IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?(deel1)
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Leer nu eindelijk toch eens lezen, mens!bluevelvet schreef:Cappa en talisman zullen uiteindelijk moeten toegeven dan het een LEUGEN betrof om Herodes dood in 4 v. Chr. te plaatsen![]()
Ik heb nog nooit iets over Herodes geschreven.
Als je leest, lees dan wat er staat, en niet wat je er graag bij fantaseert.
Blijkbaar wel dan, hé.bluevelvet schreef:Tja, en volgens talisman en cappa ben ik dan dom of stom
Of wat ben je volgens jou dan als je stommiteiten schrijft en gekopieerde data verkeerd interpreteert?
Jawatte
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
En nu krijgen we een duivel in een wijwatervat:
Nu is het nog aan Billy en Bolly toe te geven dat ze fout zaten met hun datering ( 1 v.C. )
Slim genoeg om posts te verdraaien, en dom genoeg om de aangebrachte gegevens van Cappa niet te begrijpen. Dat is pas triest.
Jij kent blijkbaar zelfs niet het verschil tussen een herziening en een leugen. Ik was hier de eerste om met brio te stellen dat de thesis van Bieke Mathieu ( betreft het overlijden van Herodes de Grote ) zeer goed onderbouwd was en ze wel eens gelijk kon hebben.bluevelvet schreef:Nu zie ik het echt wel voor bekeken voor wat Herodes aangaat !
Cappa en talisman zullen uiteindelijk moeten toegeven dan het een LEUGEN betrof om Herodes dood in 4 v. Chr. te plaatsen
Nu is het nog aan Billy en Bolly toe te geven dat ze fout zaten met hun datering ( 1 v.C. )
Foute onderbouwing en daardoor nog steeds fout jaar. Zowel Antoon als Martin zitten nog steeds fout als we er van uitgaan dat Mathieu het juist heeft.Dhr. antoon en mezelf hebben menig maal verwezen aan de hand van de bijbel, historici en kerkvaders van weleer dat het onmogelijk was dat Herodes gestorven zou zijn in 4 v.Chr. Lees mijn vorige posts nog eens over.
Bieke treedt hier Dr. Martin heel dichtbij in dit geval en is deze laatste wel te vertrouwen in tegenstelling tot wat cappa wil beweren.
Dat je een leugenaar bent bewijst weer eens jou opzettelijk verdraaien van de gegevens.Als cappa en talisman geen gelijk krijgen in hun visie dan betichten zij ANDEREN van LEUGENAARS. Triestig toch !
O, nu ga je Bieke Mathieu al voor je kar spannen.Tja, en volgens talisman en cappa ben ik dan dom of stommaar niet volgens Bieke
Slim genoeg om posts te verdraaien, en dom genoeg om de aangebrachte gegevens van Cappa niet te begrijpen. Dat is pas triest.
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55
Talisman ben je nu werkelijk zo ongelooflijk stom of maak je grapjes, of wil je keet trappen, in ieder geval snap je er echt helemaal niets van
Bieke had een zeer goed verslag, ik heb er veel van opgestoken en als zij gelijk zou hebben bevestigd dat de bijbel, volgens mij heeft ze wel een paar cruciale punten over het hoofd gezien. inmiddels heb ik een mailing naar haar gezonden.
Bieke had een zeer goed verslag, ik heb er veel van opgestoken en als zij gelijk zou hebben bevestigd dat de bijbel, volgens mij heeft ze wel een paar cruciale punten over het hoofd gezien. inmiddels heb ik een mailing naar haar gezonden.
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
Goed ik neem het zo nauw niet hier met antwoorden van velen die de kern van de zaak niet raken, dan word jezelf ook makkelijk en maak je er niet teveel werk van, ook geef je weleens een ander antwoord dan dat het letterlijk grammaticaal zou moeten, de toetsen van mijn bord werken ook niet meer die nemen een andere letter mee de n naast de m en meer.
