IS DE BIJBEL EEN MYTHE ?(deel1)
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Is dit een argument om de grove vervalsingen van de evootjes die uiteindelijk moesten recht gezet worden te minimiseren ?janx schreef:Als het om onjuistheid gaat en valse voorlichting dan is zeker wel de bijbel ... direct al in het eerste begin. Velen zitten er nog mee en kunnen daar nog niet van loskomen tot grote vreugde van alle bijbel geloofs verenigingen dat is wat ik denk … jammer dat het ’ verdeel en heers’ systeem nog zo vlekkeloos werkt.En er zijn nog wel meer vervalsingen gebeurd.
De huidige bijbels zijn quasi identiek met de gevonden Qumram geschriften, wal wil jij dan bijstellen bijvoorbeeld
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Deze verwarring of twijfel zie je wel vaker, het getal 6000 is niet vanuit het tiendelig stelsel te lezen. Wellicht ontstaat hierdoor de ruzie over iets dat uiteindelijk exact hetzelfde is.bluevelvet schreef:Zoals ik al geantwoord heb aan talisman, zijn het de geslachtsregisters die de bijbel opgeeft die ons vertellen van het begin van de schepping en dat is +/- 6000 jaar geleden. En omdat ik me aan de bijbel hou heb ik geen twijfels omtrent deze stelling. Deze blijven ALTIJD onveranderlijk.janx schreef: Dus mijn vraag aan Bleuvelvet is, heb je wel eens je twijfels aangaande die 6000 jarig bestaan van de aarde?
Anders is het gesteld met de evolutietheorie die steeds moet bijgesteld worden, omdat de WETENschappers zich, al dan niet opzettelijk, nogal eens DURVEN vergissen
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
De basis waar jij op drijft is je aanname dat de mens uit klei is gevormd. Eerst Adam en dan daaruit een Eva.bluevelvet schreef:Zoals ik al geantwoord heb aan talisman, zijn het de geslachtsregisters die de bijbel opgeeft die ons vertellen van het begin van de schepping en dat is +/- 6000 jaar geleden. En omdat ik me aan de bijbel hou heb ik geen twijfels omtrent deze stelling. Deze blijven ALTIJD onveranderlijk.janx schreef: Dus mijn vraag aan Bleuvelvet is, heb je wel eens je twijfels aangaande die 6000 jarig bestaan van de aarde?
Anders is het gesteld met de evolutietheorie die steeds moet bijgesteld worden, omdat de WETENschappers zich, al dan niet opzettelijk, nogal eens DURVEN vergissen
Het mannelijke staat voor het scheppend vermogen en het vrouwelijke voor het barende vermogen. Het ene heeft het andere nodig waardoor voortzetting van het wezen mens is gewaarborgd. Het boek wat je verteld van die Adam, is geschreven vanuit zeer oude overleveringen aangaande het ontstaan van de mens en alles wat is.
Dus voor dat de bijbel er was waren er al denkbeelden en visioenen, zowel in verhalen als tekens (schrift) over en van het ontstaan. En lang niet allen zijn gelijkluidend dit door beïnvloeding van het bewustzijns vermogen en kunnen van de verteller en/of vastlegger van die tijd.
Daarom , kan zoals ik denk, er helemaal geen geslacht register zijn die terug gaat naar die Adam omdat deze nooit heeft bestaan anders dan enkel een aanname of een symboliek van. Geen zekerheid dus waar je vanuit kan gaan. Enkel jouw zeer vasthoudend geloof stuurt je daarheen, en geen werkelijkheid. En nu kun je denken dat jouw vast geloof enkel kan zijn ontstaan door die zgn heilige geest, die je is aangepraat, maar de echte geest is die, die kan denken en niet gevangen blijft in en vicieuze cirkel. Dat is wat mijn geest doet denken .... maar wie zegt dat ik het goed zie?
