Om na te denken (vervolg ).
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Je moet wel even het elfenbrilletje opzetten, maar dan zie je de bewijzen voor hun bestaan overal om je heen: zie de mens, het dieren en plantenrijk, bezie de aarde en aanschouw de kosmos zo ver als je kunt kijken.janx schreef:[...] Zie je het als een werkende en stuwende levenskracht, wel, kijk om je heen en de bewijzen zijn er, zie de mens, het dieren en plantenrijk, bezie de aarde en aanschouw de kosmos zo ver als je kunt kijken.
Dus zo moeilijk is het niet denk ik zelf.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
kom je eens over de brug met een bewijs van dat elfenbrilletje dat Janx op moet zetten?Zondervrees schreef:Je moet wel even het elfenbrilletje opzetten, maar dan zie je de bewijzen voor hun bestaan overal om je heen: zie de mens, het dieren en plantenrijk, bezie de aarde en aanschouw de kosmos zo ver als je kunt kijken.janx schreef:[...] Zie je het als een werkende en stuwende levenskracht, wel, kijk om je heen en de bewijzen zijn er, zie de mens, het dieren en plantenrijk, bezie de aarde en aanschouw de kosmos zo ver als je kunt kijken.
Je haalt toch geen dingen doorelkaar neem ik aan?
Wetenschappelijkheden en persoonlijke gedachten?
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Bekritiseren gewoon om te kunnen bekritiseren. Zielig zulle.
Janx spreekt over het leven zelf, over alles wat bestaat, en dan nog zulke onnozele commentaar geven.
Ik zou zeggen, ga zelf naar de optieker, maar ik vrees dat daar geen brilletje gaat helpen, eerder een andere ingesteldheid, en die komt weer uit jezelf.
mvg
Janx spreekt over het leven zelf, over alles wat bestaat, en dan nog zulke onnozele commentaar geven.
Ik zou zeggen, ga zelf naar de optieker, maar ik vrees dat daar geen brilletje gaat helpen, eerder een andere ingesteldheid, en die komt weer uit jezelf.
mvg
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
De vraag blijft wél : waarom zou je levenskracht, het begrip dat Janx graag gebruikt, en toch een puur natuurlijk gegeven is, gaan benoemen met het woord: God.
Ddiegenen die dat laatste gebruiken zijn zeker overtuigd dat het een wezen is dat alles voor ons bestiert.
Geen flauwe kul verkopen dus om je gelijk te halen.
Ddiegenen die dat laatste gebruiken zijn zeker overtuigd dat het een wezen is dat alles voor ons bestiert.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
OK, maar dat gaat helemaal niet over een visie, de mijne of de jouwe of een andere. Dat is slechts een beginverschijnsel, waarbij je die hunkering naar antwoorden laat opvullen door verhaaltjes van anderen, je zuigt ze op als een spons, je buigt voor de guru, zit aan zijn voeten en draait mee in de commerciële 'spirituele' dans.angelica schreef: alles moet uit jezelf komen. Pas dan staat iemand open voor een andere visie dan de zijne, pas vanaf dan gaan mensen op zoek, als er iets in hun binnenste getriggerd is om verder te gaan.
Voor mij is de hoogste 'spiritualiteit' die voor ons bereikbaar is te vinden in de mens zijn leven. Niet in spiritueel gedoe of vlucht in de stilte. Gewoon het leven leven dat je gegeven is. In eerlijkheid met jezelf.
Lees bijvoorbeeld de individuatie van Jung eens. Da's heel wat anders dan die hunkering stillen met geestenverhaaltjes en 'te bereiken' prestaties.
Jawatte
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Mee eens !!cappa schreef:OK, maar dat gaat helemaal niet over een visie, de mijne of de jouwe of een andere. Dat is slechts een beginverschijnsel, waarbij je die hunkering naar antwoorden laat opvullen door verhaaltjes van anderen, je zuigt ze op als een spons, je buigt voor de guru, zit aan zijn voeten en draait mee in de commerciële 'spirituele' dans.angelica schreef: alles moet uit jezelf komen. Pas dan staat iemand open voor een andere visie dan de zijne, pas vanaf dan gaan mensen op zoek, als er iets in hun binnenste getriggerd is om verder te gaan.
Voor mij is de hoogste 'spiritualiteit' die voor ons bereikbaar is te vinden in de mens zijn leven. Niet in spiritueel gedoe of vlucht in de stilte. Gewoon het leven leven dat je gegeven is. In eerlijkheid met jezelf.
