mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

28 feb 2013, 07:57

Hallo Gerarda,

Noortje wordt opgevolgd door mensen in het greet Rouffaerhuis, noemt nu "OSCARE"....
Greet Rouffaer heeft helemaal geen littekens meer zegde men ons....er bestaan nu hele goeie helende zalven....maar ze zijn heel duur....en het blijft natuurlijk afwachten....

Appelsiencake...nog nooit van gehoord....

Maar ben wel benieuwd naar waarmee je je kleinzoon gisteren verrast hebt...daar heb je zeker van genoten!!

Jij een koekoek die de lente aankondigt, bij ons is het eerste dat de lente aankondigt de zingende merels, maar heb ze nog niet gehoord en in de tuin is er vanaf een bepaald ogenblik een kwikstaartje...

Nu is het uitkijken naar warmer weer....en het komt eraan hoor...is het vandaag niet dan is het morgen!!
Geniet ervan!!!

Groetjes aan alle vrienden....geniet van de lente die er aankomt!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

gerarda

28 feb 2013, 10:58

ja reline ik moet wel lachen hoor met mezelf zoals ik zei ik noem het een koekoek en inderdaad hij maakt dat geluid ja ik heb dat gehoord van vroeger. In elk geval het is gelijk wie het is. ik weet toch als we die vogel hoorden dat het mooi weer werd hahaha.
Ik ben blij te horen dat er voor mensen met brandwonden zoveel mogelijkheden heeft. ik denk vooral voor kinderen dat dit de oplossing is om dat volledig te laten verdwijnen hun huid is nog soepel hé.

Ikzelf ben gisteren naar de dokter geweest omdat ik soms eens duizelig was. Mijn bloeddruk stond te hoog. 17/12 of11 ikweet het niet juist meer. ik was wel verwondert ik heb dit nog nooit gehad. Ik denk dat het van de stress komt over mijn oog. ik heb in elk geval direct een bloeddrukmeter gaan kopen en dat onder controle houden.

Een appelsientaart heb ik al vaak gemaakt dat is enkel met de geraspte propere pel dat ik erbij doe en dit heeft een goede smaak. Maar nu wilde ik eens experimenteren. Eerst een ander recept dat ik vond op het net maar dat was een flop. ik dacht ik ga maar weer mijn eigen recept nemen , maar toch wilde ik eens proberen met wat sap bij te doen . Een tweede flop dus. Maar enkel met geraspte pel vind ik dat goed .

Wat ik klaar maak voor mijn kleinzoon is meat pie. dat is bladerdeeg in de bakvorm doen en daar schijfjes gekookte aardappel op de bodem leggen
en dan gehakt mengen met worteltjes teentje look en gekookte hesp en dan een tweede bladerdeeg op leggen plakken met eigeel en gaatjes stekken en in de oven 40 min 190 graden ongeveer. Ge kunt er vanalles in doen .ik heb het al gemaakt met stoofvlees die dan nog klaargemaakt werd met worteltjes en paproka's en al wat ge wilt ,maar wel met dikke saus en aardappelen op de bodem.
Lekker hoor.
het proberen waard

reline groetjes voor u en ook voor Oma-c Hugie Rudy en Veertje en carlein.

bey bey gerarda

reline

28 feb 2013, 15:55

Oei...de bloeddruk op hol...
Misschien wel goed om een bloeddrukmeter in huis te hebben, maar je er niet laten door beïnvloeden hoor.
De dokter zal je wel wegwijs gemaakt hebben.....hopelijk vlug weer beter...

Als je die vogel "koekoek" hoort zeggen is het heel waarschijnlijk een koekoek....
Ik ken hem en hoor hem altijd roepen vanuit een groot natuurbos, zo'n 2 km van ons...altijd 's nachts of in de vroege ochtend in de meiklokjestijd....
Raar...alleen die periode....

De appelsiencake trekt me niet zo aan , maar die meat pie wel....ga ik proberen een van deze dagen.

Zo leerde ik wat een onderzeeër was of een duikboot....maakte grootmoeder van schoondochter vaak klaar voor kleinkinderen....

Is...klaarmaken van aardappelpuree...worteltjes met ajuin en gehakt bakken in de pan...

Dan in een vuurvaste schotel een laag puree...dan de laag gehakt...vervolgens de laag worteltjes en dan weer afdekken met de puree....
Paneermeel en klontjes boter erop en even in de hete oven laten korsten...
Heel lekker...lijkt op jou recept, maar is een ietske anders...

