'Poëzie van de dag'
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Aandacht:
Ter gelegenheid van deze heuglijke verjaardag
wil ik hier iedereen een drink aanbieden.
Hoe ?
Ga naar het voor u dichtstbijgelegen café,
stap er binnen,ga voor de toog staan,
en zeg tegen de waard wat je wil drinken,
dat mag gelijk wat zijn,
'k ben vandaag in mijne royale,
maar terwijl je bestelt moet je wel zeggen
"'t is voor mij" en daarbij klop je op je borst.
De waard zal dat direct begrijpen.
Dus:
niet vergeten te zeggen dat het voor mij is hé.
OK,Santé en laat het je smaken.
Alterego
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Proficiat met de verjaardag van deze topic
Heu...Alter morgen ga ik dat gratis drankje ergens uitproberen, maar ik klop niet op mijn borst terwijl zeggende " 't is voor mij"
Hier hebben nog geen muizen van gegeten

Rankje, ik ga mijn best doen maar op de nieuwe pc
moet ik nog veel zoeken en onthouden waar en hoe ik alles kan vinden
slaapwel
neske
Heu...Alter morgen ga ik dat gratis drankje ergens uitproberen, maar ik klop niet op mijn borst terwijl zeggende " 't is voor mij"
Hier hebben nog geen muizen van gegeten

Rankje, ik ga mijn best doen maar op de nieuwe pc
moet ik nog veel zoeken en onthouden waar en hoe ik alles kan vinden
slaapwel
neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
YNA - Lid geworden op: 24 mar 2009, 20:34
Tijd van de advent, kaarsen worden aangestoken. Velen brengen Irminsel aan hun huizen in deze tijd van het jaar.
Als kind van de oorlog hadden we nooit kunnen denken dat dit zo'n vaart zou lopen. Het gaat niet zozeer meer om de Christelijke waarden, maar wel om de verkoop van allerlei soorten geschenken die tussen versieringen en lichtjes in de uitstalramen getoond worden, wel mooi om te zien . Het is net of men ons zegt, hier is een lichtpaleis voor jou.
Maar toch is het waar, het zijn goede tijden voor de winkeliers.
Doch, ik denk dat er nog mensen zijn die met Kerstmis speciaal naar de kerk gaan om samen een gebed te zeggen.
De kindjes kregen Jules de Klaspop mee naar huis om te verwennen. Het is al een voorproefje voor de Kerstviering.
De vrijwilligers zetten zich in om een hapje troost aan de thuislozen aan te bieden. Ze vinden een kerstboom ook niet zo maar een boom. Het is een boom waar geschenkjes onder liggen voor de meeste kindjes. Maar er zijn er die nooit geschenkjes krijgen. Dit zijn dan de donkere dagen.
s'Morgens en s'avonds ziet men de decembernevel die het zicht op de wegen gedeeltelijk beneemt, een teken dat er nog veel nattigheid wordt verwacht. Als het dan vriest worden het gladde wegen, maar men moet het leven zoals het is nemen.
Zo stel ik mij de tijd van de oorlog voor. De soldaten in vochtige kleren, met handen en voeten verkleumd van de kou, die probeerden te schrijven aan hun geliefden en eindigden met de woorden "ik mis je".
De jonge rekruut, die in stilte dacht aan zijn meisje waarmee hij nu de kersttijd niet kon doorbrengen.
Nu de Maya. Waarom wil men ons doen geloven dat het einde van de wereld nabij is.
Sommigen geloven het echt en verschansen zich in bunkers om te overleven. Wij met ouder worden geloven daar niet in.
Als men 's avonds naar de sterrenhemel kijkt ziet men één flikkering, net of er een vliegtuig voorbijvliegt maar dan heel traag.
Eén ster lijkt wel een verloren ster. Zou dat de ster zijn die Maria en Jozef volgden om een slaapplaats te vinden ? Het is een Stille Nacht.