Lees bijvoorbeeld de individuatie van Jung eens. Da's heel wat anders dan die hunkering stillen met geestenverhaaltjes en 'te bereiken' prestaties.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Ik kan niet anders dan je gelijk geven, Cappa. Gewoon je leven leven, maar dan ook als het eens anders uitdraait dan je zou willen, en dan kan het al eens wat moeilijker worden, niet waar? En wat zijn wij anders dan het leven zelf? Is niet alles een vorm van leven? Trouwens, bestaat individualiteit eigenlijk wel echt, of is dit maar enkel zoals we onszelf ervaren?
En wat Jung betreft, je hebt er al eens over geschreven. Het is boeiend. Ik nodig je uit om er nog eens over te schrijven, aangevuld met jouw interpretatie.
vriendelijke groet
En wat Jung betreft, je hebt er al eens over geschreven. Het is boeiend. Ik nodig je uit om er nog eens over te schrijven, aangevuld met jouw interpretatie.
vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Moeilijker dan wat? Dan vluchten in fantasie? Als 't erop aan komt is er geen sprake van vluchten, meiske. Leven is mooi, maar kan ook keihard zijn hé.angelica schreef: Ik kan niet anders dan je gelijk geven, Cappa. Gewoon je leven leven, maar dan ook als het eens anders uitdraait dan je zou willen, en dan kan het al eens wat moeilijker worden, niet waar?
In dat onderteljoorke hier zie ik anders niet zo veel leven, hoor.angelica schreef:En wat zijn wij anders dan het leven zelf? Is niet alles een vorm van leven?
Kent gij iets dat niet enkel is zoals ge het ervaart?angelica schreef:Trouwens, bestaat individualiteit eigenlijk wel echt, of is dit maar enkel zoals we onszelf ervaren?
Bwoeh, krijg ik nog huiswerk ook. Daar heb ik al een hekel aan vanaf de lagere school.angelica schreef:En wat Jung betreft, je hebt er al eens over geschreven. Het is boeiend. Ik nodig je uit om er nog eens over te schrijven, aangevuld met jouw interpretatie.
'k Zou zeggen, loop eens langs de bib (vraag maar aan Wil
Jawatte
-
Daar zit dan ook het hele probleem.cappa schreef:
Kent gij iets dat niet enkel is zoals ge het ervaart?
Wat de boer niet ervaart (kent) dat... (Nederlands gezegde)
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Beste Reini, zeker is levenskracht en haar stuwing een natuurlijk gegeven. God is voor mij een drie letter woordje waar dat in opgesloten is met al haar wetmatigheden en creaties dus ook het wezen mens. Dus in feite is alles al bestiert en wij, de mens, zal daar binnen een weg in moeten zoeken om zich zelf tot ontwikkeling te brengen omdat wij dat vermogen hebben buiten de vele andere levens soorten die, mijn inziens hierin, enkel kunnen volgen. Waar wil ik mijn gelijk halen en flauwe kul verkopen?Reini schreef:De vraag blijft wél : waarom zou je levenskracht, het begrip dat Janx graag gebruikt, en toch een puur natuurlijk gegeven is, gaan benoemen met het woord: God.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Hier ben ik het helemaal mee eens Janx BUITEN dat de mens daar BINNENjanx schreef: Beste Reini, zeker is levenskracht en haar stuwing een natuurlijk gegeven. God is voor mij een drie letter woordje waar dat in opgesloten is met al haar wetmatigheden en creaties dus ook het wezen mens. Dus in feite is alles al bestiert en wij, de mens, zal daar binnen een weg in moeten zoeken om zich zelf tot ontwikkeling te brengen omdat wij dat vermogen hebben buiten de vele andere levens soorten die, mijn inziens hierin, enkel kunnen volgen.
De mens IS de 'stuwing' (om jouw woord te gebruiken) Ik zelf noem het de 'ontvouwing'
Heel de kosmos/universum IS de zichzelf 'ontvouwende ontvouwing.'
Er is niets dat daar apart van staat zodat er iets zou zijn dat zijn eigen weg zou moeten zoeken.
De ontvouwing IS de weg (so to speak).
Daar waar jij iets zegt dat Reini niet ziet zitten.Waar wil ik mijn gelijk halen en flauwe kul verkopen?