Ook om te proberen!!

Ben aan het wachten op de zon...de lente wil maar niet doorbreken, maar de zon is aan het proberen om door de wolken te komen piepen....zou het ze lukken?

Groetjes, Reline

Oma-C

28 feb 2013, 17:20

Goede avond en ... aan 't kokkerellen..:roll:
ziet er lekker uit...maar ik ben niet zo'n kok..
doe het niet graag... maar ik eet wel alle dagen warm..
allen eet ik (bijna) geen aardappelen, wel veel groentjes
en een klein stukje vlees of vis..en fruit...
(vlees ongeveer 120gr en vis 150gr) dat is zo al heel veel jaren
de gewoonte vroeger maakt ik voor het gezin wel alle
dagen aardappelen maar ik eet dat niet..
hooguit eens een 10-tal-frietjes maar alleen op restaurant..

Gerarda, ik meet al jaren overandere dag m'n bloeddruk
en noteer het voor controle bij de dokter..
ik heb thuis altijd minder dan bij de dokter, dan ben ik rustiger (denk ik)
Toch maar goed in 't oog houden :oops:

Ik wens iedereen hier een hele fijne avond
en voor morgen een mooie 1maart :lol: we zijn op de goede weg!!
mssn kom ik nog even langs straks.. ik zie wel of het kan... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

01 mar 2013, 21:58

Lieve Gerarda,

ik kom hier ook nog even binnenspringen want ik heb je de laatste tijd wel deugdelijk in de steek gelaten hé :( :( :(
Maar zoals je wel weet, voor alles is een reden.

En ik las dat je bloeddruk wat hoog was. Nu, ik heb daar vroeger ook last van gehad en krijg daar medicatie voor. Net zoals OmaC en jij nu heb ikzelf ook een bloeddrukmeter. En inderdaad, bij de dokter is het altijd ietsje meer...

En ik krijg hier nu wel het water in de mand hoor. Ik heb hier nu een heel nieuw receptje leren kennen van jou en van Reline en OmaC een variatie er op. Het staat al genoteerd in mijn kookboek.

En inderdaad, het is nu officieel... ze voorspellen beter weer! Hopelijk ge je daar eindelijk eens kunnen van genieten. Misschien eens op zoek gaan wie die rare vogel is die je hoort :lol:

Gerarda en forumvrienden, nog een fijne avond en een rustige nacht gewenst.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

01 mar 2013, 23:56

Rudy ik ben blij u te horen , ik kwam inderdaad eens kijken of ge al tevoorschijn gekomen was . ik kon wel denken dat ge ook nog een leven hebt met uw gezin maar ja we maken ons toch ongerust hé.

Als ge dit recept eens wil zien klaarmaken moet ge eens via google vragen ( niet in het adres bovenaan) intikken koken met vtm vleespastei en dan zult ge op de pagina komen en he teerst recept is die pastei en daar is een filmpje bij.

Smakelijk en slaapwel en een leuk weekend samen met Veertje
Vogende week ga ik op safari in Aalst met het mooie weer.

De winterkilootjes moeten er weer af.

groetjes en een knuffel voor u en Veertje

Ook voor reline oma-C Hugie en carlein(spoedige beterschap)

Oma-C

03 mar 2013, 07:07

Afbeelding
Een zondags knuffeltje, en sterkte :?

gerarda

03 mar 2013, 10:47

oma-c bedankt voor uw knuffel. ik kan hem gebruiken.
Morgen is het 2 jaar dat Marc overleden is. En ik ben juist bezig met muziek op een cd te zetten en ik kom natuurlijk al de muziek tegen dat hij graag hoorde.
Ik ben er maar mee gestopt.
Ik hoop dat gij een beetje je zinnen heb kunnen verzetten met het weekend.

Ook voor u een welgemeende knuffel.En geniet nog wat van uw zondag

Ook groetjes voor Rudy en Veertje Hugie reline Carlein

Gerarda

falcon1

03 mar 2013, 21:58

Lieve Gerarda,

we komen jou nog heel veel sterkte wensen voor morgen!
De tijd vliegt misschien wel, maar na zo'n ingrijpende gebeurtenis blijft je bij alsof het gisteren was... ook na al die tijd!
Al zijn we er nog voor jou... je moet dit nu zeker op je eigen manier en tempo verwerken...
2 Jaar... het is allemaal nog zo vers...
Hopelijk kan je het morgen allemaal een beetje plaatsen..; maar toc... als het wat té moeilijk wordt kom het dan hier zeker schrijven...