In de kerk viert men ook Kerstmis met gezangen.
Mensen kunnen wonderen verrichten als ze hun doel willen bereiken.
Een schilder trekt er op uit met zijn schildersgerief. Als hij een mooi landschap ziet stopt hij, trekt zijn wollen wanten uit en begint verflijnen te trekken. Na een half uurtje ziet men al iets winters geschilderd.
Pluske het konijntje zit verstopt achter een struik, denkend dat het een jager was of een spiegel van de wind. Dan was er opeens een stilte.
Yna
Op de valreep
Als kind van de oorlog hadden we nooit kunnen denken dat dit zo'n vaart zou lopen. Het gaat niet zozeer meer om de Christelijke waarden, maar wel om de verkoop van allerlei soorten geschenken die tussen versieringen en lichtjes in de uitstalramen getoond worden, wel mooi om te zien . Het is net of men ons zegt, hier is een lichtpaleis voor jou.
Maar toch is het waar, het zijn goede tijden voor de winkeliers.
Doch, ik denk dat er nog mensen zijn die met Kerstmis speciaal naar de kerk gaan om samen een gebed te zeggen.
De kindjes kregen Jules de Klaspop mee naar huis om te verwennen. Het is al een voorproefje voor de Kerstviering.
De vrijwilligers zetten zich in om een hapje troost aan de thuislozen aan te bieden. Ze vinden een kerstboom ook niet zo maar een boom. Het is een boom waar geschenkjes onder liggen voor de meeste kindjes. Maar er zijn er die nooit geschenkjes krijgen. Dit zijn dan de donkere dagen.
s'Morgens en s'avonds ziet men de decembernevel die het zicht op de wegen gedeeltelijk beneemt, een teken dat er nog veel nattigheid wordt verwacht. Als het dan vriest worden het gladde wegen, maar men moet het leven zoals het is nemen.
Zo stel ik mij de tijd van de oorlog voor. De soldaten in vochtige kleren, met handen en voeten verkleumd van de kou, die probeerden te schrijven aan hun geliefden en eindigden met de woorden "ik mis je".
De jonge rekruut, die in stilte dacht aan zijn meisje waarmee hij nu de kersttijd niet kon doorbrengen.
Nu de Maya. Waarom wil men ons doen geloven dat het einde van de wereld nabij is.
Sommigen geloven het echt en verschansen zich in bunkers om te overleven. Wij met ouder worden geloven daar niet in.
Als men 's avonds naar de sterrenhemel kijkt ziet men één flikkering, net of er een vliegtuig voorbijvliegt maar dan heel traag.
Eén ster lijkt wel een verloren ster. Zou dat de ster zijn die Maria en Jozef volgden om een slaapplaats te vinden ? Het is een Stille Nacht.
In de kerk viert men ook Kerstmis met gezangen.
Mensen kunnen wonderen verrichten als ze hun doel willen bereiken.
Een schilder trekt er op uit met zijn schildersgerief. Als hij een mooi landschap ziet stopt hij, trekt zijn wollen wanten uit en begint verflijnen te trekken. Na een half uurtje ziet men al iets winters geschilderd.
Pluske het konijntje zit verstopt achter een struik, denkend dat het een jager was of een spiegel van de wind. Dan was er opeens een stilte.
Yna
Op de valreep
Wees blij en geniet.
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42

Neske, altijd blij je te 'zien' en bedankt voor de lekkere taart !
Spijtig genoeg, heb je deze maand geen tijd gehad om een tekst
te schrijven met de titels van de decembergedichten (ik ook nog
niet
Misschien in januari met je nieuwe pc ?!
Yna, jouw Champagne heeft goed gesmaakt met de taart van Neske,
bij de viering van onze 3de jaar 'Poëzie en Proza' ; jij ook bedankt !
En zelfs op de valreep, heb je toch nog je tekst van december kunnen
(en willen
Jeanandrina, blij en vereerd met Uw bezoek ! Beter laat dan nooit
Welkom bij de groep !