Dus trek het je niet aan, en zie het niet als een verkeerde bedoeling van mij naar je toe, het is enkel wat ik kan denken op dit moment. Hm ... ja, daar kan je aan twijfelen of dat goed gaat.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Dan heeft men me iets wijsgemaakt waardoor ik in verwarring ben gebracht, uiteindelijk weet ik nog niet zeker dat Bluevelvet het inderdaad zo beschouwt, het zou slechts de bevestiging geven voor de aanhoudende strijd die we hier zien. Er liggen nog plannen om de armsten onder ons onderdak te bezorgen, we hopen dat het wereldprobleem van die jaren dan ook snel achter ons ligt, dan kunnen we verder met morgen waarover we wellicht binnen 1000 jaar kunnen redetwisten.Paul Siemons schreef:Komplete misvatting Uwentwege wat betreft de jaartellingen van Bleuvelvet: deze zijn wel zekers gebazeerd op de gewone jaartellingen. Daarvan nu verzekerd zijnde kunt U ook besluiten dat de beweringen van Bleuvelvet gewoonweg van de pot gerukt zijn!
-
Mijn argument beste bleuvelvet, is reeds aanwezig in die eerste zin van mij in het voorgaande antwoord.bluevelvet schreef:Is dit een argument om de grove vervalsingen van de evootjes die uiteindelijk moesten recht gezet worden te minimiseren ?janx schreef:Als het om onjuistheid gaat en valse voorlichting dan is zeker wel de bijbel ... direct al in het eerste begin. Velen zitten er nog mee en kunnen daar nog niet van loskomen tot grote vreugde van alle bijbel geloofs verenigingen dat is wat ik denk … jammer dat het ’ verdeel en heers’ systeem nog zo vlekkeloos werkt.En er zijn nog wel meer vervalsingen gebeurd.
De huidige bijbels zijn quasi identiek met de gevonden Qumram geschriften, wal wil jij dan bijstellen bijvoorbeeld
Voor het overige, in die verzameling van geschriften, aangeduid met het woordje bijbel, daarin vind je inderdaad wat geschiedkundige feiten, de aangepaste en halve, als ook zelf bedachte zgn feiten. Maar ik ben daar niet meer zo van gecharmeerd en heb in het verleden besloten om mij daar niet meer mee bezig te houden omdat het heden van een grotere belang is wat weer het toekomstige zal bepalen. En daar kan ik daadwerkelijk, zij het op een zeer bescheiden en in zeer geringe mate, aan bijdragen.
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Mijn bronnen zijn niet alleen wiki, kijk ook onderaan de lijst met referenties die in wiki opgegeven worden, stuk voor stuk vooraanstaande chinese wetenschappers. alleen worden ze ook door de auteurs in wiki geciteerd.bluevelvet schreef:Fotofant, neem het me niet kwalijk dat ik moet lachen als ik de lijst op de WIKI-pagina zie van de gevonden menselijke (?) fossielen die tot de Homo erectus worden gerekend.
Blijf jij maar geloven in het sprookje van de bijbel,als je daar gelukkig mee bent, er zijn véél en véél te véél andere bronnen die een ander verhaal vertellen, gesteund door archeologische opgravingen en die resten die véél ouder zijn dan 6000 jaar, en die gevonden zijn komen ook niet gewoon uit de hemel vallen.