We leven echt met je mee en veel sterkte voor morgen...
Dit plaatje speciaal voor je lieve Marc:

Afbeelding

Liefs,

Veertje & Rudy

gerarda

03 mar 2013, 22:04

Rudy bedankt voor uw medeleven; Inderdaad het zijn wat kwade dagen maar we kennen ze allemaal . Vroeger dacht ik dat het nooit zou beteren maar dank zij jullie wist ik dat het kon want zoals in het begin kon het eigenlijk niet blijven duren . Maar vooral uit huis kunnen gaan is belangrijk en dat ziet er naar uit dat het zal beginnen gaan.

Nog veel liefs van mij voor u en Veertje

ook voor Hugie oma-c reline en carlein.

Slaapwel gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 05 mar 2013, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

04 mar 2013, 08:22

Lieve gerarda,
Ik kom je ook eveneen troostknuff geven,
ja de moeilijke verjaardagen ..die gaan nooit weg :oops:
en dat moet niet ook ..zolang we ermee kunnen omgaan.. :?
We moeten zorgen dat we onszelf niet vergeten..
want tenslotte moet je 't wel zelf doen hé.. :?
"wees niet droevig om wat geweest is, maar wees bij met wat je had"
zo klinkt de spreuk.. maar dat droevig zijn is de normaalste zaak
als je het zelf meemaakt..
We zijn er voor elkaar en dat maakt het een beetje draaglijker..
ik weet, het is "makkelijk gezegd".probeer van de zon te genieten weliswaar nog goed gekleed want het kan nog verrassen..
Een lieve groet en sterkte :?

reline

04 mar 2013, 09:59

Lieve Gerarda,

Mijn gedachten verwijlen naar jou....naar jou en Marc en naar twee jaar geleden....
Zoveel dat nu door je hoofd gaat.....zoveel droevige momenten, maar ik denk ook dat jou gedachten gaan verwijlen naar ook zovele troostgevende momenten.....en naar Marc die toekijkt hoe je je mannetje staat...
Ik ben heel blij dat de zon zich net vandaag van haar beste kant laat zien en je komt verwarmen....ik hoop dat je er van kan genieten een een eindje kan gaan stappen.....dat je de natuur kan zien ontwaken.....Marc die mee op stap gaat...

ik stuur je een dikke troostknuffel door!!!

Liefs, Reline

gerarda

04 mar 2013, 10:33

reline bedankt voor uw medeleven? dat help er mij door hoor dat zoveel mensen mij komen troosten.
Ja ik hoop dat Marc ziet dat het mij goed gaat en dat ik veel mensen heb die mij steunen want hij zei nog vooraleer hij het ziekenhuis binnen ging ik ben wel bezorgd voor u; Ik denk dat hij toen al wist dat hij er niet meer ging uitkomen.
Ja dat gaat nu allemaal weer door mijn hoofd hé.
het zal goed zijn dat ik deze namiddag eens kan gaan wandelen.

groetjes en liefs van mij

Gerarda

falcon1

04 mar 2013, 19:41

Lieve Gerarda,

hopelijk is het je een beetje gelukt vandaag. Het was toch al een mooi weertje hé. En we hopen dat je er toch even bent op uit getrokken.

Waarschijnlijk veel muizenissen in je hoofdje vandaag.
Maar toch... even vooruit kijken hé.
Hier aan het zeetje was een stralende zon. Ik heb een wandelingetje gemaakt aan het strand en het was er al zalig!
Het zeetje wacht op jou!

We wensen je toch nog een rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

04 mar 2013, 20:31

Afbeelding
Sorry voor de late knuffel gerarda, ik heb wel aan je gedacht
maar dan stond de pc niet aan. :oops:
Ik heb in de tuin gewerkt vandaag.. :roll:
hopelijk heeft het mooie weer je toch een beetje opgemonterd ? ..
en dat je eens buiten kon..
Ik wens je nog veel moed..en een goede nachtrust..
morgen wordt het weer mooi weer probeer er een beetje
van te genieten.....sterkte..
groetjes, Oma-C.