Voor jullie drie, en iedereen die hier langskomt, onze beste wensen
voor Kerstmis en lieve groetjes in vrede, vreugde en vriendschap
Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
woord en zin.....
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
In de adventsperiode wordt er vier zondagen op rij telkens een kaars aangestoken. Een herkenning van Irminsul had ik niet, ik dacht dat het misschien een kind van de oorlog was in de tijd van de Saksers, heel lang geleden.
Het jaareinde is een drukke tijd iedereen wil kerstinkopen doen, ook op vele kerstmarkten is het druk het is wel gezellig en sfeervol verlicht een lichtpaleis voor jou lijken die lichtjes te zeggen. Maar toch is het waar dat men meer aan geschenkjes krijgen denkt dan aan een gebed.
Nu is het vakantie en Jules de klaspop zal blij zijn dat hij nu in de klas mag blijven in plaats van ergens bij een kleuter achter een zetel te worden gezet.
Deze tijd van het jaar is voor velen een eenzame tijd. Gelukkig zijn er mensen die zich hun lot aantrekken en hen met kerst een kopje troost geven. Maar het zijn niet alleen de thuislozen die eenzaam zijn, men ziet dit ook in een bejaardenhuis zoals ik deze week kon zien. Oudjes die bijna alles weggegeven hebben aan familie, mensen die ze vertrouwden en nu ze niets meer kunnen geven wordt er door die familie niet meer naar hen omgekeken. Hier krijgen ze toch nog aandacht en een knuffel. Als ze naar de kerstboom kijken, zien ze niet zomaar een boom maar ééntje waar veel warmte en vriendschap rondhangt en dat zouden ze nooit willen missen in deze donkere dagen. Want de decembernevel en het jaar zijn alweer bijna voorbij, neem het leven zoals het is want de tijd gaat zo snel voorbij hoorde ik een oudje zeggen. Hij slofte naar zijn kamertje en keek naar de tv naar een documentaire over de oorlog. Hij voelde ook terug de pijn die de soldaten zullen geleden hebben, de ontberingen, het gemis van hun ouders, hun geliefde. De tv staat luid en ik hoor de stem van de verteller die verder gaat “Ik mis je” schreef de rekruut aan zijn geliefde toen er plots een staakt het vuur was in de stilte van de kerstnacht, want in de kersttijd dan zwegen de geweren voor even. Maar spijtig genoeg blijft de geschiedenis zich herhalen.
Omdat het niet altijd zo triest moet zijn alhoewel...
"Maya, waarom…heb jij mij verlaten, ik wou zo graag met jou ouder worden. Maar neen, jij wou een filmster worden, nu kijk ik naar de sterrenhemel want jij bent voor mij een gevallen en een verloren ster. Dus ga ik nu alleen luisteren naar het mooie lied “stille nacht” in de kerstmis.
Dat mensen kunnen wonderen verrichten dat weet ik wel, maar gisteren stond er daar iemand te schilderen met wollen wanten aan, ik heb iets winters geschilderd, maar het was toch niet goed gelukt zei hij wrevelig tegen mij. “Och” antwoordde ik “waarom schilder je Pluske en Minneke de poezen niet?” “Neen” zei hij geschrokken “die blijven toch niet zitten…die lijken wel de spiegel van de wind” en hij zweeg hij leek mij zwaar teleurgesteld en ik… verdween in stilte…
Neske
Het jaareinde is een drukke tijd iedereen wil kerstinkopen doen, ook op vele kerstmarkten is het druk het is wel gezellig en sfeervol verlicht een lichtpaleis voor jou lijken die lichtjes te zeggen. Maar toch is het waar dat men meer aan geschenkjes krijgen denkt dan aan een gebed.
Nu is het vakantie en Jules de klaspop zal blij zijn dat hij nu in de klas mag blijven in plaats van ergens bij een kleuter achter een zetel te worden gezet.