Wat wel zielig is dat men daarover valt zonder een tegenargument op wat ik liet zien uit de historie gegevens van OUDE GESCHIEDSCHRIJVERS maar dat telt hier minder dan het kinderlijke eigen gelijk waar velen hier mee bezig zijn
Wat wel zielig is dat men daarover valt zonder een tegenargument op wat ik liet zien uit de historie gegevens van OUDE GESCHIEDSCHRIJVERS maar dat telt hier minder dan het kinderlijke eigen gelijk waar velen hier mee bezig zijn
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
Leugenaar.dhr.antoon schreef:Goed ik neem het zo nauw niet hier met antwoorden van velen die de kern van de zaak niet raken, dan word jezelf ook makkelijk en maak je er niet teveel werk van, ook geef je weleens een ander antwoord dan dat het letterlijk grammaticaal zou moeten, de toetsen van mijn bord werken ook niet meer die nemen een andere letter mee de n naast de m en meer.
-
ik ga het eens anders aanpakken met de Talisman, is Flavius Josehus volgens jou betrouwbaar
dat is toch geen lastige vraagstelling
dat is toch geen lastige vraagstelling
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?
het OT;
deels wel, voor de rest een verzameling propaganda voor de kerkvaders, doorspekt met historische kreten en overleveringen die vaak naast de waarheid staan wegens het ontbreken van feitelijk bewijs.
aangaande het NT;
Als je alles er uitlaat wat geen doen met liefde heeft, kan het bijdragen aan het ontwikkelen van naaste liefde van de lezer.
That's all folks.
het OT;
deels wel, voor de rest een verzameling propaganda voor de kerkvaders, doorspekt met historische kreten en overleveringen die vaak naast de waarheid staan wegens het ontbreken van feitelijk bewijs.
aangaande het NT;
Als je alles er uitlaat wat geen doen met liefde heeft, kan het bijdragen aan het ontwikkelen van naaste liefde van de lezer.
That's all folks.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
janx, ik zou dat nog zo niet beweren hoor. Het O.T. beschrijft vele gebeurtenissen, noem het geschiedenis, die men in geen enkel oud geschrift kon of zal weer vinden. Het is nu pas met de archeologische vondsten, artefacten en opgravingen, met het blootleggen van oude ruïnes dat men de optekeningen in het O.T. kan staven naar waarheid.janx schreef:IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?
het OT;
aangaande het NT;
That's all folks.
Merril Unger vat samen: "De oudtestamentische archeologie heeft hele naties herontdekt, belangrijke volken doen wederopstaan, op hoogst verbazingwekkende wijze historische leemten gevuld en een immense bijdrage geleverd aan de kennis van de Bijbelse context.” (Archeology and the Old Testament, 15)
De archeoloog William Albright stelt dat we “er zeker van kunnen zijn dat de consonanttekst van de Hebreeuwse Bijbel, hoewel niet feilloos, bewaard is gebleven met een wellicht in de hele literatuur van het Nabije Oosten ongeëvenaarde nauwkeurigheid. … Nee, de stroom van licht die de Ugaritische literatuur nu werpt op de Bijbels-Hebreeuwse poëzie uit iedere periode, garandeert de relatieve oudheid en de verbazingwekkende nauwkeurigheid van de overdracht ervan".
Bron
+ Lees nog meer : De stenen schreeuwen: bewijzen uit de archeologie
-
In wezen kan ik mij niet druk maken over wat er in het oude testament staat.
Het heeft ook geen meer waarde voor het leven wat we nu moeten leiden omdat
het OT vol met wraak, vergelding en op straffe van .... staat met een verwijzing
naar een god die dat zal regelen. Volkomen onzin en enkel bang makerij voor
eenvoudige mensen die nog niet het bewustzijn hebben dat een god van het leven
enkel liefde is. Niet dat deze zal ingrijpen waar dan ook omreden dat alles al
gegeven is. Wij mensen zullen alles zelf moeten ontwikkelen dus ook die liefde
voor alles wat leeft. Meer is er niet anders dan in harmonie te zijn met je omgeving en
zorgen voor de dagelijkse voeding voor je kinderen als ook je zelf.