Veel mensen denken dan dat je je gelijk wil halen.
Je wil pas niét je gelijk halen (naar hun mening) wanneer instemt of je mond dichthoudt.
Dát is niét je gelijk halen en/of géén flauwekul verkopen.
En 'flauwekul' is alles waar de 'flauwekulbenoemer' het niet mee eens is.
Flauwekul toch?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Om na te denken.
Het volgende heb ik ontvangen en het is schrikbarend wat er gedood wordt als het volgende waar is. Ik heb nog geen reden om daar aan te twijfelen.
Kwalijke Herinnering!
Een man van wie de familie behoorde tot de Duitse aristocratie was vóór WO2 eigenaar van verschillende grote landgoederen en fabrieken. Hem werd gevraagd hoeveel Duitsers echte nazi's waren, en zijn antwoord kan u helpen om uw houding tegenover fanatisme te bepalen.
"Heel weinig mensen waren echte nazi's" zei hij, "maar heel veel Duitsers waren blij met de terugkeer van de Duitse fierheid, en nog veel meer hadden het veel te druk om er ernstig over na te denken. Ik was een van diegenen die dacht dat de Nazi's niet meer dan een bende gekken was. En voordat wij er erg in hadden waren zij baas over ons en was het einde van mijn wereld gekomen. Mijn familie verloor alles, ik belandde in een concentratiekamp en de geallieerden vernietigden mijn fabrieken."
Vandaag blijven experts ons maar de oren van het hoofd zagen met de boodschap dat de islam een godsdienst van vrede is, en dat de grote meerderheid van de moslims alleen maar vragen om in vrede te kunnen leven.
Alhoewel deze ongenuanceerde bewering misschien wel waar is, is ze totaal irrelevant. Het is slechts meningsloze dons, bedoeld om ons een goed gevoel te geven en om het spook van de -in de naam van islam- wereldwijd oprukkende fanatici te verdoezelen.
Het zijn inderdaad de fanatici die oprukken. Het zijn de fanatici die betrokken zijn in alle 50 open oorlogen die momenteel woeden op deze planeet. Het zijn de fanatici die in Afrika systematisch christenen en ganse volksstammen afslachten en het continent in een islamitische vloedgolf overspoelen. Het zijn de fanatici die bommen leggen, mensen voor het oog van camera's onthoofden en eremoorden plegen. Het zijn de fanatici die de ene moskee na de andere overnemen. Het zijn de fanatici die met zelotische ijver het stenigen van verkrachte vrouwen en homoseksuelen verspreiden. De harde waarheid is dat de "vredelievende en stille meerderheid" geïntimideerd is en zwijgt. Communistisch Rusland was vol van Russen die ook slechts in vrede wilden leven, maar toch zijn de Russische communisten verantwoordelijk voor de moord op 20 miljoen mensen. De vredelievende meerderheid was van nul en generlei tel. De grote massa van de enorme Chinese bevolking was ook vredelievend, maar de Chinese communisten zijn er toch in geslaagd om een duizelingwekkende 70 miljoen mensen om te brengen.
De gemiddelde Japanner van voor WO2 was geen op oorlog kickende sadist. Maar Japan moordde en slachtte wel zijn weg door Zuid-Oost Azië in een bloedige orgie waarbij 12 miljoen Chinezen het leven lieten. De meesten stierven door het zwaard, de schop en de bajonet. En wie kan de slachtpartijen in Rwanda vergeten? Zou men niet kunnen zeggen dat de grote meerderheid van de Rwandezen "vredelievend" was?
De lessen uit de geschiedenis zijn heel dikwijls ongelooflijk eenvoudig, op het botte af, maar ondanks al ons redeneervermogen missen wij maar al te dikwijls de meest in het oog springende waarheid: Vredelievende moslims zijn irrelevant geworden door hun zwijgen. Vredelievende moslims worden onze vijanden als ze de kiezen op elkaar blijven houden, want net zoals mijn vriend uit Duitsland zullen ze op een goede morgen ontwaken om vast te stellen dat de fanatici de zaak hebben overgenomen, en dat het einde van hun wereld begonnen is.
