Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

Zondervrees

16 jan 2013, 05:52

Afbeelding
Ni Dieu, Ni Maître

ebenhaezer

16 jan 2013, 17:31

Ja , luister , die wanposters moeten maar doen wat ze niet laten kunnen ! daarmee tonen ze alleen maar , wie ze zijn ; alles de prullenmand in en gewoon doorgaan , daar hebben ze zelf het meeste last van .
Als mens , kunnen er soms moeilijke , heel moeilijke perioden in het leven komen , zoals dat bij VESSELIN het geval was .
Ik denk dat men dan op zeker moment , alles moet loslaten , de zorgen afleggen , en opnieuw beginnen . Het is een heel goed teken Vesselin , dat je verlangt naar verzoening , en de wil hebt om het weer goed te maken . Spijtig genoeg zijn er dan altijd dingen die niet meer goed kunnen komen , want misschien is je vrouw dan intussen hertrouwd . Toch moet je de moed niet opgeven , maar vertrouwen hebben in jezelf . Je moet het niet zoeken in een religie , maar naar de Schepper in je eigen hart . Om vrede te hebben in jezelf , heb je geen kerk nodig , maar luisteren naar je geweten en je verstand . Laat ' liefde ' , de leiddraad zijn in je leven ; doe goed en zie niet om .
Persoonlijk kan ik zeggen , dat de Here God , jouw zoeken ziet en niet zal nalaten je te helpen . Wees moedig en vrees niet , werd tegen Jozua gezegd , en dat geldt ook voor jou . Met vriendelijke groet , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Zondervrees

17 jan 2013, 18:58

ebenhaezer schreef:[…] Persoonlijk kan ik zeggen , dat de Here God , jouw zoeken ziet en niet zal nalaten je te helpen . […]
Zoals die god ook zijn trouwe dienaar Job geholpen heeft?
Ni Dieu, Ni Maître

Reini

17 jan 2013, 20:30

Ebby, ik weet niet of je dit gezegde kent:
"Help uzelve, zo helpe u God."
Je moet wel een ietsiepietsie gezond verstand hebben om het te doorzien.
Laat maar weten, anders leg ik het je wel uit.

Paul Siemons

17 jan 2013, 20:45

Ebenhaezer snulde hetvolgende: Persoonlijk kan ik zeggen , dat de Here God , jouw zoeken ziet en niet zal nalaten je te helpen

Gaat dat dan maar eens persoonlijk uitleggen aan alle mensen die vandaag hun kind verloren zijn aan ziekte/ondervoeding enz. dat die "god" NIET heeft nagelaten om die te helpen.

Wordt hoog tijd dat ze u wegsteken....van een idioot gesproken!

ebenhaezer

18 jan 2013, 11:17

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:[…] Persoonlijk kan ik zeggen , dat de Here God , jouw zoeken ziet en niet zal nalaten je te helpen . […]
Zoals die god ook zijn trouwe dienaar Job geholpen heeft?

ZONDERVREES , heeft Hij dat dan ook niet gedaan ? Hij kreeg zeven maal meer terug dan hij verloren had ! Heb jij in deze geschiedenis dan niet gezien WAAROM dit gebeurde ? God kon rekenen op JOB , Hij wist dat Job Hem liefhad en vertrouwde ; het was wel moeilijk voor hem , maar op 't einde had hij zichzelf ook beter leren kennen en loofde hij des te meer zijn Heer . Een mooie les voor onszelf , als satan ook ons eens zou willen beproeven , ja ?

ebenhaezer

18 jan 2013, 11:34

Reini schreef:Ebby, ik weet niet of je dit gezegde kent:
"Help uzelve, zo helpe u God."
Je moet wel een ietsiepietsie gezond verstand hebben om het te doorzien.
Laat maar weten, anders leg ik het je wel uit.

Jawel REINI , ik ken dat gezegde , en dat is ook zo ! Wat we zelf kunnen , moeten we niet aan God overlaten , nogal normaal , we willen geen profiteurs zijn toch ? Wie heeft hier geen ietsiepietsie gezond verstand ?
Als God ons gemaakt heeft naar Zijn beeld en gelijkenis , dan is het normaal dat we goed voor onszelf zorgen en als dat niet meer kan , dan staat onze Heer gereed om ons te helpen . ( Bid , en u zult ontvangen , klopt en u zal open gedaan worden ..... / Ik , Ik ben het , die u troosten zal ) , de Bijbel staat er vol van , Hij ziet en weet alles , en staat altijd klaar om te helpen . Alleen , Hij respecteert onze vrije wil .
Fazal

18 jan 2013, 11:43

Juist ja! Als iemand lijdt, dan is dat omdat hij/zij wil lijden. Dus, uit vrije wil! :?
EB schreef:Wie heeft hier geen ietsiepietsie gezond verstand ?

talisman

18 jan 2013, 12:04

ebenhaezer schreef: Wie heeft hier geen ietsiepietsie gezond verstand ?
Laat mij eens raden...
:lol:

Zondervrees

18 jan 2013, 13:05

ebenhaezer schreef:[…] ZONDERVREES , heeft Hij dat dan ook niet gedaan ? Hij kreeg zeven maal meer terug dan hij verloren had ! Heb jij in deze geschiedenis dan niet gezien WAAROM dit gebeurde ?
Ja, omdat jouw god een weddenschap had gesloten met die andere god van jou, de duivel. En die duivel een vrijgeleide gaf om de mens Job te pesten, te vernederen, te martelen. Fijne god.
ebenhaezer schreef: God kon rekenen op JOB , Hij wist dat Job Hem liefhad en vertrouwde ; het was wel moeilijk voor hem , maar op 't einde had hij zichzelf ook beter leren kennen en loofde hij des te meer zijn Heer .
En zo praat de gelovige elke beproeving, elk lijden goed: uiteindelijk is het goed voor het slachtoffer. (Zou het daarom zijn dat katholieke ziekenhuizen in Duitsland verkrachte vrouwen niet willen helpen?)
ebenhaezer schreef:Een mooie les voor onszelf , als satan ook ons eens zou willen beproeven , ja ?
Met zo'n god zou je haast hopen dat er een satan is.
Ni Dieu, Ni Maître
Fazal

18 jan 2013, 20:11

Er is een gezegde: "zo arm als Job"!??
Alhoewel god zich niet laat bedriegen, zou hij zich toch aan het geslijm van Job hebben laten vangen, en hem zo rijk gemaakt als het maar kon.
En trouwens, die Job was slechts een literaire figuur, en heeft historisch nooit bestaan!

ebenhaezer

19 jan 2013, 11:25

Fazal schreef:Juist ja! Als iemand lijdt, dan is dat omdat hij/zij wil lijden. Dus, uit vrije wil! :?
EB schreef:Wie heeft hier geen ietsiepietsie gezond verstand ?

FAZAL , lijden is het GEVOLG van iets , ja ? En daar zijn veel oorzaken voor . Je kan lijden door je eigen dommigheden , je kan lijden ( ziekte ) , door verkeerde levensgewoonten , of door natuurrampen ; door verdriet een ander je aangedaan of overledenen , enz. En er is niemand hoop ik die dat echt zou willen , zoals jij dat zegt !

Paul Siemons

19 jan 2013, 11:42

ebenhaezer loog weeral hetvolgende:

lijden is het GEVOLG van iets , ja ? En daar zijn veel oorzaken voor . Je kan lijden door je eigen dommigheden , je kan lijden ( ziekte ) , door verkeerde levensgewoonten , of door natuurrampen ; door verdriet een ander je aangedaan of overledenen , enz. En er is niemand hoop ik die dat echt zou willen , zoals jij dat zegt !

GAAT DAt NU AAN DE DUIZENDEN OUDERS VERTELLEN DAT HET KIND DAT ZE VERLOREN HEBBEN ER ZELF VOOR VERANTWOORDELIJK IS..............
Fazal

19 jan 2013, 11:58

ebenhaezer schreef: FAZAL , lijden is het GEVOLG van iets , ja ? En daar zijn veel oorzaken voor . Je kan lijden door je eigen dommigheden , je kan lijden ( ziekte ) , door verkeerde levensgewoonten , of door natuurrampen ; door verdriet een ander je aangedaan of overledenen , enz. En er is niemand hoop ik die dat echt zou willen , zoals jij dat zegt !
EB schreef:( Bid , en u zult ontvangen , klopt en u zal open gedaan worden ..... / Ik , Ik ben het , die u troosten zal ) , de Bijbel staat er vol van , Hij ziet en weet alles , en staat altijd klaar om te helpen . Alleen , Hij respecteert onze vrije wil .
Geen commentaar.

ebenhaezer

19 jan 2013, 16:04

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:[…] ZONDERVREES , heeft Hij dat dan ook niet gedaan ? Hij kreeg zeven maal meer terug dan hij verloren had ! Heb jij in deze geschiedenis dan niet gezien WAAROM dit gebeurde ?
Ja, omdat jouw god een weddenschap had gesloten met die andere god van jou, de duivel. En die duivel een vrijgeleide gaf om de mens Job te pesten, te vernederen, te martelen. Fijne god.
ebenhaezer schreef: God kon rekenen op JOB , Hij wist dat Job Hem liefhad en vertrouwde ; het was wel moeilijk voor hem , maar op 't einde had hij zichzelf ook beter leren kennen en loofde hij des te meer zijn Heer .
En zo praat de gelovige elke beproeving, elk lijden goed: uiteindelijk is het goed voor het slachtoffer. (Zou het daarom zijn dat katholieke ziekenhuizen in Duitsland verkrachte vrouwen niet willen helpen?)
ebenhaezer schreef:Een mooie les voor onszelf , als satan ook ons eens zou willen beproeven , ja ?
Met zo'n god zou je haast hopen dat er een satan is.

ZONDERVREES , om te beginnen is satan geen god van mij , wel de vijand van mijn énige God de Schepper , goed onthouden hoor !

Niet God is de oorzaak van die geschiedenis van Job , maar wel de satan , die beweerde dat Job wel zijn geloof zou opgeven , als hij ( satan ) hem eens mocht beproeven . God gaf hem de gelegenheid , wetende dat Job's vertrouwen in Hem sterk was . En zo moest satan de nederlaag lijden en beseffen dat geloof in God sterker is dan het kwade .

Katholieke ziekenhuizen in Duitsland zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze doen . Ze zouden moeten weten dat het hun plicht is om IEDEREEN te helpen in de nood !

Niet ' hopen ' dat er een satan is , maar zeker weten , want hij is net zo echt als jij dat bent .