Alle wereldse wijsheid is gedoemd op te lossen zodra je de aarde hebt verlaten.
Niet dat ik zeg dat je je niet kunt ontwikkelen in kennis van het nu, die vrijheid heb je,
maar het is geen vereiste voor de toekomstige tijd als je hier klaar bent met je aardse levens.
Jammer dat velen dit niet willen inzien, aannemen of tenmiste er eens over na willen denken
velen blijven steeds maar bezig met streven naar kennis of belangrijk willen zijn met de
daarbij behorende geneugden en aanzien die men dan denkt te kunnen afdwingen.
Maar even goed is een ongeletterde die op de akkers werkt even zo belangrijk als een professor
in de astronomie denk ik zelf. Dat is mijn mening en je mag er gerust anders over denken.
het OT vol met wraak, vergelding en op straffe van .... staat met een verwijzing
voor alles wat leeft. Meer is er niet anders dan in harmonie te zijn met je omgeving en
Niet dat ik zeg dat je je niet kunt ontwikkelen in kennis van het nu, die vrijheid heb je,
maar het is geen vereiste voor de toekomstige tijd als je hier klaar bent met je aardse levens.
Jammer dat velen dit niet willen inzien, aannemen of tenmiste er eens over na willen denken
velen blijven steeds maar bezig met streven naar kennis of belangrijk willen zijn met de
Maar even goed is een ongeletterde die op de akkers werkt even zo belangrijk als een professor
in de astronomie denk ik zelf. Dat is mijn mening en je mag er gerust anders over denken.
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Hallo Janx,janx schreef:In wezen kan ik mij niet druk maken over wat er in het oude testament staat.
Ik kan je hierin volledig volgen. Is "groeien in mededogen" niet de fundamentele boodschap van alle "heilige" boeken van de verschillende religies en/of filosofieën van deze wereld, wanneer we ze ontdaan hebben van hetgeen eraan toegevoegd is zodra ze van idee getransformeerd zijn naar "instituut"
elk moment is belangrijk
-
Fijn dat je het ook aanvoeld wat ik bedoel te zeggen. En dit ondanks mijn soms krome taalgebruik.fotofant schreef:Hallo Janx,
Ik kan je hierin volledig volgen. Is "groeien in mededogen" niet de fundamentele boodschap van alle "heilige" boeken van de verschillende religies en/of filosofieën van deze wereld, wanneer we ze ontdaan hebben van hetgeen eraan toegevoegd is zodra ze van idee getransformeerd zijn naar "instituut"
-
@ fotofant,
Het slechtste boek wat ik onlangs heb gelezen is " De eerste christenen " ( 2009 ) van Arnold Provoost, em.erehoofddocent vroegchristelijke archeologie. Als men durft te schrijven : '...toen Paulus zich bekeerde tot het christendom .." ga je toch wel af als een gieter! Dit mag een theoloog schrijven, maar in geen geval iemand die pretendeert aan archeologie te doen. In de woordenlijst komen zelfs woorden als Mythras of Hermes niet voor, terwijl hij wel meermaals het heeft over een ' schaapdrager ' !!! Om de slappe lach te krijgen. Misschien bedoeld hij hiermee de Kriophoros, maar durft die niet bij naam te noemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kriophoros
http://www.bol.com/nl/p/de-eerste-chris ... 006449107/
Het slechtste boek wat ik onlangs heb gelezen is " De eerste christenen " ( 2009 ) van Arnold Provoost, em.erehoofddocent vroegchristelijke archeologie. Als men durft te schrijven : '...toen Paulus zich bekeerde tot het christendom .." ga je toch wel af als een gieter! Dit mag een theoloog schrijven, maar in geen geval iemand die pretendeert aan archeologie te doen. In de woordenlijst komen zelfs woorden als Mythras of Hermes niet voor, terwijl hij wel meermaals het heeft over een ' schaapdrager ' !!! Om de slappe lach te krijgen. Misschien bedoeld hij hiermee de Kriophoros, maar durft die niet bij naam te noemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kriophoros
http://www.bol.com/nl/p/de-eerste-chris ... 006449107/
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Soms of misschien dikwijls komt men slechte boeken tegen, dan is het jammer van de tijd die men erin steekt. Op mijn leeftijd heb ik al geleerd om die dan vrij vlug terzijde te leggen ipv mijn tijd eraan te verspillen.