Verder discussie heeft voor mij geen zin, omdat het me gewoon teveel tijd kost om u iets duidelijk te maken dat al voor héél véél mensen op dit forum duidelijk is. Heb leukere dingen te doen
elk moment is belangrijk
-
Er is inderdaad geen gebrek aan bakstenen, we hebben nog enkel wat cement nodig om ze met elkaar te verbinden opdat het huis kan blijven rechtstaan.fotofant schreef:Mijn bronnen zijn niet alleen wiki, kijk ook onderaan de lijst met referenties die in wiki opgegeven worden, stuk voor stuk vooraanstaande chinese wetenschappers. alleen worden ze ook door de auteurs in wiki geciteerd. Blijf jij maar geloven in het sprookje van de bijbel,als je daar gelukkig mee bent, er zijn véél en véél te véél andere bronnen die een ander verhaal vertellen, gesteund door archeologische opgravingen en die resten die véél ouder zijn dan 6000 jaar, en die gevonden zijn komen ook niet gewoon uit de hemel vallen. Verder discussie heeft voor mij geen zin, omdat het me gewoon teveel tijd kost om u iets duidelijk te maken dat al voor héél véél mensen op dit forum duidelijk is. Heb leukere dingen te doenbluevelvet schreef:Fotofant, neem het me niet kwalijk dat ik moet lachen als ik de lijst op de WIKI-pagina zie van de gevonden menselijke (?) fossielen die tot de Homo erectus worden gerekend.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Ben van het zelfde idee. Als die creationisten hun plaatje gedraaid hebben, beginnen die een tijdje later opnieuw van vooraf aan. Best wat we kunnen doen is die negeren als trollen en ons met ernstiger zaken bezig houden.fotofant schreef:Mijn bronnen zijn niet alleen wiki, kijk ook onderaan de lijst met referenties die in wiki opgegeven worden, stuk voor stuk vooraanstaande chinese wetenschappers. alleen worden ze ook door de auteurs in wiki geciteerd.bluevelvet schreef:Fotofant, neem het me niet kwalijk dat ik moet lachen als ik de lijst op de WIKI-pagina zie van de gevonden menselijke (?) fossielen die tot de Homo erectus worden gerekend.
Blijf jij maar geloven in het sprookje van de bijbel,als je daar gelukkig mee bent, er zijn véél en véél te véél andere bronnen die een ander verhaal vertellen, gesteund door archeologische opgravingen en die resten die véél ouder zijn dan 6000 jaar, en die gevonden zijn komen ook niet gewoon uit de hemel vallen.
Verder discussie heeft voor mij geen zin, omdat het me gewoon teveel tijd kost om u iets duidelijk te maken dat al voor héél véél mensen op dit forum duidelijk is. Heb leukere dingen te doen
-
Klinkt zeer verheugendtalisman schreef:Ben van het zelfde idee. Als die creationisten hun plaatje gedraaid hebben, beginnen die een tijdje later opnieuw van vooraf aan. Best wat we kunnen doen is die negeren als trollen en ons met ernstiger zaken bezig houden.fotofant schreef:Mijn bronnen zijn niet alleen wiki, kijk ook onderaan de lijst met referenties die in wiki opgegeven worden, stuk voor stuk vooraanstaande chinese wetenschappers. alleen worden ze ook door de auteurs in wiki geciteerd.bluevelvet schreef:Fotofant, neem het me niet kwalijk dat ik moet lachen als ik de lijst op de WIKI-pagina zie van de gevonden menselijke (?) fossielen die tot de Homo erectus worden gerekend.
-
Kijk wat vooraanstaande wetenschappers ons zoal willen wijsmaken :

Kijk en huiver: dit is LUCY. De witte stukken zijn gevonden botfragmenten afkomstig van meerdere gevonden schedels. Het zwarte is de reconstructie die gemaakt is op basis van de botfragmenten. En hoewel vooraanstaande wetenschappers beweren dat Lucy 100% aap was, wordt het volk wijs gemaakt dat zij een verre voorouder van de mens was.
De foto onder toont Lucy, maar dan overgoten van een dikke saus evolutionaire fantasie, tijdens een expositie in de Apenheul in Apeldoorn. Oordeel zelf: is dit objectieve, geloofwaardige wetenschap of vooringenomen wetenschap ?

Bron

Kijk en huiver: dit is LUCY. De witte stukken zijn gevonden botfragmenten afkomstig van meerdere gevonden schedels. Het zwarte is de reconstructie die gemaakt is op basis van de botfragmenten. En hoewel vooraanstaande wetenschappers beweren dat Lucy 100% aap was, wordt het volk wijs gemaakt dat zij een verre voorouder van de mens was.
De foto onder toont Lucy, maar dan overgoten van een dikke saus evolutionaire fantasie, tijdens een expositie in de Apenheul in Apeldoorn. Oordeel zelf: is dit objectieve, geloofwaardige wetenschap of vooringenomen wetenschap ?