Vredelievende Duitsers, Japanners, Chinezen, Russen,
Rwandezen, Serviërs, Afghanen, Irakezen, Palestijnen, Somali's, Nigerianen, Algerijnen en vele anderen zijn gestorven omdat de vredelievende meerderheid haar mond niet open heeft gedaan tot het te laat was. En wij, die deze ontwikkeling voor onze ogen zien gebeuren, moeten meer aandacht schenken aan de enige groep die echt meetelt: de fanatici want zij zijn het die onze manier van leven bedreigen.
Wat denken jullie hier over?
het dubbele weg gehaald.
Het volgende heb ik ontvangen en het is schrikbarend wat er gedood wordt als het volgende waar is. Ik heb nog geen reden om daar aan te twijfelen.
Kwalijke Herinnering!
Een man van wie de familie behoorde tot de Duitse aristocratie was vóór WO2 eigenaar van verschillende grote landgoederen en fabrieken. Hem werd gevraagd hoeveel Duitsers echte nazi's waren, en zijn antwoord kan u helpen om uw houding tegenover fanatisme te bepalen.
"Heel weinig mensen waren echte nazi's" zei hij, "maar heel veel Duitsers waren blij met de terugkeer van de Duitse fierheid, en nog veel meer hadden het veel te druk om er ernstig over na te denken. Ik was een van diegenen die dacht dat de Nazi's niet meer dan een bende gekken was. En voordat wij er erg in hadden waren zij baas over ons en was het einde van mijn wereld gekomen. Mijn familie verloor alles, ik belandde in een concentratiekamp en de geallieerden vernietigden mijn fabrieken."
Vandaag blijven experts ons maar de oren van het hoofd zagen met de boodschap dat de islam een godsdienst van vrede is, en dat de grote meerderheid van de moslims alleen maar vragen om in vrede te kunnen leven.
Alhoewel deze ongenuanceerde bewering misschien wel waar is, is ze totaal irrelevant. Het is slechts meningsloze dons, bedoeld om ons een goed gevoel te geven en om het spook van de -in de naam van islam- wereldwijd oprukkende fanatici te verdoezelen.
Het zijn inderdaad de fanatici die oprukken. Het zijn de fanatici die betrokken zijn in alle 50 open oorlogen die momenteel woeden op deze planeet. Het zijn de fanatici die in Afrika systematisch christenen en ganse volksstammen afslachten en het continent in een islamitische vloedgolf overspoelen. Het zijn de fanatici die bommen leggen, mensen voor het oog van camera's onthoofden en eremoorden plegen. Het zijn de fanatici die de ene moskee na de andere overnemen. Het zijn de fanatici die met zelotische ijver het stenigen van verkrachte vrouwen en homoseksuelen verspreiden. De harde waarheid is dat de "vredelievende en stille meerderheid" geïntimideerd is en zwijgt. Communistisch Rusland was vol van Russen die ook slechts in vrede wilden leven, maar toch zijn de Russische communisten verantwoordelijk voor de moord op 20 miljoen mensen. De vredelievende meerderheid was van nul en generlei tel. De grote massa van de enorme Chinese bevolking was ook vredelievend, maar de Chinese communisten zijn er toch in geslaagd om een duizelingwekkende 70 miljoen mensen om te brengen.
De gemiddelde Japanner van voor WO2 was geen op oorlog kickende sadist. Maar Japan moordde en slachtte wel zijn weg door Zuid-Oost Azië in een bloedige orgie waarbij 12 miljoen Chinezen het leven lieten. De meesten stierven door het zwaard, de schop en de bajonet. En wie kan de slachtpartijen in Rwanda vergeten? Zou men niet kunnen zeggen dat de grote meerderheid van de Rwandezen "vredelievend" was?
De lessen uit de geschiedenis zijn heel dikwijls ongelooflijk eenvoudig, op het botte af, maar ondanks al ons redeneervermogen missen wij maar al te dikwijls de meest in het oog springende waarheid: Vredelievende moslims zijn irrelevant geworden door hun zwijgen. Vredelievende moslims worden onze vijanden als ze de kiezen op elkaar blijven houden, want net zoals mijn vriend uit Duitsland zullen ze op een goede morgen ontwaken om vast te stellen dat de fanatici de zaak hebben overgenomen, en dat het einde van hun wereld begonnen is.
Vredelievende Duitsers, Japanners, Chinezen, Russen,
Rwandezen, Serviërs, Afghanen, Irakezen, Palestijnen, Somali's, Nigerianen, Algerijnen en vele anderen zijn gestorven omdat de vredelievende meerderheid haar mond niet open heeft gedaan tot het te laat was. En wij, die deze ontwikkeling voor onze ogen zien gebeuren, moeten meer aandacht schenken aan de enige groep die echt meetelt: de fanatici want zij zijn het die onze manier van leven bedreigen.