Deze tijd van het jaar is voor velen een eenzame tijd. Gelukkig zijn er mensen die zich hun lot aantrekken en hen met kerst een kopje troost geven. Maar het zijn niet alleen de thuislozen die eenzaam zijn, men ziet dit ook in een bejaardenhuis zoals ik deze week kon zien. Oudjes die bijna alles weggegeven hebben aan familie, mensen die ze vertrouwden en nu ze niets meer kunnen geven wordt er door die familie niet meer naar hen omgekeken. Hier krijgen ze toch nog aandacht en een knuffel. Als ze naar de kerstboom kijken, zien ze niet zomaar een boom maar ééntje waar veel warmte en vriendschap rondhangt en dat zouden ze nooit willen missen in deze donkere dagen. Want de decembernevel en het jaar zijn alweer bijna voorbij, neem het leven zoals het is want de tijd gaat zo snel voorbij hoorde ik een oudje zeggen. Hij slofte naar zijn kamertje en keek naar de tv naar een documentaire over de oorlog. Hij voelde ook terug de pijn die de soldaten zullen geleden hebben, de ontberingen, het gemis van hun ouders, hun geliefde. De tv staat luid en ik hoor de stem van de verteller die verder gaat “Ik mis je” schreef de rekruut aan zijn geliefde toen er plots een staakt het vuur was in de stilte van de kerstnacht, want in de kersttijd dan zwegen de geweren voor even. Maar spijtig genoeg blijft de geschiedenis zich herhalen.
Omdat het niet altijd zo triest moet zijn alhoewel...
"Maya, waarom…heb jij mij verlaten, ik wou zo graag met jou ouder worden. Maar neen, jij wou een filmster worden, nu kijk ik naar de sterrenhemel want jij bent voor mij een gevallen en een verloren ster. Dus ga ik nu alleen luisteren naar het mooie lied “stille nacht” in de kerstmis.
Dat mensen kunnen wonderen verrichten dat weet ik wel, maar gisteren stond er daar iemand te schilderen met wollen wanten aan, ik heb iets winters geschilderd, maar het was toch niet goed gelukt zei hij wrevelig tegen mij. “Och” antwoordde ik “waarom schilder je Pluske en Minneke de poezen niet?” “Neen” zei hij geschrokken “die blijven toch niet zitten…die lijken wel de spiegel van de wind” en hij zweeg hij leek mij zwaar teleurgesteld en ik… verdween in stilte…
Neske
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Langs deze weg wil ook ik alle schrijvers en lezers mijn wensen overbrengen. Met speciale dank aan Bosrankje en Alterego om niet alleen dit topic, maar algemeen het forum P&P op tijd en stond verse adem in te blazen.
Want tot onze spijt bemerken we, als we het jaar 2012 overlopen, dat er een drietal mooie topics werden gesloten, waar we het talent van de auteurs bewonderden. Op weer andere topics bleef het oorverdovend stil.
(Wat sluitingen betreft was 2012 een rampjaar en hier bedoel ik niet deze op ons forum...)
Wij wensen uit de grond van ons hart, dat in 2013 het tij mag keren.
Wij wensen eenieder een inspiratievol 2013 in vrede en vriendschap!
mvg
Robbe
Want tot onze spijt bemerken we, als we het jaar 2012 overlopen, dat er een drietal mooie topics werden gesloten, waar we het talent van de auteurs bewonderden. Op weer andere topics bleef het oorverdovend stil.
(Wat sluitingen betreft was 2012 een rampjaar en hier bedoel ik niet deze op ons forum...)
Wij wensen uit de grond van ons hart, dat in 2013 het tij mag keren.
Wij wensen eenieder een inspiratievol 2013 in vrede en vriendschap!
mvg
Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
And you'll never walk alone...