Ik maak dan ook dankbaar gebruik van goede tips die ik binnenkrijg en met internet kun je dikwijls ook al vlug achter de teneur van een boek komen. Misschien typisch vrouwelijk, maar ik durf me ook te laten leiden door mijn intuïtie als is op zoek ben naar een boek dat voor mij een meerwaarde is over een bepaald onderwerp (eerst tot rust komen, concentreren op het onderwerp en dan op zoek gaan
). Een gekke manier om iets te zoeken, ik moet bekennen dat ik dat ook durf toepassen om zo iets stoms te vinden als een parkeerplaats, gek genoeg heb ik het gevoel dat het helpt
, 't zou nog een onderwerp van een studie kunnen zijn
Alvast bedankt voor de tip
Ik maak dan ook dankbaar gebruik van goede tips die ik binnenkrijg en met internet kun je dikwijls ook al vlug achter de teneur van een boek komen. Misschien typisch vrouwelijk, maar ik durf me ook te laten leiden door mijn intuïtie als is op zoek ben naar een boek dat voor mij een meerwaarde is over een bepaald onderwerp (eerst tot rust komen, concentreren op het onderwerp en dan op zoek gaan
Alvast bedankt voor de tip
elk moment is belangrijk
-
Fotofant
spreek je je zelf niet een klein beetje tegen, herhaaldelijk zeg je dat het je allemaal niet zoveel uitmaakt bv Herodes 4. 1bc of 1,, daar kan ik inkomen niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren, maar nu ga je op boeken jacht, naar boeken die vaak met een interpretatie komen, die weerlegt kan worden van mij mag je, ik ga je leven niet inrichtten ik blijf liever zoals ik het nu doet.
Talisman moet ook even bijgeleerd worden
De consensus bij JG is 1bc of 1 voor herodes dat laatste dus iets in de lijn van bieke in ieder geval bevestigen de 2 data het bijbelse verslag, dat was de talisman...
oja ik geloof echt wel dat er lezenswaardige boeken op jouw lijst staan
BV dank je voor je aanmoediging inderdaad krijgt de bijbel steeds gelijk en kom jij ook met gedegen materiaal.
Voor alle duidelijkheid nog maals ik vertegenwoordig geen enkele groepering dan alleen de bijbel, ik ben hier op eigen gezag.
spreek je je zelf niet een klein beetje tegen, herhaaldelijk zeg je dat het je allemaal niet zoveel uitmaakt bv Herodes 4. 1bc of 1,, daar kan ik inkomen niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren, maar nu ga je op boeken jacht, naar boeken die vaak met een interpretatie komen, die weerlegt kan worden van mij mag je, ik ga je leven niet inrichtten ik blijf liever zoals ik het nu doet.
Talisman moet ook even bijgeleerd worden
De consensus bij JG is 1bc of 1 voor herodes dat laatste dus iets in de lijn van bieke in ieder geval bevestigen de 2 data het bijbelse verslag, dat was de talisman...
oja ik geloof echt wel dat er lezenswaardige boeken op jouw lijst staan
BV dank je voor je aanmoediging inderdaad krijgt de bijbel steeds gelijk en kom jij ook met gedegen materiaal.
Voor alle duidelijkheid nog maals ik vertegenwoordig geen enkele groepering dan alleen de bijbel, ik ben hier op eigen gezag.
-
dhr.antoon schreef: Talisman moet ook even bijgeleerd worden
Net niet gedegen genoeg om de bijbel gelijk te geven.BV dank je voor je aanmoediging inderdaad krijgt de bijbel steeds gelijk en kom jij ook met gedegen materiaal.
leugenaar!