Wat denken jullie hier over?
het dubbele weg gehaald.
Laatst gewijzigd door janx op 06 dec 2012, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Een mooi betoog Janks . Bravo .
Na de eerste wereloorlog riep men , NOOIT MEER oorlog !! Toch kwam er de tweede . NOOIT MEER oorlog !!! Nadien zijn we op het nippertje ontsnapt aan een derde oorlog, kernoorlog nog wel , zie Cuba crisis . NOOIT MEER oorlog .
Ik heb er hoop in dat het dank zij de nieuwe informatiesnelweg er zo iets vreselijk op ons niet meer gaat afkomen . Er wordt tegenwoordig veel en snel geweten, wat er op til is en wat er loos gaat . Hoop ik toch !!
Alles wordt direkt via allerlei infokanalen door gegeven .
Vuurhaarden zullen er altijd wel zijn, hopelijk niet meer op Europees grond gebied, hoop ik , want sinds heugnis werdt er hier in Europa zo wat alles met een oorlog beslecht .
Als ge de film Der Bunker hebt gezien ; op het einde laat men de echte secretaresse aan het woord en die zeide dat men toen , zelfs al was men jong en onervaren toch "" iets "" moest opgemerkt hebben van de waanzin die bezig was .
Als ge de film Appocalypse Now gezien hebt komt er in de generieK op het laatste de volgende uitspraak : BEWARE, BECAUSE THE BITCH IS IN HEAT AGAIN .
Dus waakzaam blijven zoals Janks het hier ons wil duidelijk maken en je kop dus niet in het zand steken, zelfs als je het deksel op de neus krijgt .
Is het niet waar Janks en ook onze beste St Guidius, off course .
mvg- werewoef
Na de eerste wereloorlog riep men , NOOIT MEER oorlog !! Toch kwam er de tweede . NOOIT MEER oorlog !!! Nadien zijn we op het nippertje ontsnapt aan een derde oorlog, kernoorlog nog wel , zie Cuba crisis . NOOIT MEER oorlog .
Ik heb er hoop in dat het dank zij de nieuwe informatiesnelweg er zo iets vreselijk op ons niet meer gaat afkomen . Er wordt tegenwoordig veel en snel geweten, wat er op til is en wat er loos gaat . Hoop ik toch !!
Alles wordt direkt via allerlei infokanalen door gegeven .
Vuurhaarden zullen er altijd wel zijn, hopelijk niet meer op Europees grond gebied, hoop ik , want sinds heugnis werdt er hier in Europa zo wat alles met een oorlog beslecht .
Als ge de film Der Bunker hebt gezien ; op het einde laat men de echte secretaresse aan het woord en die zeide dat men toen , zelfs al was men jong en onervaren toch "" iets "" moest opgemerkt hebben van de waanzin die bezig was .
Als ge de film Appocalypse Now gezien hebt komt er in de generieK op het laatste de volgende uitspraak : BEWARE, BECAUSE THE BITCH IS IN HEAT AGAIN .
Dus waakzaam blijven zoals Janks het hier ons wil duidelijk maken en je kop dus niet in het zand steken, zelfs als je het deksel op de neus krijgt .
Is het niet waar Janks en ook onze beste St Guidius, off course .
mvg- werewoef
AMEN en AUM
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Het zijn geen leugens Janx, iedereen kent toch voor een stuk de geschiedenis van de mensheid.janx schreef:Daar ben ik het mee eens dat haat zaaien geen goed doet en dat is ook niet mijn bedoeling. Maar zijn het dan leugens?
Ik zou dat dan graag willen zien. Is iemand instaat omdat te doen?
In kommervolle tijden staat er telkens weer een volksmenner op die de lijdende bevolking alle goeds belooft als men anderen kan overwinnen.
Zoals je schrijft zijn de meeste mensen vredelievend, maar worden gedwongen de wapens op te nemen.
En dan start de razernij: ieder voor zich.
Als ieder mens voldoende heeft, geen honger lijdt, een natie niks tekort komt, is alles peis en vree.
Maar zoals je al zal gemerkt hebben, is er weinig rechtvaardigs in onze leefwereld.
En dat zal nooit veranderen.