Om na te denken (vervolg ).
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
socrates schreef:Hoe is het te verklaren dat niet elke man of vrouw homo is ?
SOCRATES , ik denk dat het te maken heeft met gezond verstand .
Gewone jonge mensen denken er aan , een gezin te stichten en lieve kindjes te krijgen , dan is het normaal dat een meisje naar een jongen kijkt en omgekeerd !
In andere gevallen kan een gezin niet normaal functioneren , of er moet al naar ongewone middelen gegrepen worden , om bijv. kinderen te hebben . En dan nog is het niet prettig voor zo'n kindje om geen ' mama én papa ' te hebben .
Dat is het verschil waarom niet elke man of vrouw homo is , goed nadenken vooraleer men begint !
Dat er bij sommigen een afwijking is in hun ontwikkeling , schrijf ik toe aan de neergang van het menselijk ras , en daar zijn veel redenen voor . Bijv. het ongezonde in natuur en voedingsproducten , de gejaagdheid en onrust in deze wereld waar dikwijls stress en ziekte door ontstaan en vooral het égoïsme en machtslust onder de mensen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
En ik die dacht dat homofilie van alle tijden was, het heeft dus wellicht te maken met de opwarming van de aarde ?ebenhaezer schreef:socrates schreef:Hoe is het te verklaren dat niet elke man of vrouw homo is ?
'...)
Dat er bij sommigen een afwijking is in hun ontwikkeling , schrijf ik toe aan de neergang van het menselijk ras , en daar zijn veel redenen voor . Bijv. het ongezonde in natuur en voedingsproducten , de gejaagdheid en onrust in deze wereld waar dikwijls stress en ziekte door ontstaan en vooral het égoïsme en machtslust onder de mensen .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
janx schreef:Neen, ik denk het niet dat er iets fout gaat. Het is een heel natuurlijke gang van zaken om van het mannelijke naar het vrouwelijke te gaan en omgekeerd. Maar ik denk dat je geen ruimte hebt in je gevoel om dat te kunnen overwegen omdat je helemaal vast zit aan het gegeven van de bijbel. Je kunt ten eerste al niet los komen van het sprookje Adam en Eva en ten tweede denk je dat er een god is wel of niet gaat ingrijpen waar nodig. Maar daar in ben je geheel mis, zoals ik denk. Er is alles al gegeven en daar moeten we het mee doen binnen de grenzen van alle wetmatigheden en dat werkt zonder aanziens des persoons. En al het leven en alles wat is heeft een functie, niet om te verdwijnen maar om verder te evolueren of om weer op te lossen in dat waar het vandaan is gekomen zoals bijvoorbeeld materie. En binnen die evolutie zal de mens zich veel kunnen eigen maken maar die wetmatigheid betreffende de mens om zowel het vaderlijke als het moederlijke gevoel te beleven heeft deze niet de hand. Dat zijn de levensgraden waar je door heen zal en moet gaan.Ebenhaezer schreef:'k Zou nog iets anders willen opmerken , op sex-gebied dan : een man en een vrouw zijn echt voor elkaar gemaakt , passen in mekaar en brengen vrucht voort ; dat kun je niet zeggen van 2 mannen of 2 vrouwen , ja ? Dan is er in die ontwikkeling toch iets goed fout gegaan ? Zou de zondigheid van de mensen er toch iets mee te maken hebben ?
En dat er levensgraden zijn die de overgang mee maken van het ene naar het ander geslacht is een noodzaak om later of wel het vaderlijke of wel het moederlijke gevoelsleven ten volle te kunnen beleven door leventjes te baren en groot te brengen. De zondigheid van de mens, als je van een zondigheid wilt spreken, is eerder zijn ego gedrag dan al het andere. Maar voor het leven zelf bestaan er geen zonden enkel oorzaak en gevolg dat is wat maakt dat er evolutie en voortgang is.
Ho JANX , het heeft niets te maken met de Bijbel , als ik mijn gevoelens controleer en mij gelukkig voel bij het idee van een normaal huwelijk , waarin liefde de hoofdrol speelt ; en dat ik ' ril ' bij de gedachte een vrouw te kussen alsof het een man zou zijn , laat staan de sex-omgang .
Maar als jij je gelukkig voelt , met deze ' levensgraden ' zoals jij dat ziet , dan is dat ook goed . Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt , maar ik vrees toch dat je ook daarvan niet 100 % zeker bent . De toekomst zal het uitwijzen , wat mij betreft , de Heer Jezus is mijn zekerheid , voor 100 % , ook dat is evolutie en voortgang !
-
socrates schreef:En ik die dacht dat homofilie van alle tijden was, het heeft dus wellicht te maken met de opwarming van de aarde ?ebenhaezer schreef:socrates schreef:Hoe is het te verklaren dat niet elke man of vrouw homo is ?
'...)
Is ook van ALLE tijden hoor ! Bestond al vöör Sodom en Gomorra ! Die neergang was er al na de zonde van Eva en Adam , toen begonnen er al distels te groeien in de natuur , al vergeten ?