Bron
-
Hm ...'t ja, het is vast en zeker gestoeld op een zekere kennis, aanname en geloof in. Maar daar heb je het al. Zodra het woordje geloof er bij komt is niets zeker. Maar ik denk zelf dat het nog niet zo heel ver van de waarheid is. De mens is door vele vormen heen gegaan om uiteindelijk te zijn wat deze nu is. Dat is meer een werkelijkheid, dat het zijn/haar ontwikkeling heeft moeten doormaken, denk ik zelf dan dat de mens vanuit klei is gevormd (gekneed), nog een pufje en hup daar gaat ie.Oordeel zelf: is dit objectieve, geloofwaardige wetenschap of vooringenomen wetenschap ?
En is nu een vooringenomen wetenschap slechter dan enkel een blind geloof in iets? Er is een speekwoord die zegt; "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. "
-
Van "Lucy" terug naar de bijbel, naar de schepping !
-----------------------------------------------------------
Onder alle volkeren op aarde komen verhalen/legenden voor over de schepping en het lijkt wel dat ze allemaal een gemeenschappelijke oorsprong hebben. Een van de vele overleveringen is het scheppingsverhaal uit de "Brihadaranyaka Upanishad” de oudste van de Oepanisjaden (heilige Hindoeteksten) die verteld dat in de beginne alleen Atman was, maar zich eenzaam voelde. Hij verlangde naar een tweede. Toen was hij nog manlijk en vrouwlijk samen. Toen viel Atman uiteen in twee delen. Zo ontstonden man en vrouw.
In de Rig Veda, een ander Hindoe-geschrift, staat de volgende scheppingshymne :
"Er was noch Zijn, noch niet Zijn. Er was geen luchtruim en geen hemel boven. Er was geen dood en geen onsterfelijkheid. Er was geen wisseling van dag en nacht. Er was alleen het ene, daarbuiten was niets anders. Voortbrengers waren er, er waren machten. Er was een scheppingskracht. Wie is het die weet vanwaar zij zijn gekomen? Waren zij geschapen of ongeschapen? Dat weet slechts hij, die uit de hoogste hemel neerziet. Of weet hij het soms ook niet?"
Het scheppingsverhaal van de Pygmeeën is wel heel bijzonder en stemt bijna geheel overeen met het Bijbelse verhaal.
Hun God van de schepping die zij "Imana" noemen kwam naar de aarde om alles te verwekken, een paradijselijke tuin, een heilige boom, een edele Pygmee, die gekneed was uit het stof der aarde, en een slechte Pygmee vrouw, die hem tot zonde verleidde. Ze kregen het bevel zich te vermenigvuldigen en het woud bevolken met hun afstammelingen. God verbood het gebruik van een bepaalde vrucht, maar de vrouw verleidde de man echter van deze vrucht te eten. Het was hun eerste zonde en ze verloren hun onsterfelijkheid, ze werden verbannen uit het paradijs, kregen de vloek van hard werk en pijnen bij de geboorte.
Het geloof van de Pygmeeën in één God blijft onverklaarbaar.
In veel scheppingsmythen bestaat er nog een overeenkomst omdat ze spreken over een schepping van de mens, ergens in de hemel. Dat is het geval voor veel Indianen stammen.
De Irokezen vertellen bv. het verhaal dat de aarde eens met water bedekt was ten tijde dat ver daarboven in de hemel de bovennatuurlijke wezens woonden.
Er zijn onnoemlijk veel scheppingsverhalen over de gehele wereld verspreid die men zomaar niet kan wegcijferen. Hoe graag ook de aanhangers van de evolutietheorie de hele wereld wil onderwijzen dat miljoenen jaar geleden de eerste aanzet begonnen is tot de ontwikkeling van de mens is er nog altijd geen bewijs voor een voorouderlijke schakel.
Ze kunnen nog lang wachten
Verschillende scheppingsverhalen HIER te lezen.
-----------------------------------------------------------
Onder alle volkeren op aarde komen verhalen/legenden voor over de schepping en het lijkt wel dat ze allemaal een gemeenschappelijke oorsprong hebben. Een van de vele overleveringen is het scheppingsverhaal uit de "Brihadaranyaka Upanishad” de oudste van de Oepanisjaden (heilige Hindoeteksten) die verteld dat in de beginne alleen Atman was, maar zich eenzaam voelde. Hij verlangde naar een tweede. Toen was hij nog manlijk en vrouwlijk samen. Toen viel Atman uiteen in twee delen. Zo ontstonden man en vrouw.