-

Lieve Neske,
ik was bijna zeker dat je toch nog een tekst zou komen
plaatsen met de titels van gedichten aan elkaar gelinkt
voor december 2012 !
Heel blij hoor want het is mooi verwoord, je mag er echt
trots op zijn
Liefs van ons beiden en tot de volgende keer ....
Alter en Rankje
Ps. Ik zal ook proberen mijn verhaaltje te schrijven voor
einde december 2012 maar.... het zal krap zijn !
woord en zin.....
woord en zin.....
-

Robbe, beste vriend,
Hartelijk dank voor je lieve gemeende woorden
We beamen helemaal wat je geschreven hebt
betreffend 'Poëzie en Proza', en vinden het ook
heel spijtig dat sommige topics plots gesloten
werden en dat er zo rustig, te rustig soms, was
in andere stekjes !
We doen dit alles heel graag, met ons hart en
verwachten geen bedankingen ervoor, maar, beste
Robbe, het is toch menselijk en heel leuk om te
lezen wat je hieromtrent geschreven hebt !
Je zegt ook :
'Wij wensen uit de grond van ons hart, dat in 2013 het tij mag keren.
Wij wensen eenieder een inspiratievol 2013 in vrede en vriendschap! '
We hadden het niet beter kunnen zeggen ! Bedankt !
Lieve wintergroetjes in vrede, vreugde en vriendschap
Alter en Rankje
woord en zin.....
woord en zin.....
-
Titels van december 2012
De advent is voorbij, de vier kaarsjes gedoofd, maar voor mij blijft
de herkenning van vier belangrijke deugden in mijn geheugen zinderen :
vrede, geloof, liefde en hoop ! Hoop die nooit uit ons leven zou mogen
verdwijnen !
Ik kwam ooit een heel mooie illustratie tegen op een boekenbeurs, en
mijn aandacht werd onmiddellijk getrokken door de oude gravure van
een soort levensboom bij de Saksen : Irminsul... klonk als muziek in mijn
oren en ik liet vrije gang aan mijn fantasie...
Gecatapulteerd naar het verleden, kwam ik ineens in een vreemd land
waar wreedheid en geweld heerste... Ik was in feite niet bang en keek
rond mij, met een nuchterheid die mij tot nu toe, onbekend was !
Plots zag ik, tussen tientallen verstijfde bebloede lijken, iemand jamme-
rend bewegen... Ik liep ernaar toe hopend hem te kunnen redden !
Het was een jongen, een kind van de oorlog dat huilde van pijn en angst...
ik kon hem niet verstaan, zijn taal was mij onbekend maar ik omarmde hem
met veel liefde en wiegde hem lang, heel lang...
Ik vertelde hem zo'n mooie dingen, die hij waarschijnlijk niet begreep, maar
door de toon van mijn stem werd hij rustiger ...
Ik zei : 'Ik zal een lichtpaleis voor jou bouwen en je zal voor altijd in vrede
mogen leven...' Onmogelijk natuurlijk maar toch is het waar hoe een gebed
soms kan helpen !
Ineens werd ik wakker en voelde toch iets in mijn armen : het was Jules de
klaspop, die mijn kleindochter met Kerst mee naar huis mocht nemen om te
vertroetelen...
Ik ging naar de keuken om een kopje troost klaar te maken. Maar ik voelde
mij zo triest... ik dacht aan al de thuislozen in de wereld maar ook heel dicht
bij ons en het maakte mij neerslachtig en onmachtig !
In de living, stond onze grote kerstboom... nog niet versierd... maagdelijk
groen, ruikend naar hars, de natuur, het bos, vrijheid, puurheid...
Het was niet zomaar een boom ! Wij hadden hem gekozen tussen zovele
anderen... en nooit, in deze donkere dagen, in de Decembernevel, heb ik zo
diep gevoeld hoe het leven zoals het is, vol betekenissen is !
Spijtig genoeg staan we er niet gewoon bij stil ! We zouden het veel meer
moeten doen !