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Oké, ik zou zeggen ook niet proberen dan.ebenhaeze schreef:Ho JANX , het heeft niets te maken met de Bijbel , als ik mijn gevoelens controleer en mij gelukkig voel bij het idee van een normaal huwelijk , waarin liefde de hoofdrol speelt ; en dat ik ' ril ' bij de gedachte een vrouw te kussen alsof het een man zou zijn , laat staan de sex-omgang .
Het doet helemaal niets ter zake of ik er gelukkig of ongelukkig mee bent ebenhaezer. Het is een natuurwet zoals ik het zie. Maar voor jouw geruststelling ik zal nooit een man, in dit aardse leven, kussen. Het trekt mij absoluut niet aan. Maar ik heb er ook geen moeite mee dat twee mensen van gelijke sekse dat wel doen indien dezen met elkaar gelukkig zijn. Immers, wie wil niet gelukkig zijn in het samen zijn met een ziel tot wie je je aangetrokken voelt?Maar als jij je gelukkig voelt , met deze ' levensgraden ' zoals jij dat ziet , dan is dat ook goed . Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt , maar ik vrees toch dat je ook daarvan niet 100 % zeker bent .
In mijn beleving is Jezus ook een mens die op aarde heeft geleefd net als jij en ik dat ook doen. En dus ook zal hij de gehele aardse levens cyclussen en ontwikkelingen hebben door gemaakt. Dus zowel het vaderlijke als wel het moederlijke en alle tussen fases hebben mee gemaakt.De toekomst zal het uitwijzen , wat mij betreft , de Heer Jezus is mijn zekerheid , voor 100 % , ook dat is evolutie en voortgang !
En ik ben benieuwd indien, het je dat ooit zult ontdekken, hoe je er dan tegen over staat. Dus ik ben het met je eens dat het toekomstige velen zullen onderwijzen wie en wat de mens is.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
cappa schreef:Nee, zuivere stagnatie. Vastklampen.ebenhaezer schreef:wat mij betreft , de Heer Jezus is mijn zekerheid , voor 100 % , ook dat is evolutie en voortgang !
Zo CAPPA , hoe kun jij dat weten ? Zelf geloof je niet en mij ken je niet !
Ik hoef mij niet vast te klampen , ik hou gewoon van de Heer die zoveel voor mij heeft gedaan om mij en vele anderen heel gelukkig te maken en zekerheid te geven . Dat mogen we straks met Pasen weer gedenken !
Hij liet ons ook niet alleen toen Hij naar Zijn Vader terug keerde , maar zond ons Zijn Geest , zodat we sterk kunnen staan in een boze wereld .
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
En waarom heeft Hij zo lang gewacht ? Voor het Jaar 1 bestonden er toch ook al zieltjes, die zijn dan helaas allemaal naar de hel moeten gaan. Voor het jaar 0 dus een lege hemel ?ebenhaezer schreef:
Hij liet ons ook niet alleen toen Hij naar Zijn Vader terug keerde , maar zond ons Zijn Geest , zodat we sterk kunnen staan in een boze wereld .
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
janx schreef:Ik kwam dit tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=WuhbyHE8mDg
wat denk jullie hierover?
Eventjes googlen op de bewuste persoon janx en waarschijnlijk ga je je bericht dan wel verwijderen vermoed ik?
-
talisman - Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05
Wat is het probleem Paul ?Paul Siemons schreef:janx schreef:Ik kwam dit tegen:
Eventjes googlen op de bewuste persoon janx en waarschijnlijk ga je je bericht dan wel verwijderen vermoed ik?
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Je bedoelt ongetwijfeld dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Matthias_RathPaul Siemons schreef:janx schreef:Ik kwam dit tegen:
Maar wat hij in zijn lezing aanhaalt is de waarheid:
"Profit over life".... commerciële belangen regeren de wereld!
Als je dat ontkent.... Slaap gerust verder!
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Talisman schreef: Wat is het probleem Paul ?
Als het over dezelfde man gaat blijkt er een aanhoudingsbevel te cirkuleren in Duitsland (hij zou zich nu in Nederland bevinden) en heeft blijkbaar in Zuid-Afrika ook een veroordeling lopen.
Met wat sapjes kan die man aids en kanker genezen !!!
Als het over dezelfde man gaat blijkt er een aanhoudingsbevel te cirkuleren in Duitsland (hij zou zich nu in Nederland bevinden) en heeft blijkbaar in Zuid-Afrika ook een veroordeling lopen.
-
Dr.Rath heeft volkomen gelijk. ( en dat is niet ' denken ' maar weten )janx schreef:Ik kwam dit tegen:
-
Nog maar eens verder Googlen Paul. En ik kan me best voorstellen dat er sommigen wel zijn bloed kunnen drinken.Paul Siemons schreef:Talisman schreef: Wat is het probleem Paul ?