In de Rig Veda, een ander Hindoe-geschrift, staat de volgende scheppingshymne :
"Er was noch Zijn, noch niet Zijn. Er was geen luchtruim en geen hemel boven. Er was geen dood en geen onsterfelijkheid. Er was geen wisseling van dag en nacht. Er was alleen het ene, daarbuiten was niets anders. Voortbrengers waren er, er waren machten. Er was een scheppingskracht. Wie is het die weet vanwaar zij zijn gekomen? Waren zij geschapen of ongeschapen? Dat weet slechts hij, die uit de hoogste hemel neerziet. Of weet hij het soms ook niet?"
Het scheppingsverhaal van de Pygmeeën is wel heel bijzonder en stemt bijna geheel overeen met het Bijbelse verhaal.
Hun God van de schepping die zij "Imana" noemen kwam naar de aarde om alles te verwekken, een paradijselijke tuin, een heilige boom, een edele Pygmee, die gekneed was uit het stof der aarde, en een slechte Pygmee vrouw, die hem tot zonde verleidde. Ze kregen het bevel zich te vermenigvuldigen en het woud bevolken met hun afstammelingen. God verbood het gebruik van een bepaalde vrucht, maar de vrouw verleidde de man echter van deze vrucht te eten. Het was hun eerste zonde en ze verloren hun onsterfelijkheid, ze werden verbannen uit het paradijs, kregen de vloek van hard werk en pijnen bij de geboorte.
Het geloof van de Pygmeeën in één God blijft onverklaarbaar.
In veel scheppingsmythen bestaat er nog een overeenkomst omdat ze spreken over een schepping van de mens, ergens in de hemel. Dat is het geval voor veel Indianen stammen.
De Irokezen vertellen bv. het verhaal dat de aarde eens met water bedekt was ten tijde dat ver daarboven in de hemel de bovennatuurlijke wezens woonden.
Er zijn onnoemlijk veel scheppingsverhalen over de gehele wereld verspreid die men zomaar niet kan wegcijferen. Hoe graag ook de aanhangers van de evolutietheorie de hele wereld wil onderwijzen dat miljoenen jaar geleden de eerste aanzet begonnen is tot de ontwikkeling van de mens is er nog altijd geen bewijs voor een voorouderlijke schakel.
Ze kunnen nog lang wachten
Verschillende scheppingsverhalen HIER te lezen.
-
dhr.antoon - Lid geworden op: 24 mei 2007, 19:55

Ze leven ook nog in een paradijselijke omgeving ze gedragen en kleden en dansen paradijselijk oorlog was voor hen een onbekend begrip, tot voor 60 jaar geleden tenminste, toen de moderne mens ze opzocht nu is het een leven van drugs overspel misdaad, op enkele groepen na die zich kunnen handhaven ongeveer 20 procent hier enige beelden.
De Egyptenaren noemden ze Godenkinderen en dansers van God gezonden

BV je maakt wat los in mij. na de oude Egyptnaren is dit de bevolking die mijn meeste interesse heeft
zelf studeren en een mening vormen is beter dan op broodschrijvers, theologen kwakzalvers en zgn. wetenschappers af te gaan.
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Voor de westerlingen droegen ze geen gedragen kleren.dhr.antoon schreef: Ze leven ook nog in een paradijselijke omgeving ze gedragen en kleden en dansen
Toen hadden ze enkel stammenoorlogen zoals in de tijd van Josua.paradijselijk oorlog was voor hen een onbekend begrip,
Toen hadden ze nog hun eigen drugs wat door de moderne deels is overgenomen. Overspel kende ze niet. Ze hadden toen en nu nog meerdere vrouwen.tot voor 60 jaar geleden tenminste, toen de moderne mens ze opzocht nu is het een leven van drugs overspel misdaad,
Wel spijtig dat je daar ook weer zo weinig over weet.BV je maakt wat los in mij. na de oude Egyptnaren is dit de bevolking die mijn meeste interesse heeft
-
@ dhr. antoon,
Ja, de geschiedenis van de Egyptenaren is voor velen interessant maar over de Pygmeeën is niet zo veel bekend. Ik vind dan weer veel wijsheid bij de Indianen.
