mijn man is overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

tulpje 11

11 dec 2012, 20:46

Afbeelding

Dag lieve tina,

Een mooi foto van je man,te vroeg is hij gestorven .

Maar wij hebben het niet in de hand lieve tina.

Een mooi boeketje bloemen voor jou .

Een goede nachtrust en ik denk aan jou.

Veel liefs voor alle chatters die hier komen .

Liefs van tulpje en tina dikke knufkes

tina316

12 dec 2012, 02:03

met misty gaat het heel goed ze is alleen boos dat ze niet zonder haar lijntje buiten mag ,maar ik durf haar niet meer alleen buiten laten gaan ook al omdat ze niet meer ziet zoals voorheen
maar ze is een echte deugniet geworden en ze krabt al mijn papier van de muren
het is zeker niet gemakkelijk hé met die feesten al die herinneringen die je hebt van alles samen te doen met je man

bij mijn schoonmoeder zal het heel moeilijk zijn rudy ook al omdat er niemand zal durven spreken over arnold op die dagen
en ik heb heel zeker nog een zware weg te gaan als ik eraan denk dat arnold op 2 de kerstdag 9 maanden niet meer bij me is dan heb ik nog altijd moeite om dat te geloven

hopelijk zijn die dagen vlug voorbij ,iets waar we altijd naar uitkeken is nu een verdrietige eenzame tijd geworden

groetjes tina

gerarda

12 dec 2012, 08:54

Tina misschien dat ge best een pilletje zou nemen om kalm te zijn en u feitelijk sterker te voelen zoals ik persoonlijk ondervond toen mijn man overleden was. Nadien ben ik daarmee gestopt hoor. Maar als ge u rustig kunt voelen en als gij daar dan bij uw schoonma zelf over Arnold begint te praten kan dit misschien beter zijn. Dat zal misschien de spanning wegnemen.
Dat is iets dat ikzelf zou toepassen. En ik heb ook ondervonden als men iets zei om te lachen in het begin dat ze snel sorry zeiden tegen mij. Maar ik stelde de mensen op hun gemak door te zeggen dat dit geen probleem was dat hij blij zou zijn dat ik eens kon lachen.
Ik heef u maar een idee ?

groetjes gerarda

falcon1

12 dec 2012, 19:37

Lieve Tina,

het is eigenlijk zoals jezelf zegt en Gerarda...
Ze zullen waarschijnlijk niks durven zeggen over Arnold. Maar als je daar behoefte aan hebt moet je dat gewoon zelf doen! Je kan hen wijzen op het feit dat je het heel erg vindt dat Arnold er niet bij is. Dat het niet meer is zoals vroeger... Ze zullen dat zeker wel begrijpen! Gewoon zeggen hoe je je voelt. Tenslotte ben jij het die een enorm verdriet moet verwerken en daar moeten ze rekening mee houden.

De reacties van Misty zijn misschien toch niet zo abnormaal. Toen onze katjes zo oud waren was dat hier net hetzelfde hoor. Nu ze wat ouder zijn zijn ze wat rustiger en krabben ze niet meer aan het behang. Maar de littekens zijn hier nog duidelijk zichttbaar!!!

We wensen je nog een rustige avond en nacht...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

12 dec 2012, 20:17

Goede avond Tina,
Ik was er even niet .. zit wat met een verkoudheid geplaagd
dan staat het hoofd niet zoals het zou moeten hé;; :oops:
Maar dat wil niet zeggen dat ik net al de anderen hier
niet aan jou denk..
Ik vind het een goed voorstel van gerarda,.. als jij
rustig over de dingen kan praten dan wordt er waarschijnlijk
veel duidelijk... en dan kan er nadien ook gemakkelijker
over gesproken worden... hoe moeilijk jij het hebt..wat het
voor iedereen lichter zal maken en samen sta je ook sterker
om alles te verwerken..
Ik wens jou in elk geval heel veel sterkte..
en zend je nog een knuffelke,

Slaapwel ... ook aan de vrienden... :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 13 dec 2012, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

tina316

13 dec 2012, 14:56

bedankt voor de mooie bloemen tulpje

ik neem al elke dag temesta en een antidepressief pil die niet veel helpt , maar ja als er een pil bestond tegen verdriet zouden er zeker veel mensen zijn die hem zouden nemen

en mijn schoonfamilie tja ik weet niet wat ik daar veel over kan zeggen ze leven wel met je mee hetzelfde moment maar dan is het ook gedaan ,over de doden praten ze daar niet Ik heb het meegemaakt toen mijn schoonpapa overleden was ,op kerstavond zei mijn schoonbroer (nu klinken we op pa die er niet meer bij is en dan praten we er niet meer over) en zo was het ook