Ik mis je, zei ik tegen mijn vader ! Wij converseren dikwijls met elkaar...
niet in het echt, want hij is al 15 jaar dood en toch nog zo dicht bij mij !
Ineens sprak hij over de rekruut die in opstand kwam en niemand wou doden...
kan het leger zo iemand aanvaarden ? Natuurlijk niet !
Waarom moet dat alles in stilte gebeuren? Waarom mag men niet zijn eigen
mening uiten ?
En nu, een beetje voor Kersttijd, mensen begonnen te geloven in het einde
van de wereld. Ze volgden daarin de voorspellingen van de Maya's !
Mijn lief schreef een tekstje 'Maya, waarom ?' omdat hij, volgens hun kalender,
zijn verjaardag niet meer zou kunnen vieren want de wereld zou op 21 december
vergaan en... hij verjaart de volgende dag ! Doch wij geloven er niets van en leven
verder zonder angst !
Met het ouder worden, lijkt alles een beetje anders zonder dat men stilstaat bij
het hoe en het waarom.
En een verloren ster kan soms invloed hebben op mensen die op zoek zijn naar een
bepaalde plaats...Gelukkig, gebeurde het niet in de stille nacht vóór Kerstmis !
'Mensen kunnen wonderen verrichten' hoorde ik, nog niet zolang geleden op TV...
Zulke uitspraken kunnen mij soms in opstand brengen vooral als je ziet wat men
ermee bedoelt !
Je zag bekende verzorgde vrouwen, perfect geschminkt, met wollen wanten,
warme laarzen en pelsjassen die, na een uitgebreide brunch, zich in de straten van
volksbuurten verspreidden met rieten mandjes vol onbenulligheden, op zoek naar
behoeftige mensen (en die worden talrijker met de dag) om hen, in een winters
geschilderde sfeer, een beetje 'geluk' te brengen ! En vanzelfsprekend was alles
op voorhand geënsceneerd!
En als ik bij mijn kleinkinderen ben, denk ik met nostalgie aan alle magische
momenten die we samen gehad hebben...Vooral aan Pluske, het lief konijntje,
waarmee we zoveel prachtige avonturen hebben beleefd ...
In de spiegel van de wind, kan de stilte mij troosten en tot rust brengen...
Ik heb veel kunnen herkennen, erkennen en aanvaarden en ik besef, elke dag een
beetje meer, dat we maar een kleine schakel zijn van een wonderbare en mysterieuze
creatie !
Bosrankje
De advent is voorbij, de vier kaarsjes gedoofd, maar voor mij blijft
de herkenning van vier belangrijke deugden in mijn geheugen zinderen :
vrede, geloof, liefde en hoop ! Hoop die nooit uit ons leven zou mogen
verdwijnen !
Ik kwam ooit een heel mooie illustratie tegen op een boekenbeurs, en
mijn aandacht werd onmiddellijk getrokken door de oude gravure van
een soort levensboom bij de Saksen : Irminsul... klonk als muziek in mijn
oren en ik liet vrije gang aan mijn fantasie...
Gecatapulteerd naar het verleden, kwam ik ineens in een vreemd land
waar wreedheid en geweld heerste... Ik was in feite niet bang en keek
rond mij, met een nuchterheid die mij tot nu toe, onbekend was !
Plots zag ik, tussen tientallen verstijfde bebloede lijken, iemand jamme-
rend bewegen... Ik liep ernaar toe hopend hem te kunnen redden !
Het was een jongen, een kind van de oorlog dat huilde van pijn en angst...
ik kon hem niet verstaan, zijn taal was mij onbekend maar ik omarmde hem
met veel liefde en wiegde hem lang, heel lang...
Ik vertelde hem zo'n mooie dingen, die hij waarschijnlijk niet begreep, maar
door de toon van mijn stem werd hij rustiger ...
