ga de 'leiders' ervan dan ook niet verdedigen. De RKK is vergelijkbaar met de Babyloniërs in de Openbaring van Johannes beschreven als Babylon de Grote die wordt bekleed met fijn linnen en purper en scharlaken...... zeggen die kleuren je wat
-
Altijd weer grappig hoe elke gelovige beweert de waarheid in pacht te hebben en vervolgens alle andere gelovigen die niet tot het eigen clubje behoren beginnen te verketteren.
Zegt veel over het karakter van diegene die hen geschapen zou hebben. Die kan blijkbaar keien doen vechten.
Zegt veel over het karakter van diegene die hen geschapen zou hebben. Die kan blijkbaar keien doen vechten.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Wordt tijd dat die "tijd" komt BV.... we zullen evenwel nog een tijd geduld moeten hebben eer dat dit machtsbastion verdwijntbluevelvet schreef:T'is toch wat ik schreef dat onze 'leiders' er voor verantwoordelijk zijn. Van welk geloof of welk regime ze ook moge zijn.cappa schreef:'t Is anders niet zò lang geleden dat ene Tindemans verkondigde dat we veel kinderen moesten maken daar het christelijk geloof soldaten nodig had.bluevelvet schreef:Problemen oplossen met geweld dat gaat niet. En zeggen dat je wapens moet bezitten om vrede te behouden is ook al een sprookje.
Zou je dat vrede noemen als je met een geweer onder je hoofdkussen moet slapen, bang voor je leven en dat van je dierbaren ? ? ?![]()
En hoe doen onze huidige christelijke leiders het?![]()
![]()
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... zijn.dhtml
Wil je klagen over de christenen hun gedrag in het algemeen dan zie je dat de RKK geen opvolger van Christus kan zijn. Ik ga de 'leiders' ervan dan ook niet verdedigen. De RKK is vergelijkbaar met de Babyloniërs in de Openbaring van Johannes beschreven als Babylon de Grote die wordt bekleed met fijn linnen en purper en scharlaken...... zeggen die kleuren je watMaar de tijd komt dat ze zal 'vallen' dat de regeringen haar de rug zullen toekeren. T'is al begonnen me dunkt !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
Men schrijft het hier nogal dikwijls dat gelovigen de aanwezigen hier willen bekeren.
Waarom denken zij dat ? Dat is natuurlijk niet zo. Wij houden van Gods Woord en wij willen graag onze kennis delen. Is dat aan bekering doen ? Dan weten jullie niet goed wat aan bekering doen is !
Net zoals andersdenkende hier pagina's vol schrijven over wat zij menen dat juist is, en 'ons' ervan willen overtuigen dat God niet bestaat, zijn profeten niet bestaan hebben, Jezus een rebel was ..... !
Wat is het verschil ? Ik zie geen verschil
Of misschien toch, in de formulering van hun tegenkantingen laat hun woordenschat soms te wensen over. Zo gedreven om 'ons' te 'bekeren' 
Waarom denken zij dat ? Dat is natuurlijk niet zo. Wij houden van Gods Woord en wij willen graag onze kennis delen. Is dat aan bekering doen ? Dan weten jullie niet goed wat aan bekering doen is !
Net zoals andersdenkende hier pagina's vol schrijven over wat zij menen dat juist is, en 'ons' ervan willen overtuigen dat God niet bestaat, zijn profeten niet bestaan hebben, Jezus een rebel was ..... !
Wat is het verschil ? Ik zie geen verschil
-
Wat de mens "God" noemt, wordt vaak te pas en te onpas gebruikt, zoveel is zeker...... het is geen "hij" of geen "zij"; het is gewoon "het leven" en alles wat daar bijhoort; maar wij mensen maken er gewoon een zootje van en nog veel meer...... niet waar 
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Om even terug te keren naar deze topic , het is duidelijk dat God door de eeuwen heen , altijd verlangd heeft om contact te hebben met de mensen ! Voor ons , natuurlijke mensen , is dat bijna onmogelijk , maar door Gods Woord weten we , dat Hijzelf dat contact altijd al heeft gezocht , door Profeten , door engelen , en tenslotte door Zijn Zoon te zenden . Zijn doel is een koninkrijk te stichten maar dat lukte niet meteen , door de weerspannigheid van de mensen . Toch zal die wens eenmaal vervuld worden op deze aarde ( hemel en aarde verenigd te zaam ) . Dan zal Hij de Heer der heren zijn , de Koning der koningen ! Tot spijt van alle heethoofden en betweters die er steeds zijn geweest .
Dan zal er eindelijk vrede zijn op deze planeet , en dat staat al eeuwen in de Bijbel aangekondigd ! Een bewijs van Gods Liefde voor Zijn Schepping ; ondanks de vele fouten die de mensheid maakt , blijft Zijn liefde instand en Zijn Woord is getrouw ! De toekomst zal het uitwijzen , daar kijken we naar uit .
Met vriendelijke groet , EB.
Dan zal er eindelijk vrede zijn op deze planeet , en dat staat al eeuwen in de Bijbel aangekondigd ! Een bewijs van Gods Liefde voor Zijn Schepping ; ondanks de vele fouten die de mensheid maakt , blijft Zijn liefde instand en Zijn Woord is getrouw ! De toekomst zal het uitwijzen , daar kijken we naar uit .
Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Eb schreef onnadenkend:
Het is duidelijk dat God door de eeuwen heen , altijd verlangd heeft om contact te hebben met de mensen !
Die preek heeft dan toch nut Talisman, vermits ik me dan direct afvraag:
Wat belet dat Wezen ons met donderende stem toe te spreken????
Het moet mogelijk zijn hij vermits ie enkele 1000den jaar geleden een afspraakje had met Mozes in de bergen voor een goed gesprek .
Wordt gezegd en onderwezen in de sekte der gelovigen.
Het is duidelijk dat God door de eeuwen heen , altijd verlangd heeft om contact te hebben met de mensen !
Die preek heeft dan toch nut Talisman, vermits ik me dan direct afvraag:
Wat belet dat Wezen ons met donderende stem toe te spreken????
Het moet mogelijk zijn hij vermits ie enkele 1000den jaar geleden een afspraakje had met Mozes in de bergen voor een goed gesprek .
Wordt gezegd en onderwezen in de sekte der gelovigen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
In een context van goddelijke kenmerken is "verlangen" toch maar een "primitieve" eigenschap van "lagere" wezens ? Waarom zou een opperwezen gefrustreerd blijven afwachten in plaats van zijn verlangens te bevredigen ??ebenhaezer schreef:
het is duidelijk dat God door de eeuwen heen , altijd verlangd heeft om contact te hebben met de mensen !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
'Verlangen' is bovendien het bewijs dat je iets mist, anders zou je er niet naar verlangen. Dat de god van ebenaezer een verlangen kent, duidt erop dat deze god wat mist, dus niet volmaakt is. En dus eigenlijk geen god kan zijn.
Ni Dieu, Ni Maître