Onder de scheppingsverhalen ook deze van de indianen.
De oude Indianenstammen van Noord-Amerika, menen dat de aardse mens slechts één van de vele intelligente levensvormen in het heelal is.
Chief Mezzaluna van de Piute stam antwoordde op de vraag waar de Noord-Amerikaanse indianen vandaan kwamen, het volgende :
"Volgens onze oudste overleveringen werden de indianen in de hemel geschapen door "Gitchie Manitoe", de grote geest die hier een dondervogel liet landen om voor zijn kinderen een woonplaats te vinden. Hij ontdekte dit land en bracht de indianen er heen.Hen werd geleerd een wijs gebruik te maken van het land en haar natuurlijke bronnen nimmer te misbruiken."
Het zogenaamde geschiedloze continent Noord-Amerika, moet een zeer boeiend verleden hebben gekend gezien de indiaanse legenden, de vondsten van oude ruïnes en skeletten van reuzen. Verglaasde ruines en verwoeste steden komen voor in bijna alle gebieden van de Verenigde Staten waar de woestijnen overheersen. In de Dodenvallei op de grens van Californië en Nevada zijn overblijfselen te vinden van steden die zijn uitgebrand en verglaasd.
De Haiden-indianen op de Charlotte-eilanden in Canada vertellen dat er eens in een ver verleden "Grote wijze mannen " van de sterren kwamen op grote vurige borden. De Navajos vertellen over wezens die uit de hemel kwamen. De Tootoosh-indianen bezitten overleveringen over wezens die in machtige Dondervogels naar de aarde kwamen
Het zou allemaal verband kunnen houden met de Nefilim of de reuzen die op de aarde waren !
Maar de wetenschap moet er niets van hebben !
Omdat reuzen nou eenmaal niet passen in het sprookje van de evolutie-theorie !
Ja, de geschiedenis van de Egyptenaren is voor velen interessant maar over de Pygmeeën is niet zo veel bekend. Ik vind dan weer veel wijsheid bij de Indianen.
Onder de scheppingsverhalen ook deze van de indianen.
De oude Indianenstammen van Noord-Amerika, menen dat de aardse mens slechts één van de vele intelligente levensvormen in het heelal is.
Chief Mezzaluna van de Piute stam antwoordde op de vraag waar de Noord-Amerikaanse indianen vandaan kwamen, het volgende :
"Volgens onze oudste overleveringen werden de indianen in de hemel geschapen door "Gitchie Manitoe", de grote geest die hier een dondervogel liet landen om voor zijn kinderen een woonplaats te vinden. Hij ontdekte dit land en bracht de indianen er heen.Hen werd geleerd een wijs gebruik te maken van het land en haar natuurlijke bronnen nimmer te misbruiken."
Het zogenaamde geschiedloze continent Noord-Amerika, moet een zeer boeiend verleden hebben gekend gezien de indiaanse legenden, de vondsten van oude ruïnes en skeletten van reuzen. Verglaasde ruines en verwoeste steden komen voor in bijna alle gebieden van de Verenigde Staten waar de woestijnen overheersen. In de Dodenvallei op de grens van Californië en Nevada zijn overblijfselen te vinden van steden die zijn uitgebrand en verglaasd.
De Haiden-indianen op de Charlotte-eilanden in Canada vertellen dat er eens in een ver verleden "Grote wijze mannen " van de sterren kwamen op grote vurige borden. De Navajos vertellen over wezens die uit de hemel kwamen. De Tootoosh-indianen bezitten overleveringen over wezens die in machtige Dondervogels naar de aarde kwamen
Het zou allemaal verband kunnen houden met de Nefilim of de reuzen die op de aarde waren !
Maar de wetenschap moet er niets van hebben !
Omdat reuzen nou eenmaal niet passen in het sprookje van de evolutie-theorie !