Ik zei : 'Ik zal een lichtpaleis voor jou bouwen en je zal voor altijd in vrede
mogen leven...' Onmogelijk natuurlijk maar toch is het waar hoe een gebed
soms kan helpen !
Ineens werd ik wakker en voelde toch iets in mijn armen : het was Jules de
klaspop, die mijn kleindochter met Kerst mee naar huis mocht nemen om te
vertroetelen...
Ik ging naar de keuken om een kopje troost klaar te maken. Maar ik voelde
mij zo triest... ik dacht aan al de thuislozen in de wereld maar ook heel dicht
bij ons en het maakte mij neerslachtig en onmachtig !
In de living, stond onze grote kerstboom... nog niet versierd... maagdelijk
groen, ruikend naar hars, de natuur, het bos, vrijheid, puurheid...
Het was niet zomaar een boom ! Wij hadden hem gekozen tussen zovele
anderen... en nooit, in deze donkere dagen, in de Decembernevel, heb ik zo
diep gevoeld hoe het leven zoals het is, vol betekenissen is !
Spijtig genoeg staan we er niet gewoon bij stil ! We zouden het veel meer
moeten doen !
Ik mis je, zei ik tegen mijn vader ! Wij converseren dikwijls met elkaar...
niet in het echt, want hij is al 15 jaar dood en toch nog zo dicht bij mij !
Ineens sprak hij over de rekruut die in opstand kwam en niemand wou doden...
kan het leger zo iemand aanvaarden ? Natuurlijk niet !
Waarom moet dat alles in stilte gebeuren? Waarom mag men niet zijn eigen
mening uiten ?
En nu, een beetje voor Kersttijd, mensen begonnen te geloven in het einde
van de wereld. Ze volgden daarin de voorspellingen van de Maya's !
Mijn lief schreef een tekstje 'Maya, waarom ?' omdat hij, volgens hun kalender,
zijn verjaardag niet meer zou kunnen vieren want de wereld zou op 21 december
vergaan en... hij verjaart de volgende dag ! Doch wij geloven er niets van en leven
verder zonder angst !
Met het ouder worden, lijkt alles een beetje anders zonder dat men stilstaat bij
het hoe en het waarom.
En een verloren ster kan soms invloed hebben op mensen die op zoek zijn naar een
bepaalde plaats...Gelukkig, gebeurde het niet in de stille nacht vóór Kerstmis !
'Mensen kunnen wonderen verrichten' hoorde ik, nog niet zolang geleden op TV...
Zulke uitspraken kunnen mij soms in opstand brengen vooral als je ziet wat men
ermee bedoelt !
Je zag bekende verzorgde vrouwen, perfect geschminkt, met wollen wanten,
warme laarzen en pelsjassen die, na een uitgebreide brunch, zich in de straten van
volksbuurten verspreidden met rieten mandjes vol onbenulligheden, op zoek naar
behoeftige mensen (en die worden talrijker met de dag) om hen, in een winters
geschilderde sfeer, een beetje 'geluk' te brengen ! En vanzelfsprekend was alles
op voorhand geënsceneerd!
En als ik bij mijn kleinkinderen ben, denk ik met nostalgie aan alle magische
momenten die we samen gehad hebben...Vooral aan Pluske, het lief konijntje,
waarmee we zoveel prachtige avonturen hebben beleefd ...
In de spiegel van de wind, kan de stilte mij troosten en tot rust brengen...
Ik heb veel kunnen herkennen, erkennen en aanvaarden en ik besef, elke dag een
beetje meer, dat we maar een kleine schakel zijn van een wonderbare en mysterieuze
creatie !
Bosrankje
woord en zin.....
woord en zin.....
-
Alterego1 - Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
We gaan het nieuwe jaar tegemoet,
met heel veel dank aan onze bezoekers,
ze waren met vele,zowat een hele stoet,
allemaal zo vriendelijk en geen vloekers.
Met onze beste wensen,
Rankje en Alter
To be or not to be,that's the question