en nu zal het hetzelfde zijn met arnold ze zullen ook klinken op hem en dan is het gedaan en moet je er niet meer over praten
arnold was het buitenbeentje zoals ze zeggen ,stond altijd klaar voor iedereen en doet zijn familie niet mijn schoonpa was ook zo
de rest is ieder voor zich en zo ben ik ook niet ,ik hielp ook overal waar ik kon maar als je zelf hulp nodig hebt dan zie je niemand
dat heb ik nu wel ondervonden en daarom mis ik mijn ventje heel erg het was alleen op hem dat ik kon rekenen
en hoe meer die feestdagen dichterbij komen hoe dieper ik in de put geraak

ik droom elke nacht van arnold en dan zegt hij vaak tegen mij , tja vrouwtje het is heel erg dat ik er niet meer ben maar achter mij moet je niet kijken zorg voor jezelf jij moet door al ben ik nu niet meer bij jou ,we nemen elkaar vast en dan verdwijnt hij en kom ik huilend wakker
bijna elke nacht droom ik hetzelfde ,ik denk dat arnold niet tevreden is als hij ziet wat er van mij geworden is
arnold was zo een ander kwam altijd voor hem op de eerste plaats

enfin misschien na de feestdagen dat ik mezelf weer kan terug vinden maar nu gaat het niet
ik ben jullie heel dankbaar dat ik hier altijd kan komen om te zeggen wat ik voel en ben blij dat ik jullie heb

groetjes tina

gerarda

13 dec 2012, 16:10

jaja Tina ik kan u maar één ding zeggen ge moet onder de mensen komen. het is geestelijk niet gezond zoals ge bezig bent. Het is hetenige dat mogelijk Is Ik heb natuurlijk mooi prateen ik heb mijn kinderen en kleinkinderen ,maar ik kan u verzekeren dat voor mij mijn vriendinnen heel belangrijk zijn; en naar hen kan ik altijd bellen of eens op bezoek gaan die hebben altijd tijd voor mij . De kinderen niet . Die gaan werken en die hebben hun gezin.

Ge moet vooruit hoor. Stilstaan is geen oplossing. Arnold zou niet tevreden zijn.
Worden nergens cursussen gegeven die u interesseren. Proberen waard.

groetjes gerarda

falcon1

13 dec 2012, 20:16

Lieve Tina,

als ik zo lees wat je geschreven hebt kan ik je volledig begrijpen hoor!
Blijkbaar gaan mensen die zoiets niet hebben meegemaakt er wat gemakkelijker over heen omdat voor hen na een tijdje het gewone leven hervat.
Maar dat is voor jou helemaal niet het geval... in tegendeel!
Dan is de vraag, wie moet wie nu begrijpen? Een antwoord zal niets of niemand daar op vinden want die situaties komen overal voor!
Het enige wat je kan doen is goed voor jezelf zorgen...
Maar ik vind het enorm fijn (alhoewel dat zo niet is natuurlijk), hoe je die nachten beschrijft... heel kenbaar! Maar inderdaad... Arnold zal er niet zo blij mee zijn... Hoe zou hij u eigenlijk willen zien?
Ik weet het. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan... het heeft zeker allemaal zijn tijd nodig.
En na de feestdagen kan je terug op je eigen tempo verder gaan met je leven... en hopelijk terug een paar vrienden gaan ontmoeten waar je kan op rekenen.

We wensen je alvast héél véél sterkte voor de komende dagen!

Nog een dikke nachtknuff.

Liefs,

Veertje & Rudy

RIEKSKE

14 dec 2012, 06:07

Afbeelding
lieve Tina
ik kom jou heel erg veel sterkte wensen lieverd
ik weet hoe het voeld nu
en denk aan jou
:cry:
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Oma-C

14 dec 2012, 20:27

Afbeelding
met lieve groetjes, en veel sterkte...:?

falcon1

14 dec 2012, 21:06

Lieve Tina,

we komen je nog een rustige nacht wensen.
Je weet het... als het allemaal niet meer lukt, schrijf het dan hier van je af.
En je zal zeker wel de feestdagen doorkomen... Nadien zien we wel...

Dikke nachtknuff.

Liefs,

Veertje & Rudy

tina316

15 dec 2012, 14:30

bedankt allemaal voor de steun
groetjes tina

Oma-C

16 dec 2012, 07:28

Goede morgen Tina, :)

En dagelijkse knuff en een mandje sterkte..
alle beetjes helpen hoop ik...

falcon1

16 dec 2012, 14:00

Lieve Tina,

we komen je ook nog heel veel sterkte wensen voor de komende dagen!
Lukt het een beetje?
Toch fijn dat je even iets van je liet horen!

Liefs,

Veertje & Rudy

zonnebloemetje

16 dec 2012, 19:16

hey tina

op het hoekje van troost kom ik niet zo veel
maar ik ben je nog niet vergeten hoor
voor jou komt er nu wel een triestige periode aan
zonder je geliefde man
en juist daarom wil ik je wat extra sterkte toewensen
en om je een beetje op te vrolijken
heb ik ook nog een bloemetje meegebracht

Afbeelding

en ik hoop van ganser harte